Csodás dolog ez a csomagszállíás liberalizáció...

...csak épp kurva jó lenne tudni, hogy ki fogja ténylegesen kihozni a csomagot.

Nem értem, miért olyan nehéz ezt feltüntetni weben, hogy ki hol kivel van szerződésben. Vagy még inkább: létrehozni egy egységes, EU-s tracking rendszert, amibe köteles lenne az összes EU-s posta és futárcég csatlakozni. Eskü, nem sajnálnám rá az adót.

Hozzászólások

Vigyázz, mert ha adóból csinálják akkor annyira drága lesz, hogy mégis sajnálni fogod. És a végén persze nem fog működni sem :-).

hát, a normálisabb webshopok feltüntetik...

Nem csak webshop létezik. Vagy létezik olyan "webshop" is, ami igazából csak egy kereskedőtér, onnan kezdve minden mást az árusok oldanak meg. Ők meg mondjuk csak feladják a helyi Királyi Postával. Aztán itt meg kijön valamivel, attól függően, hogy ki a szerződött partner.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Csak egyetérteni tudok!

Aktuális példa: rendeltem két terméket az ebay-en Franciaországból, pár nap eltéréssel. Mindkettőt a francia postával adták fel, így azt vártam volna, hogy a magyar királyi posta fogja kihozni, de csak nem akart megjelenni a posta.hu-n a csomagkövetésnél, miközben a francia tracking szerint már a városban van. Aztán egyszercsak mobilon hív a DPD futár, hogy itt a csomagom :)

Utána figyelem a második francia csomag trackingjét, látom ám, hogy azt írja, nem talált meg a futár, holnap újra próbálja, miközben végig itt volam a melóhelyen, a portás szerint semmilyen futár nem járt erre, és telefonon sem hívott. Biztosan nem találja a címet (sokszor előfodul), és az eladó nem tüntette fel a telefonszámomat a csomagon.

Mivel tudtam, hogy a francia postás csomagot a múltkor a DPD hozta, így megnéztem a dpd.hu-n a csomagkövetést, természetesen nem találja a francia postás csomagszám alapján. Node, a másikat sem, amit pár napja kaptam... Mindegy, próba szerencse telefonom felhívtam őket, bemondtam a francia posta által adott csomagszámot, és igen, látta a csomagot, délelőtt volt itt a futár, de nem talált, és nincs telefonszám a csomagon, megadtam, így ma vagy holnap újra ki tudja hozni, és így már fel is tud hívni előtte...

Nomármost, mi van abban az esetben, ha nem rendelek korábban ugyanonnan csomagot? Ekkor honnan tudtam volna, hogy a DPD-t kell keresni a csomagom ügyében? Sehonnan, ment volna vissza a csomag a feladónak, csak mert az egyszeri futár nem találja meg a címet...

Szóval hatalmas +1 az EU-s tracking-ra :)

Nekem eddig a DPD-vel csak jó tapasztalatom volt. Arról, hogy a feladó a címen kívül nem ír rá semmilyen elérhetőséget, nem tehet a futár. Nekem előző nap este szoktak emailt küldeni, illetve a szállítás napján emailt és SMS-t.

Arról viszont a futár tehet, hogy a portás nem találkozott vele. Felénk már 6–8 éve ugyanaz a DPD-s futár jár, így ha nem is keresne, akkor legközelebb le tudnám tolni. :-)

-----

(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-

lenn vidéken maguk a kiszallito emberek is egyezkednek egymassal
a cégek tudta nelkul is cserelgetnek csomagokat, hogy ne kelljen sokat autozniuk

--
Live free, or I f'ing kill you.

Nincs ezzel gond önmagában, lehessen tudni, hogy hol és kinél jár a csomag és ki fog zargatni az ajtón.

(Egyébként számomra a másik wtf az az, hogy nem megoldható az, hogy postán maradó csomagot kérjek és, ha az jön, egy email/sms/papiros értesítést/stb. kapjak róla. Így tök haszontalan a funkció szvsz, pedig nekem kényelmes lenne.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

> létrehozni egy egységes, EU-s tracking rendszert, amibe köteles lenne az összes EU-s posta és futárcég csatlakozni. Eskü, nem sajnálnám rá az adót.

hatalmas +1

Más célországokkal nincs tapasztalatom, de van néhány olyan weboldal, ahol egészen jól lehet követni a csomagot, a szállító cégtől függetlenül. Addig, amíg át nem lépi a magyar határt. Pl.: https://www.packagetrackr.com
Van egy ilyen is: http://www.trackyourparcel.eu/index.php
Az utóbbit nemrég találtam, így még nem próbáltam, tehát nem tudok véleményt mondani róla.

Valahogy az a gyanúm, hogy a Posta (és a többi magyar szolgáltató) nem tesz túl sokat azért, hogy integrálható legyen ezekbe a rendszerekbe. Nem is olyan régen volt egy méltatlankodó posztom a Posta nevű nyomkövetési fekete lyukkal kapcsolatban. :-)

Szubjektív: Nálunk nem működik valami, és külső segítséget várunk a rendbetételéhez. Nincs ez így jól. :-(

-----

(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-

Állj, állj, állj! Egyaltalan nem a Postát akarom savazni, mert olyan-amilyen a tracking rendszerük, de eddig mindig minden Megjött, ha nem voltam otthon, volt cetli, és másnap átvehettem a legközelebbi fiókban a küldeményt.

A problémáim ott kezdődnek, ha nem a Magyar Postával jön a csomag, mert akkor megy a találgatás, hogy akkor melyiknél. Külön nagy élmény, amikor a futárszolgálat oldalán az AB123456789XY formátumú ragszámra nem lehet keresni, csak a sajátjukra, amit esetleg a feladó sem tud, mert a futár is úgy kapta valakitől a csomagot már itthon az országban. Na utóbbihoz kellene egy egységes, EU szintű tracking rendszer.

---------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Amikor felhívtam a DPD-t, telefonon bediktáltam a francia csomagszámot, akkor azt mondta a fickó: "várjon, át kell rendezni egy kicsit ezt a francia csomagszámot". Szóval elvileg létezik valami algoritmus ezekre, csak vagy nem publikus, vagy lusták belekódolni a webes tracking-be :)

"de eddig mindig minden Megjött, ha nem voltam otthon, volt cetli, és másnap átvehettem a legközelebbi fiókban a küldeményt."

Meglepő. Bizonyára ahány ember annyi tapasztalat, az enyém kicsit más. Laktam olyan helyen, ahol egy idő után kiderült, hogy se rendelni, se levelet várni nem érdemes. Valamiért a közüzemi számlák sikeresen és pontosan megérkeztek, azt leszámítva minden lutri volt. Több hivatalos levelet nem sikerült kézbe kapnom, többszöri kiküldés után sem. Utólag megtudtam a feladótól, hogy én nem vettem át a leveleket, amikről nem is tudtam.

Laktam azóta több helyen is, a tapasztalat változó. Volt ahova megérkezett rendesen minden, volt ahol annak ellenére sem sikerült a postásnak otthon találnia, hogy abban az időben otthonról melóztam, tehát esélytelen volt, hogy ne találjon meg, ha becsönget.

A mostani helyemen még nincs tapasztalat, bár eddig nem néz ki jól. Egy pólót rendeltem külföldről. Tracking szerint 21-én bejött az országba, innentől nincs további infó.

Nem fogalmaztam pontosan. Ugyan a Postát emeltem ki, de ez a többire is vonatkozik. A lényeg a szubjektív rész lett volna. Tehát ne arra várjunk, hogy valaki (külföld) megoldja helyettünk a problémát, hanem itthon tegyenek valamit az ügy szereplői.

Jelenlegi probléma: Az országba érkező csomagok nyomkövetése problémás, mert nem lehet tudni, hogy ki fogja itthon kézbesíteni.

Egyszerű megoldás, amihez nem kell az EU: Magyar törvény előírja, hogy minden magyar futárcég köteles továbbítani a csomag eredeti szállítójának a csomagra vonatkozó információkat. Esetleg törvény sem kellene, csak tisztességes liberalizáció, és akkor talán maguktól megoldódnának a problémák. Tapasztalatom szerint, az eredeti szállító mindig megjeleníti azt az információt, amit a magyar cégtől (igen, legtöbbször a Postától) kap. Így külső segítség nélkül megoldható lenne a probléma, mert ebből az is kiderülne, hogy itthon ki szállítja házhoz.

Legutolsó tapasztalatom: Csomag beérkezik az országba, de ennek ténye hamarabb jelenik meg az USPS nyomkövetési oldalán, mint a magyar oldalon. Megkapom a csomagot dél körül, majd kb. 5 órával később megjelenik az információ az USPS-nél, és újabb 2 óra múlva a hazai rendszerben is. Az már csak hab a tortán, hogy a nyomkövetési rendszerek szerint reggel 9-kor kaptam meg a csomagot.

Tapasztalataim szerint ennek a büdös halnak a feje a határokon belül van. Sőt, úgy tűnik, hogy több feje is van. Tehát nem csak a Posta sáros az ilyen ügyekben.

-----

(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-

Külföldön sem láttam, hogy nagyon fel lenne tüntetve, hogy mikor ki viszi a csomagot épp. De amúgy igen, meg lehetne oldani "házon belül" is itthon egy magyar törvénnyel. Viszont onnan kezdve válik problémássá a dolog, hogy oké, átadja a küldő félnek a randomfutárcég, hogy most náluk van az adat, de az meg is jelenik majd mondjuk a random-külföldi-királyi-posta.tld oldalán?

És legfőképp: nincs kötelezve a random Posta/futárcég, hogy feltüntesse azt is, hogy kinél jár a csomagod. (És egy magyar törvénnyel nehezen is fogod arra kötelezni egy külföldi céget/postát).

Ezért lenne jó egy tracking.eu, ahova beírhatod a ragszámod és keres az összes EU-s posta/futárnál.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Szerintem elbeszélünk egymás mellett. Nem a tracking oldal érdekel, hanem az, hogy lássam, hogy kinél (=melyik cégnél) van a csomag.

Tök jó, ha a német/holland/akármelyik random külföldi tracking rendszerben, hogy csomag megjött Budapestre, kiszállításra hamarosan átadva, de az baromira nem jó, hogy nem tudom, hogy azt ki fogja kihozni. Mert ha futár, akkor két egymást követő nap kihozza, cetlit vagy hagy vagy nem, utána küldi vissza. Én meg találgathatok, hogy a meglévő cégek közül kinél van.

Érted már a problémát?

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™