Lehet számla nélkül is garanciát érvényesíteni?
Érdekes olvasmány:
https://kocsisszabougyved.hu/ujabb-tevhitek-szavatossaggal-kapcsolatban/
Ezek szerint lehet. Egy meghibásodott merevlemezről van szó ami még bőven a garanciaidőn belül van.
A garancialevél szokás szerint persze számla, ami magánszemély nevére lett kiállítva. Webshopos rendelés volt amiért utána be kellett menni az iPon-ba és ott is kellett fizetni helyben.
Végigjárt már valaki hasonló utat garanciához?
- 3353 megtekintés
Hozzászólások
Jól értem, eltűnt a számla?
Egyébként máshol, de én is jártam így nemrég, sütő ajtajának a belső üvege berobbant 1 éves korában.
Kerestem a számlát, de nem lett meg, költözésnél eltűnhetett.
Euronicsnál lett véve, azt mondták a boltban, hogy írjunk az ügyfélszolgálatnak, ők küldenek számlamásolatot hitelesítve.
Amit kértek: Márka, típus, sorozatszám (ha leolvasható) vásárló neve, vásárlás helye és az ideje nagyjából.
Egy hete írtam nekik, most várom, mi lesz a fejlemény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, kicsit elviszi a temat, de milyen suto? Par eve tortent szerintem pont ilyen eset nalunk, es nekem azt mondtak (Electrolux), hogy az uvegre nem vonatkozik a garancia.
/sza2
--
Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanígy jártam pár napja, ez Zanussi volt, de ugyanúgy Electrolux termék.
Be sem volt kapcsolva, a külső roppant össze, csak a komplett ajtó cserélhető gyári alkatrésszel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Whirlpool sütővel jártam így. Akkor ez volt a kapható legolcsóbb, talán 70 ezer forint. Ahogy néztem, a gond az lehetett, hogy a gumi szigetelést a sütő szájánál elengedte a ragasztás és gondolom a közé jutó párától, ahogy melegítés közben kitágult, az üveg bedurrant. Kicsit fura is volt, hogy párásodik a külső üveg belső fele, de nem foglalkoztam vele.
Mondták, hogy nem mindegy, milyen tisztítószert használunk, azt persze nem, milyet lehet, mert ettől függ a garanciális javítás lehetősége. Elvileg kijön a szerelő és meg tudja állapítani (???), hogy ha nem megfelelő tisztítószert használunk, onnantól pedig a kiszállás is 10 ezer forint. Szódás tisztítószert használtunk egyébként.
Sajnos a levelemre még nem kaptam választ, így nincs még fejlemény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az iPon az pont olyan, hogy nem kell semmilyen papir a gariztatáshoz olyan terméknél aminek van gyári száma.
Pont két hete vittem be rossz hdd-t hozzájuk, a garipapirt meg se nézték, lecsippantotta a hdd-n a vonalkódot és már látta is meddig garis és bevette.
(bár a számlakérdést sem értem, az ipon mindig is adott garipapirt a számla mellé, amin szerepel meddig garis, de ez csak neked van, nekik nincs rá szükségük)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Iponnál tényleg nem kekeckednek, már jó pár éve (talán 2012) én is így vittem vissza egy WD Green 2TB (soha többet) HDD-t.
Ugyan túl voltunk a három napon, mire oda jutottam, de sikerült megbeszélni velük, hogy a cseredarab helyett inkább levásárolnám az árát. Az akkor megvett RED azóta is hibátlanul megy 7/24-ben. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
7/24-re a PURPLE is jó választás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, az utóbbi kb. 2 évben lilát rakok mindenhova, ahol nem kifejezetten kérik, hogy red legyen (nem is nagyon van ilyen).
Viszont a PURPLE sorozat úgy tapasztaltam, hogy nem annyira megbízható, mint a RED. Számszerint 18 darab RED-et pakoltam ki ide-oda (1-2 lemezes kis nas-ok), ebből eddig 1 ment tönkre 5 évesen, a többin még semmi hiba smart szerint. PURPLE viszont már 3 is epukkant a kb. 10-ből, mind két éves kora előtt kezdett hibás szektorokat produkálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10-ből 3 elég sok. Eddig nekem még jók a tapasztalataim lilával. Viszont nemrég puszult meg egy BLACK, ami pedig hivatalosan a WD egyik legmegbízhatóbb merevlemeze kellene, hogy legyen. Az elektronika döglött meg rajta, bad sector nem volt rajta amíg működött. Szerencse, hogy BLACK-re 5 év garanciát ad a WD.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyi infós boltban is csak a gyáriszámot kérik évek óta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
erre van ugye az ERP....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már pár évvel ezelott is csak bementem, mondtam hlf sincs mikor vettem garis nem.
Csippantottak és közölték, hogy nincs mákom, mert 3 napja lejárt.
Egy hétig halogattam, hogy bemenjek. IJ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok helyen szeretik ezt a "csakszámlával/garilappal" dolgot, de szerencsére az számtek kereskedők nagyrésze már ezen túllépett. Iponban 1-2 dolgot gariztunk, szó nélkül intézték.
Ha diszkkel nagyon problémáznak, akkor lehet még egy RMA-t is indítani a gyártóval, oszt kiküldöd. Valamelyik nagyhoz már küldtem én is (adott átvételi pont itt volt 1-2 országgal arrébb) 2T körüli diszket, mert a kereskedő már nem is létezett. 2-3 hét múlva jött a csere, nem volt azzal sem gond.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a számla az adózás miatt kell. mondjad ha ennyire ragaszkodnak hozzá, megkeresteted náluk a navval :D
------------------------
Jézus reset téged
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sosem értettem és mindig is gyűlöltem ezt a "számla kell a garanciához" dolgot. Aminek még a gyártási ideje is a kötelező gari-időn belül van, azt kutya kötelessége lenne bármelyik nagy, hivatalos forgalmazónak, pláne márkaszerviznek intéznie! Nyilván, senki nem akar azzal foglalkozni, aminek az árrését nem nála hagytad :(
A számlábal/garanciajeggyel max. nyerhetsz, HA gyártás szerint már kifutott a gar.időből, de Te igazolni tudod, hogy mennyivel később vetted.
----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
viszont igazolod, hogy nala vetted a szarodat.... amit neki latnia kene amugyis SN alapjan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni