Azért a mobiltelefont már tudják használni, hiszen felvétel készült róla. Ezzel a modern kor kihívásaira fel is készültek.
:((
- locsemege blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1758 megtekintés
Hozzászólások
[2xment]
pch
--
http://www.buster.hu "A" számlázó
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy durva, de nem tudom sajnálni az ilyet, ha épp szénné porlik.
pch
--
http://www.buster.hu "A" számlázó
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, amit mondasz, bár elég cinikus. Mindenképpen a nevelés és az oktatás csődje ez.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha azon a vonaton ülnék, ami egy ilyen balfasz összekanalazása miatt vesztegel majd a pusztában, azt viszont sajnálni fogom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mégis, mi a problémád ezzel? Működik a szelekció rendesen. Még egy domináns csúcsragadozó faj esetében működik az evolúció, csak a metódusok, a szelekciós tényezők módosulnak.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 :)
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahhoz, hogy elektromos iv alakuljon ki, nagyjabok 33kV/cm elektromos mezo kell.
pl. ha megprobalja megfogni, abba fog belehalni
itt egy darwin dijas alakitas:
http://a.gifb.in/062009/1244530488_guy_gets_eletrocuted_on_train.gif
--
Live free, or I f'ing kill you.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Spontán égés.
--
zsebHUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tedd hozzá, hogy inhomogén térben a térerősség kicsit másképp alakul. Vegyük például a srác szélben lobogó haját a felsővezeték közelében.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Változnak az idők.
Régebben nem értettem (a cikkek címe alapján), hogy az FSF-nek mi köze van az RMS-hez.
Most, ennek a bejegyzésnek a címe alapján arra gondoltam, hogy RMS rossz helyre nyúlt. :-)
-----
(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Láttam, ott volt a smiley, csak ha esetleg valakinek nem lenne világos: root mean square.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vidai Lidi kolleganőm kérdezi, hogy miért jelenti a gyökér azt, hogy négyzet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vidai Lidi kolleganőm
Ez most valamiféle aktuálpolitikai utalás?
Tőlem ne kérdezd, a négyzetes középérték miért ez. Gondolom, kifejezés. Amúgy a függvény négyzetének integrálja osztva az integrálási intervallummal, s ennek a négyzetgyöke, szóval van benne négyzet is meg négyzetgyök is.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm, átadtam neki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocsánat a feltételezésért, a kolléganőd nevének hangzásban van némi áthallása az aktuálpolitikai eseményekhez. Ezért is éreztem kicsit ugratásnak, amit írtál.
Még egyszer elnézést!
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gyök - átlag - négyzet.
Mi a négyzetes függvényértékek átlaga? A tartományra integrálod, és osztod az intervallum hosszával. Nem nagy varázslat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bénán fogalmaztam. Azt tudom, hogy miért így számoljuk, az angol elnevezésben nem mélyedtem el, bár lényegében az is logikus.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ez oroszország, akkor nem 25 kV AC, hanem 3000 V DC. Persze nem szeretném a dolog veszélyességét alábecsülni, csak a pontosság kedvéért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Őszintén szólva nem olvastam utána, a magyar viszonyokból indultam ki. Azért valamit nem értek. 3 kV-ról hogyan lehet vontatni? Gondolom, 100 A-nél sokkal nagyobb áramot nem lehet átvinni az áramszedő és a felsővezeték találkozásánál, legalább is nem egy nagyságrenddel nagyobb áramot. Így viszont 1 MW alatt maradunk teljesítményben.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1 MW azért óriási teljesítmény, tekintve, hogy a sok diesel mozdony teljesítménye is ez alatt marad, és az egyenáramú motorok nyomaték karakterisztikája jobb (ezért is készülnek a nagyobb teljesítményű diesel mozdonyok diesel-elektromos hajtáslánccal).
A DC hajtásrendszerek hátránya inkább a drágább felsővezetékezésből és áramátalakítókból, illetve a nagyfesz. AC rendszerekhez képest rosszabb hatásfokú energiatovábbításából adódik többek között.
Persze az említett DC-rendszerek esetében az átvihető max. teljesítmény is jóval limitáltabb a 25kV-os AC rendszerekhez képest, így nem alkalmasak nagy tömegű teherszállításra vagy gyorsvasutakhoz, de pl. Olaszországban hegyvidéki üzemben is sokfelé megállják a helyüket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy óriási teljesítmény, de van rá igény. Ha jól emlékszem, a V43-as mozdony 2.2 MW-os, a V63-as talán 3.6 MW-ot tud, de az újabb mozdonyok ennél is nagyobb teljesítményűek.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is állítottam, hogy nincs rá igény. Csak hitetlenkedtél, hogy lehet-e egyáltalán 3kV DC-ről vontatni - lehet. Mára lassan túlhaladja a technika, nagyobbak az igények, stb., de volt idő nem is rég, amikor megérte ilyen hálózatokat is üzemeltetni, mert a korabeli más vontatási megoldásoknál előnyösebb volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, egy villamos 550..600 V körüli feszültségről is elmegy, a metró 825 V-ról, hiszen nem kell 50 szénnel megrakott vagont elrántania magával. Az áramot nem növelhetjük az egekbe, mert gazdaságtalan a szállítása, valamint gond a sín vagy felsővezeték és az áramszedő papucs közti kontaktus.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanarról beszélünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vasutaikon a kis kapacitású 3 kV-os, illetve 1,5 kV-os egyenáramú rendszereket használó országok, mint például Franciaország, Oroszország, Dél-afrikai Köztársaság, Spanyolország, Olaszország, Belgium, Szlovákia és Hollandia az új nagysebességű vasútvonalaikat már a 25 kV váltakozó áramú rendszerrel építik, illetve építették meg.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még szerencse, hogy nálunk nem divat, egyelőre... Így is késnek eleget a vonatok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni