Fullad(oz)ás indítózáskor

Több napos próbálkozás után végre sikerült lencsevégre kapnom Mazda 2-esem egyetlen ismert hibáját: néha (totálisan random módon) egyáltalán nem vagy csak "köhögősen" indul be a motor. Ez úgy az esetek 20-30%-ában jön elő, egyébként pöccre indul és ha már jár a motor, utána az ég világon semmi gond nincs a kocsival.

Eddigi tapasztalatok:

* nem az akksi okozza, a legutóbbi szervizeléskor megmérték a terhelhetőségét, és azt mondták, hogy tökéletes állapotban van (ez ránézésre is látszik, eléggé újnak/újszerűnek tűnik)
* nem függ a tankban lévő üzemanyag mennyiségétől, teli tanknál és majdnem üres tanknál is előjöhet
* mindegy, mit tankolok bele, előjött már mezei 95-össel is, de mindenféle felturbózott (adalékos) benzinnel is
* nem függ az időjárástól, vagy attól, hogy hidegen vagy melegen indítózok-e
* a vásárláskor (tavaly október végén) még nem, de utána pár nappal már előjött a hiba, és azóta is folyamatosan jelen van

Itt a videó, akinek van egy kis affinitása az ilyesmihez, örülnék, ha ránézne, hátha többet lát rajta mint én:

http://youtu.be/Ptf2UymU2go

Nem tudom, lehet-e összefüggés, de ha alapjáraton pörög a motor, és elkezdek "játszani" az ablakemelő kapcsolójával, észrevehetően visszaesik a fordulatszám, mintha le akarna fulladni:

http://youtu.be/3au9mRBKeKo

Szomszédom szerint a generátor lesz a ludas, lehet, hogy nem bír elég áramot leadni (az ablakemelős furcsaság is ezt erősítené meg), feltéve, hogy járó motornál valóban a generátor adja a tápot az elektronikának (szomszédom szerint igen, én sajnos nem értek hozzá ilyen szinten).

Október-november tájékán viszem a kocsit éves szervízre, otthagyom majd egy alapos átvizsgálásra, de addig is érdekelne, hogy találkoztatok-e már ilyesmivel? Ha igen, mi volt a megoldás?

Hozzászólások

Kisse hasonlo problemam volt szinten.

Inditaskor nehezen indult, bar amikor igen, akkor konnyen. Tovabbi jelenseg, hogy indulaskor nyomott egy fustgomolyagot, de utana rendben indult.
Viszont nalam fugott a homerseklettol, hidegben jobban elojott, tokhidegben egyaltalan nem indult. A szemetek bevasaroltattak velem egy akksit feleslegesen:)
Majd kiderult, h van vmi biztositek, ami kiegett es emiatt az izzitoszal nem mukodott (dizel auto).

Hatha segit, bar a tied tenyleg olyan, mintha nem toltene jol v. ilyesmi.

nekem is a generator jutott eszembe meg mielott eljutottam volna a szomszed velemenyeig :)
tegyel ra az akksira egy feszmerot es merd meg mit produkal alapjaraton es emelt fordulaton, ott kiderul hogy a generator megfelelo feszultseget ad-e le
nem ismerem igazan az autokat (sem), de lehet meg esetleg a feszultsegszabalyzo (ez is kideritheto a feszultsegmeressel)

nem olyan veszelyes, 500-1000 forintert barmelyik hiperben kapsz multimetert, ha a szomszednak/csaladnak nincs (biztos van :D)
oda kell nyomni az akksi + sarkahoz a piros, a - sarkahoz a fekete kabelt, ratekerni a 20V-os mereshatarra a multimeteren a tarcsat, aztan nezni a voltokat
gondolom auton is hasonlo ertekek a normalisak mint motoron, vagyis alapjaraton 13-14 volt, emelt fordulaton valamivel nagyobb
az egesz muvelet megvan 1 perc alatt

Nem ismerem ezt a típust, de általánosságban elmondható, hogy terhelésre (fényszóró felkapcsolás, klíma bekapcsolás) a motorvezérlő megnöveli az alapjárati fordulatszámot. Nálad ez úgy tűnik, elmaradt. Ennek sok oka lehet, az alapjárati motortól, az légtömegmérőn keresztül az ECU-ig. Ha a fényszórót bekapcsolod (állandó terhelés), megnöveli a fordulatszámot, és stabilan ott tartja?

Az a baj, hogy a fényszóró ennél a modellnél rögtön felkapcsol, ahogy ráadom a gyújtást, hiába van OFF álláson a kapcsoló, úgyhogy gyakorlatilag nem lehet kikapcsolni, legfeljebb átváltani nappali menetjelzőre.

Azt sejtettem, hogy sok a hibalehetőség, elvégre indítózáskor sok komponensnek kell *egyszerre* jól működni, és ha bármelyik gyengélkedik, akkor jönnek az ilyen alattomos, nehezen reprodukálható hibák.

Az ECU-nál (ezt szokás komputernek is nevezni?) tavaly volt egy olyan furcsaság, hogy a két csavar, amin keresztül az áramot kapja, csúnyán el volt rozsdásodva. Ezt a szerelő letisztogatta valami szerrel (rozsdaoldó?), amennyire csak lehetett, de nem változott tőle semmi. Simán elképzelhető, hogy csak ezt a két csavart kell újra cserélni és rendbe jön minden...

Mintha nem indulna el az egyik henger azonnal. Kb. 20 féle dologtól lehet. Úgymint gyertya, trafó, szelep tömítetlenség, injektor, stb. Ki kell olvasni van e tárolt hibakód az ecuban.

Gondoltam rá, hogy veszek egy ilyen diagnosztikai egységet, de ezt is inkább a szervízre bíznám. Egy alkalom miatt nem érné meg beruházni ilyesmibe.

Egyébként tavaly cserélték a gyertyákat is, de mivel előtte is tapasztaltam a hibát, és utána is, így feltételezem, hogy nincs összefüggés... óriásit csalódnék, ha kiderülne, hogy motorhibás az autó (bár szerintem kizárt, már rég észrevettem volna menet közben, ha valami baj van).

Ma reggel amúgy megint rosszalkodott kicsit, egyesben nyomtam a gázt, de alig gyorsult, olyan volt, mintha nem érzékelné, hogy odalépek... ilyet már máskor is csinált, de elintéztem azzal, hogy biztos én nem tudok vezetni. :)

Triviális dolgok:
- trutyi az üzemanyagrendszerben
- légszűrő régi/koszos, nem megfelelően van felhelyezve
- üzemanyagszűrő régi/koszos, nem engedi át megfelelő nyomáson az üzemanyagot
- önindító gyengélkedik

--
arch,debian,openelec,android

Én az alapjárati motort nézném meg, ami alapjáratnál terhelésnél nyit fokozatosan egy plusz nyílást, amitől a rendszer úgy viselkedik, mintha leheletnyi gázt adnál. Ez szeret elkoszolódni, és ez okozhatja, hogy az alapjáraton amúgy minimális üzemanyag felhasználás miatt éppen egyensúlyban lévő motort (nem fullad le, de plusz ereje sincsen) simán megfogja a generátor plusz terhelése ablaktekerés közben (ablakemelők elég sokat fogyasztanak, főleg ha már kicsit viseltes a gumi amiben az ablak szalad.). Egyébként ez a motor felelős a befecskendezéses autóknál, hogy nagyjából alapjáraton el tudsz indulni az autóval, lassú kuplung ráengedéssel.
Ellenben a <10 éves autóknál hibakódot generál ha nem sikerül állítani az ecunak. Igaz, nálad valószínűleg csak beragad, aztán szabadon mozoghat, emiatt nem lesz a hibakód végleges.

Köszi a tippet, mindenképp kérek majd egy ECU diagnosztikát a szervíztől, erre már én is gondoltam. Egyébként 2007-es évjáratú a kocsi, gyaníthatóan a 2003-2007-es széria egyik utolsó darabja lehet és mivel még nincs 10 éves, nem szeretném elhanyagolni.

Az előző tulaj végig márkaszervízbe hordta, úgyhogy az előírt karbantartásokat elvégezték rajta, ebből kiindulva szerintem minimum 10 éves koráig "illik" márkaszervízbe hordani. Drága mulatság, de évekkel később meghálálja a törődést (legalábbis ebben reménykedem). :)

Tavaly a Miraihoz vittem (XI. Budafoki út), és eddig semmi rossz tapasztalatom nem volt velük. Igaz, hogy elkérték az árát, de mindenben segítőkészek voltak. A szerelő kicsit kedvtelennek tűnt, de egy (ránézésre) 60-as öregúrtól nyilván nem is érdemes túl nagy lelkesedést elvárni. A lényeg, hogy korrektül megcsinálta, amit kellett.

Ha tényleg márkaszervizben volt mindig és vezetett a szervizkönyve, megnézném, hogy mi az a benzinszűrő, gyertya, gyertyapipa(kábel) szentháromságból, hogy mi az ami már az életútja legalább felén van és ellenőrizni. Értem én, a gyártó előír gyertyákra mondjuk 40e km-t de ha gyenge minőségű került bele (akár by márkaszerviz mert jó az bele...)) akkor mostanra elkezdhetett haldokolni, ami okozhat hasonló hibákat.

Egyébként ha azt akarod, hogy sokáig menjen akkor tanuld meg észre venni, hogy baja van, ne pl darabokra hulló futóművel menj, mert már megszoktad és "ez ilyen!" felkiáltással, de amúgy gyönyörűen működik. És akkor csináltasd meg. Na meg ami később sok sok év múlva hálálja meg igazán magát, egy nagyon alapos alvázvédővel való lekenése, ha nincs rajta rozsdásodás, rohadás.

De ez az én személyes véleményem, nem szentírás.

Ahogy írtam is, a hiba kezdetektől fogva jelen van. Tavaly decemberben cserélték a gyertyákat, de semmi nem változott tőle se jó, se rossz irányba.

A futómű kiváló állapotban van, Ausztriában járt-kelt vele az előző tulaj, ahol tudtommal jóval kevesebb kátyú van az utakon mint errefelé... nincsenek hiú ábrándjaim, sajnos tudom, hogy a magyar utak előbb-utóbb ki fogják kezdeni a futóművet, még ha nagyon óvatosan is vezetek, és mindig lelassítok az úthibás/fekvőrendőrös szakaszokon.

Pont amiatt született meg ez a poszt, mert nem akarom elhanyagolni a kocsit, tudom, hogy egy ilyen hiba később nagyobb bajt is okozhat, ezért is fogom legkésőbb októberben elvinni a kocsit szervízbe, és addig nem hozom el, amíg meg nem oldják a problémát. :)

Elektromos a pillangószelep van benne, ahogy nézem. Ott valószínűleg nincs külön alapjárati motor. Körül kell nézni, hogy nem szív-e falsot valahol a pillangó után. Nézd meg a különféle vákuumcsöveket, a szívócsövön, hogy rendben vannak-e. Ha gond van, az okozhat nehéz indulást.

Köszi a tippet, de nem vagyok autószerelő, sőt, zavarba ejtően keveset tudok az autók lelkivilágáról, úgyhogy ezt is inkább a szervizre bíznám. :)

A múltkor átnéztem a motor környékén lévő kábeleket, csöveket, de ez kb. tűt a szénakazalban kategória nálam. Fogalmam sincs, mit kéne nézni, látható sérülést nem láttam sehol, de ez persze még nem jelent semmit.

Egyébként épp ma mondta az egyik kollégám, akinek pár napja kölcsönadtam a kocsit, hogy "furcsa" hangja volt a motornak menet közben... próbáltam faggatni, de nem tudta megmondani, hogy pontosan mikor és milyen jellegű hangot hallott. Hát, eléggé fájna a szívem, ha kiderülne, hogy motorhibás az autó... :(