Ügyfél és a teljesítéigazolás

Ezt muszáj kiírnom magamból, ma reggel az ügyfelem beállította a vérnyomásomat kávé nélkül (kicsit túl is tolta).
Megegyeztünk, hogy befejezzük a közös munkát, így lezártam az utolsó verziót, kitettem mindent élesbe és elküldtem neki a teljesítésigazolást xlsx-ben. Ma reggel belekortyoltam a kávémba, amikor a telefonom lefrissítette a leveleimet, látom, hogy jött válasz. Belekötött 3 feladatba, ami összesen 4 órányi munkát tett ki, hibajavítás mind:

1.
Feladat: "Bizonyos termékeket nem lehet a kosárba betenni"
Ügyfél: probléma úgy oldódott meg, hogy kiderült (xytól), hogy túl hosszú volt a név. Ezt kijavítottad? Most bármilyen hosszú lehet? Mi az ami miatt ez 5 órát vett igénybe?
Én: Ez általam derült ki, amikor a ****-eket nem lehetett kosárba tenni, a hiba feltárása és javítása 3 órát vett igénybe, most maximum 255 karakter hosszú lehet emlékeim szerint.
Ügyfél: ok. en mondjuk tudtam h gond ha hosszu a szoveg. akkor hosszabb lehet a szoveg, mint eddig vagy maradt a regi hosszusag?

2.
Ügyfél: "A felhasználó nem tud belépni" probléma mi volt? Amikor azt írtad, hogy valószinű nem tuda a felhasználó a jelszavát? - Itt mi volt 3 óra programozás?
Én: Erre 1 órát írtam. Be kellett lépnem a szerverre, kikeresni az illető jelszavát, azzal belépni illetve írtam róla egy visszajelzést, illetve hogy jelszó problémánál milyen lépéseket kell elvégezni, hogy ezeket a gondokat már a yzék is ki tudják szűrni. (Még mielőtt kiakadnál azon, hogy ez nem egy óra, azóta legalább háromszor volt ehhez hasonló probléma, amik grátiszba mentek)
Ügyfél: Azert irtam 3 orat mert a vegen meg 4 orat hozzaadtal erre es a kovetkezo pontra, tehat aranyosan meg ket orat elszamoltal, amit nem ertek.

3.
Feladat: "Időszaki termék beadásakor az időszak kezdete és vége megegyezik"
Ügyfél: - ezt nem értem még? Itt ilyet nem kértünk.
Én: Ez egy általatok jelzett hiba volt a dátum beadásánál, ami azóta javítva lett és természetesen nem számoltam fel érte semmit.
Ügyfél: a tablazat alapjan szamoltal erre 1+2 orat.

Az órákat biztos valami másik táblázatból szedte, én ugyanis úgy csinálok teljesítésigazolást, hogy Redmine-ból kiexportálom az időket és a végére teszek egy összesent. Megállapodásunk alapján a becsült idő alapján számlázok. A táblázathoz gyorsan írtam is neki egy mankót:
Én: A táblázat értelmezéséhez segítség: Az össz óraszám úgy jön ki, hogy a becsült időigények összegéhez (a) hozzáadtam azt a b+c (=d) órát, amit az első két idézetben szereplő hibajavításra számoltam. Így jött ki a végső e óra.
Ügyfél: pont ezt nem ertem. miert adtal hozza meg d orat?

Anno hülye voltam, hogy elvállaltam a munkát, de muszáj volt. A közvetítő ismerősöm elmondta, hogy korábban Ő fejlesztette le az oldalt, kicsit ramaty a kód, mert kutyafuttában kellett haladni és 4 (de 3 biztosan) nyelven íródott: ASP.NET C#, ASP.NET VB.NET, ASP és van benne egy kis VBScript is emlékeim szerint. Ráadásul nyomott áron fejlesztettem, mert kezdő vállalkozó voltam és nagyon kellett valami munka.
Az ügy lezárásaként a következő választ írtam:
Szia YZ,

Ne haragudj, de nekem erre nincs időm. Azt hiszem elég egyértelműen leírtam, ha problémád van az értelmezésével, kérj meg valakit, hogy magyarázza el.
Légyszíves írd meg, hogy mi az amit ki szeretnél fizetni, a többit pedig rollbackelem.

Aláírás

Update: Írtam az ügyfélnek, hogy végül kiállíthatom-e a számlát? Visszaírt, hogy ki, de a d órát még mindig nem volt időm megmagyarázni <mosolygó szmájli>
Most azt nem tudom, hogy az irónia és a gúny beszélt belőle vagy tényleg nem érti? Pedig szerintem tényleg elég szájbarágósan elmagyaráztam.

Hozzászólások

kikeresni az illető jelszavát, azzal belépni

Öööö...

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

Anno hogy örültem volna egy ilyennek, mikor egy csődbe ment cég usereit kellett atvenni/atvallalni es reszben (sehogy?) kifizetett korábbi fejlesztokkel hadakozni, hogy ugyan hogy a retekben tárolják az usereiket. Persze, valahol örültünk, hogy dbdumpot kaptunk.

Legjobb az, hogy egyik rendszerunkben most mar vagy negyfelekepp kell lezelnunk jelszavakat a mindenfele elbaszott rendszer miatt, amivel szoba kell állnunk/importalni kellett belole.

Egyebkent erosen kétlem, hogy a jelszavak kikerulese lesz a legnagyobb problema egy esetleges leak eseten.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Kiváncsian várom a folytatást (reagálás a levélre).
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

linkeld be a topikot emberunknek, hadd reagaljon ra o is :-)

--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)

"Visszaírt, hogy ki, de a d órát még mindig nem volt időm megmagyarázni mosolygó szmájli"

Ugy nez ki a régi tapasztalatom tovabbra is igaz: ha a vevokkel órákról kell sakkozgatni, akkor csak a szívás van, mivel az egyetlen mennyiség amibe bele tud kötni az idő. Egyszerűbb bearazni egy funkciót szvsz es az oraszamokat nem odairni, max a supportkent nyujtott dolgokhoz.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™"

"Egyszerűbb bearazni egy funkciót szvsz es az oraszamokat nem odairni"
Az egyik gomb átméretezésére ráírtam 1 órát, mondta, hogy az nem 1 óra, mert ahhoz az oldalhoz úgyis hozzányúlunk, úgyhogy ez benne van egy másik taszkban.
Minden fejlesztésről volt egy elképzelése, hogy melyik feladat mennyire bonyolult. Azzal rosszabbul jártam volna. Ráadásul most indult volna egy borzasztó nagy etap, amit kapásból két részre bontottam, az első rész az komplett refakt (lásd jelszavas comment).

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

en mar tobbszor felvetettem, hogy nem lehetne az ugyfelekkel szerzodeskotes elott egy IQ es/vagy kocsog-e vagy? tesztet kitoltetni? De ilyenkor mindig azt kapom vissza, hogy akkor nem lenne munka...

--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)

Szerintem egy fejlesztésekkel és üzemeltetéssel foglalkozó cég esetén kulcsfontosságú megérteni, hogy miért szeretne valamit az ügyfél. Az egy dolog, hogy Te marhaságnak gondolod és gondot okoz a megvalósítása, de Ő fogja használni az alkalmazást és nem Te. Vannak olyan ügyfelek, akik elgondolkodnak a kérésükön, ha meg tudod győzni, hogy azt máshogy kellene megvalósítani.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

annak olyan ügyfelek, akik elgondolkodnak

na az mar lehet, hogy atmenne a teszten :-)

--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)