Hozzáállás kérdése

Rendelek online pólót. Elrontottam a rendelést, rossz méretet nyomtam, írtam nekik, hogy ez van, nem lehetne-e nagyobbat kérni. A válaszban kétszer kérnek bocsánatot, egyszer mert egy nappal később sikerült csak válaszolni, másodszorra mert nem tudják átrakni a méretet, mert nem volna az ár ugyanaz. Visszakaptam a pénzt, rendelek újra. Jókedvűen.

Ehhez képest ebben a hülye országban akárhova bemegyek, én érzem rosszul magam, hogy oda merek menni megzavarni valakit az üggyel, amit elintéznék, a bevásárlással, amiért pénzt adnék, stb.

Hozzászólások

A hozzáállás sokszor pénz kérdése is. Eléggé ki lehet égni attól, ha hajtanak, mint egy állatot, s mindezt magyar minimálbér-közeli pénzért.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Függ a cég méretétől is. Kis cégnél jobban működik az „egy hajóban evezünk” érzése, kevésbé szabályozottak a folyamatok egy multinacionális céghez képest, a cég sorsa egy-egy ember tevékenységétől jobban függ, így aztán lehet motiváltabb az ember annak érdekében, hogy jól menjen a bolt, megmaradjon a jó munkahely, több legyen a pénz.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Karácsonyi bevásárlás alkalmával állok az egyik lakberendezési áruház pénztáránál. Előttem egy 20 év forma fiatalember, aki egy olyan felfújható ágyat/matracot beépített pumpával cipel. Ő következik, a pénztáros végigméri, aztán így szól:
- Azt ne vegye meg!
Viszonylag ritkán hall ilyesmit az ember a boltban :). Megy a nagy pislogás az első döbbenetben.
- Minek az magának? - folytatja a pénztáros. :-D
- Hát, rebegi a srác, h külföldre megy, és gondolta ezt viszi ágynak.
- Felejtse el - így a pénztáros. - Ezen a héten már vagy tucatot visszahoztak - súgja halkan.
A srác megköszönte a figyelmeztetést, azzal h akkor majd vesz külföldön és visszatette a polcra.

Ilyen velem is volt, az egyik csúnya gonosz multinál vettem egy legolcsóbb tabletet (bizonyítani akartam, hogy de, az adott feladatra bármilyen retek tablet jó, aminek lehet tapicskolni a kijelzőjét, nem kell azonnal a 100+ k-s nagyságrendben keresgélni).
A vevőszolgálaton a lány felajánlotta, hogy lepecsételi, de egyelőre nem tölti ki a vásárlás idejét, hogy úgy vissza tudjam majd vinni, hogy ne kelljen róla sokat papírozni :) Kérdeztem, hogy ennyire rossz, mondta, hogy igen, aztán marhára meg volt lepve, amikor felcsillant a szemem és mondtam, hogy dátumozza nyugodtan.

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

Épp a napokban volt hasonlóan pozitív ebay-es kalandom egy kínai eladóval.
Vettem pár kapcsolót (ledes világításhoz) és az egyik rendelést benéztem, rosszat rendeltem (2db kapcsoló, kb 1500 Ft), de már csak paypal fizetés után vettem észre.
Írtam az eladónak, hogy téves rendelés volt, 2 nap múlva jött a válasz és további kérdés nélkül visszautalta a pénzt. A slussz poén, hogy közben viszont megjött az értesítés, hogy postázták. Ez persze lehet hogy téves infó, de azt is simán el tudom képzelni, hogy tényleg postázták és már késő volt, de a pénzt mégis inkább visszautalták, nehogy negatív értékelés legyen a téves rendelés miatt.

Áh, a kínaiak csak behazudják, hogy hamar postázzák, hogy arra is megkapják az 5 csillagot. Nem egyszer kaptam már üzenetet rendelés után, hogy akármi történjék is (nem jó az áru, késik, mákos helyett diós búrkiflit kapok reggel a boltban, stb), előbb nekik írjak, de semmiképpen se vonjak le csillagot.

ennyire fosnak a kinaiak a feedbacktol? legutobb egy olyantol vettem cuccot akinek 28k visszajelzese volt, ha en negativot jelolnek vissza akkor lerontanam a 97,950%-os statjat, 97,947%-ra (0,003%-ponttal!), wow. eszre sem veszi...

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

vszinuleg nem ismered a kiskinaiak postazasi rendszeret..
Siman lehet hogy o meg aznap osszekesziti a csomagod es megrendeli a szallitot.
aztan a csomagszallito masnap az utja soran felveszi tole harmadnapra a csomagszallito elviszi a postara es feladja.
mas rendszer, mas idokeretek..

es akkor ott vannak a dropshipperek, akik csak leadjak a rendelest a nagykerhez, gyartohoz a neveddel, cimeddel es a termekkel.
es onnan mar a nagyker sara hogy mikor adja fel.

ez szamomra alap, megis volt ket eset is mostanaban amikor azt mondtam hogy wtf.

valamit elnyomtam vagy kifelejtettem a rendelesböl, hetvegen ejfel környeken. 5 percen belül sztornoztam es megrendeltem a dolgokat ujra. 1-2 ora mulva aztan jön a level hogy bocsi mar tul kesön szoltam, nem sikerült sztornozniuk a rendelest. aztan fel-egy napoal kesöbb jön a level hogy postaztak.

vasarnap hajnali fel egykor tuti nem dolgozta fel senki 5 percen belül a rendelesem.

megjött mindket esetben mindket rendeles, aztan küldhettem vissza az egyiket az ö költsegükre, majd x idö mulva termeszetesen hianytalanul visszakaptam a penzt. hogy ez miert eri meg nekik, azt nem tudom; talan arra szamitanak hogy ha mar megkaptam valamit lusta leszek visszaküldeni vagy hasonlo.

Ketto dolog:

1) idozonak. Nem biztos, hogy ami neked hajnal egy, az mindenki masnak is annyi. Nem tudhatod, hogy az ufelszolis, aki neked irkal, az eppen melyik idozona szerint el. Hogy hol van a szerver, a felhos rendszerek koraban megint totalisan irrelevans.
2) automatic order processing.
+1) Siman lehet, hogy valaki epp bagoly uzemmodban tolja. En se igen fekszek le ejfel elott.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

1. nem szerepelt üfelszolis a folyamatban, igy az idözona is irrelevans. amugy belföldi ceg (az adott orszagban).
2. ha annyira automatic az order processing, akkor gyujtsak fel az egesz rendszert, mert szar sem er ha nem tud egy 5 percen belül befuto cancelt feldolgozni, föleg hogy a postazas fel napoal kesöbb törtenik. az amazon miert tudja megoldani, hogy kb a postara adas elöttig barmikor sztornozhatsz?

Asszem EUs dolog, hogy ha boltban megtapogattad, akkor a tied, de ha neten rendelted, elallhatsz
de nem biztos
---
Dropbox: http://db.tt/XMk0ssk