A "tulipános" autó tuning , Led lámpás megoldások és a hazai (jog)szabályok .

Fórumok

Az alábbi oldalak mind gépjárművek átalakításhoz, tuningolásához nyújtanak ötletet és vásárlási lehetőséget. Futárszolgálattal kicsi hazánkba is szállítanak.
Az árak nem a roncs és használt munkába és bevásárláshoz használt autókra vannak kitalálva mivel pár "újítás" lazán többe kerül mint a meglévő autó forgalmi ára.

- www. carfantasy .nl
Audi xenon lámpa 999€ /db
www. carfantasy. nl/koplampen-audi-a6-4f-09-xenon-led-dagrijlicht-orig-p-74588.html

- www .autostyle. nl
Audi ledfénysoros lámpa 399€ /db
- www .autostyle. nl/catalogus/koplampset-drl-look-tube-audi-a6-2004-2007-zwart.html

- www .nlpower. nl
Audi egyben minden 1.436€ /db
www. nlpower. nl/koplampen-real-drl-audi-a6-audi-a6-avant-dl-auk25l.html?

- hottuning. nl
Audi xenon kód HD2204 413€ / db
- hottuning. nl/verlichting/audi/a5/

Felmerült egy két kérdés aki tudja kérdezze már meg a Holland kereskedőket, hogy az általuk árult "kiegészítőket" hogyan lehet hivatalosan felszerelni az autóra és az a típus bizonyítvány ami náluk elég és részét képezi a csomagnak az ugyan érvényes e kicsi hazánkban is ?

Én most egy Brembo sport első féktárcsát betéttel vettem a kicsi kocsira ami szintén nem gyári vagy gyár által szerelt alkatrész de tökéletesen illik az agyra és dobozban Magyar nyelvű szerelési leírás képekkel és a KBA-Zertifikat (Kraftfahrt-Bundesamt) igazolása is benne volt .

Hozzászólások

Nézzünk akkor egy magyar képviseletet aki kintről rendeli ás árulja a lámpatesteket.

adttuning.hu/termekek/elso-lampak/tuning-tec-elso-lampa/peugeot-elso-lampa-tuning-tec-elso-lampa/

Peugeot 206 Első Lámpa, Tuning-Tec, Daylight, Nappali menetfény Optikás (Évj.: 1998.10 – 2002) 62.050 FT/pár Termékkód: LPPE19 Níregyháza

Színe: Fekete de van fehérben is.
Ebbe a fényszóróba a gyári elektromos magasságállító átszerelhető.
Európai engedéllyel (E jellel) rendelkezik! Megfelel a hatályos jogszabályoknak.
Daylight, nappali menetfény OPTIKÁS helyzetjelzővel. A ledsor helyzetjelzőként funkcionál.
Az izzók típusa: Tompított: H1 (tartalmazza) Távolsági: H1 (tartalmazza)

tuningtec.hu/product_info.php/cPath/153_238_239/products_id/934
Projektoros első lámpa, LED sorral (AUDI stílusú megjelenés, nappali fény, daylight / dayline).
Fekete 74.325 FT Pusztamonostor és Webáruház.
Új, egy pár lámpa, eredeti dobozában (jobb és bal).
Európai szabványnak megfelel - E-jelzés.
Elektromos magasságállító motort lehet bele tenni.Elektromos magasságállító nem jár hozzá. Izzók típusa Helyzetjelző LED Tompított: H1 (tartozék) Távolsági: H1 (tartozék)

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Saját részre keresnék Seat Aroza = Luppó hátsólámpát.
A kereskedésben már azt mondták, hogy nem a gyári van rajta vagy mégis ? de lényeg az, hogy kapni nem lehet jelenleg csak a Luppóét aminek más a kialakítása már ami a burát illeti illetve más helyen vannak az égők de Gyári .
Amennyiben egy gyári lámpát fel lehet rá rakni ami ugye nem egyezik meg az autóval kiadottal de rendelkezik Európai engedéllyel akkor az utángyártott avagy épp tuning lámpa is felszerelhető.

Hátsólámpa készlet - VW Lupo 99-, Seat Arosa 97-00, átlátszó/króm 30.526 Ft/pár
Gyártó JOM, Németország -> jom.de
racing-autoalkatresz.hu/racing-autoalkatresz/eshop/69-1-JOM-Hatso-lampak/3523-4-Lupo/5/16099-Hatsolampa-keszlet-VW-Lupo-99-Seat-Arosa-97-00-atlatszo-krom

vagy olcsóbban

VW Lupo Tuning-Tec Hátsó Lámpa Króm (Évj.:1998.09 - 2005) 19.860 FT /pár LTVW24
Európai engedéllyel (E jellel) rendelkezik! Megfelel a hatályos jogszabályoknak.
racing-autoalkatresz.hu/racing-autoalkatresz/eshop/14-1-HATSO-LAMPAK/1331-3-Lupo/5/127012-VW-Lupo-Tuning-Tec-Hatso-Lampa-Krom-Evj-1998-09-2005

még olcsóbban

VW Lupo Tuning-Tec Hátsó Lámpa Króm (Évj.:1998.09 – 2005) ( Tuning Tec ) LTVW24 15.470 Ft/pár
Optika: Lexus Design
Európai engedéllyel (E jellel) rendelkezik! Megfelel a hatályos jogszabályoknak.
adttuning.hu/termekek/hatso-lampak/volkswagen-hatso-lampa/vw-lupo-volkswagen-hatso-lampa-hatso-lampak/

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Van az a rekesz sört ami után minden szép ám :))))
Alapból nem az a kérdés, hogy szép é vagy randa, hanem a pótlás lehetősége mert gyertyát nem rakhatok se előre se hátulra pluszban a "hazai" szabályozás ami egyesek elmélete szerint eltér avagy felülbírálja az EU-s normákat.

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

A Luppó lámpatestekkel csak 2 problémám van
- nincs hozzájuk az alaplapi panel ami az égőket tartja ( Arósához sem van)
- a panel csatlakozójának bekötése más mivel az index teljesen máshol van az Arósánál
ezt leszámítva itthon bontásból vettem(rendeltem) 12 eFt-ért max kirakom kertidísznek ha nem lesz jó:)))

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Van egy olyan megoldás is, hogy a meglévő lámpatestbe LED fényforrást rakjál.
Nos ezen a porton szeretném megkérdezni a "hozzáértőket", hogy amikor a hagyományos izzó helyére lazán lehet lakáson, köztereken, közintézményekben LED-es fényforrást alkalmazni akkor ugyanez az elv szerint Gépjárműben ??
A lámpatest adott a foglalat is csak épp új/jobb/gazdaságosabb világítási megoldás kerül beszerelésre.
A LED lámpa egyik nagyon jó felhasználási helye a helyzetjelző lámpa mivel ez a kicsi égő állandóan kiég és a cseréjéhez kb az autó elejét kell lebontani, jobb esetben a lámpatestet is ki kell venni a helyéről.
Ezek után a hátsó helyzetjelző, irányjelző és FÉK lámpa is cserélhető megfelelő LED-es fényforrásra. Ez a pont az megint, hogy ha a gyári testbe ezek a fényforrások minden "vizsga/engedély stb nélkül alkalmazhatóak akkor ugyanezek a fényforrások szintén beszerelhetőek egy új lámpatesttel együtt.

jom.de/advanced_search_result.php?keywords=led+lampen&x=0&y=0
Sokféle normál égő helyett Led és van Xenon is :
jom.de/index.php?cPath=4_58954&sort=&multisort=name_desc

Nekem ez a fajta normál égő ég állandóan ki, itt a LED-es megfelelője :
SUPERHELL - LED Standlicht T10 W5W Glassockel - WEISS
yatego.com/carparts-online/p,4dcb225ed2dbb,44e5cf6d3fad96_1,superhell-led-standlicht-t10-w5w-glassockel-weiss
Több Led fényforrás : yatego.com/q,t10,led,blau

Egy Svájci ajánlat - ja bocs ez nem EU :D
auto.ricardo.ch/kaufen/fahrzeugzubehoer/autotuning/beleuchtung/sonstiges/smd-led-gluehlampensatz-weiss-9-smd-t10-2-st-582056/v/an686174678/

Német oldal :
tuning4u-shop.com/JOM-LED-Gluehlampensatz

Xenon megoldás H7 foglalatba :
Xenon Mega White H7 - Glühlampensatz
kfzundtuningteile.de/product_info.php?info=p615_xenon-mega-white-h7---gluehlampensatz.html&

Egy "mindenbe" való led Magyar oldala:
mercateo.hu/kw/led%2820%29jelz%28151%29l%28e1%29mpa/led_jelzolampa.html?chooseGeo=true

Hella Nappali menetjelzők . Minőségi,megbízható LED menetjelző szettek (NEM olcsó keleti típusok!) Gépjármű tipus alapján lehet keresni.
hella.shop.hu

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Ere számítottam, hogy valaki megméreti a H4 H7 "pót" égők fényerősségét ezt műszaki vizsgán is kötelezővé kellene tenni.
A fényszóró mellett ma is használnak már gyárilag index/fék/rendszámtábla/helyzetjelző-ben Ledes megoldásokat ugye itt nem megvilágítani kell az előttünk lévő úttestet.
Amennyiben még nem tűnt fel senkinek két féle lámpabúra van az egyik teljesen átlátszó és itt az égők/Ledek szinesek és a hagyományos festett nem átlátszó amiben esélytelen a normál égő kiváltása.

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Nem értetted meg az írás lényegét. Az csak egy dolog, hogy az utólagos gagyiled fényereje töredéke a gyári megoldásnak. Az a nagyobb baj, hogy a világítási képe nem szabályos. Az ostoba barkácsoló nem lát vele mert kevésbé világít de a hibás vetítési kép miatt elvakítja a szemben közlekedőt. Viszont menőcsávó lesz a lakótelepen. Hogy megéri.

És ez igaz az utólagos xenonra is. A hülyegyerek belerakja a ócsó 7000K kínai xenont a H4 lámpatestbe. Nem lát vele mert a "kék" fény rosszabb látási körülményeket biztosít, a vetítési képnek köze nincs a szabályoshoz, automatikus magasságállító és lámpamosó nincs (pedig xenonhoz mindkettő kötelező). Cserébe BatMan hívó jelet küld az égre ha bekapcsolja a lámpát, a szemben közlekedők nagy megelégedésére és szintén nagyon menő lesz az autója.

Sose értettem, hogy ha valaki jobb/szebb autót akar akkor miért nem adja el azt ami vacak és venne egy gyári jobbat?

http://jajjdecsunya.blog.hu/

" és venne egy gyári jobbat? "
Fogok venni és kinézetem egy Audi A1-et az asszonynak Hybrid kb 10 milla de nem rendelhető
még, magamnak meg egy szürke A6-ost gyári xenon tuningal de még gondolkozom pár extrán mert ha nem kerül 15 millába akkor xart sem ér :D

A másik része meg, hogy sok informatikusnak aki itt olvasgat a havi fizetése nemigen van 1 milla hogy 3-5 évente tudjon új autót venni így marad sokaknak a régi pofozgatás ami tökéletesen megfelel a Budapesti és egyéb xar utakra.

Az írás lényegét pontosan értem és tudatában vagyok a beállításnak a gyakorlatban is.
Nem a "gagyi Pistike sufnituningról" van szó mert azt mások is említették már, hogy "életveszélyes" hanem a gyár által vagy más gyártók utángyártott lámpatesteinek vagy fényforrásának amit ha hivatalosan veszel meg ugyanolyan vagy jobb mint a gyári főleg ha elmúlt 8 éves.
Mentem már olyan "öreg" autó után amelyen fékezéskor a tolató lámpa is működésbe lépett vagy az index használatakor felváltva villogott a helyzetjelzővel és mindezt 30%-os fényerőn.
A saját Aróza ami 10 éves a fényszóró tükrei elkezdet "fakulni" mert láthatóan kevesebb a fényük mint volt de ehhez meg ugye éjszaka kell vezetni, hogy észrevedd.
A vizsgán nem mérik a fényerősséget csak a helyes beállítást meg ugye azt nézik, hogy nappali fényben minden égő úgy sacc/kb alapon világít e...

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Ha nincs pénzed _ÚJ_ autóra akkor sok autókereskedésben találhatsz olyan Audit ami gyárilag xenon lámpával készült és megfizethető, így nem kell barkácsolni a szuzukit, hogy úgy nézzen ki mint az Audi.

Ja és 20 éves autóhoz is lehet kapni _gyári_ vagy _gyárival_pontosan_megegyező_, más gyártó által utángyártott alkatrészeket így az nem lehet kifogás, hogy nem lehet ugyanolyan új lámpát venni a régi autóhoz mint amivel eredetileg legyártották.

Őszintén megmondva nem akarok MI autónkat se használt autót xenonal vagy nélkül sem venni :D

Nálam nem a hátsó bura a gond hanem az alaplap ami az égőket tartja és amit ugye nem lehet venni mivel "kis szériás" autóhoz 10 év alatt elfogytak az új dolgok.
A megoldás az utángyártott de tuning lámpa ami egyrészt baromi ronda másrészt még kérdéses, hogy tényleg szabályosan felszerelhető e. Ha mégsem akkor kb 50 ruppót bukok a műszakival együtt.

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

A másik nagyobb kérdés a karosszéria elemek cseréje: spoilerek, szárny, küszöb
Ezekre is van valami jogszabályozás?

Van, amit találtam :
http://www.piliscar.hu/?q=node/152 itt teszik közzé a nkh állásfoglalását :
http://www.nkh.hu/images/stories/kozerdeku%20informaciok/Kozerdeku%20in…
(nem tudom se megnyitni se letölteni átmeneti hiba miatt)

Átalakítás-összeépítés
A rendelet [a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM r.] alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje.
http://users.atw.hu/nekemmind1/index_elemei/kohem_rendelet_atalakitas.h…

http://www.chipmester.hu/tuning.pdf 23 oldalas pdf, lehet olvasgatni :)))
"Nem minősül átalakításnak és nem igényel előzetes engedélyezési eljárást, ha az elő
zőfelsorolásban csillaggal megjelölt adatok - a jogszabályban foglalt határértékeken belül - 10 %-nál nem nagyobb mértékben azért változnak meg, mert
- a járműre kiegészítő elemet (spoiler, stb) szerelnek
- lyan tartozéknak a járműre történőfelszerelése, amelynek felszerelését a közúti
járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeirő
l szólórendelet (a továbbiakban: MR) előírja vagy megengedi; "

14/2007. Elnöki Szabályzat

A közúti járművek forgalomba helyezésének, összeépítésének és átalakításának engedélyezéséről
www.nkh.gov.hu/Kozerdeku/.../szabalyzatok/2007_14_2_sz.doc
www.nkh.gov.hu/Kozerdeku/.../szabalyzatok/2007_12_2_sz.doc

fonixtuning.hu/index.php?page=hasznos-tudnivalok -> karosszéria elemkről :
" A jelenlegi helyzet szerint, ha a hazai ezeréves törvénykezéseket nézzük, tudvalevő, hogy gyakorlatilag semmilyen átalakítás sem legális, legfőképp, mert nagyon sok kérdésre nincs egyértelmű szabályozás.
Jelenleg az egyetlen létező biztos megoldás a homállyal igencsak körüllengett átalakítási engedély, a jövő zenéje azonban mindenképpen az EU-szerte elfogadott TüV szabályozás lesz, amit minden egyes utólagos alkatrész esetén érvényesíteni kell majd. Hogy mindez mikor kerül bevezetésre, még nem tudni, tegyük hozzá, nem biztos, hogy ez nálunk is azt a szép, új világot hozza majd el, mint a gazdagabb nyugati országokban... "

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Design lámpákkal kapcsolatos jogszabályok :

"Autó Lámpa Jogszabályok "E" jel

Nem igaz, hogy műbizonylat kell bármilyen autó lámpához! Nem létezik sem a forgalmazóknak sem a gyártóknak!Magyarország is aláírta a ENSZ-EGB gépjármű előírások-at csak és kizárólag ez az érvényes hatályban lévő Uniós jogszabály!

A Magyar hatályos jogszabályok, csak általános követelményeket támasztanak. Ilyen például a szín a darabszám az úttesttől való távolság a szimmetrikusság .... stb.

SEMMILYEN JOGSZABÁLY NINCSEN ARRA, HOGY CSAK ÉS KIZÁRÓLAG GYÁRI LÁMPÁKAT LEHETNE FELSZERELNI!!!

Vizsgán a vizsgabiztosnak, forgalomban pedig a rendőrnek el kell fogadnia a lámpában szereplő "E" jelzést!

Ami szerepel minden rendeletben:
Kizárólag európai jóváhagyási jellel ellátott világítótestet lehet felszerelni! ("E" jel)"

forrás : fonixtuning.hu/index.php?page=hasznos-tudnivalok
Budapest Árpád út 90-92

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Minden ami tuning - Alapfogalmak - Néhány szó az optikai tuningról- Karosszéria .

"Alapfogalmak - mi is a "tuning" ?

A szó eredeti jelentése: "hangolás".

Az autós szaknyelvben illetve szlengben ez a kifejezés rengeteg fogalmat takar: nemhogy egyetlen szóval, de még egy hosszú körmondattal sem lehet megmagyarázni. Most szeretnék leírni pár gondolatot többé-kevésbé rendszerezve, amelyek megvilágítják ezt a kérdést.

- Az autók motorja, fékje, futóműve a gyártás során egyrészt az adott év technikai színvonala, másrészt gazdasági (!) megfontolások miatt, pontatlanul és túlméretezve, vagy éppen alulméretezve kerül legyártásra. Ez nem valamiféle gyártói rossz-szándék, hanem egyszerűen a sorozatgyártás elkerülhetetlen követelményei miatt van így. Mindezt egyedi, kézi munkával tudjuk hangolni. Ezután az autó jobban megy, kezelhetõbb, kevesebbet fogyaszt, stb. Ez a hatásfok-növelés, az optimalizálás."

forrás : mindenamituning.uw.hu/alapfogalmak.htm

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

A VW kinálátóból nevezhetjük akár "gyári tuningnak" is az Uj Beetle :
volkswagen.hu/modellek/beetle/galeria
volkswagen.hu/modellek/beetle/tenyek_szamok/szeriafelszereltseg/318_sport
A főfényszóró Halogén és ott van mellette a gyári helyzetjelző led sor.

De ha már Sport akkor Golf GTI nem hagyományos első lámpatestekkel,Gyári Xenon fényszórókkal és dupla helyzetjelző Led sorral. A hátsó lámpákban is van pár darab belőlük.
A ködfényszóróban is Led van Gyárilag.
volkswagen.hu/modellek/az_uj_golf_gti/galeria

A VW-nál elérték azt a technikai színvonalat ami lehetővé teszi a Ledek használatát a normál égők helyett. Ezt valahogy itthon is átkéne "paszírozni" néhány emberke és jogszabályozó fejében mivel előfordulhat, hogy Németben forgalomba helyezett illetve " tuningolt" autók megbuknak a hazai elavult és értelmetlen jogszabályozásokon.

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Világítástechnika - LED-ek, LED izzók
forrás : fulltuning.hu/index.php?action=index&flag=49&parent=4

Alapból Tolatólámpa, Féklámpa, Helyzetjelzőlámpa, Rendszámtábla, Műszerfal világítás hagyományos égőjének cseréje Ledes megoldással. Ezek alapból nem olyanok, hogy kötni kéne az elavult szabályozást az új technológiához és sok esetben még többlet fényt is adnak mint a hagyományos izzók.
A vitát - mivel mérni nem tudunk a beszerelés után és többek szerint külön engedély is kellene - nálunk a fényszóró izzók jelentik H1 H3 H4 H7 .

A mostani autókban az égő cseréjéhez vagy szakszerviz vagy türelem, szerszám és józan paraszti ész kel(lene). A szerviz munkadíja 5-10 eFt közt mozog, A Lede-es égők drágábbak a hagyományosnál de élettartamban gazdaságosabbak .
Nálam pl a helyzetjelző T10-es égője ég ki évente, az egész elejét le kell bontani és a lámpatestet ki kell szerelni az égő cseréjéhez. Volt egy idő amikor a H7-es égők 6-7 hónapot bírtak csak ki szemben a szabványban előírt 50 000 üzemórával szemben.

És akkor legyen itt a reklám helye sok érdekességgel avagy vélemény a "gagyi Led-ről" :
totalcar.hu/magazin/technika/2013/11/08/er_valamit_a_gagyi_led/

A rendelet ami szabályozza (jelenleg) a nappali menetjelző lámpa használatát .
A 26/2010. (XII. 22.) NFM rendelet 5. §-a módosította a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 55/B. § (3) bekezdésének előírásait. Ennek következményeként egybehangzóak az ENSZ-EGB 48. számú Előírás és a nemzeti szabályozás nappali menetjelző lámpára vonatkozó követelményei.
forrás : autotechnika.hu/cikkek/9220,a-nappali-menetjelzo-lampa-hasznalata.html

„Nappali menetjelző lámpa olyan menetirányban előre néző lámpát jelent, amelynek rendeltetése a járművet jobban láthatóvá tenni nappali vezetés közben.
Lakott területen kívüli úton a forgalomban résztvevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, … nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
Nappali menetjelző lámpa hiányában, mintegy lehetséges helyettesítőként, a tompított fényszórót kell bekapcsolni, mely azonban nem jelzőlámpa, hanem útmegvilágító berendezés"

"A jelenleg gyártott, EK típusjóváhagyással már rendelkező, illetve már forgalomba helyezett járműveken nem kötelező, de alkalmazható."
Itt jegyezném meg, hogy utólagosan lehetséges(ezek szerint) beépíteni vagy olyanra cserélni a gyári világítótestet amiben menetjelző (akár Ledes) fény van .

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

A rendelkezés lehetőséget ad arra, hogy a már forgalomba lévő autókat a tulajdonosuk (ECE engedéllyel rendelkező) utólagos nappali menetfénnyel szereltessék fel, ezzel növelve saját és mások biztonságát.
forrás : vilagitas.eu/Osram-LED-DRL-401-nappali-menetfeny

Osram égőket ajánlanak és pontos leírás képekkel.

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Ennek az oldalnak a címe úgy 26 eFt-ba van mivel a műszaki vizsga során váltottam pár szót a vizsgabiztossal.
Amit Én leszűrtem :
- innen vásárolt lápatestek bizony átmennek a vizsgán
- annak akva E számanak benne kell lennie a lámpában valahol
- a saját "cégcsoporton" belül gyártott lápatestek szabadon felszrelhetők bárhová,
amennyiben ez nem jár a karosszéria átalakításával
- a "tuning" fényszórós kivitelek sokszor szarabbak a gyárinál
- a led mint "égő" beszerelhető a szabványos foglalatba

forrás : depo-autolampa.hu

"Autólámpa webáruházunk mostantól új külsővel áll rendelkezésükre, melynek elsődleges célja a vásárlás még egyszerűbbé, hatékonyabbá tétele valamint annak a követelménynek a teljesítése, hogy Önök egy átlátható, esztétikus és modern felületen keresztül intézhessék és követhessék nyomon rendeléseiket.

2010 január óta több mint 3000 új cikkel bővítettük adatbázisunkat, ennek megfelelően raktárkészletünket is.

Reméljük, hogy a 2011-es évben is megtisztelnek bennünket bizalmukkal.

Amennyiben kérésük, észrevételük van oldalunkkal kapcsolatban, írjanak nekünk, vagy online is állunk rendelkezésükre! Vásárlás előtt kérjük figyelmesen olvassák el a “Vásárlási feltételek” menüpontot, itt hasznos információkat találnak a rendelés menetéről, jótállási feltételeinkről.

2010 januárjától a GLS-Hungary csomagküldő szolgálattal, 24 órán belül küldjük csomagjainkat."

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Én csak a saját "kínlódásomat" tudom közzétenni, lehet felétek más "nézeteket" vall a vizsgabiztos :D
A vizsgán egyébként fényképeket készítenek elölről-hátulról bekapcsolt világítás mellett így tehát ha megkapod a matricát akkor úgy mondva "típusbizonyítványod" is van a módosított világító testekről ;)

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

A vizsga nem számít, mert arra visszateszem a hagyományos izzókat :)

Próbáltam egyféle LED-es izzót a H1-es helyett, pont volt az autószerelőnél elfekvőben. Sajnos nem fért bele a LED-eket tartó oszlop a csatlakozó lyukba. Maguk a foglalatok pedig stimmelnek.
Ha mindennapos használat során be lehet tenni ilyen izzókat, akkor keresnék valami vékonyabbat.

Amennyiben olyanra cseréled ami megfelel az előírásoknak nem kell cserélgetned.
Sok Led nem tudja ugyanazt a fényt szolgáltatni mint a hagyományos izzó.
pl itt is írják : kinashop.hu/spd/842024/H1-LED-13SMD-led-izzo -> (dekor világításnak ajánlom)

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

zolti, már akartam neked meghívót küldeni ide de látom idetaláltál :))))

A kivételek erősítik a szabályt, de nyilván nem mindenhová lehet "led" égőt betenni.
Az viszont valós gond, hogy a H7/4/1 égők a foncsort tönkrevágják úgy 8-10 év alatt.
Azt viszont nemigazán értem, mért is vannak "kiakadva" egyesek pl rendszámtábla világítás, helyzetjelző égő -> Led cserénél ?
Nekem most műszaki miatt az egész Seat Arósa elejét le kellett bontanom és kivennem a lámpatesteket a két elkúrt helyzetjelző égő cseréje miatt.
A következő bontás a két első lámpatest cseréjénél lesz mivel xarrá mentek a foncsorok,
ekkor led lesz betéve az égők helyett a helyzetjelzőbe.

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

forrás : webaruhaz.autofenyszoro.hu
" © 2014 Autoready Kft. - Autófényszóró webáruház - Fényszórók, lámpák minden gépjármű-típushoz - több mint 10 éves lámpa-értékesítési tapasztalattal!
A weboldalon található anyagok kizárólag a Autoready Kft. hozzájárulásával és a forrás pontos megjelölésével.
Válogass több mint 10 000 alkatrész közül - több mint 450 típushoz! "

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Azt esetleg tuja valaki, hogy az első szélvédőt mennyire lehet matricázni?

Igazából abba a sávba akarok csak matricát, ami felül egyébként is fekete, látóteret nem takarna ki.
Tehát oda, teljes szélességben egy feliratot.

A 22 éves "és elavult" szabály elvileg minden matricát tilt az autók ablakain.

6/1990. évi (IV. 12.) KÖHÉM rendelet 97. §
(2) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű szélvédőjén, valamint azon ablakain, amelyeken keresztül a vezetőnek az utat és környezetét látnia kell, kilátást zavaró feliratot, ábrát, jelzést, tartozékot elhelyezni tilos.

(5)168 A gépjármű, a mezőgazdasági vontató, továbbá a lassú jármű szélvédőjén és ablakain - kivéve a lakófelépítmény ablakait - menet közben nem szabad függönyt vagy olyan más megoldást (fólia, üvegre felhordott fényelnyelő vagy fényvisszaverő réteg stb.) alkalmazni, amely a szélvédőn, illetőleg a jármű ablakain a kilátást, illetőleg az átlátást megakadályozza.

Kivéve, ha ezt az intézkedő rendőr máshogy gondolja. Mellesleg, amit leragasztottál, arról honnan fogja tudni a rendőr a helyszínen megállapítani, hogy az korábban milyen volt? Annyit fog belőled látni, hogy ott jön 50 000 forint :)

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Díszítések és jelzések alkalmazására vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

97. § (1) A rendszámtábla közelében - a rendszámmal történő összeolvasás lehetőségének kizárása érdekében - betű, szám vagy ábra nem helyezhető el.
(2) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű szélvédőjén, valamint azon ablakain, amelyeken keresztül a vezetőnek az utat és környezetét látnia kell, kilátást zavaró feliratot, ábrát, jelzést, tartozékot elhelyezni tilos. Nem kell a kilátást zavarónak tekinteni
a) a belső visszapillantó tükröt;
b) a szélvédő felső részén elhelyezett olyan fényszűrőt, amely a kilátást nem akadályozza, magassága a járműre felszerelt belső napellenző magasságánál nem nagyobb, rajta keresztül a közúti jelzések színe tévedésmentesen felismerhető;
c) legfeljebb 10 cm méretű, a szélvédő alsó sarkában elhelyezett feliratot, ábrát, jelzést, tartozékot;
d) a szélvédő szélén elhelyezett antennát.
(3) Kívülről látható világító, megvilágított, átvilágított, illetőleg fényvisszaverő kivitelű feliratot, ábrát, vagy jelzést - a 27., 67. és 103. §-okban említetteket, továbbá a veszélyes áruk közúti szállítására vonatkozó előírás (ADR) szerinti veszélyt jelző táblákat, a hosszú és nehéz, valamint a lassú járművek (járműszerelvények) megjelölésére engedélyezett táblákat kivéve - a gépjárművön, a mezőgazdasági vontatón és a lassú járművön elhelyezni tilos.
(4) A jármű vezetőfülkéjében és utasterében tilos olyan díszítést alkalmazni mely a vezetőt zavarhatja, vagy a szabad kilátásban akadályozhatja.
(5)189 A gépjármű, a mezőgazdasági vontató, továbbá a lassú jármű szélvédőjén és ablakain - kivéve a lakófelépítmény ablakait - menet közben nem szabad függönyt, vagy olyan más megoldást (fólia, üvegre felhordott fényelnyelő vagy fényvisszaverő réteg stb.) alkalmazni, amely a szélvédőn, illetőleg a jármű ablakain a kilátást, illetőleg az átlátást megakadályozza.
(6)190 Az (5) bekezdésben meghatározott követelmény nem vonatkozik a jármű szélvédőjének és ablakainak fényáteresztő képességét csökkentő olyan eszközökre, amelyek alkalmazására a közlekedési hatóság az ER. 2. § (3) bekezdés h) pontja alapján, az ENSZ-EGB 43. számú előírás 21. számú mellékletében meghatározott, a biztonsági üvegezés járműbe szerelésére vonatkozó műszaki követelmények figyelembevételével engedélyt adott.
(7)191 A fényáteresztő-képesség mértéke megfelelő:
a) ha a szélvédő , valamint a vezetőtéri oldalablakok üvegei esetében (amelyeken keresztül a jármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő hátralátás biztosítva van) a mérték legalább 70%;
b) egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és hátsó ablakok) üvegei esetében 70% alatti mérték is megengedhető, ha a járművet két külső tükörrel szerelték fel.

Tehetsz egy a belső napellenző magasságával megegyező fényszűrő csíkot a szélvédő tetejére. Az 5. és 6. bekezdés szerint az is csak jóváhagyott lehet.
Tehetsz egy regisztrációs matricát a jobb alsó sarokba, hogy a kilátást ne zavarja.
Lehet antenna a szélén és belső visszapillantó tükör.