A jégemberben még van élet!

"Räikkönen a 2008-as Francia GP-n volt legutóbb pole-on, 128 versennyel ezelőtt, ennél nagyobb kihagyással senki nem szerzett első rajthelyet az F1-ben." Ezt a rekordot egyhamar nem fogja elvenni tőle senki! Még Fred sem! A zsenialitása kétségtelen!

Hozzászólások

Szerencsére az F1 nem arról szól, hogy egy időmérős kört össze tudjon valaki rakni. Raikonnen a versenyeken rendszerint elvérzik akkor is, ha jó helyről rajtol. Monacoban a P1-ből rajtolva nagyon bénának vagy szerencsétlennek (lásd Ricciardo esete) kell lenni, hogy ne nyerj. Ettől függetlenül pénzt nem tennék arra, hogy nyerni fog.

--
trey @ gépház

Tegyük fel, hogy igazad van és direkt szúrtak ki vele. Bár szerintem nem és most a Rajki-fan Wéber is arról beszélt, hogy szerinte sem. De tételezzük fel...

Nyilvánvalóvá tették számára, hogy ő egy másodhegedűs. Egyrészt azért tűrik meg, mert Vettel mellé nem akarnak igazi riválist, másrészt viszonylag olcsó, harmadrészt elfogadja, ha neki a második számú pilóta szerep jut.

Sajnos az egész pályafutása erre predesztinálja. Akkor miért duzzog, ha pontosan arra használják, amire felvették? Ráadásul egy Ferrarinál akarja ezt számon kérni, amiről mindenkinek köztudott az, hogy van az első számú pilóta és van a segédje?

--
trey @ gépház

Hát, nem is véletlenül lett belőle, hanem azért, mert Massa az utolsó körökben szépen elengedte. Ha nem engedi el, Alonso vagy Hamilton a világbajnok, akik 1 ponttal mögötte végeztek abban az évben.

Sajnos - egyesek szerint legalábbis - pont azért volt morcos most Raikkonen, amit Massa-val csont nélkül eljátszottak. Érdekes, akkor ezzel nem volt baja.

--
trey @ gépház

Inkább csak azt próbálta elhitetni, hogy meg tudta volna nyerni ezt a versenyt. Szerintem nem. Vettel végig ott volt mögötte, fel is tartotta. Azért nem ment közelebb, mert nem tudott volna előzni, viszont ha közel marad, akkor agyontossza a gumijait. Ha Raikkonen meggyőzően vezetett volna, Vettel nem tudja egy-két körrel megfogni.

--
trey @ gépház

Hát persze, hogy (szó szerint) nem :D

"Felipe Massa sacrificed a potential second win at his home race to make his team mate champion and finished second ahead of Fernando Alonso. [...] Ferrari got Raikkonen ahead of Massa by having him stop later. [...] Massa did his duty and finished second with Alonso third."

Massa megtette amit vártak tőle. De megtehette volna, hogy nem engedelmeskedik. Persze annak a következményei beláthatatlanok lettek volna a karrierje számára. Massa nélkül - aki végig gyorsabb volt Raikkonen-nél az időmérőn és a versenyen is - Raikkonen sosem lett volna világbajnok.

--
trey @ gépház

"aki végig gyorsabb volt Raikkonen-nél az időmérőn és a versenyen is"
Nem. A Q2-ben Raikkonen volt a leggyorsabb.
Nem. A versenyen is övé volt a leggyorsabb kör.

Az igaz, hogy akkor is pont ugyanazt játszották el Massa-val meg vele, mint most vele meg Vettel-lel.
--
♙♘♗♖♕♔

Ja, csak akkor még kicsit más volt a helyzet:

  • Q3-ra megtankolt autóval mentek, Räikkönen és csapata pedig gyakran beáldozták az jobb rajthelyez a több benzinért.
  • Brazíliában a pályán is lehet előzni, szóval nem tudjuk mi lett volna ha a csapat szól hogy meg kell előzni Massát a címért.

De a Ferrari is nyilván meg akarta fordítani a sorrendet, nem kérdés.

Ez butaság. A Ferrari biztos, de szerintem a többi csapat is mindig az elől levő pilótát hívja ki elsőként. Kivétel lehet, hogy akad, de ritka.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Itt most azért nem ennyire egyszerű, olvasd el Farkas Péter elemzését. Én is Kimi fan vagyok, de nem tartom őt a legjobbnak.
Az biztos, hogy ha Ferrari azt szerette volna, hogy Kimi nyerjen, mert megérdemli vagy mittomén, akkor el tudták volna intézni, de nem tették. Mást állítani nagyon nehéz spekuláció nélkül.

"az F1 nem arról szól, hogy egy időmérős kört össze tudjon valaki rakni" vs "Monacoban a P1-ből rajtolva nagyon bénának vagy szerencsétlennek (lásd Ricciardo esete) kell lenni, hogy ne nyerj"

:)

Az F1 tényleg nem arról szól, hogy egy időmérős kört össze tudjon rakni valaki:

Räikkönen 2012-ben a Lotus csapat versenyzőjeként megdöntötte Nick Heidfeld rekordját, mivel minden nagydíjon célba ért, és 20 futamból 19-en pontot szerzett. 207 ponttal összetettben a 3. helyen végzett visszatérése évében. Bizonyára ebben az évben egyik versenyen sem esett az eső :)

21:33 a Honda mily' égő más sportban is

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Räikkönen simán elmehetne valamelyik terminátor filmbe, azzal a fapofával amiket vágni szokott :D