Sziasztok!
A minap összeraktam pár monitort egymás mellé, jól mutat, nagyon jól lehet rajta dolgozni, de ha már ilyen pofás lett gondoltam kipróbálok vele egy két játékot. Hát valami borzasztó eredményeket értem el velük. Remélem van köztetek olyan akinek van ötlete/tapasztalata/javaslata a témával kapcsolatban.
Két problémám közül az egyik az a kép torzulása. Gondolok itt arra hogy a 3 monitor egymáshoz képest fokban van, a három monitor egy harmad kört zár be. Na most a játékok többsége a kép szélét nyújtja, oly módon hogy ha a 3 monitort egyenesen rakom le akkor jó, na de akkor nekem nem igazán alkalmas munkára. Így pedig hiába van perifériában a két szélső monitor, csak ront az élményen. Szóval nem tudom erre mi a megoldás, találtam progikat amik eredetileg arra voltak hivatottak hogy a 4:3-as játékokat áttolják 16:9-be, de még azokat nem néztem, nem vagyok róla meggyőződve hogy az segítene rajtam.
A másik a felfogatás. Mit javasoltok? Milyen konzolt? Jelenleg egy viszonylag gyenge bútorlapokból összefabrikált merevített asztalom van, nem tudom hogy le akarom-e cserélni, lehet hogy nem bírná el az ilyen 10x10 cm felfekvőfelületű 3 monitort tartó konzolt.
A kártya ami a rendszert meghajtja egy gtx 950, ott nem láttam ilyen nézőpont, fov, hud beállításokat, de őszintén nem is tudom hogy ezeket kell e állítanom.
Lehet hogy felejtős lesz a játék így, de ha van ötletetek akkor az nagyon érdekel.
- 1803 megtekintés
Hozzászólások
"A másik a felfogatás."
A monitorok eredeti talpai nem jok?
----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majdnem. Kicsit mélyen vannak, ezt még éppen megoldanám, de a három monitorból egynek a talpa hosszabb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hosszabb mint a monitor?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bocsánat ... magasabb :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kép torzulásával kapcsolatban: https://www.youtube.com/watch?v=p6NbyEmPalA
Az nvidia kitalát egy új technológiát ami pont ezt a problémát orvosolja. A gond csak annyi hogy ha jól tudom csak a 10x0-es sorozatú kártyák támogatják valamint a játék engine-nek is kompatibilisnek kell lennie vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez jó, mert még pont vissza tudom vinni a 950-et. Utánaolvasok ennek, köszönöm.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dupla
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dupla?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Véletlenül kétszer posztolt, ugyanazon tartalommal. Ezért utólag a másodikat átírta dupla-ra, hogy más is láthassa: nem releváns.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen setupot a játékoknak is támogatni kell, anélkül az van amit te is tapasztaltál.
Ilyen játékok tipikusan az autó SZIMULÁTOROK, pl: Iracing, AssettoCorsa, RaceRoom.
Ezekben konkrétan be tudod állítani hogy a monitorjaid mekkorák, milyen szögben vannak egymáshoz téve, és milyen magasságban van a szemed ezekhez képest, és ennek megfelelően fogja azokra a képet renderelni.
Ha a játék ilyet nem támogat, akkor csak az marad, hogy laposabb szögbe teszted őket és/vagy távolabbról nézed. Esetleg driverből lehet kicsit segíteni, ahogy azt már valaki írta.
--
zrubi.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ismerem a megoldást, de az megütötte a szemem, hogy a 3 monitor egyharmad kört tesz ki. Vagyis 60 fokot zár be a középsőhöz mindkét szélső monitor. Ez azért elég extrém szerintem.
Játékhoz talán nem, ha támogatná a rendszered, de munkához? Akkor folyamatosan forgatnod kell a fejedet.
Én más elrendezésben használok három monitort munkához (laptop és felette két monitor egymás mellett), de nekem a két monitor talán 10-15 fokot zár be, nem többet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább csak 40 fok az a 60:) Bár tény, hogy nem 10-15.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megy a próbálkozás, volt 45 is, most kb 15 fokot zárnak be, így kezd tűrhető lenni. Azt kijelenthetem hogy többet vártam, úgy gondoltam hogy már kiforrottabb ez a technika.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Munkára kiváló, 10+ éve használok ilyen setupot.
A játékoknál azért nem terjed(t) el, mert:
- high-end GPU kell hozzá, hogy a megnövekedett képrnyőterületre képet is rendereljen.
- a monitorok között mindig ott lesz a káva, ami szerintem elcseszi az élményt.
- 3 monitornál SOKKAL olcsóbb egy nagyobb, szélesebb kijelző.
Manapság már vannak super wide-screen 21:9, 4K, hajlított, stb megoldások is, amik összeségében mind olcsóbbak, és nem igényelnek különösebb támogatást a használt szoftvertől (játéktól)
- hatalmas helyet igényel, ehhez már egy külön "gépterem" kell. Kisebb lakásban esélytelen kivitelezni.
Szóval ez mindig is a gazdagok játéka marad. Szvsz a szimulátorokon kívül nincsis sok értelme ilyet építeni, mert több vele a szívás, mint amit kapsz cserébe.
--
zrubi.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát a két szélső monitor csak 30 fokot zár be, nem 120-at, ahogy korábban írtad? OK, akkor így már nem extrém. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3 monitor, 2 találkozás. 2 x 40 fok az csak 80, az még egy negyed kör sincs.
Ő meg harmad kört írt, vagyis 120 fok, ami 2 x 60.
Nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szabályos 9 szög, külső szöge: 360/9 = 40 fok. Tehát ennyit zár be a 2 szélső monitor a középsővel. (Bár szerintem a belső szöget kéne megadni, ami 140 fok, de ez mindegy)
A te logikádat nem igazán értem, le tudnád esetleg rajzolni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én úgy számoltam a harmad kört, hogy a két szélső monitor érintő irányú a harmad kör végénél.
Te az egész kört számoltad, és annak a harmadát vetted.
A te modelled jobb.
Köszi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni