Egyetemi tapasztalatok #3

 ( bohocmasni | 2015. december 18., péntek - 23:20 )

(egy évvel korábbi: Egyetemi tapasztalatok #1)

Most nem saját (és a szak is csak részben egyezik): http://db.komal.hu/KomalHU/cikk.phtml?id=199010

- - - UPDATE - - -

Nem akartam sokkal többet írni a vizsgaidőszak előtt, (és nem is lett volna túl sok értelme).
Mint gab digger86nak is feltűnt, a 2. féléves kimaradt: gyakorlatilag megegyezett volna az előzővel. Nem úgy a 3..

Tehát ELTE, matematika BSc, matematikus szakirány (tanterv).

A középiskola életérzést megtörte, hogy, míg az 1-2 félévben ugyanazok tanítottak, most 1 híján a teljes tanári gárda lecserélődött.

Időközben megbarátkoztam a gondolattal, hogy vannak olyan tanárok, akik látványosan 0 erőfeszítést tesznek a tanítás terén (és hogy Lovász szerint az egyetemeknek kéne állást ajánlaniuk a kutatóknak (csalán, ő fasza, én faszom)) -- az alkalmazott szakirányból (ami nem másabb, csak gyengébb) érkező vélemények szerint ott azért jobb a helyzet.
Úgy gondolom, tulajdonképpen valamennyire szükséges, hogy a kutatók közvetlenül hathassanak az anyagra és a szemléletre (például: ők adják elő és kérik számon), meg, mondjuk az is, hogy ha valaki kutatni szeretne, legyen lehetősége első kézből hallani a legújabb eredményekről, stb (akár a BSc legelejétől kezdve, mert, miért ne?). Ha meg az ember választhat, akkor meg pláne jó.

Az anyag sokkal nehezebb lett. Ezt mindig mindenki elmondja, aki tapasztalta. Rossz ütemben találkozik az, hogy objektíven sokkalta több lesz az anyag, hogy elfogy a középiskolai tudás, hogy az első két féléven felbuzdulva az ember hajlamosabb könnyebben venni.
Engem lényegében nagyon letört a vizsgaidőszak és a kudarcok. ELTE matek > én.
Feltorlódtak az érzések: hogy drága a (két)félév; hogy a társaim ha nem is könnyen, de sikerrel veszik; viszont számomra lehetetlennek tűnik; nyilván értelmetlennek is amit tudni kell. És ezek együtt, hogy az ember sokat fizet hogy aztán értelmetlen és lehetetlen dolgok álljanak az útjába a papír előtt. (#hümpf #szarazélet)
A szakirányon 4-en maradtak akik lényegében kitűnők, ~4-en maradtunk, akik nem, a többiek váltottak.

Objektíven túl sok jót nem lehet írni a szakirányról (nem mintha ez pl a célja lenne), meg még nem is az én reszortom, talán, ha végeztem. Bent üldögélni kellemes, gyakran meleg is van (na jó, néha kell kabát), vannak feladatok, jó kis agytorna. Látszik a cél is. BSc után MSc, Morgan Stanley vagy Ericcson, esetleg közben gyakvez a BME-n, doktori majd egyetemi előadó + kutató a Rényiben. Ilyesmik vannak.
Meg, sokan mondják hogy akinek jó, annak van olyan jó, mint mondjuk a Cambridge-i megfelelője, a leadott anyag nem kevesebb. (ez viszonylag hihető, bár az a rendszer felteszi az oda érkezőkről, hogy elég jól tudnak integrálni, komplex számokkal és mátrixokkal számolni, viszont kevesebb órájuk van)

.. valószínűleg jövőre az 5. félév helyett inkább a proginfet kezdem el.
Valami olyasmit várok tőle, hogy azt elvégezve lesz szakmám, állásom, keresetem. (Ahogy most állok, nem kecsegtet-kecsegtetett ilyesmivel. Legalábbis még semmit nem tanultam, amiért bárki bármit fizetne, meg, azok nem foglalnak el túl előkelő helyet a matematikusok által szépnek gondolt dolgok körében, amikben vannak számok. Pfúj.)
Illetve, hogy közben le tudok abszolválni matekból, itt, egyelőre, még nem kötelező az előadások látogatása (IK-n már az).

Vegyes nóták:
lineáris programozáshoz: Aardvarks: Farkas' lemma
numanalhoz: ARSENIUM - Rumadai
algebrához: Cseh Tamás - Ideálom

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

s/#3/#2/ ???

Jól értem, hogy nincs katalógus az ELTE matekon?

Minden tárgy elõadás+gyakorlat formájú, ahol az elõadásokon nincs (tehát a felén :P)

BME-TTK-n mindig van. (Kivéve, ha feledésbe merül.)

BME-VIK-en csak az első félévben (volt, de elromlott a rendszer, lehet most nincs) előadáson.

Később csak gyakon, de ott se mindig.
--
blogom

Szerintem inkább "elromlott".

hogy volt?