Havi $9.95-ért napi 1 mozi

Fórumok

Mivel a hup hamis moralizálóinak gyakori érve a "bezzeg én megveszem a mozijegyet és nem torrentezek" - egy kis tájékoztatás arról mi is van a tengerentúlon ezen a téren.
Havi 9.95 dollárért napi egy mozijegy jár, amolyan mozi előfizetésként.
https://www.moviepass.com/

Magyarországon ennyiből nem jönne ki két mozijegy. És azért az átlagfizetés még messze van az amerikaitól. Szóval nem a torrentet kell ostorozni itt mert a kapzsi helyi moziláncok nagyot próbálnak markolni mégis keveset fognak a végén. Pedig lehetne ezt ügyesen, jól is csinálni.

Hozzászólások

Itthon a torrentet egyébként sem kellene, mivel az összes adathordozó árában ott a "mozijegy" ára, miközben a legtöbb tárolón úgymond legális tartalom van valószínűleg.

Ja, én nem veszek mozijegyet és nem is torrentezek. :)

Pláne amióta még a mobilok háttértárolói után is sarcot szednek mint a középkorban az uraságok.
Ha egy magyar mozijegy ára 500 forint lenne sokkal több néző lenne a magyar mozikban. Több lenne a bevétel már a mozijegyek után is, plusz a popcorn kóla egyebek megnövekedett eladásai is húznák a bevételeket. És az 500 forintos mozijegy még közel sem olyan gáláns ajánlat mint az amerikai 2500 forintos havi mozibérlet.

Normális HUP-ot használok!

Nem vagyok meggyőződve róla, hogy olcsóbb jegyekkel több nézőjük lenne.
Jó, öregszem is, de szerintem a manapság látható remake-remake-jének-a-remake-jei, egykaptafára készülő "sorozatok" (Star Wars "klónok" például) már egyre kevésbé érdeklik az embereket.
Vagy nem tudom.
Régen egy sikerfilmet még két-három hét után is teltházzal játszottak, mostanában... nem tudom, pl. a Harry Potter folytatás (Legendás lények) mennyire számított sikeresnek, de a bemutató hetében jó, ha félig volt a nézőtér valamelyik plázában. Ezt nehezen tudom a drága jegyeknek betudni.

Ma már nemcsak a jelenkori filmek nézhetőek mozikban.
A digitális mozik egyik előnye lenne, hogy nem kellenek már drága filmszalagok amik egy mozifilmnél kitesznek egy méretes vaskocka dobozt. Egy mozi megteheti, hogy hétvégén minden időpontban más filmet vetít.
Vagy előveszik a régi filmeket és újra bemutatják. Mostanában volt egy ilyen hullám. Volt egyszer egy vadnyugattól kezdve Terminator 2-ig sok régi film került újra mozikba. Ezek a filmek nemhogy torrentről de teljesen hivatalos bluray csatornából is megvannak mindenkinél aki ezeket kedveli. Mégis elmentek a mozikba is újra megnézni. Itt látszik legnyilvánvalóbban, hogy a valódi jó filmek mozis látogatottságát nem veti vissza az ha otthon is megnézhető. Így a torrent sem. Magyarországon nem tudom milyen nézőszámmal és mennyi vetítéssel mentek ezek a régi mozifilmek. Abban biztos vagyok, hogy reális mozijegy árakkal sokkal többen járnának mozikba.

Ami a minőséget illeti a hdtv mintha eltolta volna a hangsúlyt a sorozatok felé. Trónok harca, Westworld vagy Mr. Robot már már minőségibb filmes élményeket adnak mint egy mai mozifilm.

Normális HUP-ot használok!

Az ébredő erők bemutatása jól példázza esetemben. Nem akartam sorban állni hosszú 10 percekig a jegyért, azért a bemutató utáni 3. napon mentem jegyet venni. Az előadás előtt 1 órával 10%-nyi volt a foglaltság. Szvsz. simán mehettem volna a bemutatóra is. Igen. Igénytelen filmek dömpingjét éljük. A jelenségben mindenféle komponensként benne lehet a torrentezés. Pl. az emberek több száz filmet érhetnek el, ezért az igényességi szint is feljebb ment, nem mennek be csak a legjobbnak kikiáltott filmekre.
Az emberek megvárják a kritikai észrevételeket (akár cikk, akár imdb pontszám stb.), mert szarra nem akarnak költeni. Ha így nézzük, a gyorsan elérhető kritikai észrevétel, pontozásos rendszerek meglehetősen sokat ártanak a filmszakmának. (Vajon ez utóbbi, miért nem csípi a forgalmazók szemét?)

A jelenségben mindenféle komponensként benne lehet a torrentezés.
Ha eltekintünk a film letöltése és birtoklása mint esemény felett, akkor ezt is egy kicsit felűl lehetne bírálni. Jómagam akár napi 5-6 filmet is letöltök. Ebből jó esetben 1 amit megnézek. De igen gyakran elindítom egyiket-másikat egy-két percre - még törlés előtt. Akkor ez most lopás, vagy kritika?

Nem könnyű megtalálni az erre vonatkozó adatokat, de itt milliárdos nagyságrendű üzletről van szó.


Az üres hordozói díjak 2016-ban
Adathordozó	        Ft/darab
Audiokazetta	        25
Videokazetta	        60
Minidiszk         	64
CD (700 MB)	        44
DVD (4,7 GB)	        75
Blu-ray lemez (25 GB)	416
Memóriakártya (16 GB)	1496
Pendrive (16 GB)	1097
MP3-lejátszó (16 GB)	6234
Mobiltelefon (16 GB)	3192
Táblagép (16 GB)	3192
Set top box, tévé beépített tárolóval (160 GB)	3325
Külső merevlemez (1 TB)	2103

(http://www.origo.hu/itthon/20161214-ures-hordozoi-dij-visszaigenylese.h…)

Mondjuk mp3 lejátszót lassan már nem is lehet kapni. Illetve a 16 GB-os méretek is elég karcsúak. 2-4 szeres mérettel és árral számolva már néhány mozijegy ára kijön egy átlagos mobilból, tabletből is. Az is érdekes, ha veszel egy STB-ot beépített tároló nélkül, majd abba beleteszel egy 1 TB-os lemezt, akkor sokkal alacsonyabb a díj, mintha ugyanekkora beépített lemezzel vennéd meg.

Kiegészítés: Megtaláltam a legfrissebb listát.

"egy harmincezres lemez adótartalmából hány mozijegy jön ki"

Miért mozijeggyel számolsz? A jegy árával nem a filmet fizeted ki, hanem sok egyéb mást, a mozi fenntartását, karbantartását, az ott dolgozók fizetését, stb... annak csak egy része a film utáni jogdíj.

Akkor erre már előttem válaszoltak. :)
Kollektív "bűnösség" elve alapján mindenki fizet, aki bármilyen adathordozót vásárol.
Korábban kérdezted, hogy hol van arról számítás, hogy fedezi-e a letöltések okozta "kárt". Nem tudok róla, politikusaink, akik ezt kitalálták, kijelentették, hogy ez van.

Érdemlegesen akkor kritika, ha a véleményedet megosztod. Kulturális lopásnak nem számít, ha szar, és letörlöd. Ha nem seedelsz vissza.... opsz... ha valaki partitial seeder, avagy a teljes pl. filmet nem seedeli vissza, vagyis jó eséllyel lejátszhatatlan, akkor az most sérti a törvényt, vagy sem? Merthogy 1000110111 karakterláncra nehezen vetíthető rá egzakt módon, hogy az a Gombaszedő Asszony Rőzsével filmdráma.

"szerintem a manapság látható remake-remake-jének-a-remake-jei, egykaptafára készülő "sorozatok" (Star Wars "klónok" például) már egyre kevésbé érdeklik az embereket."

Ez egyáltalán nem igaz. Vagy azt gondolnád, hogy azért van kevés mozilátogató, mert a közönség túl kifinomult? :)

A Star wars filmek még legalább próbálnak kitalálni valami új történetet, ami ugyan sablonos de mégsem szó szerint remake. Sőt a remake sem egy ördögtől való dolog. 40 éves filmek remakeje szerintem rendben van. A Westworld remake sokkal jobb lett mint az eredeti, bár az sorozat és csak az alapja azonos.
De az már tényleg kiakasztó, hogy pár éves filmeket remakelnek, meg rebootolnak franchiseokat. Ahogy mostanában nevezik ezt a jelenséget. Hulk vagy Spiderman pár év után lett újracsinálva. Ez vicc.

Normális HUP-ot használok!

"De az már tényleg kiakasztó, hogy pár éves filmeket remakelnek, meg rebootolnak franchiseokat"

A korona az volt, amikor Scorsese azért kapott Oscart, mert korábban már megérdemelte volna - arra a filmre, amit összességében egy klasszisokkal jobb filmnek itt zanzásításával, ott jelenetszintű másolásával hozott létre.

https://hu.wikipedia.org/wiki/A_t%C3%A9gla

Nem rossz darab, de mintha azért lenne valaki ünnepelt zeneszerző, mert dorombon eljátszott 2 percnyit a d-moll tokkáta és fúga vezető dallamából.

Addig se volt kétséges, hogy a szoborosztogatók között teljesen elgurul a gyógyszer, de ezzel alá is írták saját félcédulájukat.

Nem vedeni oket, csak a tisztanlats vegett.

Spiderman meg Hulkbol azert van uj mert x evvel ezelott a Marvel eladta a jogokat studiokan (Fox, Sony, stb).

Most hogy befutott mar es van a Marvel Studios a Marvel Universe-szel ahgoy a jogok lejarnak es visszakerulnek (visszavasaroljak?) csinalnak olyan filmeket ami beleillik az o torteneteikbe...

X-Men is azt hiszem hasonlo, most fog lejarni.

Valami ilyesmi az oka. Kiado szemevel nezve ertheo, kerdes, hogy ez a mennyire erdekli azokat a moziba jarokat, akik csak a filmeket akarjak elvezni es nem foglalkozni vele, hogy ki adja ki a produce,r stb.

-+-+-+
Dropbox tarhely
Cave Canem
+-+-+-

kb 15 évvel ezelőtt volt olyan a Westend-ben,hogy minden szerdán akciósan 600 Ft (vagy ehhez közeli ár) volt a mozijegy. Akkoriban majdnem minden héten mentünk a haverokkal, pedig nem is volt keresetem még. Most már akkor sem mennék, ha minden nap 500 Ft lenne a film. Kevés olyan Hollywood-i film készül,hogy csak azért beüljek moziba. (arról ne is beszéljünk, ahogy művész mozikat szépen lassan kigyilkolták Bp-ről)

azért nem kell annyira visszamenni :)
az a baj,hogy mostanság leginkább csak a látványon van a hangsúly, a többi meg másodlagos szereplő, ha éppen befér.
pl 10 éve még mémnek számított a Michael Bay-féle "minden szar felrobban,ami csak létezik", manapság már tök elfogadott.
és teljesen megértem és elfogadom,hogy a többségnek erre van igénye, csak sajnálom.

A kommentekben követhető, hogy ez mennyire így van. Ha az első negyedórában nincs meg a kötelező eksönadag vagy nem az elvárt irányba megy a forgatókönyv (azaz nem korábbi filmek jelenetszintű kópiája), akkor teljes az értetlenség.

Két hozzászólás a Shot Callerhez, ami tavaly az egyik volt a megnézésre érdemes tucatból:

"Hát sok értelme nem volt ennek a filmnek.Szerintem."

"fél óra után delete"

Ha volnék egy hallivúd, én is tojnék azért gürizni, hogy újat csináljak. Minek?

SZERK.
Pár további kedvenc:

The Grand Budapest Hotel
"Nekem se tetszett,unott pofával néztem. "

Miss Sloane
"Unalmas, élvezhetetlen, 15 percet bírtam. Tipikus ócska amerikai film 10/0"

Legújabb testamentum
"Nyomorult egy film ez. Életemben látott egyik legrosszabb film"

De komolyan...
Említettem egy thriller/filmdrámát, egy habkönnyű játékfilmet, egy politikai thrillert és egy szatírát - ebből jött le az én művészlelkem.

Egy ilyen setlist tán még a tv2-n is lemehetett volna pár éve egy erősebb napon héten.
OK, olvastam, hogy a világ tendenciózusan veszít az intelligenciájából, de hogy ilyen tempóban...

Életemben tévé előtt legtöbbet a seregben ültem - rosszabb nem volt a tévéterem, mint bárhol a kaszárnyában, bár jobb se sokkal.
Amikor a Borsodi Brigád magához ragadta a távirányítót, végigszánkázott a csatornákon oda-vissza, és (ezt betű szerint értsétek!) ha valahol az adott pillanatban lövés vagy robbantás volt, egy emberként ordítottak fel, hogy FILM!, és függetlenül a csatorna nyelvétől megnyugodtak és nem kapcsoltak tovább.

Akkor nem tudtam, hogy a jövőt látom.

A moziban nem a jegyen keresnek főleg, hanem a kajákon, üdítőkön. Lehetne 500 Ft-os jegy bármikor, de valószínűleg így is megveszik és nincs verseny a piacon, ami miatt csökkenteni kellene. A kisebb helyek rég megszűntek, mert sokkal drágábban adták nekik a filmeket, mint a nagyoknak (tönkretették őket). A háttérben gyakorlatilag 1-2 kézben van az egész üzletág. Nevetséges de ez végül a kiadóknak is rossz üzlet lett, mert most lenyomják az áraikat..

Ennek pont ellentéte: az optikusoknál a nagy gyártók nem adták olcsóbban a lencséket a multiknak -> sok kis optika ma is üzemel -> multik nem tudják annyira lenyomni a beszerzési árat -> gyártóknak nagyobb profit -> optikáknak nagyobb profit -> van verseny, olcsóbb a felhasználónak is

Erről írtam én is az előbb. Az biztos, hogy egészségtelen az egy multiplex láncos rendszer. De az art mozihálózat talán még ma is létezik. A digitális mozigépek ára mesterségesen van magasan tartva viszont lehet rá eu pályázati pénzeket kapni. Vagy csak kell egy törvénymódosítás, hogy hivatalosan lehessen mozikban konzumér 4k projektorokat használni. Minőségük már bőven megfelelő. Akkor közösségi mozik megcsinálhatnák az egészséges ellensúlyt.
A Magyarországon igazán sohasem virágzó autós mozikat is meg lehetne szervezni ha mögé állna a helyi önkormányzat.

Normális HUP-ot használok!

Havi 9.95 dollárért több filmet érdemes megnézni a felhozatalból, mint alkalmanként 1500 forintért?

Ez a szolgáltatás létezik Magyarországon?
Nem.

Köszönjük a hamis moralizálásodat.

Ugyanitt Netflix eladó:
https://www.finder.com/netflix-usa-vs-world-content
Keress rá Hungary-ra. 12% a "of US Movie Library" oszlopban...
US ár: $8-14
HU ár: €8-12 ($10-15) <-- ez miért nem a 12%-a a $8-14-nek?!

Viszlát!

Update:
Bocs, kicsit felkúrtam magam ezen. De amíg nálunk (~Eu) nincs ilyen, addig nincs miről beszélni.

Hogy a netflixen mennyibe kerül, azt nem tudom - hogy a bíróságon mennyibe kerülhet, azt egyszer kikerestem és még most is elérhető: "Under federal copyright law, the damages that you may owe can range from $750 to $30,000 … per work. So if you illegally download, say, 10 songs — doesn’t seem that offensive, right? Think again, because the penalty for that can be as much as $300,000."

http://blogs.findlaw.com/blotter/2013/07/illegal-downloads-what-are-the…

A költő erre nem gondolt, de az elemzőt nem akarja befolyásolni.

A költő csak arra gondolt, hogy hazudnak nekünk eleget mások, legalább magunknak ne hazudjunk: a lelkiismeretet nem kéne másik vétekkel nyugtatni.
Ennél a betyárbecsület is jobb: lopom a filmet, mert úgy több marad sörre, és mert a lopott portéka minősége túl sokszor győzött meg arról, hogy pénzt kérni érte viszont rablás.

Ez egy fals párhuzam. Csilliószor ki lett már tárgyalva. Ha ellopják az autódat neked utána busszal meg villamossal kell járnod. Wareznél az eredeti adatkupac ott marad sértetlenül a tulajdonosnál. Valójában kéretlen gyártásról és sokszorosításról van szó.
A példád helyesen:
Ukrajnából átjárnának ide és lemásolják az autóinkat szovjet gyártmányú replikátoraikkal. Engem speciel nem zavarna. Biztosan lenne akinek baszná a csőrét, hogy a drága Bentleyét csak úgy lereplikálják maguknak az ukránok és utána azok a suttyók is ilyen autókban repesztenek. Én az ilyen sérelmeket speciel leszarom.

Normális HUP-ot használok!

Igazából a tied is fals párhuzam. Mert az autómásolást felhasználói szemszögből nézed. Így aztán persze, hogy nem zavarna, ha replikálnák az autódat, hiszen nem fűződik érdeked ahhoz, hogy megvegyék pénzért.

De ha fűződne, mondjuk egy autóbolt tulajdonosa lennél hidd el rögtön zavarna, ha a vásárlók egy része másolgatná a kocsikat ahelyett, hogy jó pénzért elvinné tőled.

Ki. Egyezzünk meg abban, hogy nem nulla azoknak a száma, akik megvennék ha nem lenne opció másolni. Valamiért az emberek csak végletekben gondolkodnak. Van 2-3 komment, miszerint " én akkor se venném meg, ha " és innentől úgy csinálunk, mint ha ez lenne a 100%-os vélekedés. Holott van aki warez mellett is megveszi, van aki warez híján megvenné, és van aki warez híján sem venné meg.

A lényeg, hogy azzal védekezni, hogy másolás után megmarad az eredeti tulajnak, ezért az nem problémás... butaság.

Tippem szerint a nézhető tartalmak száma/százaléka és a fizetendő összeg között nincs kapcsolat. Ugyan nem számoltam utána, de első ránézésre a magyar árak és a 27%-os áfa között már lehet kapcsolat.

Egyébként ha a megnézhető filmek/sorozatok száma és az árak között összefüggés lenne, akkor minden új sorozat megjelenése a kínálatban automatikus áremelést is jelentene. Nem biztos, hogy jót tenne egy szolgáltatásnak, ha az ára néhány havonta emelkedne.

Az én stratégiám a Netflix-szel: Előfizettem, és megnéztem azokat a sorozatokat, amik érdekeltek. Utána lemondtam az előfizetést. Kb. másfél év múlva előfizettem, és 2 hónap alatt megnéztem azt ami érdekelt. Egy akció miatt az első hónapra újra ingyenes volt az előfizetés. Utána újból lemondtam. Tippem: vagy az év végén, vagy a jövő év elején újra előfizetek 1-2 hónapra.

moziba járásba már régóta nem hiszek, pláne hogy most már van netflix m.o-n is. A gond, hogy nem adnak magyar feliratot.
Ugyanakkor nézegettem, hogy a moziklub a T-nél már nem szar. Igaz hogy még kölcsönözéshez is kell előfizu. Ez elég gagyi.
Itunesot felrakod dózerre vagy mac-en alapból van és lehet filmezni. Play store-hoz valamilyen droidos eszköz kell.

Na mindegy is, nagyon megvagyok elégedve a hazai film nézési lehetőségekkel. A mozinak tényleg vége.

--
GPLv3-as hozzászólás.

A mozifilmeket úgy készítik az alkotóik, hogy azokat elsődlegesen mozikban nézik meg. Látható a különbség a tévére és moziba szánt filmek között. Több nagytotál tömegjelenet a mozifilmeknél vs több közelképes jelenet a tévéseknél. A nagy felbontású és nagy képátmérőjű tévékkel kezd elmosódni a különbség. Az egyik példa erre a Trónok harca tele tömegjelenetekkel és nagy felbontást igénylő csatákkal.
Egy amerikai típusú mozielőfizetéses rendszerben el tudnám képzelni, hogy olyan sorozatokat mint a Trónok harca is megnéznének moziban. Egy milliós városban egy közepes mozitermet simán meg lehetne tölteni.

A Telekom moziklubjával kicsit szkeptikus vagyok. Ha egy cd divx avi minőséget szolgáltatnak, azért én elvből sem fizetnék. A tévészolgáltatásuk sajnos borzalmas gagyi agyontömörített tévécsatornákat kínál. Sat és iptv esetén technikai oldalát még megérteném. Az már más kérdés, hogy ez a telekomos gyakorlat a fizetős ügyfelek meglopása. A pénzükért gyenge sávszélességet kapnak csatornánként. A legdurvább, hogy a Telekom kábeltévés hálózatán is gagyi van pedig ott nem szűkös a sávszélesség.

Normális HUP-ot használok!

nekem 720p a projektorom tehát a full hd-s filmeket is skáláznia kell. Viszont eddig a család nem panaszkodott.
TV-t a tvgo-val nézek 13" és 6"-os eszközökön. Ugye itt nem láccik mi a szar. Mondjuk kábé csak híradót nézek.

Annyi igaz, hogy a T-nél retkes drágaság van.

--
GPLv3-as hozzászólás.

Ahogy más is említette az egyik nettó ár, a másik bruttó ár. Valamint a kínálat elsősorban a jogvédőktől függ. Az usában van egységes szövetségi jogvédelem, európában minden kis porfészekben külön kiskakas követelőzik a szemédtdomb tetején. Ez drágítja és neheziti is a kínálat szélesítését.

Az all-you-can-eat megoldásoknál a kínálatnál talán jobban számít a fogyasztott mennyiség. Egy nap itthon is 24 órából áll, a kisebb kínálatból is ki lehet tölteni a napot és ezután kell jogdíjat fizetni. Az ilyen átalánydíjas szolgáltatás pedig arról szól, hogy választhatsz az étlapról, amit akarsz, de nem lehehet egyedi kérésed. Ha belegondolsz pont a netflixnek lenne a legegyszerűbb, ha nem kéne országonként külön küzdeni a helyi kiskakasokkal, hanem egységes lehetne a kínálat. Szóval talán a politikusoknál kellene reklamálni, hogy miért ilyen elszabott európa. Amúgy meg az itthon elérhető átalánydíjas szolgáltatások utáni jogdíj is az artisjuson folyik keresztül.

Zenei területen nem olyan régen volt, hogy egy évet vesztett a universal, hogy saját alternatív zenei szolgáltatást nyújtson a saját tartalmaival, mert az artisjus nem fogadta el, hogy kivonják arra az évre az automatikus védelem alól a saját tulajdonukat. De a törvény szerint azóta is automatikusan minden visszaszáll évente az artisjusra és minden évben újra ki kell venni mindent, amit nem akar a tulajdonos, hogy megvédjen.

Valószínűleg van beleszólása a jogtulajdonosnak abba, hogy melyik szolgáltatásban _ne_ szerepeljen a művük. Ellenben abba, hogy hol szerepelhet, abba az artisjusnak törvény adta monopóliuma, hogy nem lehet megkerülni őket. Avagy, jogdíjat szednek minden után, ami adott évre nincs kivéve a közös jogkezelésből.

És fontos tudni, hogy az artisjus nem állami cég, hanem egy sima egyesület, így a gazdálkodása nem nyilvános, semmilyen döntéshozatalba (pl melyik előadó milyen alapon/számítással kap annyit amennyit) nem tudsz se belátni (se beleszólni), még közérdekű adatigényléssel sem.

Oke, akkor most hasonlitsd ossze, hogy itthon mit kapsz az ugyeszektol torrentezesert es ezzel szemben USA-ban mit kapsz. Ugy lesz korrekt es igazsagos a teljes kep

ezen a reszvenyen buktam a legtobbet 2017-ben :)

Nem rossz, főleg ha esetleg Magyarországra is adaptálva lenne. A havi 10 dolcsi valóban nem sok, viszont ha nem használod ki, akkor igenis sok. Vidéken ebből kettő mozijegy is kijön (ld. nálunk), és általában havi kettőnél többször nem szoktunk menni moziba - azaz nálunk ez az ár veszteséges lenne :)
Persze ha látunk egy olyan filmet, hogy "na, ezt most rögtön meg kellene nézni még egyszer, mert itt-ott nem volt világos", akkor könnyebben elmennénk a MoviePass-szal, mint még egyszer kifizessük a jegy árát :)

Ránéztem a mostani jegyárakra Budapesten: http://www.arenaplaza.hu/uzlet/cinema-city-arena/
Nálatok talán de az gondoltam egy vidéki kisváros vagy inkább falu... Hát Hódmezővásárhely megyei város. Ez üdítő kivétel. Talán egy nagy befolyású helyi politikusnál lobbizták ki ezeket az árakat. Mert más megyei városban a jogdíj sem biztos, hogy kijönne így.
Ismerek én is olyan magyar falut ahol egész korrekt mozi van. Ugyan csak egy termes de változatos a műsora és az átlag jegyár 500 forint közeli. A terem hozza egy fővárosi multiplex terem szintjét. A dolog sajátossága, hogy a pályázaton elnyert szép digitális mozigépeken gyakran torrentről beszerzett filmek mennek. Szépen mutatnak nagy vásznon is :-)
Természetesen nem profitorientált vállalkozás hanem afféle village welfare közösségi program működteti a falusi mozit.

Normális HUP-ot használok!

> Nálatok talán de az gondolom egy vidéki kisváros vagy inkább falu.
Megyei jogú város (ha esetleg nem sikerült volna a linkre kattintva kitalálni és esetleg utánanézni). De egy megyeszékhely csak nem vidéki kisváros vagy falu (1360 forint a teljes jegy, CinemaCity hálózat).

> gyakran torrentről beszerzett filmek mennek
Nem hiszem, hogy torrentes, kézikamerás filmek lennének (jó a kép, jó a hang) - az új filmek ilyen verzióban kerülnek fel.

Elsőre még nem volt ott a link vagy elkerülte a figyelmemet. Utána ki is egészítettem, láttam hogy Hódmezővásárhely.
Ez elég jó ár magyar viszonyokhoz. És szinte biztos vagyok abban, hogy helyi politikai lobbi keze is benne van amivel ti jól jártatok. Bár ez még mindig nem 500 forint. Aki havi kettőnél többször jár vagy járna moziba még így is jól járna a tíz dolcsis mozibérlettel.
A torrentes dolog nem a ti mozitokra vonatkozik. Az egy falu mozija. És nincsenek benne camos filmek. Az aktuális mozibemutatók hivatalosan mennek. A régebbi filmek mennek egy másik, nem mozis de jó minőségű 4k projektorról. A mozis digitális vetítővel szerintem nem tudnak nem hivatalos tartalmat vetíteni. Az egy eléggé zárt rendszer. A torrentes forrású filmek bluray isok vagy 4k mkv filmek.

Normális HUP-ot használok!

> Utána ki is egészítettem
Azt meg én nem láttam :)

> politikai lobbi keze is benne van
Fogalmam sincs (bár nem tartom kizártnak, ui. néhány hete a mozi "ügyvezető igazgatója" és a (kvázi-)polgármester együtt jelentette be, hogy új teremmel bővül). És Szeged, ahol a CinemaCity van?

> A torrentes dolog nem a ti mozitokra vonatkozik.
Mint az 500 forintos jegyár sem :)
Bár nem tudom, hogy a régi filmeket hogy szerezték meg (a Vissza a jövőbe és a Terminator 2. is műsoron volt mostanában) - biztos van "retró mozifilm"-piac :)

Erről írtam az előbb. Van mostanában egy ilyen konstrukció. Gondolom a filmforgalmazók elkezdték árusítani a régi sikerfilmek újrabemutatásának jogait a moziknak. A filmszalagos korszakban ennek az volt az akadálya, hogy leromlott a sokszor vetített filmtekercsek minősége. Sok szakadás és fakulás után pedig új mozis filmtekercseket kellett volna gyártani ami nem érte meg. Továbbá nehezek és drága a szállításuk. A digitális moziknál ez már tényleg csak szerződés kérdése. Akár több száz mozifilm is elfér digitálisan egy moziban. Így már nincs technikai akadálya annak, hogy újra bemutassák a régi sikerfilmeket. Nemcsak Vásárhelyen és nemcsak Magyarországon mennek régi filmek mostanában a mozikban.

Normális HUP-ot használok!

hajbazer még nem jelent meg a threadben, úgyhogy akkor én:

Amerikában többek között azért ennyivel olcsóbb a mozijegy, mert a közönség nem engedte, hogy legyen 1 db nationwide franchise, meg néhány független aki próbál túlélni. Szemfüles olvasó észreveheti, hogy a Cinemacity/Cineworld ráadásul nem is országos, hiszen Európa-szerte 2200+ termet üzemeltetnek.

És ez pedig user error, hiszen pl. a Lurdyban a legdrágább jegy 1400, ez alig negyven forinttal drágább, mint a Cinemacity-ben a _legolcsóbb_, de a Lurdy valahogy mindig kong az ürességtől.

(A maradék meg JPÉ, valakinek ki kell fizetni a forgalmazót, a szinkronstúdiót, sőt még az USD->EUR és EUR->HUF árfolyamkockázatot is.)

Mert én, mint mozilátogató nem akarok azzal szórakozni, hogy több mozi kínálatát átnézegetem egyesével, és válogatok, hogy hol mekkora teremben milyen áron milyen opcióim vannak megnézni egy filmet.

Így is kell válogatni, meg mire sikerül megtalálni hogy melyik moziban adja a Cinema City eredeti hanggal vagy feliratosan a megnézni kívánt filmet, ha egyáltalán adja.

"Mert én, mint mozilátogató nem akarok azzal szórakozni, hogy több mozi kínálatát átnézegetem egyesével, és válogatok, hogy hol mekkora teremben milyen áron milyen opcióim vannak megnézni egy filmet."

Viszont ha emigyen leszarod az a jegy árát, akkor ugye nem is panaszkodsz, hogy mert milyen drága?

Értem én, hogy neked van egy ilyen véleményed, én meg dolgoztam pár évet a népliget centerben, ebből kifolyólag előfordult, hogy jártam a lurdyban, és ebédidőben mindkét első parkoló tele van, és a foodcourton mindenhol sorba kell állni.

Meglepő, de ez van. Akkor is, ha szerinted oda nem megy senki, mert a közelben semmi sincs.

Pár hete jártam ott utoljára... vedd figyelembe, hogy a Lurdy-ban van ~20 ezer négyzetméternyi irodaterület, plusz a rendezvényközpont, nagyjából ~2000 fős kapacitással, ők általában ott helyben esznek, a parkolóban is nagyrészt ők parkolnak.

Onnan indultunk, hogy a Lurdy, mint üzletház vagy mozi koncepció ugyanúgy halott, mint a Köki terminál, szóval csak ismételni tudom magam: "Kajaidőben maximum azok mennek oda, akik amúgy is az irodaházban dolgoznak vagy épp a Praktikerben voltak vagy mennek. A közelben semmi nincs, ahonnan emberek mennének oda..."

Igazából onnan indultunk, hogy kong az ürességtől, mert mindentől messze van. Aztán torzítottad arra, hogy azokkal van tele, akik már egyébként is ott vannak. Mivel ezt számszerűleg cáfolni nem tudom, főleg nem úgy, hogy az tapasztalataim alapján neked megfeleljen, ezért igazad van, nem megy oda senki.

Onnan indultunk,hogy a mozi kong az ürességtől, amire írtam, hogy a Lurdy egyébként is kong az ürességtől... erre jött az, hogy az ebédlő tele van délben. Arra írtam, hogy igen, mert a Lurdy-ban van irodaház és rendezvényközpont, akik oda járnak ebédelni...

Ettől még a mozi és a Lurdy kong az ürességtől, mert az nem tart el egy üzletházat, hogy azok járnak oda enni és opcionálisan vásárolni, akik amúgy is az irodaházban dolgoznak naponta (vagy épp a Praktikerben vásárolnak és átugranak), mert ők nem fognak minden nap moziba is járni, csak azért, mert van ott. Ez nem torzítás, hanem a valóság.

Ó, mostmár fentebbről indultunk :) Nézd, én onnan indultam, hogy a lurdy nem kong egyébként is az ürességtől, mert erőst tele van egy csomó emberrel. Arról semmit nem állítottam, hogy a mozival mi van. Most ott tartunk, hogy a lurdy meg a mozija kong az ürességtől, mert mindentől messze van, csak az a "pár" ember van benne a nagy rendezvényközpont miatt, meg mert ott dolgoznak és tőlük kong a parkoló is az ürességtől.

Pontosan itt tartunk. Egy üzletházat nem tart el, hogy oda járnak át ebédelni az üzletházzal közös épületben lévő irodákból és a parkolója tele van azokkal, akik ott dolgoznak.

1, "Lurdyban a legdrágább jegy 1400, [...] de a Lurdy valahogy mindig kong az ürességtől."
2, "A Lurdy egyébként is kong az ürességtől, mert mindentől messze van..."
3, "Kajaidőben tele van."
4, "Kajaidőben maximum azok mennek oda, akik amúgy is az irodaházban dolgoznak vagy épp a Praktikerben voltak vagy mennek. A közelben semmi nincs, ahonnan emberek mennének oda..."

Ettől kezdve loop van, hogy
1, te voltál ott ebédelni és tele láttad,
2, én meg a közelben laktam, jártam ott párszor (leginkább a ChipCAD iroda miatt), általában nem ebédidődben és a Lurdy üres volt.

Ebből pedig mindenki vonja le a saját következtetését.

Gondolom arra várhatunk, hogy ehhez hasonló nálunk is legyen. Nálunk még egy normális bluray kölcsönző sincs, de az is lehet, hogy ez az egész országra is igaz, legalábbis online nem találtam amikor néztem.

Az itthoni árakhoz még annyit tennék hozzá, hogy van pofájuk (CC) elkérni kényelmi díjat, ha te online akarod megvásárolni a jegyedet... Pl. 1570 a jegy + 50 forint kényelmi díj.

Ha már itt tartok, akkor arról is lehetne elmélkedni, hogy ezért a pénzért 20-30-ig nézheted a reklámokat is...

Bluray kölcsönzőt itthon? Ma? Minek?

Ott vannak a streaming szolgáltatások. Oké, hogy panaszkodunk, hogy az USA kínálathoz képest hány százalék érhető el csupán itthon, de miért gondolja akárki, hogy egy fizikai adathordozó kölcsönző esetében jobb lenne a helyzet?

És nem csak a netflixre kell gondolni, ahol havidíjas konstrukció van, ott van a Google Movies (gondolom iTunes is hasonlót csinál) ahol konkrétan ki tudod kölcsönözni a filmet (kifizetsz valamennyit hogy X ideig nézhessed), de ott vannak még a különböző virtuális tékák a TV szolgáltatók csomagjaihoz is. Például a T-nél láttam ilyet.

Szóval miért is választanád inkább azt, hogy beülsz egy autóba, odamész egy tényleges üzletbe, és eltöltesz egy fél órát a polcok közt válogatással, csak azért, hogy a végén pont ne legyen meg, amit megnéznél, mert már kivitték, vagy soha be se szerezték?

Ráadásul a magyar mentalitás mellett inkább már DVD a menő, nem? Évek óta vakarom a fejem, hogy az emberek miért veszik meg a HD és 4K tévéket, és hozzá mindent DVD-n szereznek be Blu-ray helyett. De indoklás van:

"Minek vegyek Blu-rayt, DVD lejátszóm van?"
"Minek vegyek Blu-ray lejátszót, hiszen mindenem DVD korongon van?".

Talán azért mert egy jó lejátszót, házimozi erősítőtt használva a DVD-t felkonvertálva FHD-re, legtöbbször szinte megkülönböztethetelen a natív FHD tartalmaktól. Legalább is az én szemem nem érzi a saját rendszeremen kiugró különbségnek. (Ebbe természetesen belejátszik az is, hogy a filmek többsége kiugróan sz*r digitalizált minőségben elérhető.) Alig láttam kiugró technikai minőségű filmet, pregnánsan az "Avatar" és a mostanában látott "Űrvihar" maradt meg a fejemben.

Hozzáteszem, az "Űrvihar"-t kétszer is volt alkalmam megtekinteni moziban. Egyszer Pécsett és egyszer Pesten. A két moziban látott "vetítés" elképesztően különbözött. Mindkettő 3D változat, de a Pesten látott film katasztrófálisan homályos, részlettelen volt, miközben a pécsi mozi az "Avatar" részletgazdagságát, minőségét hozta. (Ha nem én tapasztalom, csak mondja valaki, el sem hiszem.)

Akkor miért is akarna bárki alapvetően drága "Blu Ray" lemezt használni, a jelentősen olcsóbb és elfogadható DVD minőséghez képest? (Arról nem beszélve, hogy egy jó Blu Ray lejátszó jelenleg 250 ezer alatt nem elérhető. A hangnormákat kimagaslóan jól játszó házimozi erősítő induló ára meg 5-600 ezer környékén van.)

Még annyit, a 7+1 csatornás, kifogástalanul kevert, natív DTS-HD Master Audio, Dolby TrueHD hang, szinkronosan még kevésbé érhető el a filmek nagytöbbségénél, Blu Ray lemez ide, vagy oda.

Magam részéről a filmeket szeretem, nem a felbontásukat. (Ha magával ragad egy "mese", a közvetítő média minősége már fel sem merül többé, de a sztereó hang is elfogadható, néha még a monó is, ha elég régi filmről van szó.)

"egy jó lejátszót, házimozi erősítőtt használva a DVD-t felkonvertálva FHD-re, legtöbbször szinte megkülönböztethetelen a natív FHD tartalmaktól."

Azért ezt ne mondd. Esetleg nem tűnik fel a magyar szolgáltatók által HD-nek hazudott adások mellett, vagy kicsi a tévéd, rossz a látásod, vagy szimplán csak neked megfelel, de attól még észrevehető a különbség. Tudom, mert tapasztalom.

"Akkor miért is akarna bárki alapvetően drága "Blu Ray" lemezt használni, a jelentősen olcsóbb és elfogadható DVD minőséghez képest?"

Fogalmam sincs a mozis tapasztalataid hogy jönnek ide. Mindenesetre a drágább BD lemezeket azért érdemes venni, mert egy fokkal kevésbé elavultak, mint a DVD. Ha van választásod, hogy megvegyél valamit jobb, vagy rosszabb minőségben érdemes a jobbat választani, mert időtállóbb. A DVD-t nem fogod tudni utólag upgrade-elni, csak cserélni. Az viszont nagyobb pénzkidobás.

"Magam részéről a filmeket szeretem, nem a felbontásukat. (Ha magával ragad egy "mese", a közvetítő média minősége már fel sem merül többé, de a sztereó hang is elfogadható, néha még a monó is, ha elég régi filmről van szó.)"

Magad részéről szíved joga. Csak szerintem nem ez az átlag vélekedés. Legalább is nem gondolnám, hogy az átlagember ésszerűen levezeti a fejében azt, amit te az imént, hanem szakmai ismeretek híján szimplán a pénztárcája alapján dönt.

Azért fogalmaztam saját körülményeimre, mert nyilván, már egy 4K-s panel "szükségtelenné tenné" az általam elmondottak felvetését. (jelenleg 107 cm-es FHD panel van..)

A mozis példát csak azért hoztam fel, - a DVD lemezek védelmében, - mert ha a professionális fogyaszthatóság ilyen különbségeket jelent, - miközben a rosszabb minőséget drágább jegyárért kapja az ember, - akkor el lehet képzelni, mi van az otthoni lejátszások körül. Itt a BD lemezek tömeges, technológiai-szinvonalas élvezhetősége szubjektív és abszolút esetleges, változó lehet.)

A csere már 4k lesz, de még várok 1-2 évet az OLED árak csökkenésére. Ott már egészen más lesz a "leányzó mozis fekvése". Ott a DVD felkonvertálás nem játszik. (Addig még mennek lefelé a BD árak is, valamint a filmes "kedvencek" nagyobb számban megjelennek.)

Azért itt már a 4K-s BD-kre is gondolok egyből, és a 4K-s panelon legszívesebben a FHD felbontások felkonvertálását is kihagynám. Tudom, nem fog gyorsan menni, és nem is reális elképzelés fél évtizeden belül, de ez egy valóban minőségi ugrás lenne a házimozi élvezetében.

(Ami igaz.., szeretem a filmes drámákat, kisebb költségvetésű alternatív és európai filmeket is, ott nincs mindig BD elérhetőség, ezért jelenleg a nagy filmfogyasztók számára a DVD-k (és persze a torren-es "avi"-k,) nem kihagyható formátumai a házimozizásnak.)

A DVD gyűjtemény BD-re cseréje értelmetlen lenne, a BD lemezek az újabb, jobb technikával leforgatott filmeknél léphetnek be, és csak egy-két helyen fedhetik át egymást a DVD-kkel, - (Tipikus pl. Avatar, azt meg sem vettem DVD-n, mert alapból BD-s "begyűjtését" terveztem be.)

A DVD-re eddig került filmek nagytöbbsége nem is profitálna semmit a forrásminőségük miatt a 4k-ból. Ezért az FHD panel a 4k "mellett" használandó, és az FHD megjelenítő nem kerülhet végleg kidobásra, - ez csak a DVD gyűjtenény és saját magam egyidejű "kukázásával" valósítható meg. - (A gyerekeimre vár majd ez a feladat, annak idején, de ők is megszállott filmgyűjtők... :)

Amit az elmúlt 10-15 évben értetlenkedbe fogadtam, a megjelenítők felbontás-növekedésének beállása, "archiválódása". Nincs valódi előrelépés. A 4K megjelenése óta is eltelt 3-4 év, de szinte alig van fogyaszható tartalom még ma is erre a felbontásra. (Azért manapság az újabb filmeknél jönnek lassan, időről-időre látom a kiadások között.)

Egyébként meg, originálisan az FHD felbontás számomra már 27"-on felül is katasztrófa..., ja.., hát vannak digitális "trükkök", amelyek elviselhetővé teszik a látványt e feletti méretek esetén is.

Úgy, hogy ritkán fordul elő, hogy egy TV-panelt a felbontásának + emberi szem feloldási képességének megfelelő távolságról nézed. (Én rendszerint távolabbról nézem...) Az FHD számítógépes monitorok 60 cm-es átlagos nézési távolsága nekem 24"-ig tűnik jónak. Az FHD 27" -osok, ettől a távolságról már zavaróan nagy pixelméretekkel dolgoznak, - annyival meg nem fogsz távolabbra ülni az asztaltól...

A nagyméretű TV-panelokon meg digitálisan "összemosnak".

"észrevehető a különbség. Tudom, mert tapasztalom."

Pontosan. Azt se felejtsük el, hogy a legtöbb bluray-n van magyar hang is és ráadásul az eredetihez hasonló minőségben (nem a szinkron minőségéről beszélek), ami néha szempont lehet.
Ahogy manfreed is írta a T-hez képest a minőség pedig ég és föld. Ha te nem láttál még bluray filmet nagy HD-s TV-n, akkor elhiszem, hogy amit a T ad az jónak tűnik, de ettől még nem a legjobb.

De másik oldalról is meg lehet közelíteni. Ma filmeket a mozin kívül csak bluray-n tudod a legjobb minőségben élvezni. Nem azért van FullHD-s TV-m, hogy homályos képet nézzek. A DVD vs Bluray is megérne egy misét. Én se értem minek nyomják még mindig ennyire a DVD-t. Az főleg "tetszik" amikor együtt adják a kettőt. Ez max mesénél lenne jó amikor a gyerek tudja az ősrégi DVD játékossal nézni, az ősrégi TV-n és neki nem számít a kép és a hang minőség annyira.

"Magam részéről a filmeket szeretem, nem a felbontásukat. (Ha magával ragad egy "mese", a közvetítő média minősége már fel sem merül többé, de a sztereó hang is elfogadható, néha még a monó is, ha elég régi filmről van szó."

Ennek a második felével egyet értek én is, az elsővel csak korlátozottan ;-)
Egyrészt annyira sok olyan új film nincs amit szívesen végignéznél mondjuk kamerás verzióban is mert annyira jó a története...
Sok olyan filmet is megnézek amiről már mondjuk a felénél lehet sejteni, hogy nem lesz nagyon jó, de ha pl olyan helyen játszódik ami nagyon szép akkor nem bánom, mert tudok gyönyörködni a látványban, mert Full HD-ben szinte olyan mintha ott lennék. Ugyanez igaz a hangra is. George Lucas is megmondta, hogy a filmélmény fele a hang. Erre jó példa szerintem a Transformers első, esetleg második része. Történet béna, de a látvány és a hang az ott van.
Pl az első résznél ahogy a betűk bejönnek az elején, normális hangrendszeren már az is libabőrözés rész pont úgy ahogy a moziban is az volt :-)

Ezek a filmek pont erről szólnak. Aki ettől többet vár, azok szokták szidni :-)

Egyébként külföldön a kölcsönzés úgy megy, hogy futár hozza / viszi. Sőt, normális helyeken online meg tudod nézni hogy bent van-e a film, esetleg még le is tudod foglalni? ;-)

Amit te leírtál a kölcsönzés menetéről az talán 25 éve volt a napi gyakorlat, bár telefon már akkor is volt.

A netflix és társai, szép és jó, de azért még egy ideig nem veszik fel a versenyt a bluray-vel. A DVD-vel igen, de az már amúgy is halott egy ideje, csak a többség még nem vette észre. Ugyanúgy mint a 3D.

"Ha rendelkezésedre állna a pénz, te nyitnál ilyet idehaza?"

Nyitnék. Ha csak annyi hasznom lenne hogy bármilyen filmet megnézhetnék bluray-n, már megérné :-)

Egyetértek majd minden észrevételeddel. - Technika kell és "lőn világosság" a kérdésben. :)

Persze, hogy BD... - de itthon a DVD még kiszolgálja a többségében elavult tecnikát, egy esetleg 20 ezer forintos BD lejátszó, v. a TV-k be épített lejátszók zöme (de a 50-80 ezer forintos panák v. sony-k is,) annyira lerontják a jó esetben egy BD-lemezen található forrás minőségét, hogy azzal már egy jobb rendszeren és jobb alapanyagot tartalmazó DVD minőségi felkonvertálása is pariban van.

Egyszóval, nagy a forrásanyagok minőségi szóródása és az otthoni lejátszóké is. Az átlagember, (és én sem,) meg ezért, - logikusan, - nem lát különbséget DVD és BD között, ezért fogy még mindig a DVD nagy tömegben itthon, az ár, a filmes választék a motiváció másik 50 százaléka. (A "nagy filmfogyasztóknak" egyébként is nehéz, - végig "megyek" az MM polcain és csak olyan filmeket látok ott, amelyeket láttam már.)

Lejátszó, házimozi erősítő, panel vásárláskor szoktam olyat, hogy kisajátítom a bolt műszakisát egy fél órára és (psze. megfelelő helyen!) és a magammal vitt ismert DVD, BD lemezt betetetem több lejátszóba. Tanulságos, hogyan vérezik el a márkás lejátszók többsége a feladaton.

Évekkel ezelőtt direkt olyan BD lejátszót választottam ami már tud 4k-t is. Igaz, hogy egy ilyen lemezem sincs és egyelőre nem is hizányik mert a TV-m csak Full HD, de legalább a lejátszót nem kell majd cserélni. Feltéve, hogy kibírja addig.

Garancia alatt többször kellett az optikai csatlakozóját cseréltetni, a szervíz szerint én törtem ki mindig... Érdekes módon van még egy rakás eszközöm amin ugyanolyan csatlakozó van és egyikkel se volt hasonló gond... Na, mindegy ez itt most mellékes, de innen is csókoltatom őket :-)

A TV-m se mai, egyike a Panasonic utolsó plazmáinak. Majd OLED-re cserélem, egyszer. Elnézve ismerősök, rokonok olcsó LCD TV-inek a képét, ezen még mindig gyönyörű a kép. Sajnos, egyszer láttam egy KURO-t is és annak a képe elég jól beleégett a tudatomba (értsd: úgy nézett ki a képe mintha tényleg a valóságot látnád) így tudom, hogy még lehetne jobb is, de ettől függetlenül szeretem a képét. Nem véletlen amúgy, hogy a KURO-t még most is nagyon drágán lehet szerezni, pedig már több mint 10 éve nem gyártják. Szinte hihetetlen, de néha még bontatlant is látok ebay-en.

Vicces, hogy pont most jelent meg egy cikk az egyik kedvenc oldalamon aminek a címe: "The Biggest Failures in Consumer Audio/Video Electronics History" ami némileg kapcsolódik.

http://www.audioholics.com/editorials/the-biggest-failures-in-consumer-…

Az oldalt egyébként csak ajánlani tudom azoknak akik az igazságot és a tényeket keresik a témában.

Érdemes megnézni pár parasztvakítás-pozitív filmnél, hogy az egyes formátumok letöltési száma hogyan viszonyul. Jellemzően nem az a kérdés, hogy hánnyal többen elégednek meg a szerényebb felbontásokkal, hanem hogy hányszor többen.
Pedig itt költségkülönbségről csak matematikai szőrszálhasogatással lehetne beszélni; csak a türelem szab határt az igények teljesülésének, ha vannak.
De mértékkel vannak, pedig a mindentjátszó faltól-falig tévék határozzák meg a szobák berendezését.

"Akkor miért is akarna bárki alapvetően drága "Blu Ray" lemezt használni, a jelentősen olcsóbb és elfogadható DVD minőséghez képest? "

Pl a hangminőség miatt? Ha mondjuk a képet most itt figyelmen kívül hagyjuk és elfogadjuk, hogy a felkonvertált DVD kinéz úgy mint egy tömörítés nélküli bluray képe.

A koncert BD-ket, - ha jól vannak hangra is keverve,- biztosan csak BD-n érdemes nézni. Most már azért jönnek a régi megszokott "homályból kivetkőző", nagyfelbontású kamerákkal rögzített felvételek is.

(Más kérdés hogy mikor lehet a pároddal egyeztetni ilyen irányú "igényeidet". (Ha jól meggondolom olyan, mint a kicsit perverzebb szex, nincs mindig vevő rá a másik oldalon...)

Az ilyenek miatt is fantasztikus a nagy felbontás...
https://www.youtube.com/watch?v=uJ56Y_Hw_8c

"Még annyit, a 7+1 csatornás, kifogástalanul kevert, natív DTS-HD Master Audio, Dolby TrueHD hang, szinkronosan még kevésbé érhető el a filmek nagytöbbségénél, Blu Ray lemez ide, vagy oda."

Mert a Dolby technológiáját licenszelni a vágóberendezésekhez KIBASZOTTUL DRÁGA. Szá'ezer $$ per hangcsatorna körül mozog.
Pár éve utánanéztem az ilyen DTS, MP3, egyéb licenszelésnek consumer dobozokba is, és az is fosdrága, 9ezer forintos DVD játékosból ~4000 a dekódolás jogdíja...azért olcsóbb a kínai, mert ők a (feléjük) kevésbé használt codec-eket kihagyták a pakkból. Cserébe a (warez) filmek 30%-át nem tudod megnézni, mert nincs hangja, baszhatod neki az átkódolást.