Használható Raspberry Pi autóban?
Bírja a hideget, meleget, autós zord körülményeket?
Szivartöltős áram megfelel neki?
Vagy hamar tönkremegy ilyen környezetben?
- 3590 megtekintés
Hozzászólások
Asszem' valami ilyesmi kellene neked táphoz:
http://mausberrycircuits.com/collections/car-power-supply-switches
Ez be van drótozva az akku felé (nemvagyokautóelekronikaiszaki) "állandó tápra" illetve a gyújtásra is, mint a rádió. Ha jól rémlik amikor elveszed a gyújtást valamelyik gpio-n beszól a PI-nek hogy le kéne állni.
hogy a hideget-meleget-rázkódást mennyire szereti arra nincs sajnos tippem.
KoviX
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pi2-höz elvben kevés, specifikációja szerint annak 4A kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az áremerősség nem egyenlő a teljesítménnyel! A Pi2 működtetéséhez 4 Watt teljesítményre van szükség: 0,8A * 5V.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad van. Elnéztem. Valóban 4 watt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagynem.
Pl én a Pi1-hez rendeltem (Farnell/RSOnline)gyári 1A tápot. Na, ezzel a Pi2 nem indult el...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy de. A varázsszó a hatásfok. A tápod valószínűleg nem tud leadni 0.8A-t. Normális eladó a Pi1 B modelekhez 1.2A-es tápot ad, éppen ezért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van nekem olyam A modellem, ami - bár nincs halálra terhelve, omxplayerrel játszik 720p videókat, pár percenkétn wifin hazatelefonál hogy van-e új videó - de ezt sok órán keresztül per nap.
Hirtelen nem találtam mást, egy magát 600mA-nek mondó tápot toltam mögé (A fülesem töltője), eddig még nem döccent meg.
KoviX
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegnap 1A usb hubbal működtettem, majd miközben ment rádugtam még mellé egy tablet és egy mobilt is tölteni.
Érdekes volt, arra számítottam, hogy leáll, vagy taccsra újraindul, de el kezdett villogni a mindig világító piros led, majd kialudt, de a pi ment tovább. Úgy néz ki megoldották valahogy a hibatűrését, hogy áramingadozás esetén ne induljon újra állandóan.
Amúgy ha nincs valami extra kívánalmad én inkább egy 30-40 ezer ft-os tabletet vennék a kocsiba. Ott az érintőképernyő és szoftver adott, általában gps, wifi, fényerősség érzékelő is és vannak bt modulok amivel tud kommunikálni a kocsi központi számítógépével.
Ja, és akksi is van benne, amolyan szünetmentes tápellátáshoz, ha csak rövid időre veszed ki a kulcsot. Bár ez autófüggő, valamelyik szivargyújtón meghagyja az áramot.
---------------------------------------
Devmeme - fejlesztői pillanatok
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rázkódás kevésbé lehet gond mert merevlemez nincs. A hideg-meleg már problémásabb. Nyáron akár 50C is lehet egy autóban, télen pedig kemény mínuszok. Plusz páralecsapódás veszélye.
Párára kínál védelmet a Liquipel, bár nem olcsón.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy "DO NOT EAT" tasakok nejlonba tekerve :D
---------------------------------------
Devmeme - fejlesztői pillanatok
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tavasszal/nyáron/ősszel beteszed a tasakban, télen pedig (vagy amikor a harmatpont alá csökken a hőmérséklet) kicsapódik a tasak belső falán a pára. Nem túl jó ötlet. De ez csak akkor igaz, ha sikerül megoldanod, hogy a vezetékek ki/bevezetése ellenére légmentes legyen a lezárás.
-----
(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A liquipelnél mindenképp gazdaságosabb. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy ha az nincs, akkor tescó-s szilika-gél macskaalom, használat előtt sütőben 150 fokon fél órát "aszalva".
:wq
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért kell aszalni 150 fokon? Nem elég száraz gyárilag? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha frissen bontott csomagról van szó, akkor persze elég száraz. Csak ugye aztán idővel ez a cucc "megszívja (teleaDszorbeálja) magát" párával, és ezzel a módszerrel lehet "rekultiválni" :)
Lehet, hogy a macskapisivel is működik?!
:wq
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval ez már a recycling módszer. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
subscribe
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aért kicsit jobban kifejthetnéd, h mit akarsz! Legalábbis kétlem, hogy ez a válasz elég lenne, pedig a kérdésedre teljesen adekvát válasz:
"Mivel nincs benne semmi mozgó alkatrész, ezért rázkódással nincs gondja. Nyáron nálunk megy a légkondi, télen meg a fűtés, így kb 10-30 fok között szokott lenni mikor megyünk vele, és eddig még mindig kibírta a szállítást. Igaz, nem az indulás pillanatában szoktam bekapcsolni, és kiszállás előtt is mindig kikapcsolt állapotban vágom zsebre."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A végén van a lényeg "vágom zsebre."
A kérdésem autóba beépített Raspberry Pi-re vonatkozik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, pont erre akartam ezzel finoman utalni, hogy *valószínűleg* beépített kütyüre gondolsz, csak sehol nem láttam ezt egyértelműen kifejtve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elnézést ha félreérthetően fogalmaztam.
Kesztyűtartóba lenne beépítve, aránylag védett helyen működne, nem a motorházban. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.raspberrypi.org/help/faqs/#performanceOperatingTemperature
8. WHAT IS ITS OPERATING TEMPERATURE?
The Raspberry Pi is built from commercial chips which are qualified to different temperature ranges; the LAN9512 is specified by the manufacturers being qualified from 0°C to 70°C, while the AP is qualified from -40°C to 85°C. You may well find that the board will work outside those temperatures, but we’re not qualifying the board itself to these extremes. -Performance and Cost Considerations -Top
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor a nyári hőséggel nem lesz baja, de a tél megárthat neki.
Olvastam cikkeket ballonnal felküldött Raspberry Pi alapú eszközökről. Ott 0°C alatt van a hőmérséklet, viszont nem is kellett hosszú ideig működőképesnek maradnia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Berakod mellé a DC-DC konverterét, valami közös dobozba, és a probléma meg is van oldva. Az 8-10mA-t simán meg fog enni üresjáratban, és az a kb. 0.1W szerintem elég is lesz nekik fűtés gyanánt. "Természetesen" az 5V-ot kell kapcsolni az RPi előtt, hogy kikapcsolt állapotban is menjen a "fűtés" :D
Ja, és mondjuk ha egy hónapra leállítod az autót, akkor érdemes az egészet lekapcsolni, mert 0.1W egy hónap alatt megeszi az akksi 10-15%-át.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Télen jó, csak meg kell oldani, hogy nyáron át lehessen helyezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.engineering-diy.blogspot.ro/
Itt a fórum is hozzá:
http://engineeringdiy.freeforums.org/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kösz ez hasznos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én most teszek ki a kerti faházba RPi+Arduino kombót. A faház fűtetlen és a nyílásokon (cserép alatt) befú' a szél. Gondolkoztam, hogy kötődobozba rakom, de pára ott is lesz. Mondjuk a 150W-os tápot (12V, ledhez, arduinohoz) is belerakom, az majd ad hőt nekik.
Szerintem ezek az eszközök bírják a kis párát...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemtom itthon kaphato-e, nemtom egy allo RPi-t mennyi ideig vedene, mindenesetre leteznek olyan bevonatok, amivel egy "kis para" nem art meg az elektronikanak (meg mechanikanak sem).
--
Hi, welcome to Fight Club.
First of all, how did you hear about us?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.liquipel.com/ hasonlót csinál ha elküldöd neki az eszközöd. Csak kicsit drágábban.
Hőleadáson nem ront?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom mit paráztok a párán. Nagyon sok dolog van egy autóban ami hasonló, mint egy raspberry pi. CD/Rádió, Navigáció, LCD-s kijelző, GPS követő és még amit magaddal viszel. Pl.: Mobiltelefon, notebook, navigáció-s kütyü. Ezekből van olyan is amit még autóból csak ritkán vettem ki (navi). Az ECU és egyéb modulokat nem említem ezekkel egy sorba, mert ott általában fém doboz tömítéssel lezárva a jellemző. Bár vannak elektromos részek gyárilag is az autóban egy-egy kis szappantartóba téve. Pl.: Ablakemelő, ülésmozgatás, klíma, telefon-kihangosító. Ezeknek sincs semmi bajuk. Autós rádiót szereltem már párszor, belülről is (tehát az elektronikát). Semmiben sem különbözik a attól amit a nappaliba szánnának.
Viszont, egy 1 DIN motoros LCD-s vagy 2 DIN fix LCD-s dobozkát szívesen látnék, ami kifejezetten a raspberry pi-nek készült.
Tápellátásról kell gondoskodni és a hűtésről. Ezenkívül a szabályos leállítást is meg kell oldani. Ezt valószínűleg egy PIC vagy hasonló mikrovezérlővel oldanám meg. Ebben lenne szabályozva, hogy mennyi ideig legyen sleep és mikor legyen shutdown. Hiszen ha megállok valahol és leállítom a motort lehet 2 perc múlva indítanám. Ilyenkor éledjen fel gyorsan. Viszont ha már 10 perce állok valahol akkor ne szívja le az akkumulátor teljes erejét. Mivel automata-váltós autóval járok és volt már hogy bikázni kellett, így biztos nem bíznám a véletlenre a leállítást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt megcsinálták
http://makezine.com/projects/raspberry-pi-car-computer-2/
Annak idején én is nézegettem, de több vele a macera, mint amit ér. Szerintem.
De ha van időd kísérletezni és értesz picit az autóelektronikához is, akkor tök jó. Ha csinálsz Ford Focusba "bepattintós" verziót, akkor csinálj kettőt megveszem az egyiket :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi a linket. Vérbeli zimbabwei a csávó. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni