MÁV döntéshozatal, off level 2016.

Fórumok

Sziasztok!

Nem tudom nem megosztani a vasúttársaságot is nyomokban tartalmazó cégcsoport következő ebbe a topicba illő teljesítményét.

Pár nappal ezelőtt vonattal utaztam és a vonaton kellet jegyet venni mert az induló állomáson nem árultak.
Ez nyilvánvalóan a vonaton történik, ami mozog, pontos ütemterv szerint, pontos útvonalon. Ebben még semmi meglepő vagy újdonság nincs.

Amin viszont leszakadt az arcom az az, hogy a jegynyomtatás online. Értitek, online, vagyis ha jön pár domb akkor vár a kalauz amíg a dombok elmúlnak és visszatér a hálózat, mert azt már rég tudjuk, hogy a térerő lefedettség csak papíron. A dombok egyébként másfél állomáson keresztül tartottak, amíg csak velem foglalkozott a kalauz.

Hát sajnos nem látom a végét a zuhanórepülésnek amit a döntéshozók általános mentális állapota és teljesítménye nyújt jelenleg kis hazánkban.

Üdv,
Oli

Hozzászólások

Pécs-Bp. felé megszokott. Az hogy a szolgáltatót nem érdekli/nem éri meg neki az egy dolog. Állítólag szóltak párszor, de ha nem hát nem. Gondolom 99,99999%-os lefedettségbe nem tartozik bele nem tartoznak bele olyan helyek ahol félóránként megy vonat.

az otthon nyomtatott qr kodos jegyellenorzes is online, az is ilyen mokas...

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Na erre keresem én is a választ.

Egyébként ez van, ha "erre van igény". Tényleg, tökéletesen mindegy, hogy jó-e az a rendszer, ha van egy haver, aki tud egy céget alapítani rá gyorsan, és el tudja nekünk adni a beruházást jó vastagon, akkor mehet. Az hogy értelmetlen, az egy másik dolog.

A szabályzat szerint feláras vonaton nem kell a kinyomtatott kód, elég a PDF is valamilyen megjelenítésre alkalmas készüléken (én Kindle-re szoktam, ha tudom). Tavaly utaztam Balatonról Budapestre szombat este, gyorsvonaton, biciklivel, pénztár persze már sehol este fél nyolckor (valami kis megálló volt amúgy is), úgyhogy telefonon vettem gyorsan jegyet. A kalauz szerint ki kellett volna nyomtatnom, szerintem nem, de azért ellenőrizte a telefonjával a jegyet.

A kérdés, hogy a gyorsvonati pótjegy felárnak számít-e, vagy csak az IC hely- és pótjegy? Szerintem a rendes jegyen felüli minden egyéb felár, szóval nyeljen sünt az a kalauz, aki kötözködni kezd.

mikor bevezették a QR-kódos, otthon nyomtatott jegyet, akkor még nem (mindenhol) online ellenőrizték - tehát a kaller csak azt nézte, hogy a jegy egy Nagy Vilmosnak szól, a 15:20-as személyre. Én meg egy Nagy Vilmos vagyok, a 15:20-as személyen.

Persze, az jó kérdés, ha azóta átálltak online ellenőrzésre mindenhol, akkor miért nem váltottak...
--
blogom

nem értelek teljesen.
otthon nyomtatott, online vett jegy így nézett ki régen (~fél év) a MÁV-nál:
- kiválasztom melyik vonattal akarok menni
- megadom a lábméretemet is (születési idő, személyi szám, nevem, anyám neve, kiskutyám színe, etc.)
- kinyomtatom, felszállok

régebben* ezt teljesen offline** ellenőrizték: te Nagy Vilmos vagy, a 15:20-as vonaton, a személyi igazolványod száma 0166**** - s van egy jegyed, ami Nagy Vilmosnak szól, a személyi igazolvány-szám stimmel, s a 15:20-as vonaton érvényes. Ezért __volt__ a QR-kódban minden. Különben kinyomtatom a jegyet hússzor (s az egész család azzal utazik) - vagy veszek kettőt (egyet oda, egyet vissza), s egész nap azzal fel-le.

Ebben nem értem, hogyan segítene a timestamp - ha a kaller egy vonaton két 15:02:06-kor vett jegyet lát, az egyiket nem fogadja el? S ha én az egyik, öcsém meg a második vonattal utazik, de ugyanazzal az online jeggyel?

Az, hogy ezt miért nem vezette ki a MÁV (amennyiben azóta tényleg minden online megy), nem tudom, s teljesen jogos kérdés, kritika. De én fönt azt írtam, hogy miért alakult így, nem azt, hogy ma ez a rendszer jó.

*: 2-2,5 év, mikor az otthoni jegynyomtatás bejött a MÁV-hoz (upsz, közben keresve meglett, hogy van az már 5 éve is)
**: forrás, például: http://mav.blog.hu/2011/11/14/jegynyomtatas_otthon_sirjunk_vagy_nevessu… - de ha keresnénk még egy darabig, millió helyen le lett írva anno, hogy miért kell az otthon nyomott jegyre a szemem színe is.
--
blogom

A vonatjegynek van egyedi azonosítója, amit online nézésnél jegyzi a gép, hogy mikor melyik vonaton lett ellenőrizve, mivel személyvonati jegy nem adott vonatra szól (hibáa van odanyomtatva, az csak neked van, azzal bármelyik személyvonattal mehetsz az érvényességi időn belül).

Nem kell intime online ellenőrizni. Bőven elegendő lenne szinkront tartani amikor éppen van térerő.

Előre lehet tudni, hogy jegyet adtak el adott szakaszra, előre lehet tudni, hogy azon a szakaszon ki fog ellenőrizni, előre meg kell mondani, hogy mikor akar az adott személy utazni, vagyis adott készülékek esetében máris néhány kb egy napi delta.

Akik meg képesek mind a ketten pont a hegyek közt ellenőriztetni azok megérdemelnek egy ingyen utat.

A téma nem változott. Ebben a baromságban résztvevő egyetlen ember sem ült fel egyetlen vonatra és egyetlen tesztet sem hajtottak végre az irodán kívül.

A jegy ellenőrzés online mivolta is elég nevetséges, de az még elmegy, mert akkor fizetett az ügyfél már ... Lehet offline is hitelességet ellenőrizni, lehet QR kódba minden szükséges információt átadni, lehet folyamatosa vagy időszaki szinkronizációt végezni, mindent meg lehet oldani, technikailag de az emberi hülyeséget nem. Felháborít, hogy gigantikus pénzek elköltése és mutyizása mellett még a szelvényre sem szállnak fel az alapvető előfeltételeket nem ellenőrizni vagy ellenőriztetni. Ez egy totális vezetői bukás.

Igen, a máv cégcsoportnak egyetlen nagy baja van, az utas, egyébként egész jól ellenne.