Adott egy hűtő. A vas vízzsák és az alu hőcső közötti műanyag tömítés megadta magát.
Ti milyen ragasztóval próbálkoznátok? Ugye meg kell tapadnia fémen, hőállónak kell lennie, bírja a fagyállót, ne legyen kemény a hőtágulás miatt, és kellőképpen zárjon persze, mivel csak kívülről tudom úgy ahogy bekenni, a nyomás alatti forró víz meg bellülről akar majd utat találni magának.
szerk.:Az "autó" egy samara blokk, egyedi alvázra építve. Ültetvényen van használva "kistraktornak". Mivel minden bontott hűtő legalább 20 éves, az új meg vetekedik az egész blokk értékével, értelemszerűen nem szeretnék újat venni. De ha nincs más akkor az lesz.
- 6172 megtekintés
Hozzászólások
Hogyan tervezed a ragasztáshoz szükséges mértékben megtisztítani a felületeket?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lakkbenzin mondjuk. meg rozsdamaró+ egy kis csizsolás
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A ragasztast felejtsd el. Ha pillanatnyilag meg is oldod a problemat egy ido utan, a Murphy torvenye alapjan olyankor, mikor a legjobban kell az auto (hosszu ut, szabadsag, stb), ujra elkezd szivarogni.
Vegyel egy bontottat. Van bonto ahol garancialisan is adnak el alkatreszt, ha folyik visszaviszed. Persze ha valamilyen ritka tipusu autorol van szo, akkor lehet ragasztgatni, de meg ilyenkor is inkabb ajanlott egy hasonlo meretu, mas tipusu huto beszerelese.
--
FeZo
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ragasztó? Mennyibe kerül az a tömítés, hogy ragasztani akarod? Jónak jó biztosan nem lesz, maximum felülsz egy jó kis szopórollerre. Ha úgyis szét kell szedni, akkor érdemes megvenni hozzá az alkatrészt. A kókányolásnak az lesz az eredménye, hogy a ragasztó bekerül a hűtőkörbe, tönkrevágja a termosztátot. Vagy fűtésed nem lesz, vagy a motor fog megfőni, attól függően, hogy nyitni nem tud a termosztát vagy zárni. Ha mégis megcsinálod, akkor dobd be a mekk elek szakkörbe, hogy mindenki derüljön rajta egy jót.
Ha mindenképp gányolni akarsz, akkor én azzal az anyaggal próbálkoznék, amivel a fűtéscsöveken a menetet tekerik körbe.
Google 1. találat:
http://ezermester.hu/cikk-5491/A_menetes_kotesek_tomiteserol
Update: Jobban elolvastam a kérdést. A nyomás alatt lévő rendszert hogy akarod kívülről letömíteni úgy, hogy ne folyjon el az összes hűtővized 10 perc alatt? Ez nem fürdőszoba. Kívülről nem fogod tudni normálisan megtisztítani.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is ez a bajom, kivülről nem lehet tömíteni a nyomás alatti rendszert. A tömítés nem cserélhető, a hűtő cseréje lenne a normális megoldás, amire egyéb okok miatt nem szeretnék költeni.
Az alapvető probléma a hűtő dugulása volt, a túlzott folyékony autószerelő (hűtőtömítő) használata miatt. Most hogy a hűtőt kipucoltam, célszerű lenne azt valahogy befoltozni. Egyébként 10 perc alatt semmi nem fog elfolyni, és a ragsztó sem a hűtőkörbe jutni, lévén tizedmiliméteres lyukról beszélünk. Kb 1000km/1-2dl-es víz "fogyasztással"
Kicsit olyan ez mint az "Pentium MMX 233 128 Mb RAM Milyen oprendszert?" topic. Tisztában vagyok vele hogy amit csinálni akarok, az kókányolás. Ebből szeretném kihozni a legtöbbet, aztán ha a nyomás próba alatt jönnek a bubik, megy a kukába az egész.
Amúgy már kipucoltam rozsdamaróval, meg foltbenzinnel amennyire tudtam, és kinyomtam fbs-el. Ha nem jön be, nem jön be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Két dolog jutott eszembe erről a témáról:
1. Nyilván nem akarsz hűtőcserére költeni, de így a legrosszabb esetben a hűtőcsere mellé "intézel magadnak" egy motorcserét is.
2. Aki nem tud/akar fenntartani egy autót, az menjen inkább busszal, vonattal, taxival, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát nem tudom. Számítógépet is sokan nekiállnak szerelni, mert egyszerűnek tűnik... én az autó motorjába biztosan nem kókányolnék bele - ha ettől függ, hogy eljutok-e valahová vagy nem.
Egy játszós motor, roncsderby autó más kérdés - de felteszem itt nem erről van szó...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pontosan erről van szó. Pontosítom a topicnyitó szöveget, mert ezek szerint szükség van a körítésre is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is ezt feltételeztem, de mint kiderült mégis.
Amúgy meg a számítógép legalább nem életveszélyes, ha valamit elbarkácsol az illető (már feltéve ha a tápba nem nyúl bele).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az "autó" egy samara blokk, egyedi alvázra építve. Ültetvényen van használva "kistraktornak". (a km-t se szó szerint kell érteni, inkább üzemórából számolva). Mivel minden bontott hűtő legalább 20 éves, az új meg vetekedik az egész blokk értékével, értelemszerűen nem szeretnénk újat venni. De ha nincs más akkor az lesz.
Esetleg még meg fogom próbálni megbontani és bellülről ragasztani.
Tanulság: Feltettem egy kérdést konkrétan egy hűtő ragasztásáról, amit senkinek nem simerült megértenie, és a kérdésre válaszolni. Ha nem tudod hogy fognál hozzá a javításnak, akkor nem muszáj megmagyarázni, hogy te szerinted miért ne próbáljam megragasztani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így azért más. Én azt hittem útra akarsz vele menni, aztán mittomén lerohadsz vele valahol én meg szophatok miattad a dugóban. Van is ilyen sajnos.
A bontott hűtő pedig lehet hogy 20 éves, de remélhetőleg nem lyukas, ellentétben a tieddel. Én arra mennék rá, ez a ragasztgatás szerintem komolyabb kárt is okozhat.
Tanulság: ha valahol felteszel egy fillérbaszó autós kérdést, akkor ne csodálkozz ha r=1 fillérbaszó autósnak tartanak. Főleg ha az ilyen részletek kimaradnak, amik azért megmagyarázzák, hogy miért is csinálnád ezt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad van, először felhúztam magam hogy miért is kell nekem a körülményeket tisztázni, aztán belegondolva az autós téma kicsit érzékenyebb ennél.
Most tél van, a járgány használaton kívül van így van időm vele bíbelődni. Ha ledugózom, és forróvizes kádban elbír 1,5-2bar nyomást, akkor jónak kell lennie üzem közben is.
A legjobb lenne egy vákuumszivattyú, amivel a ragasztót a résbe tudnám "húzni". De ilyenem sajnos nincs.
Belülről kellene ragasztani, de a vízzsákot apró alu fülek rögzítik, amik gyanítom elpattognának ha elkezdeném őket hajlítgatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha már gányolunk, bedobom: a képről első körben nekem a kéménypaszta ugrott be.
Ragad, kenhető amíg meg nem köt, és hőálló. Mivel keményre köt (értsd, nem nyúlik, hanem inkább törik elpattan) nem tudom mennyire jó a célra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem nem jó. pont a hűtő az ami szeret pattogni lehülés közben, gondolom elég nagy a hőtágulás.
alapvetően bármileyen sziló jó lenne, csak kívülről egyik se fog tömíteni. Valami olyan kellene ami a felhordás állapotában elég híg ahhoz, hogy bemenjen valamennyire az apró repedésbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Őszintén szólva a kéménycső simán lehet 150-300 fokos a kazán fölött, és idővel visszahűl szobahőmérsékletre...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de nem is túlnyomásos vizet kell magában tartania. Csak a füstöt. Azt meg húzza kifelé a kémény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elolvastam, amiket írtál, így már más az egész. Az fbs nem tudom, mennyire hőálló, azt inkább üvegekhez szokták használni tömítésre, mert nincs benne olyan erős oldószer, mint a szilók többségében.
Én csak arra akartalak figyelmeztetni, hogy nagy kárt tehetsz a motorban, ami nem feltétlenül egészséges.
A másik, ami eszembe jutott, az a kazántömítő/ragasztó. Lyukas kazánoknál alkalmazzák, azzal kenik be. Az biztosan kibír extrém magas hőt. Azt viszont nem tudom, hogy mennyire tömít, szerintem semennyire.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden ragasztó elenged ebben a témában. A ragasztás hűtő esetén csak is ideiglenesen jó, amíg nem szerez be az ember egy hűtőt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hegesztesd/forrasztasd meg. Arra amire kell eleg lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha még aktuális
A kép már eltűnt a linkről, és így későn nem teljesen értem a feladatot.
De Pattex Repair Express epoxy gyurmával próbáltad már?
Állítólag olyan mint a sima gyurma de egy idő után felkeményedik és tömít
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni