Sziasztok,
Segítséget kérnék. Van egy Asterisk szerverem és raktam bele egy AMV Fritz!PCI kártyát. Ha minden igaz sikerült felismertetnem mind a linux-al mind az asterisk-el is. De nem tudok hívást indítani a kártyán keresztül.
Vagyis látszik, hogy próbál kimenni rajta, de nem történik hívás. Befelé hívásnál az ISDN szolgáltató automata rendszere az mondja valami vonali hiba van. (egy NT dobozt rádugva a vonalra megvan a két analóg vonal) Egyáltalán hogyan kell bekötni egy ilyen kártyát, lehet csak ez a probléma? Próbáltam már sokféle ábra szerint bekötni, de semmi eredmény.
pl: http://www.kieranlane.com/2012/02/26/isdn-crossover-cable-pinout/
infóként ha nem a bekötéssel lenne probléma:
Csináltam neki egy custom trunkot:
Custom dial string: CAPI/ISDN1/$/
[root@pbx ~]# capiinfo
Number of Controllers : 1
Controller 1:
Manufacturer: AVM GmbH
CAPI Version: 2.0
Manufacturer Version: 3.11-07 (49.23)
Serial Number: 1000001
BChannels: 2
Global Options: 0x00000039
internal controller supported
DTMF supported
Supplementary Services supported
channel allocation supported (leased lines)
B1 protocols support: 0x4000011f
64 kbit/s with HDLC framing
64 kbit/s bit-transparent operation
V.110 asynconous operation with start/stop byte framing
V.110 synconous operation with HDLC framing
T.30 modem for fax group 3
Modem asyncronous operation with start/stop byte framing
B2 protocols support: 0x00000b1b
ISO 7776 (X.75 SLP)
Transparent
LAPD with Q.921 for D channel X.25 (SAPI 16)
T.30 for fax group 3
ISO 7776 (X.75 SLP) with V.42bis compression
V.120 asyncronous mode
V.120 bit-transparent mode
B3 protocols support: 0x800000bf
Transparent
T.90NL, T.70NL, T.90
ISO 8208 (X.25 DTE-DTE)
X.25 DCE
T.30 for fax group 3
T.30 for fax group 3 with extensions
Modem
0100
0200
39000000
1f010040
1b0b0000
bf000080
00000000 00000000 00000000 00000000 00000000 00000000
01000001 00020000 00000000 00000000 00000000
Supplementary services support: 0x000003ff
Hold / Retrieve
Terminal Portability
ECT
3PTY
Call Forwarding
Call Deflection
MCID
CCBS
---------------------------------------
meg asterisk is mutat valamit:
pbx*CLI> capi info
Common ISDN API Driver (1.1.6) www.chan-capi.org
Contr1: 2 B channels total, 2 B channels free.
pbx*CLI> capi show channels
CAPI B-channel information:
Line-Name NTmode state i/o bproto isdnstate ton number
----------------------------------------------------------------
ISDN1#02 no ----- - trans 0x00 ''->''
ISDN1#01 no ----- - trans 0x00 ''->''
--------------------------------
[root@pbx asterisk]# modinfo capi
filename: /lib/modules/2.6.32-431.el6.i686/kernel/drivers/isdn/capi/capi.ko
license: GPL
author: Carsten Paeth
description: CAPI4Linux: Userspace /dev/capi20 interface
srcversion: 695E67DC827AF4A7D724FD6
depends: kernelcapi,capifs
vermagic: 2.6.32-431.el6.i686 SMP mod_unload modversions 686
parm: major:uint
parm: ttymajor:uint
parm: ttyminors:uint
[root@pbx asterisk]# modinfo fcpci
filename: /lib/modules/2.6.32-431.el6.i686/kernel/extras/fcpci.ko
description: CAPI4Linux: Driver for AVM FRITZ!Card PCI
license: Proprietary
srcversion: FAA047B8148ED58F7A0F95E
alias: pci:v00001244d00000E00sv*sd*bc*sc*i*
alias: pci:v00001244d00000A00sv*sd*bc*sc*i*
depends: kernelcapi
vermagic: 2.6.32-431.el6.i686 SMP mod_unload modversions 686
Köszönöm, N
- 9625 megtekintés
Hozzászólások
Régen Asterisk-eztem már Fritz!Card-al, de:
1., a kártyát is az ISDN NT után kell kötni, annak az ISDN S1 portjára egyenes kábellel (akár ethernet patch kábel is jó)
2., vagy a CAPI, vagy az Asterisk configjában be kell állítanod, hogy milyen telefonszámokra hallgasson a kártya, különben nem fog válaszolni hívásokra és kimenő hívásnál sem azonosítja magát megfelelően
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És tényleg az S1 portra kellett kötni a kártyát! :) ez mért nem jutott az eszembe, hogy oda dugjak egy patch kábelt?
így már bejön a vonal, és mutatja is az asterisk,,
Köszönöm,
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jó a kábel, akkor az asterisk capi.conf-ban meg kellene nézni, hogy msn módban van-e:
isdnmode=msn
Milyen számot fogad el, pl.:
incomingmsn=*
A controller száma jó-e és mi lett context-nek beállítva, pl.:
controller=1
context=isdn
Az extensions.conf-ban, bejövő híváshoz a számhoz (pl: 1-987-654) tartozó szabályokat a fenti context-be kell megadni:
[isdn]
exten => 1987654,1,Playback(goodbye)
exten => 1987654,n,Hangup
Kimenőhíváshoz a capi-ra kell hívatkozni a megfelelő context-ben, pl.:
[default]
exten => 1234,1,dial(CAPI/ISDN1/062099887766)
exten => 1234,n,Hangup
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
erm, ennél azért van igényesebb megoldás, ahol a board egybe van építve egy gatewayel, na ott például ilyen probléma nem jelenik meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm a válaszokat, amint tudom kipróbálom úgy a kábel bekötést, és jelentkezem!
A capim a következőket tartalmazza:
[general]
nationalprefix=0
internationalprefix=00
rxgain=1.0
txgain=1.0
language=hu
[ISDN1]
isdnmode=msn
incomingmsn=*
controller=1
group=1
softdtmf=on
relaxdtmf=on
faxdetect=off
faxdetecttime=0
faxdestination=custom-fax,fax,1
accountcode=
context=isdn-in
echocancelold=yes
devices=2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is van jelenleg egy ilyenem, és sajnos külön gépet kell hozzá üzemeltetnem, mivel újabb kernelekkel egyszerűen nem akar működni.
Ha esetleg ugyanez a kártya van nálad akkor configba tudok segíteni:
kernel: 3-2-0-58-generic
lspci:
02:0a.0 Network controller: AVM GmbH A1 ISDN [Fritz] (rev 02)
Kernel modules: fcpci, hisax_fcpcipnp, hisax, avmfritz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia, ugyan ez a kártyám van nekem is:
02:00.0 Network controller: AVM GmbH A1 ISDN [Fritz] (rev 02)
Most hogy sikerült valami életet lehelni bele a patch kábellel, a következőt dobja bejövő hívásnál:
== ISDN1#02: Incoming call 'mobil számom' -> '3344556'
[2014-11-26 15:40:56] NOTICE[23070]: chan_capi.c:3822 start_pbx_on_match: ISDN1#02: did not find exten for '3344556', ignoring call.
== ISDN1#02: CAPI Hangingup for PLCI=0x101 in state 4
és nem tudok rájönni, hogy miért nem a mellékre vagy bármire, IVR-re dobja a hívást.
Kell egy ugyan ilyen számú belső mellék vagy mi? miért a vonal számára akarja dobni a hívást. Mit rontok el? (egyébként ha csinálok egy ilyen számú melléket 3344556 és átdobatom a belső mellékre akkor bejön a hívás.)
A kimenő hívásnál pedig nem tudom, hogy pontosan mit is kéne beírnom. Ha azt írom, hogy CAPI/ISDN1/ akkor a hívás sikerül. Tehát a kimenő route és a capi.conf feltehetően jó.
Nálad mi a Custom Dial String? (Ezt próbálgattam egy kicsit, és jó lett. A működő string: CAPI/ISDN1/$OUTNUM$ )
Köszi, N
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na csak jó lett, :)
az átláthatóság kedvéért:
a kimenő hívásokhoz,
Custom Dial String: CAPI/ISDN1/$OUTNUM$
a bejövő hívásokhoz:
capi.conf-ba a context=from-pstn kell, hogy legyen bármi is van alapból odaírva. (Asterisk 1.8)
Azért köszönöm mindenkinek az ötleteket!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megmondanád, milyen kernel/distro -val használod? asteriskhez milyen chan-nel hajtod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Debian GNU/Linux 6.0.10 _Squeeze_ - Official i386
2.6.32-5-686 #1 SMP Tue May 13 16:33:32 UTC 2014 i686 GNU/Linux
fritz-fcpci-2.6.31
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ennyire nem mentem vissza! :)
ubuntu 12.04 és 16.04-vel az avm kártyát ugyan működésre bírtam(mISDN gitből forgatva), de chan_capi-val(mISDNcapid) sem lcr-rel (mISDN gitből) nem volt hang(mISDN_dsp behúzva), illetve hívás bontás problémák voltak(konkrétan nem bontott le, és az ISDN is valami felemás állapotban maradt)
szereztem HFC-S -es kártyát az egyből gond nélkül ment a chan_capi(asterisk 13.x) -val (mISDNcapid kellett) 16.04-en!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy dolgot mondjatok meg nekem és tényleg nem trollkodásnak szánom, de én storagenak storaget, VoIP -nak VoIP GW -t használok, szoval susztert hívok a cipőhöz.
Mi abban a ráció, miért jó az, ha PCI kártyákkal PC -vel és Asteriskel csinálunk VoIP -ot? Nem az Asteriskel van bajom, csak nekem egy PC, ami kvázi összeépített gép valahogy nem tűnik megbízhatónak és még a gyártói támogatás sincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy milyen vasat teszel alá, rajtad múlik. Egy tisztességges vassal legalább olyan
komoly SLA-t lehet elérni, mint egy klasszikus telefonközponttal.
Egy másik dolog, hogy mostmár szinte minden nagyon központ mellett ott figyel egy PC, mert egy marék
feladatot külső software lát el.
PC alapon elég jól meg tudod oldani a HA-t, ellenben egy tradícionális központtal szinte lehetetlen...
Ha 5000Ft-os kukázott analóg v (passzív) isdn kártyát használ az illető, akkor sokat ne várjon tőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mhm, ezt értem, köszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok nagy szakertoje a temanak (Asterisk uzemeltetes), de csinalok ISDN-el kapcsolatos fejleszteseket. Szoval nekem innen ugy tunik, hogy az Asterisk alapu szerver kb. egy nagysagrenddel olcsobb tud lenni, ami egy csomo cegnek tette egyaltalan elerhetove a VOIP telefonalast. Nyilvan egy celhardvernek megvannak a maga elonyei, de itt is csak a "best possible" vs. "good enough" alapelvek utkozeset latod. Es ha nem a 911-et uzemelteted, azert 99.999999-es rendelkezesre allas nem kell.
Es nyilvan az, hogy van egy ingyenes (tehat licenszektol mentes) kozpontod, az azert a felfele skalazodast is segiti. Es ez a sip szolgaltatoknak azert nem olyan rossz (gondolom joparan hasznalnak is Asterisk-et).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már így felélesztettétek a régi thread-et, konkrétan a fenti commenthez én azt is hozzátenném a kedves suszter úrnak, hogy
hasonlítson össze egy céges 20-50-100 mellékes "brand" telefonközpontot, mondjuk egy mai Avaya, Alcatel, Pana, stb rendszert, egy Asterisk megoldással.
Az egyik, hogy valamilyen formában a PC és/vagy Linux előkerül. Már ~15 éve az Avaya IP office mellé is kellett egy (win) PC, hogy az IVR ill. hangposta dolgokat intézze. Újabban (tudtommal) méginkább integrálva vannak egymáshoz.
Innentől már csak az a kérdés, hogy melyikben bízol meg jobban? Egy darab 1 tápos telefonközpont dobozban, vagy mondjuk
egy hotswap alkatrészekkel bíró (server) PC-ben?
Pláne, hogy IP alapon sokkal könnyebben és olcsóbban meg tudod oldani a redundanciát, mint egy tradicionális digitális rendszernél...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Láttam már "brand" telefonközpontot ami fizikailag egy server PC volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(bookmark)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni