Biztosítós mizéria

Az alábbi három levelet kaptam ma kedvenc biztosítómtól:

A történet november végén kezdődött, írtam a biztosító ügyfélszolgálatának egy mailt, mivel nem stimmelt a fedezetigazoló kártyán lévő rendszám, sőt, az autó típusa is elgépeléssel lett rögzítve (2-es szám helyett macskakörmöt írtak). Mivel a csekket már befizettem (éves díj, nem kis összeg), azt gondoltam, fizető ügyfél lévén biztosan segítőkészek lesznek velem, javítják az adatokat, és pár napon belül megkapom az új fedezetigazolást, aztán el is felejthetjük egymást.

Természetesen ez egy roppant naiv elképzelés volt, így zajlott az ügyintézés valójában:

1. Ügyintéző hölgy első válasza a levelemre: a levelet fogadták, átadták a gépjármű osztályra, türelmet kérnek.
2. Eltelt egy hét, de nem történt semmi. Udvariasan rákérdeztem, hogy mégis mennyi idő lesz, mert aggódom a rendőrbácsi miatt, elvégre fals adatok vannak az igazoláson, nem nézik jó szemmel az ilyesmit. Hamar jött a válasz: 30 nap az ügyintézési határidő, türelmet kérnek. Oké, várok.
3. Teltek, múltak a hetek, de továbbra sem történt semmi, aztán január elején bátorkodtam rákérdezni, hogy mégis mi a f@sz van már, lassan 40 nap telt el, és még mindig nem kaptam érdemi választ a levelemre. Egyáltalán nem voltam bunkó, de a levelem végén azért megemlítettem, hogy nem leszek rest panaszt tenni, ha nem kapok érdemi választ, de nagyon gyorsan. :)
4. Egy órával később (!) jött a válasz az ügyintézőtől: elnézést kérnek a kellemetlenségért, küldik a javított fedezetigazolást (aznapi keltezéssel). Ugye, hogy megy ez! :D
5. Megnézem a PDF-et... még mindig nem jó, az autó típusa nem az lett, amit megadtam (és ami a forgalmiban is szerepel), kértem, hogy javítsák
6. Másnap jött a válasz: ne aggódjak, az úgy jó lesz, csak így lehet megadni a rendszerükben. Oké, nem pattogok, belenyugszom.
7. Biztos, ami biztos alapon átnéztem minden adatot, ami a papíron szerepelt, és feltűnt, hogy az alvázszámból kimaradt egy karakter. Megint írtam az ügyfélszolgálatos hölgynek.
8. Még aznap jött a válasz, hogy javították ezt is, mellé kaptam egy újabb fedezetigazolást - a típust leszámítva most már minden oké, megköszöntem a segítséget, sóhajtottam egyet, aztán ment tovább az élet.

Aki ismer, tudhatja, hogy végtelenül türelmes és empatikus ember vagyok, de ez már nekem is kicsit sok volt így egy kupacban:

  • az összes, a biztosítás szempontjából lényeges adatot hibásan vitték fel a rendszerbe (rendszám, alvázszám, autó típusa)
  • hiába fizettem be a biztosítási díjat még aznap, amikor a csekket kézhez kaptam, marhára nem voltak segítőkészek, pofátlanul megvárattak
  • jóformán szóba sem álltak velem, amíg panasztétellel nem fenyegetőztem (megjegyzem, most csináltam ilyet először életemben)

Más biztosítók is ennyire problémásak, vagy csak én választottam rosszul? :(

Hozzászólások

Nyugalom, máshol sem szebb az élet. Az elmúlt pár évben 3 biztosítós ügyletem volt, és mindháromnál a MABISZ-hoz kellett fordulnom a végén. (és ezekután, 1 alkalommal kértek elnézést)

1. esetben elírták a gépjármű forgalomba helyezés időpontját, ezért 2 napra fedezetlenségi díjat számoltak fel. (ami több, mint 2 havi biztosítási díj!) A korrigáláshoz 11 darab telefonhívás(!) és 3 darab levél kellett, Probléma megoldási idő: 3 hónap(!)

2. esetben éves biztosítóváltásnál a kártörténeti azonosítószám rovatba az előzmény biztosítás kötvényszámát(!) írták, ezzel összedöntve az informatikai rendszert. (Előző biztosító nem áll velem szóba, mert náluk már törlésre került a biztosítás, forduljak az új biztosítóhoz, új biztosító nem áll velem szóba, mert nem jó az előzmény, kérjem a javítását az előző biztosítótól... GOTO 10)
Probléma megoldási idő: 1 hónap

3. esetben (vagyontárgy biztosítás, notebook töréskár) egyszerűen nem válaszoltak semmilyen megkeresésre, minden alkalommal megigérték, hogy visszahívnak, majd nem történt semmi. 4 hivatalos megkeresés után, panaszt tettem, ami után érdekes módon azonnal elintézték. (Itt volt a bocsánatkérés is.)

Nem semmi, valahogy mindig is sejtettem, hogy a biztosítók főtevékenysége a biztosítási díjak beszedése az ügyfelektől, az meg már szinte közhelyszámba megy, hogy ha káresemény van, akkor meg nem hajlandók fizetni (nekem szerencsére még nem volt ezzel tapasztalatom).

Fedezetlenségi díjjal nagyon vigyázni kell.
Örököltünk egy trabantot amire fedezetlenségi díjat akartak felszámolni a halál időpontja és az átíratás közötti időszakra (kb 4 hónap). Végül rengeteg idegesség és 3-4 hónap után sikerült kiegyezni az örökösödési határozat napjától az átírásig történő 2 napra. Baleknak nézik az embert.

És ez még jobbik eset, amikor közvetlenül vagy kapcsolatban a biztosítóval. Ha még egy [internetes] alkusz is van köztetek akkor aztán képtelenség elintézni bármit, a hiba és kibaszási lehetőségek száma végtelen.

Kicsit elgondolkodtam, hogy Hiena "Ut a verfurdohoz" cime mennyire is passzolna ide... de csak elkalandozott a fantaziam, semmi komoly.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:


()=() 
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()