Rosberg összeszedettebb

 ( kalvi | 2018. szeptember 3., hétfő - 21:27 )

Ahogy látom, hogy Vettel alig bír Hamiltonnal úgy értékelődik fel előttem Rosberg bajnoki címe. Rosberg el tudott engedni pozíciókat a biztosért, bevállalt megalázó szituációkat Vettel erre kevésbé képes. Szerintem ez baromi nehéz lehet. Ott a lehetőség mint most az Olasz nagydíjon és nem betenni a kocsi orrát.
Egyszerűen mentálisan nem olyan profi mint Rosberg (juj). Lehet, hogy az év hátralévő részében felszívja magát, de miért változna. Tavaly ugyan ilyen hibákat követett el. A csapat meg képtelen egy erősorrendet felállítani.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

ami azért is érdekes, mert Rosberg apuci picifia, akinek mindent a segge alá toltak amit kilóra vettek óvodás korától kezdve. a Multi21-retek viszont profi és célzott pilótanevelő programokban tervezetten előállított végtermék, döntően Dietrich Mateschitz pénzén kiedzve. egy idő múlva jellembéli fejlődésre szerintem nem volt túl nagy szüksége, hiszen negyedik F1 évében világverő autót kapott. Rozi viszont 11 évadot szopott végig egy címért appu ide- vagy oda.

talán ezek miatt összeszedettebb.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Megmondták a múltkor a szakértők, hogy csak az számít, mennyi VB győzelem van a neve mellett.

--
trey @ gépház

jaja, mindenki kivulrol tudja hogy ki hany vb-t nyert/nyert volna, milyen jo pilota, meg epp milyen vas volt akkor alatta!!! jah nem.

kerj meg nehany random ember az utcan hogy soroljanak fel vb gyozteseket! jo esetben ott lesz Senna (halala miatt), Prost, Niki Lauda, Schumi, meg a mostaniak kozul Hamilton, Vettel, Alonso is. De vajon hanyan tudjak hogy Rosberg faternak is osszejott egy?

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

a halala miatt? Akkor meg kissrac voltam, de mind Sennak akartunk lenni, mar akkor amikor elt :)

Nekem az a benyomasom, hogy a Ferrarinal tobbmindent elkurtak mostansag, valahogy a csapat nem igazan mukodik mint csapat, ezt a kenyszeru vezetovaltas is befolyasolhatja. Visszavan meg jopar futam, de ha nem lesz teljes egyseg ujra, akkor ezt a VB-t is bukjak, meg akkor is, ha a vas tenyleg jobban sikerult, mint a konkurencianak.

"a Ferrarinal tobbmindent elkurtak mostansag"

A "mostanság" szónál felvihogtam.

--
trey @ gépház

sajnalatos modon teljesen jogosan :D

+1 Alonso tudna mesélni :D

Fedora 27, Thinkpad x220

szőr mentén: szerintem ez nem ilyen egyszerű. a Ferrari mindig is ilyen szerencsétlen volt. hiába volt Berger és Alesi, akkor is hasonló volt a sztori, mint most. mindig "épp hiányzott valami", vagy "jól elintézte valaki", vagy "jajjdenagy balszerencse volt". a Ferrari (nagyot mondok, vállalom) ebben a mechanizmusában nem való a motorsport élére és nem is lesz ott még egy ideig. legalábbis jó adag szerencse nélkül biztosan nem.

nézd meg Schumacher idején a receptet:

-volt egy keménykezű vezető: Todt, aki ránézésre plüssmackó, de aki nála hibázott mehetett szabadságra. szó szerint.
-volt egy géniusz mérnökük, Brawn személyében. a maga területén akkora név, mint Newey a sajátján.
-volt egy könyörtelen versenyzőjük, aki ezeken felül semmit nem bízott a véletlenre: ő nem azt mondta futam közben, hogy "jobbkanyarban alulkormányozott", hanem azt, hogy "amikor PITbe érek, a szárny jobb oldalán hármat állítsunk lefelé a bal oldalon pedig egyet fel, mit szóltok hozzá?". nem azt kérdezte, hogy "milyen a gumi?", hanem szólt, hogy "a gumi még 3 kört fog kihúzni - akkorra várjatok, és amikor bemegyek ugyanilyet kérek a következő etapra, jah de csak 11 körre való üzemanyaggal". szóval nem sokat kérdezett.

hol vannak most az ilyen korszakos géniuszok? odakerül egy Alonso, aki tudja tekergetni a kormányt? vagy egy Vettel, aki ugyanerre való de neki már hátvéd is kell és a keze is remeg? ezzel azt' nem lesz egyértelmű előnyük. Alonso legalább nem hátvédért picsogott, hanem a saját prioritásáért. Multi21 immár azért is sírdogál, ha rajtnál nem ő megy első helyről és nincsen hátvéd. Raikkönen vb címe? azt a már zuhanórepülésben lévő mekklárennél intézték neki. szóval a mese mindig ugyanaz. a Schumacher érában "kicsit" más üzemmódba váltott a gépezetük, azóta viszont visszatért minden a régi kerékvágásba, miközben a motorsport jóval bonyolultabb és még erősebben szabályozott is lett.

ui én szeretem a Ferrarit minden tökéletlenségével együtt. mármint a brandet. amit F1-ben látok az röhej. gyakorlatilag a valaha Ferrarit vezető F1 pilóták közül 10-ből 9 tudna mesélni, ami nem túl szép arány :)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

> volt egy könyörtelen versenyzőjük

kegyetlen volt az...

https://www.youtube.com/watch?v=qVKpLJGTobM

Azért a versenybírók is tettek hozzá a dologhoz, lásd a Merci es a boxutcaszabályok kétes viszonyát.


<3 openSUSE, Ubuntu, KDE <3

Vettelnek szerintem Németországban ment el a hajó idén. Ez a monzai fiaskó már csak hab volt a tortán idénre. Szingapúrban meg szerintem megint csinálnak a rajtnál valami balhét, mint tavaly. Szörnyű látni, hogy mióta Ferrariban ül pl. Szingapurban nem volt egy tiszta versenye. Ha azt is behúzza Hamilton akkor kb. már matematikai esélye sem marad idénre.
De hogy a Rosberges szálhoz is szóljak. Neki volt ideje kiismerni a Hamilton dolgait és hozzászokni, és 2016-ban mintha mondta volna, hogy direkt tréningezett ezekre a dolgokra azért tudta megverni.

Räikkönen-Leclerc párossal többre mennének.

Hát nem biztos. Most Kimivel van egy biztos hátvédje. Ha jövőre Leclerc lesz a csapattársa akkor szerintem pont ugyanaz lesz a helyzet, mint annak idején Ricciardoval miután a Webber visszavonult.
Az mondjuk sajnos már majdnem biztos, hogy Raikkönnen menni fog a csapattól. Pedig szerintem idén kifejezetten jó szezonja van és ha Vettel valami miatt betlizik a futamon legalább pontokat ment a csapatnak. Ezért is tartom a Ferrarit szánalmasnak, hogy nem jelenti már be hogy nem lesz benne a csapatba jövőre csak húzzák a dolgot. Függetlenül attól, hogy most pole-ban volt a hétvégén. Ha már a Leclerc szerződése alá van írva akkor nem értem a szarakodást az egész ügy körül.

Raikkonen befejezte ott:

http://formula1.ferrari.com/en/kimi-raikkonen-to-step-down-at-the-end-of-2018

Sauber-be. Én mondjuk azt hittem, hogy nyugdíjba.

https://www.instagram.com/p/BnlCYA-hWBD/?hl=hu

--
trey @ gépház

A versenybírók szerintem úgy általában a sportágnak ártottak a Hamilton esetében. De láttunk már sokszor olyat hogy nem következetessen ítélnek meg dolgokat csak, mert mondjuk egy húzóarc követte el vagy a bajnokságra is kihatással lenne.
Épp az jutott eszembe ha a Ferrarinak nem tetszett a rajtsorrend akkor megtehette volna azt hogy váltót cserél a Kiminek amivel kap 5 rajthelyet és máris a Vettel van poleban. Ezt ha jól emlékszem egyszer meg is csinálták a Massának amikor Alonso volt a csapattársa.
A Schumaher éra szerintem meg teljesen más időszak volt. Valahol egyszer olvastam hogyha a csapat vezetése olaszok kezében van akkor abból mindig csak a középszerűség és a hibahalmozás következik. Ahogy fentebb is írtátok akkor volt arany időszaka a csapatnak amikor francia és angol vezetői voltak, mert náluk teljesen más volt a mentalitás. A Raikkönen is még akkor szerezte a bajnoki címét amikor a Jean Todt meg a Brawn még ott volt. Ahogy ők elmentek egyből kezdett lecsúszni a csapat.

A versenybírók esete egy külön történet. Nem nagyon van még egy ilyen sportág ahol a sportbírók ennyire szubjektíven döntenek. Lehetne simán 10 állandó sportbíró amivel kiegyenlítettebb lehetne az ítélet.
És visszatérve a KR és SV helycseréjére. Azt az első kanyarban meg lehetett volna csinálni, de nem ez volt a szándék. Ezért nem csinálta meg a Ferrari. A két autó teljesen elfoglalta az első kanyart. A 10. másodperctől látszik. Ezek a világ legjobb versenyzői https://www.youtube.com/watch?v=9d1ppvK9npY

Pedig a Ferrari jobb autó, mint a Mercedes, mégis Hamilton vezet 30 ponttal, egyelőre a Ferrari annyi hibát vétett, hogy jobb autóval is vesztésre állnak.