- saxus blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1042 megtekintés
Hozzászólások
Mindeközben ha szétnézünk Budapesten kívül, hazánk azon területen, ahol az emberek 80%-a él, ott dugó nélkül sem 18 perc séta a kérdés, elég egy buszos csatlakozást lekésni. Például ha hazamentem szüleimhez egy vasárnapi ebédre, akkor ha a vonat késése miatt Tatabányán a 8:20-as buszt lekéstem, akkor gyalogoltam. Nem 18 percet. Ma sem változott a helyzet. Lásd https://menetrendek.hu Tatabánya-Várgesztes vonal. És ilyen helyzettel szembesül az ország lakosságának fele.
Budapesten mindeközben 15 perces gyaloglástól leszakad a lábunk.
Ha autóval indulsz meg Budapest felé, és leraknád az autódat frekventált tömegközlekedési eszköz megállója környékén, rájössz hogy nincs megfelelő számú P+R parkoló, csak óránként sokszáz forintos lehetőség.
Közben a céged ingyen adja neked a parkolóhelyet, tehát a kényelem mellett anyagilag is jobban jársz, ha bemész a cégedig autóval, közben közlekedési káoszt okozva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok pesti (vagy budai), de lehet jobban járna a főváros, ha minden bejövő útra ki lenne téve, hogy behajtani tilos, kivéve célforgalom. Tudom, az M0 is egy nagy káosz így is, de kibicként úgy látszik, hogy Budapest nagy baja, hogy közlekedési csomópont is.
PS: elvileg ott a hugó az ekáer meg hasonló hülyeségek, úgyhogy a kamionoknál/teherautóknál még ellenőrizni se lenne nehéz a dolgot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tiltás önmagában nem a legjobb megoldás, kényszerből sok lesz aki kijátsza.
Németországban az autóforgalom évtizedekkel hamarabb okozott káoszt. Nem véletlen a villamos (Straßenbahn) mellett az S-Bahn, amely az agglomeráció P+R parkolós megállóiból indulva a belvárost átszelve megy a túloldali agglomeráció P+R parkolós megállóiba. Ez a városban van ahol utcai villamospályán (jobb oldali jármű), van ahol metró-jelleggel épített nagyvasúti pályán, föld alatti megállókkal van kivitelezve, a városon kívül pedig a nagyvasúti pályán száguld 140-nel a szomszédos települések P+R parkolós megállóiba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, csak a bökkenő itt az, hogy az egész város közlekedése más koncepciók mentén épült és nagyon nehezen kopik ki a MÁV == távolsági közlekedés, volán == kisebb táv, BKV == városon belül. Apróbb nyomai vannak már, hogy összeintegrálják a dolgokat, BKK egy jó előrelépés volt ez irányba, más kérdés, hogy meg is rekedt. Időnként előjönnek az ötletek, hogy össze kellene kötni dolgokat, aztán mikor kijön a számla, akkor senki nem akarja bevállalni félve a következményektől, közvéleménytől. 4-es metró szétlopása szintén nem segít ezen.
P+R parkolókkal meg az is baj, hogy jó magyar szokás szerint nem mindenki érti meg a lényegét, aztán elkezdik fizetőssé tenni... így meg nyilván nem akarja otthagyni az autós az autóját.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Budapest nagy baja, hogy közlekedési csomópont is.
inkabb egyszeruen az Budapest baja, hogy tobb auto van az utakon, mint amekkora azok kapacitasa. Max. fele annyi embernek lenne szabad autoval jarni, es sok problema elmulna...
--
"dolgozni mar reg nem akarok" - HZuid_7086 'iddqd' zoli berserk mode-ba kapcsol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is várom a beígért 800 Ft-os üzemanyagárakat :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a dugódíjat a Nagykörúton belül... Meg a rendes BKKt vissza. Kár, hogy ebből sem lesz semmi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kibicként jól látod, hogy ez is egy probléma. Mivel az ország közlekedési infrastruktúrája olyan, hogy ha valahová el akarsz jutni, akkor be kell menned Pestre, aztán újra kijönni onnan. Amíg ezt nem orvosolják, addig ez probléma lesz. A 0-ás kicsit segített ezen, ha végre teljes körgyűrű lesz, az még segíteni fog, de azért teljesen nem oldja meg. (Külön röhej: ha át akarok menni Üllőről Gyömrőre tömeggel, akkor cirka két óra utazással be kell mennem Pestre és újra kijönni, miközben két szomszédos településről beszélünk.)
Ugyan csak hasznos lenne, ha a város szélén kialakítanának közlekedési csomópontokat és hozzájuk kapcsolódó olcsó napijegyes vagy ingyenes P+R parkolókat. De az utóbbi 15 évben inkább az ellenkezője látszik: a Határ úti parkolót felszámolták, a Köki parkoló is jelentősen csökkent, mert inkább bevásárlóközpontot építettek oda. Kelenföld is megérne egy misét: oda raktak egy közlekedési csomópontot, csak megközelíteni nem lehet (bár jobb is, mert parkolni se lehet).
Mondjuk az is külön vicc, hogy egy jól megválasztott használt autóval 8-10 évre jobb TCO-t tudsz kihozni, mint hogy tömeggel járj mindenhová. Egyszerűen ennyire szarul üzemeltetik a tömeget. Ráadásul ezen a ponton figyelembe se vettem, hogy tömeggel 3x 4x annyi idő odaérni valahová az átszállások és a lassúság miatt (ha egyáltalán oda érsz, mert mondjuk nem a szokásos heti nem megy a vonat játékát játssza a MÁV).
Szóval összességében a tisztán belvárosi közlekedéstől eltekintve az autó mellett szól az összes racionális érv (a kivétel esetében mondanám a biciklit, bár potenciális egészség károsító hatása van a rossz levegő miatt).
Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> az is külön vicc, hogy egy jól megválasztott használt autóval 8-10 évre jobb TCO-t tudsz kihozni
Tíz évre a BKK bérlet jelenértéke 1.030.000 forint, I'm listening.
És akkor a MÁV-ot bele sem kevertem, mert kb heti szinten teszek meg egy olyan oda-vissza utat, ami vonattal 2100+ forint, autóval meg 3-4000 csak a benzin.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
emberunknek fogalma nincs rola, mennyibe kerul egy kocsit megvenni, arrol meg foleg nincs, hogy ezen felul 8-10 ev alatt mennyit kell rakolteni (nem csak benzin).
A 3-4x-es gyorsasag meg erosen masszivan fugg attol, hogy milyen utvonalon / tavon / idopontban szeretnel menni. Ami dugok pl. a Petofi hidon es elotte szoktak lenni, ott hidnak felfele is megvan a 3-4x-es elony. A rolleremnek az autojaval szemben :-)
--
"dolgozni mar reg nem akarok" - HZuid_7086 'iddqd' zoli berserk mode-ba kapcsol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyzetet egyébként jelentősen tudja rontani az, hogy ha nem csak egy személlyel számolsz, hanem mondjuk egy 2-3-4 gyerekes családdal.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mar a 2 gyerekes csalad is ritkasag, nem hogy a 3 v. 4 kolkos felallas...
--
"dolgozni mar reg nem akarok" - HZuid_7086 'iddqd' zoli berserk mode-ba kapcsol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kössz, hogy le pesti bunkóztál. :)
Tökéletesen tisztában vagyok azzal, hogy vidékre is baromira kellene egy olyan, mint a BKK, hogy összehangolja a közlekedést és racionalizálja már egy picit a dolgot. Nekem is vannak ilyen kedvenceim, mint pl. a Volán 8-10 év alatt se vette észre, hogy a Budapest-Kelebia járaton bevezette a MÁV az ütemes menetrendet és richtig nincs semmihez értelmes csatlakozás vagy ha lehetne is, akkor nem megy ki a vasútállomásig a busz pl. Kiskőrösön. Vagy jártam már úgy, hogy a pont elaludtam hazafele menet a buszon szüleim lakóhelye előtt és 4 km-el odébb a szomszéd faluban ébredtem. 20 perccel később jött szembe egy busz, a következő 3 óra múlva jött volna, gyakorlatilag jobban megérte volna hazagyalogolni.
És nem, nem szakad le a lábam 15 perc gyaloglástól, időnként van, hogy jól esik gyalog hazamennem (8-9 km, 2-2,5 óra).
A problémám az, hogy ennek a távnak normál esetben a menetideje 5 perc. Ferenciek teréig 8. Még további 5+2 perc gyaloglással odaérhettem volna a kiindulási helyemről a célállomásig 15 perc alatt. Ami egy tök normális idő lenne. Ehelyett ezt sikerült abszolválnom majdnem 30 perc alatt. Úgy, hogy erősen időre kellett mennem, ez roppant mód zavaró volt.
És ez a szakasz mindig rossz. Késtem már le emiatt vonatot. Tudom, hogy mindig rossz ez a szakasz, szimplán nem volt alternatívám. Probléma az, hogy ha valóban a tömegközlekedést akarná ösztönözni bárki is, akkor ezen a szakaszon - legalább csúcsidőre - bevezetnék a buszsávot. Autós ismerősök azt mondják, hogy a Waze egyébként is inkább kerültet egyet a Déli pályaudvar-Vérmező fele, pont azért, mert egyébként is járhatatlan ez a szakasz. Akkor már legalább a BKV haladjon rajta.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 105-ös buszt tudom példának hozni. Az egyik leghosszabb járat (Gyöngyösi utca [XIII] - Apor Vilmos tér [XII]), ebből jön a probléma is. Hétköznap 4-6 közt használhatatlan, mivel egy Gyöngyösi utca - Oktogon távot ~50 perc alatt teszi meg (csócsidőn kivül 20 perc). A teljes menetidő hivatalosan 40 perc, viszont utaztam már vele 1:40-et a Gyöngyösi utca - Győri út között (ahonnan még 6 megálló a végállomás)
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem jársz rendszeresen Budapestre csak alkalmanként, akkor a parkolás díjához hozzáadhatod még a vonaljegyek árát is, ami ahhoz kell, hogy a város széli parkolóból eljuss a célig. Ezért még inkább bemegy mindenki kocsival a belváros közepébe. Lehetne valami kedvezményes jegy annak, aki lerakja az _ingyenes_ P+R parkolóban a kocsiját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> valami kedvezményes jegy annak, aki lerakja az _ingyenes_ P+R parkolóban
Le sem írom inkább, mi jutott eszembe.
Árazzuk be rendesen az úthasználatot (mint véges erőforrást), s mindenki azon arányban fizessen érte, amennyit elfoglal belőle, dinamikusan árazva.
De abba az irányba menni, hogy mégtöbbautót, s mégjobbantámogatniamindenkineksajátautót irányt eleve elbaszott, s egy fenttarthatatlan, mindenhez autót igénylő társadalmat fog szülni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nemtom mi van ezen a szakaszon mostanában, de valami tragédia. ha nincs baleset, lezárás akkor is reggel 7 és 10 között, illetve délután 15-21 között teljesen használhatatlan, főleg a centrum felé haladó sávok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hét elején a centrum felé vezető oldalon felfestették a buszsávot a Sánc utca és a Döbrentei tér között. Busszal így egy fokkal jobb lett a helyzet, csak a Mészáros utca és a Sánc utca között araszol. Autóval viszont még rosszabb, mivel csak egy sáv maradt befelé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, mesélték szerdán pont kollégák. Mondjuk azt az egy megállónyi távot nem értem...
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazából fél megálló, mert a Berényi u. - Sánc utca között eddig is volt. Ennek ellenére gyalog néha meg lehetett előzni ezen a szakaszon (Mészáros - Sánc u.) a buszt.
Ami érdekes, hogy a hosszú hétvégére el is tűntették a buszsávot (hétvégére minek is), kíváncsi vagyok hétfőn visszakerül-e?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni