Számla nélkül garancia érvényesítése

Lehet számla nélkül is garanciát érvényesíteni?
Érdekes olvasmány:
https://kocsisszabougyved.hu/ujabb-tevhitek-szavatossaggal-kapcsolatban/

Ezek szerint lehet. Egy meghibásodott merevlemezről van szó ami még bőven a garanciaidőn belül van.
A garancialevél szokás szerint persze számla, ami magánszemély nevére lett kiállítva. Webshopos rendelés volt amiért utána be kellett menni az iPon-ba és ott is kellett fizetni helyben.
Végigjárt már valaki hasonló utat garanciához?

Hozzászólások

Jól értem, eltűnt a számla?

Egyébként máshol, de én is jártam így nemrég, sütő ajtajának a belső üvege berobbant 1 éves korában.
Kerestem a számlát, de nem lett meg, költözésnél eltűnhetett.

Euronicsnál lett véve, azt mondták a boltban, hogy írjunk az ügyfélszolgálatnak, ők küldenek számlamásolatot hitelesítve.
Amit kértek: Márka, típus, sorozatszám (ha leolvasható) vásárló neve, vásárlás helye és az ideje nagyjából.
Egy hete írtam nekik, most várom, mi lesz a fejlemény.

Whirlpool sütővel jártam így. Akkor ez volt a kapható legolcsóbb, talán 70 ezer forint. Ahogy néztem, a gond az lehetett, hogy a gumi szigetelést a sütő szájánál elengedte a ragasztás és gondolom a közé jutó párától, ahogy melegítés közben kitágult, az üveg bedurrant. Kicsit fura is volt, hogy párásodik a külső üveg belső fele, de nem foglalkoztam vele.
Mondták, hogy nem mindegy, milyen tisztítószert használunk, azt persze nem, milyet lehet, mert ettől függ a garanciális javítás lehetősége. Elvileg kijön a szerelő és meg tudja állapítani (???), hogy ha nem megfelelő tisztítószert használunk, onnantól pedig a kiszállás is 10 ezer forint. Szódás tisztítószert használtunk egyébként.

Sajnos a levelemre még nem kaptam választ, így nincs még fejlemény.

Az iPon az pont olyan, hogy nem kell semmilyen papir a gariztatáshoz olyan terméknél aminek van gyári száma.
Pont két hete vittem be rossz hdd-t hozzájuk, a garipapirt meg se nézték, lecsippantotta a hdd-n a vonalkódot és már látta is meddig garis és bevette.

(bár a számlakérdést sem értem, az ipon mindig is adott garipapirt a számla mellé, amin szerepel meddig garis, de ez csak neked van, nekik nincs rá szükségük)

Iponnál tényleg nem kekeckednek, már jó pár éve (talán 2012) én is így vittem vissza egy WD Green 2TB (soha többet) HDD-t.
Ugyan túl voltunk a három napon, mire oda jutottam, de sikerült megbeszélni velük, hogy a cseredarab helyett inkább levásárolnám az árát. Az akkor megvett RED azóta is hibátlanul megy 7/24-ben. :)

Igen, az utóbbi kb. 2 évben lilát rakok mindenhova, ahol nem kifejezetten kérik, hogy red legyen (nem is nagyon van ilyen).
Viszont a PURPLE sorozat úgy tapasztaltam, hogy nem annyira megbízható, mint a RED. Számszerint 18 darab RED-et pakoltam ki ide-oda (1-2 lemezes kis nas-ok), ebből eddig 1 ment tönkre 5 évesen, a többin még semmi hiba smart szerint. PURPLE viszont már 3 is epukkant a kb. 10-ből, mind két éves kora előtt kezdett hibás szektorokat produkálni.

10-ből 3 elég sok. Eddig nekem még jók a tapasztalataim lilával. Viszont nemrég puszult meg egy BLACK, ami pedig hivatalosan a WD egyik legmegbízhatóbb merevlemeze kellene, hogy legyen. Az elektronika döglött meg rajta, bad sector nem volt rajta amíg működött. Szerencse, hogy BLACK-re 5 év garanciát ad a WD.

Normális HUP-ot használok!

A helyi infós boltban is csak a gyáriszámot kérik évek óta.

Már pár évvel ezelott is csak bementem, mondtam hlf sincs mikor vettem garis nem.
Csippantottak és közölték, hogy nincs mákom, mert 3 napja lejárt.
Egy hétig halogattam, hogy bemenjek. IJ.

Sok helyen szeretik ezt a "csakszámlával/garilappal" dolgot, de szerencsére az számtek kereskedők nagyrésze már ezen túllépett. Iponban 1-2 dolgot gariztunk, szó nélkül intézték.

Ha diszkkel nagyon problémáznak, akkor lehet még egy RMA-t is indítani a gyártóval, oszt kiküldöd. Valamelyik nagyhoz már küldtem én is (adott átvételi pont itt volt 1-2 országgal arrébb) 2T körüli diszket, mert a kereskedő már nem is létezett. 2-3 hét múlva jött a csere, nem volt azzal sem gond.

a számla az adózás miatt kell. mondjad ha ennyire ragaszkodnak hozzá, megkeresteted náluk a navval :D
------------------------
Jézus reset téged

Sosem értettem és mindig is gyűlöltem ezt a "számla kell a garanciához" dolgot. Aminek még a gyártási ideje is a kötelező gari-időn belül van, azt kutya kötelessége lenne bármelyik nagy, hivatalos forgalmazónak, pláne márkaszerviznek intéznie! Nyilván, senki nem akar azzal foglalkozni, aminek az árrését nem nála hagytad :(

A számlábal/garanciajeggyel max. nyerhetsz, HA gyártás szerint már kifutott a gar.időből, de Te igazolni tudod, hogy mennyivel később vetted.

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"