Hírlevélküldés saját szerverről vagy dedikált szolgáltatóval?

Sziasztok!

Egy távoktatással foglalkozó weboldal a jelenlegi felhasználói táborának (pár tízezer fő) az admin és hírleveleket is saját szerveréről küldi. A jól beállított levelezés és a megfelelő tartalom miatt ez jelenleg jó kézbesítési arányt produkál, de gyakran vannak problémák, amiktől jó lenne szabadulni. Ilyen volt például múlt héten az, hogy a Microsoft (@live.com, @outlook.com, @hotmail.com) egy egész címtartományt feketelistázott, amibe az érintett szerver is benne volt. Persze könnyen fel lehetett oldatni annál az egy IP-nél a tiltást, de ezzel valakinek foglalkoznia kellett, nem beszélve arról, hogy neked kell észrevenned a problémát, ha a felhasználó nem reklamál, hogy egy-egy értesítést nem kapott meg (most szerencsére reklamált).

Szerintetek érdemes dedikált szolgáltatást használni ilyen jellegű levélküldéshez? Jól sejtem, hogy ha dedikált hírlevélküldőt használok, akkor pl. GMail esetében kérdés nélkül promóció mappába megy minden?

Mi a véleményetek? Külső szolgáltatás vagy folyamatos időtöltés saját rendszerrel?

Hozzászólások

Egy Webgalamb licenc kb. 70 ezer forint. Utána azt csinálsz vele amit akarsz. Kell neki egy LAMP vagy akármi) stack és kész. Vissza lehet mérni, van benne normális leiratkozási lehetőség, kezeli a visszapattanókat stb.

--
trey @ gépház

Ugyan én csak a programozó vagyok, nem döntéshozó, de már többször jeleztem, hogy hírlevelet csak és kizárólag külső szolgáltatással. Ideális esetben Mailchimp, Sendy vagy ilyesmi, de ha ez nem opció, akkor is legalább Sparkpost / Mailgun / Amazon SES stb. Néhány tízezer fő azért már annyira nem kevés, lehet, hogy érdemes náluk is dedikált IP-n elgondolkodni.

A Gmail tartalmat is elemez ezeknél a mappáknál, arra nincs nagyon ráhatásod (és amúgy sem etikus).