Nem tudom találkozott e már valaki ilyennel, de kezdek kifogyni az ötletekből.
Konkrétan ... mobilról (telener/tököm/vodka) felhívom a kapott számot, kicsöng feleszem, beszélünk, ennyi ... ugyanez máshonnan is rendben ... viszont van pár szám (pl. egy cég komplett számtartománya, ahonnan hívást várnék persze :D) ahonnan a hívások 99% -a tartásra/mohra fut felvétel után. Tehát kicsöng > felveszem, nálam süket, a hívó felé meg a moh zene hallatszik.
Kipróbálva ugyanúgy beállítva egy NPX számot semmi gond sincsen, a cégtől is lehet mást hívni.
Gondolom nem az ephone a ludas, csak én vagyok béna (vagy a cég :D), de jól jönne pár tipp.
sip.conf :
...
register => usrname:password@sip.ephone.hu/ephext
...
[albe-atb](!)
type=friend
canreinvite=no
insecure=no
allow=all
qualify=yes
nat=yes
directmedia=yes
[albe-ephone](albe-atb)(!)
fromdomain=sip.ephone.hu
host=sip.ephone.hu
[ephreg](albe-ephone)
username=usrname
secret=password
extension=ephext
...
- 1189 megtekintés
Hozzászólások
Régen bütyköltem már de ez rémlik, hogy tud gubancot okozni:
directmedia=yes
Vagyis közvetlenül összerendel két eszközt, bár asszem észleli ha NAT mögött van, vagy nem jönne össze a direkt RTP kapcsolat a két készülék között, de hátha.
Tehát directmedia=NÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ :)
Aztán sorrendben amiket még próbálnék, de szigorúan egyessével:
qualify=no
insecure=yes (tűzfalon asszem érdemes szűrni ilyenkor, hogy csak az Ephone-t engedje)
A canreinvite sor mintha nem is kéne, mert a directmedia van helyette.
Amúgy nyugodtan lehet a hiba az ephone oldalán is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most végigpróbáltam ... eredmény minden esetben hogy mobilról, másik vonalról rendben, onnan ahonnan kéne pedig még mindig süket. Illetve +1 : qualify=yes ... mert "no" -val mobilról recsegett kicsit. :D
Mekkora az esélye hogy az ephone azzal szórakozik hogy csak arról a számtartományról szivat ? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ezzel ment évekig, viszont már vagy 2 éve nem asterisket használok.
register => 06******:****************@sip.ephone.hu
[ephone]
type=peer
fromdomain=sip.ephone.hu
fromuser=06******
host=sip.ephone.hu
;port=5062
secret=****************
username=06******
outboundproxy=sip.ephone.hu
nat=auto
insecure=invite
context=ephone
disallow=all
allow=ulaw
allow=alaw
allow=gsm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
viszont már vagy 2 éve nem asterisket használok.
Hanem?
----------------------------------------
o.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Félreérthetően fogalmaztam. Nem használok helyette másik szoftveres megoldást. Az asterisk tökéletes volt, de nem volt már igény 2 szolgáltatót egy készüléken kezelni. Ezért kihagytam az asterisket a sorból és egy pap2t kezeli az ephone vonalat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ah, vili.
Egy átvett ügyfélnél sorra hullanak el, mint a legyek; bár leszolgáltak elég szép szolgálati időt (is).
----------------------------------------
o.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2x ment - törölve
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Állítsd verbose-ra asterisket és amikor ez történik, nézd meg mit köpköd a logba.
Remélem nem nat-olva van a cucc.
----------------------------------------
o.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi relevánsat nem látok benne. Mondjuk fullnál verbózabbra lehet állítani ? :D
Mármint melyik részére gondolsz ? Kliens persze hogy natolva van, a szerver meg alap hogy kívülről látszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A NAT-nál a szerverre gondoltam.
Volt egy PBX amivel napokig, hetekig szórakoztunk NAT miatt. Produkált az mindenfélét, amit el se tudsz képzelni olyan hibákat.
Akkor határoztuk el, hogy inkább kap egy IP-t és a saját tűzfala lesz a tűzfal. Tűzfala válogatja, hogy mit hogyan szűr és ez okoz meglepetéseket. Hiába a saját tűzfalunkban a tűzfal doksija alapján hoztuk létre a sip szabályokat is, nem ment.
Még amit a válaszoddal eszembe juttattál, hogyha sip kliens van, akkor elvileg a klienssel is tudod és csak a SIP forgalmat debuggolni. Általában az is hasznos.
Még egy lehetőség, mivel ephone-ra gyanakodsz, hogy megcsörized őket, és a technikai supporton kérsz egy loggolást, amikor egy hívással tudsz tesztelni. Ha látnak hibát, akkor azt már mondják ők is, meg küldik a logfájlt az adott időszakról.
----------------------------------------
o.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én sokkal inkább a problémás számtartomány mögötti HIPATH PBX -re gyanakszom, de ugyebár nem választhatjuk meg miről hívnak.
Viszont úgy tűnik, valamiért nem indul meg az rtp, csak keepalive -ot küldve. Kényszermegoldásként 1 mp -re állítva úgy fest végülis működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvileg, ha nincs direktmedia móka, nyugodtan el is lehet tűzfalazni belső készülékeket a külvilágtól, az a fő, hogy mind a LAN mind a WAN oldalon legyen a központnak egy lába, vagy legalább a központ ki legyen engedve.
NAT hiba esetén (ha NAT mögött van a központ vagy helyi központ nélküli készülék) meg elsőre a routeren a NAT helper-t kilőjük, hogy ne buzerálja a SIP-et (próbálja átírni a telefonközpont által hírdetett LAN oldali címet WAN oldalra, aztán vagy megy neki, vagy nem) és a telefonközpontnak kézzel vagy scripttel (esetleg külső STUN vagy TURN szerverrel, én percenként a gugli DNS szerverétől kérem le a külső címet) megadjuk, hogy mi a WAN oldali IP címe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni