Próba szerencse, WD noti HDD garancia

 ( Anonymous | 2016. december 31., szombat - 13:33 )

Üdv. Mindenkinek!
Olvastam itt többször is, hogy közvetlen garanciát lehet érvényesíttetni a HDD gyártójával.
A történet a következő:
Anno ismerősömék vettek egy Acer E-Maschines notit egy "nagy áruházban". Garancia idő elteltével tönkrement a HDD és privát szerelővel, privát cserélték a lemezt. Amit egy helyi kis számtek boltban vásároltak. Majd ez a HDD is tönkre ment. Utána került hozzám a noti, amit egy SSD beszerelés és memória bővítés után ismét tudnak használni Ubuntu 16.04 LTS-el.

A kérdéses HDD-re vonatkozó információk:
-a vásárlást igazoló péztárblokk megvan, viszont nincs külön garancia jegy
(pl. iPon.hu-ról rendelt termékek mindig külön garijeggyel jönnek),
-a WD honlapján a serial alapján a következő státusz jelenik meg:
........................................................................

"Western Digital does not provide Warranty Service for OEM Products.
Please contact your distributor or place of purchase."

.....................................................................
-a vásárlás 2012.11.09-én történt,
Ha netalán lenne rá 5 év gari, abban még benne lennénk. Viszont én úgy értelmezem a WD csekkolás szerint, hogy ez valami OEM cuccként lett eladva.

Az adott számtek bolt még megvan és működik. Kérdés, hogy a pénztárblokkra mennyi garancia a törvényes és a kereskedő által biztostandó.

Ebben kérném a segítségeteket, hogy megpróbáljuk-e a bolttal a gariztatást vagy hagyjuk.

Köszi Mindenkinek előre is.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Ez sajnos OEM-ként lett eladva, amelyre nem jár az 5 év garancia.

Magyar jogszabályok szerint 12 hónap garanciát kell adni, azon meg már rég túl vagytok. A blokkal lehet tenni egy próbát, de ha nincs meg a garjegy, amin bevállaltak 3 vagy 5 évet, akkor sok esélyed nincs. De fel kell hívni a boltot, egy próbát megér.

Ha a WD Warranty Check azt mondja, hogy OEM, akkor ők direktben nem foglalkoznak vele.
Egyébként meg elég nagy macera 1db-ot RMA-zni. Nem éri meg ha valami kommersz diszk, amit megkapsz 10-15k HUF között.
Én jó pár éve (legalább 6-7 éve) egy nem OEM 74GB-os WD Raptort-t RMA-ztam direktben a WD-hez, mert nem találtam meg a számláját. Futárral ki kellett küldeni hozzájuk Németországba a HDD-t. Elő volt írva, hogy hogyan kell becsomagolni (én egy HP HDD dobozba csomagoltam, enélkül elég szívás lett volna), hova és mekkorában, hány példányban ragasztd az RMA cetlit, stb.
Ezen kívül "nyomkövetős" futárt követeltek meg (DHL, UPS, TNT, és társai), és nekem kellett fizetni az oda utat (kb. 15-16k HUF volt, ha jól emlékszem).
Aztán egy "Factory repaired" cimkés Raptort kaptam vissza, nem újat. Mondjuk az azóta is működik. Ennél a diszknél megérte, mert az itthon ára használtan is kb. a futárköltség duplája volt akkor. Egy mezei SATA-s diszkkel biztos, hogy nem b@szakodnék a WD RMA-val.

Nem 2 év az EU-s minimum? Jelen esetben mondjuk mindegy már.

Én nem tudok ilyenről.

Csak erről

Idézet:
A kötelező jótállás időtartama 1 év, amelynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása, vagy ha az eszközt üzembe kell helyezni és azt a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés napja. Tehát fontos kihangsúlyozni, hogy a jótállási idő nem feltétlenül a vásárlás napján kezdődik.

Ettől pozitív irányba persze el lehet térni, amit szoktak is, ha a gyártó ad hosszabb garanciát.

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_hu.htm

Ez alatt van a részletes leírás: Szavatosság: ha a vásárolt termék hibás

És van egy ilyen kiegészítés a végén:
Egyes uniós országokban 2 évnél rövidebb szavatossági időben is megállapodhatnak a felek, de 1 évnél rövidebb időtartam ilyenkor sem köthető ki.