Telefonos spam...

Fórumok

Múlt héten épp a upc szerelőjének jelentkezését vártam (na az is egy külön szám, mire jönne a szerelő, valahogy mindig "elmúlik" a hiba), kerestek egy ismeretlen számról. (+36 1 814 9373)
Gyanútlanul visszahívtam, mert azt hittem, a upc-sek keresnek - pár órával korábban jelentettem egy napok óta fennálló hibát és épp akkorra szűnt meg, szóval volt okom azt hinni, hogy...
Egy automata vette fel azzal, hogy valami marketing ügynökség és ne aggódjak, a munkatársaik visszahívnak.

Ma megint csörög a telefonom, egy másik, de szintén ismeretlen szám (+36 1 999 4437)
Felveszem, kedves hölgy mondja, hogy honnan keres (nem értettem, ez is egy marketinges társulat, de szerintem nem ugyanaz, mint a múltheti). Kérdezi, hogy van-e egy percem? Én meg visszakérdezek, honnan van a számom? Hát egy számítógép "sorsolta ki". OK, tiltsanak le a rendszerükben! Hölgy közli, hogy rendben, majd megszakad a vonal.

Hat éve van ez a számom, néhányszor a korábbi tulajdonost hívták, de ilyen marketinges hívásokra nem emlékszem.
Most kicsit felment a vérnyomásom, mert esetleg tényleg rám szabadult a telefonos marketing trollok gyülevész hada... (sajnos az nem járható út, hogy letiltsam az ismeretlen hívókat)
Ami legjobban zavar: miért lehet egy cégnek titkos száma? Rajtam múlna, törvényileg kötelezném a céges telefonszámok szolgáltatóit, hogy publikálják a tulajdonost.

ui: egy biztos, NMHH tehetetlen, ez nem spam. Parlament esetleg foglalkozhatna ezzel is... :(

Hozzászólások

Bezzeg amikor egy ilyen hívásra elment a félhavi fizetés, akkor nem voltak ilyen spamok :D

Nekem ezzel leginkább az a bajom, hogy ugyan nem sokat járok külföldre, de tuti akkor talál meg az ilyen gyülevész társaság, amikor percenként négyszáz forintért hallgathatnám azt, ami engem amúgy rettentően nem érdekel.

Nem jó hatóságnál kopogtatsz. Valóban nem spam, így az NMHH tehetetlen.

Viszont ez személyes adattal való visszaélés (ha a telefonszám nem céges), az ellen meg a NAIH tud erényesen fellépni (és szoktak is). Kicsit lassúak, de foglalkoznak a dolgokkal.

Más topicban már leírtam, én hosszú távon megszabadultam tőlük.
Felhívtak, hogy váltsak nyugdíjpénztárat (amíg volt), mert az nekem 2,5 millió forint pluszt jelent (ha majd nyugdíjba megyek, most vagyok 31). 5-ször hívattam magam vissza döntésképtelenség ügyén, majd még 4-szer, hogy átvegyem a paksamétát, amit előre kitöltöttek (meg sem kérdeztem, hogy honnan vannak meg az adataim), majd még 9-szer, hogy elvigyék a pakkot. Amikor a futár megérkezett, közöltem vele, hogy most költöztem be és nem tudom, hogy hol a pakk, úgyhogy menjen vissza és mondja azt, hogy a megadott címen ilyen személyt nem talált. Külön jó, ha a visszahívásokat munkaidőn kívülre kéred. Azóta nem hívtak és ennek már sok-sok éve.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Azért felmerül a kérdés, hogy hőbölögni, vagy tenni is szeretnél valamit. :)

Persze nem árt néhány dolgot tudni hozzá:
Call centerből hívtak, vagy egyéni vadász? Az utóbbit vagy leteszed, vagy halálra szivatod.
A call center száma legtöbbször nem hívható vissza, mivel az E1-hez tartozó 100 szám közül nem mindegyiket használják és a legtöbb nem nyilvános. Olyan szabály van, hogy minden cégnek 1db nyilvános számmal kell rendelkeznie. (A másik trönkön? :)) De akár nem létező számot is beállíthatnak "A" számként.
Szóval az utóbbi esetben ki kell deríteni, hogy csak "vaktában" hívnak, vagy egyéb adataidat is ismerik. Ekkor fel lehet szólítani őket/megbízójukat az adatkezelés megszűntetésére. Már ha nem külföldi a cég.
"A számítógép kisorsolta." Tündéri. A számod valószínűleg vásárolt/lopott és eladott/szolgáltatói adatbázisból származik.
Érdemes bármire odafigyelni, amikor az adataidat jogosultalanul kezelik! Bármikor beüthet egy olyan jogi konstelláció, amikor Te húzod a rövidebbet.

"Kisorsolta" = nem, ehhez nem kell adatbázis. A számítógép fel tudja ismerni, hogy kicsöng-e a hívott szám (ha emlékszel, már a százéves modemek is tudtak olyat, hogy pl. felismerték a foglalt jelzést).
Ha kicseng, akkor szépen bekapcsolja az ügyintézőnek, ha nem, akkor dobja és hívja a következőt.

:))))))))))))))
Szellemes ötlet! El kéne adni, tán még bilgécet is levernéd!
Úgy látom, kevered a fogalmakat.
1) A hívószámokat valahonnan veszik. (elő) Ez lehet papír is, vödör is, plusz algoritmus is.
2) A DSP még azt is felismeri, hogy üzenetrögzítővel beszél, vagy emberrel.
3) A "kisorsolás" igaz, mert az call center valamilyen algoritmus alapján, többnyire véletlenszerüen kapcsolja a felszabadult - vagy számítás szerint a hívás felépülésére felszabaduló ügyintézőhöz.

A lényeg az egyes pont. Arra van a betanult szöveg, hogy sorban, vagy véletlenszerüen hívnak számokat - a világon sehol sem csinálják így! Az okai: Általában célzott hívásokról van szó, amihez adatbázist szereznek. Bármilyen okos a központ, a több híváshoz több vonal és több operátor kell - ennél olcsóbb az adatbázis.

Mármint amelyik felismeri a foglalt jelzést? :)
Vagy esetleg véletlenszerűen hívogat számokat?
Az "ilyen" az milyen? Lila?

Lássuk be, nekem nem megy ez a fórumozás. :( Amit feljebb leírtam, azok valós tulajdonságok, konkrétak, és az egyik kérdésedre megadtam a jogszabályi hátteret is. Higgyél nekem, több mint 20 évet dolgoztam a távközlésben.

Egyébkén azt írom: Az operátor betanított szövege, hogy a kérdésedre azt állítsa miszerint csak úgy vaktában hívogatnak. És ez sosincs így. Persze tartalék megoldás, hogy az operátor orrára sincs kötve honnan származnak az adatok.

Szóval komolyan gondolod, hogy a lehetséges kb 95.000.000 számból elegendő a foglalt/felveszi/nem veszi fel választási lehetőség?

20/30/70-es vonalon indulnak. Ezeken belül van 3-3 millió kb., illetve vodából kicsit kevesebb, de ha csak 15-20%-os is az arány, akkor is nagyon jó a találati arány.

Szerk: Annyit hozzátennék, hogy a 2007-2008-es callcenter állapotokra volt rálátásom, bár akkor sorsolás nem volt, hanem mindenféle adatbázisokból jöttek a népek. Aki rendesen csinálta, az mindíg rendes számkijelzéssel hívott és megvolt a módja az operátorhoz vagy valami központi ügyfélszolgához kapcsolásnak. Sokan már akkor sem vettek fel telefont, ha nem volt kijelezve a szám. Ha pedig számkijelzéssel hívod, akkor a fogadó oldalon még megfelelő csoporthoz is vissza tudnak kapcsolni és olyan jön az hogy egy gyanútlan visszahívás után zenét hallgatsz.

Adatbázisok: Sokan rendes közvélemény kutatást végeztettek vagy például fizetési elmaradás miatt hívattak végig N darab juzert és így teljesen jogszerű volt az adatok felhasználása. Voltak telemarketinges dolgok is, de ott is valamilyen megfelelően gyűjtött számlista állt rendelkezésre. Igen, arra is ügyeltek, hogy a listák ne keveredjenek, mert el kellett számolni a megbízó felé és az ügyfélpanasz (akit hívtak) roppant negatívan érintette őket, arról nem beszélve, hogy ezt már akkor is szabályozták törvények.

Aztán ott van a 31-es körzet is. De létezik az egyes számmezők foglaltsága is, amely ezres bontású. Nem lefoglalt számmezőben hívást indítani marhaság. Nem indítani meg pontatlanság. Szóval az alapadatok birtokba vételével rögtön tizedakkora központ kellene...

Tehát akkor mégis volt adatbázis? :)

A törvények királyok! Így kötött Apám szerződés az Invitellel, rögtön át is rendezték a vonalát. Közben aludt!!! EZ VILÁGCSÚCS!!!