Proliant Gen9/P440ar diagnostic protocol failure

Sziasztok,

DL380 Gen9-es Proliant-on elindítottam a gyári diagnosztikát (System Extensive Test), és hibaüzenetet kaptam:

System Board Check : FAILED

Diagnostic Protocol Failure
Failed Driver: Smart Array SAS Driver v9.58
Failed Controller: Smart Array P440ar Controller (PciRoot ... )

System Extensive Test : FAILED

Elindítottam ugyanezt a tesztet egy másik ugyanilyen gépen is, ugyanez lett az eredmény, bár a FAILURE ID más (a PRODUCT ID nyilván ugyanaz).
A gépek új, dobozból most kivett vasak.

Tapasztalt már valaki hasonlót?

Köszi

Hozzászólások

félve kérdem: van "mögötte" működő lemeztömb?

A kérdés jogos, de szerintem attól nem kellene elhalnia egy system test-nek, mert nincs rajta tömb. Szóljon róla hogy nincs, de ez még nem hiba - legalábbis szerintem.

Egyébként az első gépnél az első fail után mi is gondoltunk erre, létrehoztunk egyet, de a teszt továbbra is elhalt. A második gépnél szintén a dobozból kiszedve tesztelni kezdtem, úgy jött a FAILED, azon most készül a tömb. Megvárom hogy végezzen a semmi resync-elésével és elengedem újra.

Firmware upgrade volt? ProLiant Support Packot neki!

Jah, addig a support is csak elhajt a francba.
De faszkorbács díjas produkció ez is, be kell hozzá regisztrálni a letöltéshez. A regisztráció maga is szánalmas, pl. nem lehet az emlékeztető kérdéseket kihagyni.
Aztán valahogy magamhoz kellene rendelni a terméket, de egyáltalán nem intuitív az oldaluk, ezt kurvára nem találom. Kattintgattam annyit, hogy egyszer még meg whitman képe is megjelent a monitoron nagyban, na akkor leköptem a monitort majd csukott szemmel nyomtam ctrl-w-t.

Dellt kellett volna venni...

Jelentsd be a supportnak, meg lesz oldva. A firmware-t meg csak az arra jogosultak tölthetik le. Lehet ezen vitatkozni, de ez van. Amúgy nem nagy kaland regisztrálni és magadhoz rendelni a gépeket.

Ave, Saabi.

Ja, bejelentem a support-nak, aztán érdemben nem foglalkozik semmivel amíg nincs a legújabb pekidzs telepítve rá.
Regisztrálni valóban nem nagy kaland, csak épp nem engedi magamhoz rendelni a gépeket, amiknek egyébként a garanciáját simán meg tudom nézni s/n alapján.

Csodás ez a hp világ...

Nyilván minek javítani valamit, ami már esetleg ki van javítva? Persze órákat el lehet tölteni azzal, hogy debuggolunk valamit, amiről a végén kiderül, hogy már meg van oldva, ott van a legfrissebb firmware-ben, driverben.
A HPESC-t a https://support.hpe.com/hpesc/public/home címen éred el. Van ott egy olyan blokk, hogy Link My Support. Attól függően, hogy garanciád van, carepack-ed vagy támogatási szerződésed, kiválasztod a megfelelőt.
A Link warranties oldalon fel kell vinned a táblázatba a sorozatszámot, a termékszámot, a vásárálás helyét, egy nickname-t és egy "ownership type"-ot, ami vagy single owner vagy multiple owners. Ez utóbbi olyankor hasznos, ha egy cégnél többen is magukhoz linkelnének egy gépet. Ha szerződésed vagy carepacked van, akkor nyilván más adatokat kell megadni, az se bonyolult.

Ave, Saabi.

Ezt értem én, de hogyan tesztelik a kiadott sw-t (firmware, spp, apámfasza bármi), ha egy viszonylag gyakori konfigon a beépített diag. kamu hibát csinál?
Ha pedig nem kamu a hiba, akkor miért javulna meg egy fw frissítéstől?

Amúgy a gép magamhoz rendelése nem a mi balfaszságunk miatt volt problémás (a HPE support végül segített), aztán lejött az SPP, megfrissítettem, és továbbra is ugyanaz a hibaüzenetet tolja a beépített diagnosztika.