Üdv!
Első körben itt teszem fel a kérdésemet, mert a HUP-on minden területre van szakember! :D
Az autóm gyári lámpáit akarok lecserélni tuning világításra.
Pontosan ilyenre.
Annyi a probléma, hogy itt írják, hogy jár hozzá engedély.
Na most én az én lámpámat mástól vettem, nem kaptam hozzá engedélyt.
Ez feltétlen kell szerintetek?
Meg olyat is olvastam, hogy autó átalakításhoz is külön engedély kell. Ez igaz?
És mi számít átalakításnak?
Ha lecserélem a váltó gombot az is?
Ezekről valaki homályosítson fel legyen szíves! :)
Update:
Szervizben azt mondták, hogy legyen rajta az E jelzés és jó lesz.
Mivel rajta van, így be is szereltettem, és még be is állították, direkt erre való berendezéssel.
Így néz ki most a drágaszág: http://goo.gl/K11CYO
Mondjon akárki akármit, ez rohadt jól néz ki :)
- 13862 megtekintés
Hozzászólások
Ezek a hivatalos szövegek tök jók, csak épen semmit nem mondanak :D
Lámpáról egy kiba szót nem ír, csak alvázról, motorról, meg hasonló féltonnás cuccokról :S
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én inkább a totalcar.hu-nak szegeztem volna a kérdést. Valamivel hitelesebb forrás.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
emlékeim szerint ott frankón leírták, hogy nem lehet.
Ha normál izzó a gyári tartozék, akkor normál izzóval célszerű használni.
Ha xenon-al gyártották, akkor azzal.
Nem kéne cserélgetni, mert azt a pénzt amivel le lehetne típusengedélyeztetni - nem fogod kifizetni.
Külön LED-es menetfényt lehet feltenni, de annak kb helyzetjelző funkciója van.
Ellenben a felrakott menetfénnyel nem lehet helyettesíteni a helyzetjelzőt.
mint anno a bringánál: kötelező tartozék a borostyán prizma a kerekekre. A fehér nem jó...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
E lényeg a lényeg, hogy a műszaki állapotnak ,így a műszaki vizsgán is nézik, a lámpák lámpatestek megfelelően látják-e a feladatukat. Meg van szabva hova mennyire és milyen színnel kell világítaniuk. Nem típusazonos alkatrésznél a gyártójának kell igazolni hogy minden előírásnak megfelel és azt műszaki vizsgáztatásnál be kell(ene) mutatni és jól jön pár kekeckedő rendőrrel szemben is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Totalcaron is már többször volt, a lényeg: az autó világitó berendezéseit semmilyen formában nem módosíthatod. Olyan nincs, "hogy jár hozzá engedély". Xenonra is csak akkor szerelheted át pl. ha a gyárival megegyezőt szerelsz bele, annak minden kiegészítőjével együtt (automatikus magasságállítás, stb.)
http://totalcar.hu/tanacsok/kutyudoktor/2010/07/27/ledes_lampa_nappalra/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Figyi ! Az Arósa két hátsó lámpa testében szétégett az alappanel (müanyag és megolvadt) nem lehet kapni mivel megszűnt a gyártása.
Kérdésem :
- tegyek bele gyertyát két kicsi négerrel aki füstjelzéskét ad
- vigyem el a totálkár véleményét és hivatkozzak a rendőrnek mért nem világít a lámpa
- vegyek rá más gyártású, épp LED-es komplett lámpateset...
A műszaki vizsgán csak azt nézik meg, hogy a lámpatestben szerepel e pl E21 E16 jelzés ami azt jelentené, hogy EURÓPA mely tagállamában szerezték meg a gyártási/forgalmazási engedélyt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom miért tőlem kérdezed, de most kiváncsiságból rákerestem, tele van vele az Ebay, de magyar oldalakon is találtam egyből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel hivatkozol egy totálkáros linkre aminek annyi értelme van mint Pistike Sufniszervizében a garanciajegynek :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végső esetben lehet írni a nemzeti közlekedési hatóságnak is, az még hitelesebb forrás.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bemész márkaszervizbe (ott vizsgáztatnak is) megkérdezed, elmész vizsga állomásra megkérdezed, megmutatod és 2 perc alatt megkapod a választ.
A VW családnak van olyan " tipus azonos " világító teste ami lefelé csereszabatos csak épp azt leddel, xeonnal adták már ki de miliméterre berakható másik régebbi autóba is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt egy NKH állásfoglalásból ollóztam ki:
Amennyiben a gépjármű gyártója kifejleszt, és jóváhagyat olyan új lámpatestet, ami a
gépjármű eredeti lámpatestének helyére – külön átalakítás nélkül – beszerelhető és az
tartalmaz nappali menetjelző lámpa funkciót, akkor a gépjármű új lámpatesttel való
felszerelése átalakítási engedély köteles.
A dokumentum a nappali menetjelzők utólagos beépítéséhez nyújt iránymutatást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én lámpám átalakítás nélkül beszerelhető.
Rosseb tudja ki fejlesztette ki :D
Van egy ismerős akinek ugyan más autóba, de hasonló lámpája van (értsd: csak formára más).
Ő is csak úgy vette, beszerelte. 1 éve jár vele, zsaruk nem szóltak neki, műszakin is átment.
Hát leszarom, én is beteszem akkor!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a helyzet, hogy Euróbán belül a gépjármű alkatrész gyártók/forgalmazók a magyar elavult és csak a "trabant/wartburg korából" itt ragadt jogszabályoknál magasabb engedéllyel rendelkeznek.Itt volt külön lámpa, helyzetjelző és index fizikailag 3 helyen.
Ma már egyben 3 elv van érvényben.
Az új lámpatestet viszont az azonos típusú de 10 évvel később azaz napjainkban Magyarországon forgalomba helyezett ÚJ gépjárművel együtt engedélyezték Európában valahol, tehát ennek a lámpatestnek egy régebbi típuson való alkalmazása nem minősül átalakításnak.
Az EU-s jogszabályozás egyik jó eleme ha valamelyik tagállamban valamit engedélyeztek az az egész Unión belül érvényes lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Az új lámpatestet viszont az azonos típusú de 10 évvel később azaz napjainkban Magyarországon forgalomba helyezett ÚJ gépjárművel együtt engedélyezték Európában valahol, tehát ennek a lámpatestnek egy régebbi típuson való alkalmazása nem minősül átalakításnak.
???
Ez nem igaz. Nem cserélgetheted típuson belül a lámpát ide-oda. Minden járműnek van egy típusbizonyítványa és csak azzal a felszereltségű fényszóróval közlekedhet amivel jóváhagyták. Nem tehetsz be egy xenon lámpát az autódba, azzal az indokkal, hogy pont oda illik. És a kérdező sem tehet be egy nappali menetjelzővel bővített fényszórót önkényesen a járműbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fejtsd meg akkor az Angliában üzembe helyezett járművek közlekedési jogállását az Európai illetve Magyarországi közlekedésben. Mielőtt belépnének az EU-ba kérvényezni kell "típus módosítást", lámpacserét sőt a kormányt is át kell rakatni Bal oldalra ?
Amennyiben Te vagy Valaki kifizeti az Új autó árát mert kivonták a forgalomból a régi lámatesteket és csak Új led /xeont lehet kapni akkor kifizetem a 2 db lámpatest árát.
Más esetekben nem vagyok hajlandó a 10 éves autómat leadni a bontóba vagy több százezer forintért gyártatni bele lámpatesteket.
Tudod nem az a gond hogy Hofi mondásai ma is aktuálisak, hanem az, hogy amire vagy akikre mondta azok még mindig érvényben illetve a helyükön vannak.
A továbbfejlesztett és hivatalosan megvehető és szakszerűen beszerelt lámpatestek fokozzák a közeledés biztonságot mivel jobb láthatóságot biztosítanak minden közlekedő részére.
"ott vannak az utólagos xenonszettek, sőt, ma már LED-es izzókat is lehet találni, akár a szabványos, H4-es, H7-es halogénizzók helyére, illetve foglalatába is."
forrás : http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/mit_tehetunk_hogy_fenyszo…
"Hogy szabályosak-e? Nem feltétlenül, ugyanis a hatályos előírások szerint Xenon fényszóró csakis automatikus fényszórómosóval és szintén automata, dinamikus szintszabályzással építhető be, továbbá elvileg csakis olyan fényszóróházba, ami Xenon izzóhoz is rendelkezik jóváhagyással. Ebből kifolyólag leginkább Xenonnal gyárilag is rendelhető autóknál van értelme belevágni a xenonosításba. "
"Az utólagos Xenon természetesen nem mindig illegális, a 30-50 ezer forintos készletekhez mintegy 80 ezer forintért kapható szintszabályzó elektronika (15 ezer forintért egyébként azt induláskor imitáló lámpamozgató elektronika is létezik),.. s természetesen lámpaburából is létezik előírt."
forrás : http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/latni_es_latszani_xenon_e…
Sajnos tudomásom szerint a vizsgákon nem mérik a lux értéket csak azt hogy jól van e beállítva a "fényszóró".
http://www.muszeroldal.hu/assistance/vilagitaslexikon.pdf
http://www.convoytruck.hu/vilagitastechnikai_ismeretek.pdf (84 oldal, nálam nem nyílik meg)
Egy 57 oldalas egyezmény, műszaki előírás : http://www.kti.hu/uploads/ENSZ-EGB/gepjarmu_eloirasok/ujak/Egb112%20Rev…
Lehet olvasgatni mit mit szabályoz benne, embert nem láttam még aki műszaki vizsgán ezzel a "könyvel" a kezében vizsgáztat, gondolom a az alkatrész forgalomba hozásánál kell ezt használni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://hup.hu/node/132546?comments_per_page=9999#comment-1735453
Ez alapján te nem cserélgetheted csak úgy a lámpákat az autódban. Abba csak olyan lámpa lehet amivel jóváhagyták. Mint ahogy a fényszóróba is csak olyan izzó amivel jóváhagyták. Ez hasonló szavakkal a te hozzászólásodban is ott van: "csakis olyan fényszóróházba, ami Xenon izzóhoz is rendelkezik jóváhagyással".
A vizsgabiztos nem a jogszabályokkal a kezében szaladozik kérdéses eseteknél hanem a jármű típusbizonyítványát tölti le 2 click-el.
Ha kéred elküldöm privátban az eredeti levelet is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Ismerőst baszták már ki vizsgáról, mert az R2 1931 41/45W-os izzó helyett H4 100/80W-os volt a kocsiban. A beállítás jó volt, csak épp az izzót szúrták ki. Ő is durrogott, hogy miért, meg hogyan, aztán a biztos volt olyan rendes, hogy elmondta neki, hogy a nagy teljesítményű izzó túlhevíti a lámpatestet és egyrészt rövid időn belül leválik a foncsor, másrészt az üvegbúra ha vizet kap a hősokk miatt elreped.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy zárszó gyanánt. Az akinek nem telik csak MI autónkra az nemfog tudni gyári vagy azzal egyenértékű tuningot sem megfizetni sem élni vele. A Pistike sufnituningja meg ugye megbukik a vizsgán... is. Az akinek van pénze úgymond közép vagy felső kategóriás autóra az nem csak Optikai tuningot fog megvásárolni és használni hanem mást is. Azért mert kicsi hazánkban "üldözik" eme megoldásokat az Unióban ezek hivatalosan megvásárolhatók és engedélyezettek. Van jó pár DE-oldal akinek itthon is van képviselete és csak a pénztárca szab határt annak, hogy ki mit és mire cserél le az autóján úgy, hogy az új szerzemény pöcre illik a meglévő karosszériához. Minden hivatalos kereskedőnek és alkatrészgyártónak az az érdeke, hogy profitáljon a "luxus" cikkek eladásából és hivatalosan mert ha nem egész Európán belül betiltják a termékeit és ha xar minőséget árul garancia időn belül köteles cserélni is.
Az a " jó ember " aki nem megfelelő lámpatestbe rak nem odavaló izzót a többszörösen megfizeti az "okoskodását, főleg ha egy kanyar közepén éjszaka marad pilács nélkül....
Van lehetőség régi lámpatestbe ledes megoldást behelyezni és és régi kaszniba új akár xenon égővel ellátottat rakni amennyiben ez nem jár a gépjármű szerkezeti átalakításával és rendelkezik az EU-n belüli érvényességgel ami a dobozban belül lévő tanúsítvány meglétét írja elő + a számlát.
Tudomásom szerint még nincs előírás a műszaki vizsgán a fényerő mérésére csak a helyes beállítás és megfelelő helyen megfelelő égő használatát nézik ( pl féklámpa nem lehet sárga ). A köd lámpa is lehet vakító amennyiben nem jól szerelték fel és magasabb teljesítményű a benne használt fényforrás. A foncsor állapota is nagymértékben befolyásolja az előrelátást mivel a tükör réteg öregszik, mattul de sehol nincs rá előírás sőt a zárt lámpatesteknél az öregedéssel fellép a belső párásodás is.
Annak akinek van lehetősége és pénze a jármű világító testeit gyárira vagy megegyezőre korszerűbbre cserélni tegye aki meg csak "barkácsol(na) az Ne! tegye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy angol gépjármű mindaddig míg rendelkezik brit forgalmi vizsgával közlekedhet az EU vagy más ország területén. Ugyanakkor, ha egy ilyen autót behozol, és magyarországon üzembehelyezel, akkor annak, amennyiben a jármű rendelkezik típusengedéllyel, egy a magyar szabályoknak megfelelő átalakításokat kell végrehajtani, majd ezek után egy szigorított műszaki vizsgán kell részt vennie.
Ha nincs típusengedélye a gépjárműnek, úgy a Közlekedéstudományi Intézetnél lehet kérvényezni a gépjármű, magyarországi jogszabályoknak való megfelelőségének vizsgálatát, és ennek a vizsgálati jegyzőkönyvnek a birtokában lehet kérni a gépjármű forgalomba helyezését a közlekedésfelügyeletnél.
Összességében miről is szól ez a történet? A fillérbaszásról és a péniszlengetésről. Az emberek nagyobb, szélesebb és drágábbnak tűnő autót akarnak, mint amit meg tudnak maguknak engedni. Ennyi. Ugyanis a Xeon és a LED-ek az esetek 90%-ban nem azért kerül a kocsiban, hogy jobban lásson az illető, hanem mert az "menő". Mert akinek fontos a jó látás, a biztonságos közlekedés, az megveszi típushoz való gyári szettet, és megcsinálja az engedélyeztetést. De az átlagmagyar nem fog ilyent tenni. Mert a gyári szett 2-300k is lehet, plusz az engedélyezés költsége. Ilyenkor jön a csóringerség, "hádeakínaioccsóbb" és a telefonok, hogy mennyiért tudnék Xeonhoz elektronikát gyártani...
Azért ilyen a magyar szabályozás, mert kapzsi, buta, felelőtlen, filléreskedő, kiskapukat kereső népség vagyunk. Ezért szivat mindenki, ezért csapnak be minket állandóan, mert ez van minden magyar emberbe beleégetve.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Összességében miről is szól ez a történet?"
Arról szól, hogy a jobbvolános autó kialakítása majdhogynem tükörképe a balvolánosénak, pl a lámpa által vetített kép. Az most nincs meg, hogy a tolatólámpa és miegyebek hogyan változnak, de az tény, hogy jobbvolános autóval balos közlekedésben valamivel nehezebb közlekedni (parkolás, tolatás stb).
Csak a félreértés elkerülése végett a Xeon egy CPU, a Xenon pedig egy lámpa típus.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
a (tompított) fényszóróknak van egy asszimetrikus vetített képe, ami pl jobbkormányos autó esetén a felezővonalra esik (zavaró a másiknak), a balkormányos esetén pedig az út szélét világítja meg jobban.
A (gyári) xenon lámpa esetén a megvilágított és meg nem világított terület között nagyon kontrasztos az eltérés, ez egy klasszikus izzós megoldásra nem igaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre van a "szimetrikus" lámpatest és az elektronikusan (is) vezérelhető jobbos vagy balos beállítás.
Pár házzal arrébb lakik egy Angliában dolgozó házaspár csak a rendszámot cserélik át magyarra ha szabadságon vannak itthon hosszabb ideig. Az autó Jobb kormányos és Angliában helyezték üzembe az ottani szabályoknak megfelelően de évek óta lazán közlekednek vele Londontól-Budapestig átalakítások és plusz vizsgák nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Tudod nem az a gond hogy Hofi mondásai ma is aktuálisak, hanem az, hogy amire vagy akikre mondta azok még mindig érvényben illetve a helyükön vannak.
A továbbfejlesztett és hivatalosan megvehető és szakszerűen beszerelt lámpatestek fokozzák a közeledés biztonságot mivel jobb láthatóságot biztosítanak minden közlekedő részére. "
A gyakorlatban viszont a szakszerű beszerelés nem kell mert pénzbe kerül, a hivatalos ingyombingyom helyett meg jó az ami a legolcsóbb és legfényesebb, szóval a végeredmény meg a legtöbb esetben nem más, mint egy (lófaszt egy, sokezer) elvakított szembejövő. Mert szerencsétlen persze látja, hogy jösz szembe, de ezen kívül sajnos semmit.
És itt nem Hofival kéne jönni, hanem egy vascsővel, és azzal kellene beleverni a kísérletező kedvű gépjármű-pimpelőkbe azt, hogy _ne_ veszélyeztessék mások életét, testi épségét és stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szembejövő rövid ideig "élvezi" a vakítást, ám aki a vakító előtt halad... az perceken, tíz perceken át nem lát szinte semmit...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már 20 éve is tettek egy pöcköt a középső tükör aljára, amit, ha átkapcsolsz, lebillenti a tükröt, aminek köszönhetően kilátsz hátra, de a mögötted jövő fényszorója sem vakít el.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
persze, sőt újabban van erre manuális beavatkozást NEM igénylő hardware, DE lássuk be, nem a forgalom összes többi résztvevőjének kéne alkalmazkodni ezekhez a sofőrökhöz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem speciel minden mögöttem jövő autó világítása zavar este.
Tök mindegy milyen lámpája van, zavar. Így aztán lelassítok, és hagyom hogy leelőzzön és megyek tovább békével.
Ez az opció mindenki másnak is adott ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ha egy olyan sofőrt fogsz ki, akit meg a te lámpád zavar, akkor folyton lassítgattok és előzgetitek egymást? Eléggé szuboptimális megoldás szerintem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Idővel eljutnak oda, hogy az egyik megáll, a másik meg elhúz a vérbe... :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ez főleg akkor jött jól, amikor jött mögöttem egy kisteherautó 5 cm követési távolságot tartva. Próbáltam elengedni, mert láttam, hogy siet, de a forgalom miatt nem tudott előzni és már így is túl gyorsan mentünk. Én felkapcsoltam a hátsó ködlámpát, jelezve, hogy zavar, hogy belát a csomagtartómba. Erre Ő felkapcsolta a reflektort, én lebillentettem a tükröt és így autóztunk hosszú kilométereken keresztül. Ilyenkor nem nagyon van más opció.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, a középső tükör sötétedik - bár ezt csak este csinálja, nappal nyilván nem, de legalább pöcök sincs rajta - de az oldalsók nem!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogszerűen forgalomba lett helyezve. Lehet, hogy meglep, de a kontinentális Európán belül is forgalomba helyezhető jobb kormányos autó, és ez lehet akár első forgalomba helyezés is. A világítás megfelelő módosításával, természetesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a hátsó lámpa nagyon más, az kisebb valséggel szokta elvakítani a forgalom többi résztvevőjét, mint a hüjegyerek pistike for fun barkácsolt vakító alkotása...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bontott, illetve utángyártott lámpa kerülhet bele - vagy vehetsz nem típusazonosat, akkor viszont az átalakítást kell lepapírozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a helyzet, hogy a nem Típus azonos lámpatest beszereléshez elsősorban karosszéria lakatos műanyag fröccsöntő üzemel szükséges mivel az Én autómba másképp nem lehet sem berakni sem felfogatni ez viszont túlmegy a józan ész és a megfizethetőség határán.
Az utángyártott "pöcre" berakható de kicsit más kinézetű lámpákhoz meg van mellékelve igazolás illetve a kereskedő megszerezte az árusításához szükséges engedélyeket így igazából nem érdekel senki okoskodása, hogy nem úgy néz ki mint 10 évvel ezelőtti gyári
forma amennyiben minden világító égő/led megvan benne ami a forgalomban való közlekedéshez szükséges.És mért is baj az, hogy valami eltér a gyári sablontól főleg akkor ha üzembiztonságosabb és szebb is ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért szoktak "szemöldököt" használni a lámpáknál, de nem tudom az mennyire szabályos, tekintve, hogy módosítja a vetített képet.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mikor jóváhagyták a lámpát rajta volt ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy "használható", az nema zt jelenti, hogy minden további nélkül berakhatod az autódba - tényleg érdemes az NKH-val beszélni előtte - sok fejfájástól kímélheted meg magad.
Az, hogy valami forgalomba hozható, az végképp nem jelenti azt, hogy használhatod is. Ha bemész a boltba, van kék színű, autóba rakható izzó? Van. Hasnzálhatod úgy, hogy kívülről látszik a fénye? NEM. Röhögtem már küszöb alól a kék ledsort autópálya parkolójában leoperáló barmokon - végül is két lehetőségük volt: vagy a ledsor, vagy a rendszám :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit én akarok betenni, az pont ehhez az autóhoz van gyártva.
Minden csavar helye, mm pontosan ott van ahol lennie kell.
Csak be kell tenni és kész.
Ezen kívül el van látva azzal a bizonyos E jelzéssel is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Funkcionálisan is ugyanaz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyakorlatilag igen, csak van benne plusz egy sor LED alul.
Illusztráció
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát nappali menetjelzővel szerelt. (Helyzetjelző nem lehet, mert túl erős a fénye és amúgy sem lehetne ennyi elől) Mivel ilyen a te járművedben nincs ez vonatkozik rád:
http://www.autoklub.hu/sites/default/files/hirek/hatalyosjszv/Nappali_m…
Téged az utolsó bekezdés érint.
Berakod, bemész az NKH-hoz 10k-ért kérsz átalakítási engedélyt. Ellenőrzik az új funkció működését és a lámpa jóváhagyásait. Megírják. Mindenki boldog.
Az engedélyből egy példány a jármű mindenkori gazdáját illeti meg, és mindig a járműben kell tartani. Azt közúti ellenőrzésen és műszaki vizsgán is kérhetik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát... én meg ilyet olvastam:
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
55/A. § (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
Tehát nekem pont kettő lenen pluszban és az E jelzés is szerepel rajtuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol van itt az ellentmondás ?
Bemész a boltba és veszel 2 nappali menetjelző lámpát. Szabályoknak megfelelően berakod, bekötöd majd műszakin ellenőrzik és kész. Nem ezt kérdezted. Te komplett lámpatestet cserélsz, melynek funkciója bővül nappali menetjelző lámpával. Ezt az utolsó bekezdés részletezi. Szerintem teljesen egyértelműen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lényeg a lényeg:
"Autó Lámpa Jogszabályok "E" jel
Nem igaz, hogy műbizonylat kell bármilyen autó lámpához! Nem létezik sem a forgalmazóknak sem a gyártóknak!Magyarország is aláírta a ENSZ-EGB gépjármű előírások-at csak és kizárólag ez az érvényes hatályban lévő Uniós jogszabály!
A Magyar hatályos jogszabályok, csak általános követelményeket támasztanak. Ilyen például a szín a darabszám az úttesttől való távolság a szimmetrikusság .... stb.
SEMMILYEN JOGSZABÁLY NINCSEN ARRA, HOGY CSAK ÉS KIZÁRÓLAG GYÁRI LÁMPÁKAT LEHETNE FELSZERELNI!!!
Vizsgán a vizsgabiztosnak, forgalomban pedig a rendőrnek el kell fogadnia a lámpában szereplő "E" jelzést!
Ami szerepel minden rendeletben:
Kizárólag európai jóváhagyási jellel ellátott világítótestet lehet felszerelni! ("E" jel)"
Forrás : http://fonixtuning.hu/index.php?page=hasznos-tudnivalok
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de a szakember azt is tudja, hogy az E jóváhagyás mire szól. Van még azon a lámpán bőven jel ami egyértelműen leírja a funkcióit és, hogy milyen izzónak kell benne lennie. Pillanatok alatt kiderül a vizsgán, hogy az nem oda való. Aztán vagy elzavarnak, vagy jól levesznek.
Hol írtam, hogy műbizonylat kell ? Az én álláspontom az ,hogy amit te veszel (akármilyen jóváhagyás is van benne) átalakítási engedély köteles, mert mikor rádugod az elektromos csatlakozót, nem jogszabályszerűen fog világítani a nappali menetjelző lámpád. Az nem is működhet szabályosan hiszen a járműved nem rendelkezik ilyen funkcióval. Már mellékeltem az NKH álláspontját is. Te meg eldöntötted, hogy beszereled. A további vitát feleslegesnek tartom, részemről a topicot lezártnak tekintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem oly furcsa, hogy az utólag beszerelt nappali menetfénnyel szemben mások az elvárások, mint a gyárilag beépítettel. Az utólag beépítettnek ugye le kell kapcsolódnia, amikor a tompított világítást felkapcsolják. Az enyémben - amelyben gyári a nappali menetfény - ekkor csak tompul a fénye, nem kapcsol ki.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Átveszi a helyzetjelző lámpa szerepét. Mivel a 2 együtt nem éghet ezért egybeépítették.
Az elvárás ugyanaz. Nappali menetjelző kikapcsol, helyzetjelző + tompított be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, azt mondják, ha van a lámpán egy (E) jelzés, akkor használható minden további nélkül.
És az enyémen van is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szükséges, de nem elégséges feltétel - kell hozzá az is, hogy a gyárival típusazonos legyen. ("utángyárott" alkatrész)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem ismerem a pontos, s a vonatkozó szabályt, de úgy tudom, xenonhoz lámpamosó valami is kell (nem jut eszembe a megfelelő szó, de valaki majd biztosan leírja) :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem rengeteg lecsrelt lampas auto furikazik, minden tovabbi nelkul. Gondok a muszaki vizsganal lesznek, ugyanis ott hamar kiszurjak es elbukik.
Garazstuning BMW-s gyerekek ilyenkor visszateszik a normalis izzokat az after market xenon helyere.
Szemelyes velemeny, ha nem latsz az eredetivel, akkor hagyj fel az ejszakai vezetessel. Ha csak vaganysagbol csinalod, akkor csak annyit tudok mondani, hogy nojj fel. Az autod nem fog a lampaktol jobban kinezni, inkabb beloled csinal idiotat.
--
FeZo
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem xenon izzók vannak benne, hanem rendesek. Valamint egy LED sor ugye.
Miért ne nézne ki jól az autó egy tuning lámpától?
Egész pontosan így néz ki működés közben ez a lámpa.
Jó, egy lámpa önmagában még nem nagy szám, de én azon jóval túlmegyek.
Apránként sok mindent át akarok alakítani a kis 206-oson.
Már a festés is folyamatban van
Most jön majd az újra fényezés.
Közben erősítő, mélynyomó a csomagtartóba. Ülések, kipufogó, felni ....
Csak most elakadtam ezzel a lámpa témával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a képen nem inormál izzó van, hanem vetítô lencse. Ez tudtommal az izzó és a xenon között van valahol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az meg hivatalosan kis eséllyel kap hivatalosan E-betűt. (Az, hogy a kis knai fröccsöntő munkás belerakja az E-s mintát is a formába, az jelen esetben irreleváns, NKH-sok ki szokták szúrni "valahogy"...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez a lámpához bizony átalakítási engedély kell.
Különálló nappali menetjelzőt szerelhetsz fel, ha helyesen működik és megfelel a jogszabályi követelményeknek. Valamint elhelyezkedése is megfelelő. Viszont ha fényszórót cserélsz és abban előtte nem volt, akkor az átalakítási engedély köteles.
Holnap küldhetek neked NKH állásfoglalást, ha kéred. De erősen javaslom, hogy keress fel egy NKH-t és beszéljétek meg ezeket az átalakításokat mielőtt pénzt ölsz bele. Tapasztalataim szerint telefonon is hamar kapcsolnak illetékest és mindig segítőkészek voltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs olyan, hogy van hozzá engedély és nincs hozzá engedély.
Ha cserélsz alkatrészt és az a közlekedésbiztonságot befolyásolja, azt csakis típusazonosra cserélheted. Ez esetben javításnak minősül, nem kell hozzá engedély.
Ha változtatsz az autón, beleértve nem típusazonos alkatrészek felhasználását az átalakításnak minősül. (A világítótest cserélye az.)
Mindkét esetben a beszerelt alkatrésznek rendelkeznie kell egy megfelelőségi bizonylatnak, világítótesteken, üvegfelületeken az E számnak. Bontott alkatrész esetében a bontótól kapott számla az, új vagy utángyártott alkatrész esetében a dobozban kell lenni.
Ha nagyon kekeckedni akarnak a váltógomb cseréje is engedélyköteles, mert a gépjármű vezetéséhez szükséges kezelőszervet módosítja így a közlekedésbiztonságot befolyásolja. A gyakorlat, hogy ezért még senkit nem dobtak ki vizsgáról.
Amúgy a linkelt jogszabályból csak ezt az egy mondatot kellett volna elolvasni:
"A jármű átalakítása a már forgalomba helyezett (magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott) jármű olyan megváltoztatása, amely a járműre már meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje, valamint új hatósági alvázszám beütése."
Gyakorlatban azt jelenti, hogy motor, futómű tuning, világítótestek, lengéscsillapítók, futómű, fékek, üvegezés, kipufogó vagy a kaszni bármilyen mókolása engedélyköteles. Jahm, és még a belső kárpithoz sem nyúlhatsz hozzá, ha légzsák van a kocsiban.
Oh, és erősen remélem, hogy a forgalmidban alapszín+matricázott felirat szerepel, mert 15%-ot meghaladó alapszíntől eltérő minta vagy festés esetében ez is bukta lehet közúti ellenőrzésnél. Továbbá a jármű festése nem akadályozhatja annak azonosíthatóságát (színváltós festékek) és nem vonhatja el a többi közlekedő figyelmét (túl feltűnő matrica).
Mégis, hogy megy át egy ilyen autó a vizsgán? A profik szépen lepapírozzák az egészek. Az amatőrök vizsga előtt szétborítják az egészet és visszaépítik legálisra. A rafkósok tudják melyik szerelőnek, biztosnak kell fizetni, hogy átcsússzon a kocsi a vizsgán. A választás a tied.
Legszebb, mikor a széttuningolt boyracer vagy rallyfan kocsit kivesz a közlekedésfelügyelet munkatársa a sorból, és még állóra sem fékezi a tulaj, de a rendőr már ott is van a csavarhúzóval, hogy lepattintsa a rendszámot. És az igazat megvallva imádnám, ha minden egyes közúti ellenőrzésnél kinn lennének a felügyelet emberei, mert irgalmatlan mennyiségű mókolt, hulladék autó van kinn az utakon.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
E betű van a lámpán, akkor ez pipa!
Festés nem fogja meghaladni a 15%-ot, csak a mociháztetőn lesz minta.
Légzsák van, de kárpithoz csak a csomagtartóban fogok nyúlni. Ott ugye kell egy kis plusz anyag a hangszórók ágya miatt. Bár ezt a redszer kivehetőre tervezem, hogy szükség esetén a csomagtartó eredeti funkciója is elérhető legyen :)
Én nagyon nem akarom átmókolni. Csak némi vizuális tuningot adni neki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
GYárilag ilyen lámpával kapott típusbizonyítványt az autó? Nem hinném, mert gyárilag nappali menetfény nem sok autóba került eddig - ergo átalakítás és buktilovics egy komolyabb ellenőrzés során.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagy előny az ilyen "jól kinéző" autók esetében, hogy kitűnnek a forgalomban és így valamelyest fel lehet készülni a sofőr borítékolhatóan kiszámíthatatlan viselkedésére.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez olyan hülye sztereotípia, miért kell kinézni a vadállatot abból, akinek egy kicsit másabb autója van mint az átlagnak?
Ez olyan, mint aki nem ismeri a rockerek világát. Kinézetre ítéli meg róluk, hogy biztos tahó, erőszakos állatok, holott a rocker a leg jó lelkűbb ember a világon.
Persze vannak kivételek, de nem ők vannak többségben!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a "hülye szterotípiát" több mint 20 év balesetmentes közlekedés tapasztalata mondatja velem. Ha jól érzem Te kb. ennyi idős lehetsz.
"Persze vannak kivételek, de nem ők vannak többségben!"
Ahol logikátlanság van, ott logikátlanság van! Vagyis már is verifikálódott amit írtam, hisz ki más tartaná indokoltnak a kivételek ezen minőségének hangsúlyozását, mint akinek a viselkedése kevéssé kiszámítható!?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én meglátásom inkább az, hogy tuningolt autósok kevesebb balesetet okoznak mint a gyári autósok.
Én még híradóban sem láttam olyan hírt autóbalesetről, ahol egy szétroncsolódott tuning autó lett volna a képeken.
Ez nem azt jelenti, hogy velük nem történik semmi, csak ritkábban történik.
Viszont mindegy ki mit vezet és a jármű hogy néz ki. Vezetői hozzáállás kérdése, hogy viselkedik az utakon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arányaiban is? Biztos? Mit nevezel tuning autónak? A szalondarabokat, vagy a chiptuningos, öblöskipufugós, flexxel ültetett rozsdatemetőket? Szerinted a hétvégente hajnali kettőkor balesetet szenvedő autók jelentős hányada melyik kategóriába esik?
T'od a probléma, hogy az úton lévő tuning autók fallikus szimbólumként funkcionálnak, mely a tulajdonos státuszát, férfiasságát hivatottak emelni.
Az aki művészként akar autót tuningolni, az nem vereti szét a két keze munkáját napi használatban, aki pedig egy komoly autót akar vezetni, az nem az airbrushra és a morcoslámpákra költ, hanem turbóra, röccenésmentes váltóra, intercoolerre, versenyblokkra, versenyfutóműre.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rocker vagyok :), de 20+ év vezetési tapasztalat után sajnos nekem is egyet kell értenem a "sztereotípiával". Igazából kellemes meglepetés, ha egy ilyen stílusú autó pld. indexel, vagy nem hajt ki elém.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem semmi bajom nincs ezekkel a jól kinéző autókkal, mindenkinek a saját ízlésére van bízva. Akkor szoktam anyázni, amikor jön az utólagosan, illegálisan beépített, sz@rul beállított Xenonnal és 5 percig semmit nem látok, mert az agyamat is megröntgenezte. Én inkább azt borítékolnám, hogy közúti ellenőrzésnél Őt fogják kikapni a forgalomból, nem pedig engem. Azt rögtön fel lehet ismerni, hogy állatok-e vagy sem, akiket potenciálisan veszélyesnek ítélek, azokat vagy otthagyom vagy lemaradok.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az utó-xenonok jelentenek kisebb problémát. De amikor azt a rohadt izzót sem képes a fakezűje rendesen betenni és azzal vakít, vagy a leterhelt seggű autójában nem képes lebillenteni a lámpát, na ezek kurva sokan vannak. És a felkapcsolt hátsó ködlámpából sem értenek. :-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel egy elb@szott országban élünk, kocsi kapcsán minden le van szabályozva, még valamikor az 50-es évekből.
Lámpák esetén ha van E jelzés benne, akkor elméletileg nem köthetnek bele, de más az elmélet és más a gyakorlat. A szabályozás annyira bonyolult, hogy még a hatóságok is eltérően értelmezik. Senki nem fogja neked megmondani a tutit. 3 út lehetséges: vagy legálisan lepapíroztatsz mindent, amire a gatyád és az idegrendszered rámegy, vagy megkened a szerelőt/vizsgabiztost, vagy oda-vissza alakítasz műszaki előtt.
Sok esetben még az igazoltató rendőr sincs tisztában a jogi háttérrel, hogy mit lehet és mit nem. Magyarországon leginkább semmit.
Akár abba is beleköthet a rendőr, ha nem gyári felni van a kocsidon, és nincs hozzá műbizonylat. Hiába felel meg minden paraméterében a kocsi típusának. De ha már a márkakupakos felni van a kocsin, hozzád se szolnak, mert "gyári". Azt már nem nézi, nem tudja, hogy nem annak a típusnak a felnije, hanem mondjuk egy kategóriával nagyobb típusé ugyanazon márkán belül...
Belekötnek mindenbe, amibe csak lehet. Ezt a mindent ész nélkül tiltunk mentalitást nem sikerül kinőni... Vannak "sláger" területek, amire a rendőrök előszeretettel vadásznak (utólagos xenon, ablakfólia, felink, ültetés, mostanában a nappali ledes menetfény is), mert kívülről látszik. Bármi átalakításnak minősül, ami a közlekedés biztonságát befolyásolja. Pl. egy toronymerevítő is, pedig az inkább javít egy kocsi úttartásán és kanyarstablilitásán, mint rontana. És mindenre lehet kellően nyakatekert magyarázatot adni, hogy az a valami miért veszélyezteti a közlekedés biztonságát. Még akkor is, ha a hatóság által felvázolt helyet nem életszerű...
"jobb a békesség" alapon én nem tenném be a lámpát, ha nincs meg a papírja, még akkor sem, ha az "E" jelzés benne van. Kifogsz egy gyökér rendőrt, akinek nincs meg az aznapi bírság kvóta, aztán hiába van neked igazad jobb esetben magyarázkodhatsz az út szélén a semmiért, rosszabb esetben jogi úton, írásban... Hiányzik ez neked két csík led miatt?
Félreértés ne essék, nem áll szándékomban védeni az idióta boyracer és egyéb sufni tuningokat. De dühít az, hogy bár hülye és a begyepesedett hatóságok miatt mindenki szívjon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyne. Be is lehet építtetni a toronymerevítőt, bukókeretet, spec. lengéscsillapítókat, sportülést, bármit, csak legyen lepapírozva és hozzáértő ember végezze el a beszerelését. Szerinted, hogy készülnek a rendszámos rally-autók?
A durrogásod a klasszikus magyaros hozzáállás, legyen autótuning, repülőgépépítés, hajóépítés, vagy bármi. Ugyanis a magyar ember mer nagyot álmodni, de pénzt kiadni rá már nem. Rozsdamentes, hegesztő által méretezett (A dobvégekilógdemajdlánggalleveszekbelőle)kipufogó, aminek a specifikációja, szóljon, jól húzzon és olcsó legyen, az törvényi megfelelés senkit nem érdekel, mert az pénzbe kerül.
El kell fogadni, hogy a járművek emberélet kioltására alkalmas eszközök, hiába ért mindenki hozzá, jobb ha nem tákolják ész nélkül.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne haragudj de itt most ket teljesen kulonallo dolgot mostal ossze amelyeknek semmi kozuk egymashoz.
Az hogy utcai autoba mekkora kuszkodes es penzmennyiseg aran lehet beepiteni bukokeretet meg sportulest meg barmi ilyesmit az egy dolog. En is probalkoztam ilyennel, gyakorlatilag nem lehet teljesen legalisan ilyet csinalni csak teljesen irrealis elvarasok es lehetetlen mennyisegu penz elkoltese utan.
Minden gyaritol eltero komolyabb atalakitas (es a sportules mar annak szamit) a jelenlegi jogszabalyok szerint egyedi atepitesnek minosul amihez reszletes tervdokumentacioval egybekotott atalakitasi kerelmet kell benyujtani az NKH-hoz, azt elbiraltatni illetoleg kell hozza szakmuhellyel tortent beszereltetesrol/atepitesrol szolo szamla is, plusz a megvasarolt/beepiteni kivant termeknek is E jellel es europai megfelelosegi bizonyitvannyal kell rendelkezni amit valamely europai allamban adtak ki (tehat ha a kinai beleutott a muanyagba egy E betut az meg nem er lomicsodat sem).
Az mar egy teljesen mas lapra tartozik hogy ha aladobsz a verdanak egy markas sportfutomuvet, amig atmegy a muszakin addig ezt soha senki nem fogja kiszurni meg vegzalni, de ez nem hivatalos es nem legalis attol meg.
De pl. a budapesti rendorok igazoltataskor eleg hamar kiszurjak kagyloulest az autoban es utana jon a tejeles vastagon, plusz muszakizni is csak megfelelo helyen jattolas utan tudsz.
A rendszamos rally-autok meg egy totalisan masik dolog, ugyanis azok gepkonyvezett versenyautok es azert van rendszamuk, specialis muszakijuk, specialis biztositasuk, menetkonyvuk, raadasul nem hasznalhatoak hetkoznapi utcai autokent amit a topicindito szeretne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem éppen. Egy gyáritól eltérő, ócska minőségű sportülés, egy faragott sportkormány ugyanúgy megöl, mint egy rosszul felszerelt toronymerevítő vagy épp futómű, függetlenül milyen autóba van szerelve. Az autóvezetés, közúti közlekedés veszélyes üzem.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Értelmes szabályozás kellene. Láttam hahun B Corsát, 1.4 Si, 225 lóerő, "műszaki megoldható". A képek alapján a gyári fék van alatta, ami elég karcsú ekkora teljesítményhez. Ilyeneket még csak véletlenül se engedjenek forgalomba. Viszont a Golf MK1-ben 1.9TDI nyugodalmasan elfér, 4 tárcsafékkel, állítható futóművel és 15ös kerekekkel simán el tudom képzelni.
-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És bizony vannak olyan műhelyek az országban, akik ezt kulcsrakészen, tervezési dokumentációkkal, műbizonylatokkal, műszakival át is adják neked. Csak ez nem kétszázé' veszünk egy bódét és nyocvané' egy motort, és a tikól mellett összefűzzük kategória.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Belekötnek mindenbe, amibe csak lehet. Ezt a mindent ész nélkül tiltunk mentalitást nem sikerül kinőni... Vannak "sláger" területek, amire a rendőrök előszeretettel vadásznak (utólagos xenon, ablakfólia, felink, ültetés, mostanában a nappali ledes menetfény is), mert kívülről látszik. Bármi átalakításnak minősül, ami a közlekedés biztonságát befolyásolja.
...
És mindenre lehet kellően nyakatekert magyarázatot adni, hogy az a valami miért veszélyezteti a közlekedés biztonságát. Még akkor is, ha a hatóság által felvázolt helyet nem életszerű..."
Sajnos nincs igazad, a rendőrök sokszor lusták belekötni a legnyilvánvalóbb dolgokba is. Olyan kupi van az utakon, hogy azt elmondani se lehet.
Az én személyes tapasztalatom az, hogy Pesten sötétedés után tízből legalább 2-3 autónak szar a lámpája: félszemű, barkács xenon, reflektor, nincs bekapcsolva, helyzetjelző, vagy a személyes kedvencem, a ködfényszóró. Jobban belegondolva lehet inkább 4-5 az 10-ből, és nem 2-3, mint fentebb írtam.
És azt senki ne mondja már, hogy ez _nem_ veszélyezteti a közelekedés biztonságát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni