Segítségeteket szeretném kérni a már lassan 2 éve fennálló probléma megoldásában.
Az alábbi eszközökkel, két végponton használunk VoIP telefont a Telekom vezetékes DSL szolgáltatásával:
- Pirelli DRG A225G router + Gigaset A510IP telefon
- Pirelli P.RG A4201G router + Gigaset A510IP telefon
(A routerekből analóg vonalként jön ki a telefon, így a Telekomos telefonszámunkon fogadjuk bejövő hívásokat, a kimenő hívások pedig a VoIP szolgáltatón keresztül történnek.)
Mind a két esetben a következő probléma jelentkezik. Bizonyos idő elteltével a Gigaset telefon valamilyen oknál fogva nem tud a VoIP szolgáltatónál bejelentkezni, nem tudok hívást indítani. Ilyenkor a kézibeszélőn - és a Gigaset webes felületén is - a Registration failed hibaüzenet jelenik meg. Korábban havonta 1-2 alkalommal jelentkezett, de újabban rendszeresen, 2-3 naponta szenvedek vele. Csak úgy oldódik meg a probléma, ha a Pirelli routert újraindítom. (Ha nem teszem ezt, 1-2 napig nem használható hívásindításra a Gigaset készülék, aztán magától újra működik.)
Az általam eddig használt összes VoIP szolgáltatónál tapasztaltam a hibát: Browsercalls, Voipblazer, Stuntcalls.
Mi lehet az oka?
- 3575 megtekintés
Hozzászólások
Nálam OpenWrt-s dobozokkal pont ugyanilyen tüneteket okoz az, ha lebontom/újracsatlakoztatom a WAN kapcsolatot, de nem takarítom ki a tűzfal/NAT state tábláját. (Amikor a state tábla bejegyzések lejárnak, akkor a VoIP kliens újra fel tud csatlakozni.)
Hogy a Pirellin mit tudsz csinálni, azt passzolom: nem ismerem az eszközt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így néz ki a menüje: https://s22.postimg.org/s771xdcnl/NAT.jpg
Tudom, hogy nem igazán ajánlott, de a tűzfal kikapcsolása segíthet? Helyette itt bekapcsolnám a DMZ-t: https://s22.postimg.org/qqvjf89qp/DMZ.jpg
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom a tűzfalon a SIP és RTP protokollok megfelelő portjai ki vannak nyitva?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig nem voltak kinyitva. A Gigaset kézikönyve alapján a telefon által használt SIP port az 5060, az RTP port pedig az 5004: https://s17.postimg.org/wlk4zgvpb/ports.jpg
Sajnos nem is sikerül átirányítanom őket, ezek a hibaüzenetek jelennek meg: 5060 és 5004
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nézted? Ez alapján más portokra is kell forward
http://gse.gigaset.com/fileadmin/legacy-assets/CustomerCare/Docs_Pics/V…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Gigaset A510 IP készülék dokumentációja alapján alapértelmezett állapotban az 5060 (SIP) és 5004-5010 (RTP) portokat használja: https://www.scribd.com/document/328529768/Gigaset-A510-IP
Ezeket megkíséreltem szabaddá tenni (https://s16.postimg.org/cl3ow392t/special_apps.jpg). Remélem, működni fog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem neked kellene egy STUN szerver beállítás a telefonon. Vagy ha már meg van adva egy, keress helyette egy másikat. Esetleg megnézheted a routeren a special application rész alatt (szerintem ott lehet, de lehet máshol van) van-e valami SIP-re vonatkozó beállítás, azzal játszani.
A DMZ-vel is érdemes lehet játszani, de sok routernél a DMZ nem segít azon, hogy a SIP protokolon a telefon (belső) IP címét továbbítaná. De a legtöbb router alapból megpróbálja átírni a külső IP címre (SIP NAT helper), aztán vagy sikerül, vagy nem.
Ezért kell a STUN szerver, meg hogy kikapcsolható legyen a routeren ez a SIP NAT helper, mert akkor egy külső szervertől kérdzei meg, mi az IP címe kívülről.
Amúgy van a csillagoknak azon együttállása, amikor a NAT helper jól működik :)
Én a sok copás miatt kértem volna a szolgáltatótól IAX-ot, de a szoftszviccsük nem támogassa :). az IAX állítólag immunis a NAT-ra, de végberendezéseken ritka.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A STUN szerver eddig is be volt állítva ily módon: https://s15.postimg.org/ufcx27su3/STUN.png
A Special Applications menüpontban megadtam a Gigaset telefon által használt SIP és RTP portokat (5060 és 5004-5010): https://s16.postimg.org/cl3ow392t/special_apps.jpg
Bízom benne, hogy így jó lesz!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos a hiba továbbra is fennáll.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak egy tipp: próbáld megmondani a Gigaset telefonnak, hogy forrás portnak használjon 5060 _feletti_ portot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végül a következő megoldás született:
1., Megváltoztattam a telefon beállításaiban a SIP és RTP portokat: https://postimg.org/image/6lgxu3f75/
2., Ezeknek megfelelően az alábbi portokat nyitottam ki: https://postimg.org/image/s7vyb3qm9/ és https://postimg.org/image/nlzu2rkip/
A fenti beállításokkal a hiba megoldódott, köszi a segítséget!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni