Raspberry Pi autóban

Használható Raspberry Pi autóban?
Bírja a hideget, meleget, autós zord körülményeket?
Szivartöltős áram megfelel neki?
Vagy hamar tönkremegy ilyen környezetben?

Hozzászólások

Asszem' valami ilyesmi kellene neked táphoz:

http://mausberrycircuits.com/collections/car-power-supply-switches

Ez be van drótozva az akku felé (nemvagyokautóelekronikaiszaki) "állandó tápra" illetve a gyújtásra is, mint a rádió. Ha jól rémlik amikor elveszed a gyújtást valamelyik gpio-n beszól a PI-nek hogy le kéne állni.

hogy a hideget-meleget-rázkódást mennyire szereti arra nincs sajnos tippem.

KoviX

van nekem olyam A modellem, ami - bár nincs halálra terhelve, omxplayerrel játszik 720p videókat, pár percenkétn wifin hazatelefonál hogy van-e új videó - de ezt sok órán keresztül per nap.
Hirtelen nem találtam mást, egy magát 600mA-nek mondó tápot toltam mögé (A fülesem töltője), eddig még nem döccent meg.

KoviX

Tegnap 1A usb hubbal működtettem, majd miközben ment rádugtam még mellé egy tablet és egy mobilt is tölteni.
Érdekes volt, arra számítottam, hogy leáll, vagy taccsra újraindul, de el kezdett villogni a mindig világító piros led, majd kialudt, de a pi ment tovább. Úgy néz ki megoldották valahogy a hibatűrését, hogy áramingadozás esetén ne induljon újra állandóan.

Amúgy ha nincs valami extra kívánalmad én inkább egy 30-40 ezer ft-os tabletet vennék a kocsiba. Ott az érintőképernyő és szoftver adott, általában gps, wifi, fényerősség érzékelő is és vannak bt modulok amivel tud kommunikálni a kocsi központi számítógépével.
Ja, és akksi is van benne, amolyan szünetmentes tápellátáshoz, ha csak rövid időre veszed ki a kulcsot. Bár ez autófüggő, valamelyik szivargyújtón meghagyja az áramot.

---------------------------------------
Devmeme - fejlesztői pillanatok

Tavasszal/nyáron/ősszel beteszed a tasakban, télen pedig (vagy amikor a harmatpont alá csökken a hőmérséklet) kicsapódik a tasak belső falán a pára. Nem túl jó ötlet. De ez csak akkor igaz, ha sikerül megoldanod, hogy a vezetékek ki/bevezetése ellenére légmentes legyen a lezárás.

-----

(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-

Aért kicsit jobban kifejthetnéd, h mit akarsz! Legalábbis kétlem, hogy ez a válasz elég lenne, pedig a kérdésedre teljesen adekvát válasz:

"Mivel nincs benne semmi mozgó alkatrész, ezért rázkódással nincs gondja. Nyáron nálunk megy a légkondi, télen meg a fűtés, így kb 10-30 fok között szokott lenni mikor megyünk vele, és eddig még mindig kibírta a szállítást. Igaz, nem az indulás pillanatában szoktam bekapcsolni, és kiszállás előtt is mindig kikapcsolt állapotban vágom zsebre."

https://www.raspberrypi.org/help/faqs/#performanceOperatingTemperature
8. WHAT IS ITS OPERATING TEMPERATURE?

The Raspberry Pi is built from commercial chips which are qualified to different temperature ranges; the LAN9512 is specified by the manufacturers being qualified from 0°C to 70°C, while the AP is qualified from -40°C to 85°C. You may well find that the board will work outside those temperatures, but we’re not qualifying the board itself to these extremes. -Performance and Cost Considerations -Top

Berakod mellé a DC-DC konverterét, valami közös dobozba, és a probléma meg is van oldva. Az 8-10mA-t simán meg fog enni üresjáratban, és az a kb. 0.1W szerintem elég is lesz nekik fűtés gyanánt. "Természetesen" az 5V-ot kell kapcsolni az RPi előtt, hogy kikapcsolt állapotban is menjen a "fűtés" :D
Ja, és mondjuk ha egy hónapra leállítod az autót, akkor érdemes az egészet lekapcsolni, mert 0.1W egy hónap alatt megeszi az akksi 10-15%-át.

Én most teszek ki a kerti faházba RPi+Arduino kombót. A faház fűtetlen és a nyílásokon (cserép alatt) befú' a szél. Gondolkoztam, hogy kötődobozba rakom, de pára ott is lesz. Mondjuk a 150W-os tápot (12V, ledhez, arduinohoz) is belerakom, az majd ad hőt nekik.

Szerintem ezek az eszközök bírják a kis párát...

Nemtom itthon kaphato-e, nemtom egy allo RPi-t mennyi ideig vedene, mindenesetre leteznek olyan bevonatok, amivel egy "kis para" nem art meg az elektronikanak (meg mechanikanak sem).

--
Hi, welcome to Fight Club.
First of all, how did you hear about us?

Nem tudom mit paráztok a párán. Nagyon sok dolog van egy autóban ami hasonló, mint egy raspberry pi. CD/Rádió, Navigáció, LCD-s kijelző, GPS követő és még amit magaddal viszel. Pl.: Mobiltelefon, notebook, navigáció-s kütyü. Ezekből van olyan is amit még autóból csak ritkán vettem ki (navi). Az ECU és egyéb modulokat nem említem ezekkel egy sorba, mert ott általában fém doboz tömítéssel lezárva a jellemző. Bár vannak elektromos részek gyárilag is az autóban egy-egy kis szappantartóba téve. Pl.: Ablakemelő, ülésmozgatás, klíma, telefon-kihangosító. Ezeknek sincs semmi bajuk. Autós rádiót szereltem már párszor, belülről is (tehát az elektronikát). Semmiben sem különbözik a attól amit a nappaliba szánnának.

Viszont, egy 1 DIN motoros LCD-s vagy 2 DIN fix LCD-s dobozkát szívesen látnék, ami kifejezetten a raspberry pi-nek készült.

Tápellátásról kell gondoskodni és a hűtésről. Ezenkívül a szabályos leállítást is meg kell oldani. Ezt valószínűleg egy PIC vagy hasonló mikrovezérlővel oldanám meg. Ebben lenne szabályozva, hogy mennyi ideig legyen sleep és mikor legyen shutdown. Hiszen ha megállok valahol és leállítom a motort lehet 2 perc múlva indítanám. Ilyenkor éledjen fel gyorsan. Viszont ha már 10 perce állok valahol akkor ne szívja le az akkumulátor teljes erejét. Mivel automata-váltós autóval járok és volt már hogy bikázni kellett, így biztos nem bíznám a véletlenre a leállítást.