Hol tároljátok a fontos papírokat?

Fórumok

Eszembe jutott, hogy nem csak a bit formájú adataimat kell védeni, hanem van pár fontos papírom is, kb. 30 cm magas 20 mappából álló papírhalomról van szó, amit védeni kellene elemi károk ellen (tűz, víz, repülő (nem vicc, LHBP final approach alatt lakok)). Ki hogyan védekezik? Beszkenneltek mindent, és elteszitek valahova, netán egy komolyabb iratkezelő, iktató rendszerbe? Az adatokról backup az ugye alapból van, fizikailag eltérő helyre, tehát onnan kezdve biztonságban van. Tűzálló irattartó szekrény, széf? Sajnos ebből csak komoly kategóriájút találtam, ekkora méretben is 100 ezer fölött összeg. Létezik enyhén tűzálló cucc? Azért egy olcsó fából készült fiókos szekrény és a 100 ezres kategóriájú széf között biztos van köztes megoldás.

Hozzászólások

Vannak ún. páncélkazetták, az mindenképp jóval komolyabb védelmet nyújt. A tűznél nem csak maga a tűz probléma hanem, hogy milyen fokon ég és mennyire...

én dobozban :) Épp most szeretnék venni egy kis széfet neki

Ha lehet a hátára jegyzetelni, akkor az íróasztalomon, ha nem, akkor a
kukában. Eltüzelés előtt átválogatom, hátha mégis lehet jegyzetelni
rá.

> Sol omnibus lucet.

Kidobod a parkoló cédulákat, hogy 4.5 év múlva szopathasson a behajtó?
Kidobod a befizetést igazoló csekkeket, hogy 4.5 év múlva szopathasson a szolgáltató?
Kidobod a szerződéseket?
Kidobod a számlákat, garancialeveleket?
Kidobod a diplomádat?
Kidobod a biztosítási kötvényeket?
Kidobod a hivataloktól érkező iratokat?
Kidobod a papírt, amire a fontos titkos kulcsaidat nyomtattad ki backupnak?
Kidobod a szeretteidtől kapott postai üdvözlőlapokat?
Kidobod a feladóvevényt, ha esetleg neked kell postán feladni valamit?

Persze én is hányok tőle, hogy mennyi papír keletkezik, próbálok mindent elektronikusan intézni, de csak gyűlik és gyűlik...

--

Szanaszét.
Aztán ha olyanom van bescannelem, és kiszórom őket a szemétbe,
Gyűlölöm a papírokat a közelemben.
Számomra olyan nincs hogy fontos papír, max a pénz $-)

Rendnek rend van, csak mindenféle papír egy kupacban van. Ha valami épen kell, akkor kutatni kell.
Szóval inkább a rendszerezés a gond.
Ha felhalmozódik, akkor viszont bescannelem, gépen szépen rendszerezem, a papírok pedig kuka, vagy valami másodlagos felhasználás, pl. jegyzet.

Éves "pályamatricám" van. A minap vettem elő a tavalyit, amikor az ideire cseréltem. Természetesen ezen a hőcetlin már csak ott látszik valami, ahol a nyomtató durva volt - a többi egységes fehér (szürke) zaj.
A lejárat után egy évig meg kell őriznem.
Hát jó - a torinói lepelről is annyi mindent kiderítettek, hátha szerencsém lesz, amikor kell.

Mai:

Azt mondja a nyugdíjfolyósító intézet, hogy eljárást indított
a cégem ellen, mert 1991-ben(!!) nem tettem eleget adatszolgáltatási
kötelezettségemnek. Nem arról van szó, hogy valamit nem fizettem
be, nem. Egy dolgozói adatlapot nem találnak és szerintük azt
én nem küldtem be akkor. (És, ha ők kutyulták el? Ez
elképzelhetetlen?)

Ha 15 napon belül nem töltöm ki két példányban, amit küldtek
(persze egy példányban, másoljak én), akkor 10.000-100.000 Ft
között megkaszálnak. Fellebezésnek helye nincs.

A hangvétel minősíthetetlen, mintha embert öltem volna.

Öt évig vagyok köteles iratot őrizni. Ha nem közlök adatot, akkor
volt alkalmazottam idejébe nem számít be a kérdéses időszak?
És, ha azóta megszűnt volna a cég?

No, akkor ezek fontospapírok?

> Sol omnibus lucet.

Hát meg nem rettentem a levéltől, inkább a minősíthetetlen hangnem
háborított fel. Ennyi idő távlatából legfeljebb szépen kérhetnek.
Az is elképesztő hogy lefolytatnak egy eljárást velem szemben és
erről nem értesítenek, csak egy végzést közölnek, amelyben
teljesítésre köteleznek, és fellebezésnek helye nincs.

Másfelöl, ha én nem is küldtem be azt az adatot: ők azért kapják
a pénzt, hogy ezt észrevegyék 5(?) éven belül. Tehát a hanyag
iratkezelés az ő oldalukon tényként kezelhető.

> Sol omnibus lucet.

Én beraktam egy szatyorba minden cuccom, oszt csókolom. Számlalevelek, szerződések, bizonyítványok, anyakönyvi kivonataim stb...

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Ha már elő lett szedve a thread, akkor egy tipp: kisméretű irattároló széfet tökolcsón lehet bankban bérelni, akár biztosítással is. Nyilván, ha értelmes mennyiségű papírról van szó: parkolócetlik kötelező megőrzésére nem biztos, hogy megéri biztosított széfet bérelni.

Pl ahol most vannak a banki dolgaim, ott havi 1200-ért már adnak olyan széfet, amire van biztosítás 500k-ig, és beférnek a legfontosabb papírok, amiket nehéz lenne pótolni.

Ott ahol nem találja meg a NAV ;-)

--
A főnököm mindig megtartja amit ígér, ha pénzt ígér azt is!

Én nem tartom ennyire fontosnak ezeket, dobozban tároljuk ömlesztve, majd időnként átnyálazom, és átkerülnek rendszerezve iratlefűzőbe. Persze aztán ezeket is jó lenne néha review alá vetni, mert vannak benne 200* évből származó garilevelek. Van, ami már eltüzelhető, de ehhez csomó idő kell, annyi meg nincs.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"