"így lehet elférni két Combino között biciklivel"

Na az ilyennek instant el kellene törni a lábát. Igen, lehet, hogy baromi vagány dolog, amit művel, de a közlekedés nem egy játék, hanem egy veszélyes üzem. És ez még mindig a legkisebb gond lenne, ha épp nem lenne rajta kívül még egy néhány ember az utakon, akiket potenciálisan veszélyeztet...

http://urbanplayer.hu/utca/combino-szendvics#.Uut2u-Bo2xJ

Arról nem is beszélve, hogy jól kibasz a bringásokkal is, mert ez ugyan nem növeli a jó megítélésüket, ismerve azt, ahogy általánosítani szoktak az emberek.

Hozzászólások

Nem bántanám, de szigorúan büntetném.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Én likeolom, szerintem ügyes!
Respect! :-)

Na igen, nekem a kommentek között a "azt csinál, amit akar" tetszett a legjobban. Aztán csodálkoznak egyesek, hogy szarba se nézik az ilyen egomán gyökereket, akik leszarnak magukon kívül mindent és mindenkit.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

jol pofan kellene baszni az ilyeneket, ezen kivul meg BTK kategoria is.

t

És aki ezt kamerázta, az mivel haladt és hogy fért el a két kombinó között?

Az ilyen hülye majmok miatt mondják, hogy a biciklisnek semmi keresnivalója nincs az utakon.
Pedig csak ezeket meg az ezekhez hasonlókat kéne néhány évre bedutyizni, hogy aztán egy jó ideig ne tudjanak biciklin ülni a fájós hátsójukkal.

ui.:
Biciklizem mindennap.

Tudom, hogy járdán sem lehet, de van olyan, hogy maximum 10 km/h-val lehet, ha az úttest alkalmatlan kerékpározásra. Szerintem ez egy picit gumiszabály, s nem túl nagy baj, ha bizonyos esetben, tisztelve azt, hogy a gyalogosokat nem zavarja az ember, néha előfordul kerékpáros a járdán.

Úgy gondolom, szabálysértés és szabálysértés között azért van különbség, nem mindegy, mennyire veszélyes vagy zavaró az illető cselekmény. Autósok esetében ott van például a megállni tilos problémája. Próbálj egy belvárosi üzletbe úgy árut szállítani, hogy teljesen szabályos vagy. Nem fog menni, fizikailag képtelenség. De azt is megnézném, amint a motorkerékpáros postás a 10 m-re lévő következő kapualjig nem a járdán megy végig, hanem kimegy a forgalomba, megy 10 m-t, majd bemegy a kapualjba. Mondjuk ezt peremkerületen, családi házas övezetben képzeld el.

Amit a villamosok között csináltak a srácok, az életveszélyes, őrültség, taplóság, veszélyeztetés úgy egyszerre.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Potenciálisan tiszta ruhára a sétáló kutya, a hajléktalan sokkal veszélyesebb.

Én pusztán annyit mondtam, hogy lehet a szabályokat mereven követni, mégis azt mondom, ez nem életszerű. Keskeny utcában átmegyek gyalog a piros jelzés ellenére, ha nem jön semmi, s szerintem más is ezt teszi, ha csak nem épp a szabályos közlekedésre okítja gyermekét.

Mondom, a közlekedés minden résztvevőjére igaz, hogy képtelenség tökéletesen, sarkosan szabályosnak lenni. Ideértve a parkolást, vagy rakodás esetét, amit már írtam.

Nekem csak azzal van gondom, amikor valaki valóban leszarja a másikat, figyelmetlen, önző gyökér. Például nem használja az irányjelzőt, emiatt a másik nem tud kikanyarodni, úgy áll fel a járdára, hogy gyalog vagy babakocsival nem lehet elférni, rááll a kerékpárútra, bemegy a kereszteződésbe, miközben azon már nem tud áthaladni, zebrán parkol, nem ad elsőbbséget a gyalogosnak, szembe megy az egyirányú utcában, miközben ezt kiegészítő tábla nem engedi meg, és így tovább.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

En arra vagyok allergias, amikor zebran mennek at leszallas nelkul. Amiota az utcan jarok (pedig annak mar sok eve) alig par alkalommal lattam azt, hogy a biciklis leszallt volna a geprol, es attolta volna. Pedig ott van feketen-feheren leirva a KRESZ-ben, hogy biciklisnek a zebran keresnivaloja nincsen. Nagyon nagy tomegnek kell lenni, hogy meltoztassanak kiszallni a nyeregbol.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. 

Teves.

Marmint az ertelmezesed, ami kozkeletuen elterjedt es beivodott a kollektiv tudattalaba pedig hibas.

A helyes az, hogy a kerekparosnak gyalogatkelon csak akkor van elsobbsege ha leszall, mivel ekkor gyalogosnak minosul. Ha nem szall le, akkor nincs elsobbsege.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Igazából nem olyan veszélyes, mint amilyennek tűnik. Annak ellenére, hogy a hozzászólók nagy része szerint leszarnak mindent, látszik, hogy figyelnek arra, hogy ki / mi van körülöttük. Aki tud, az nem okoz balesetet, még ilyen esetben sem. aki meg béna, az takarodjon rollerre...

A zebrán leszállós dolog meg úgy faszság ahogy van. csak annyit érsz el, hogy lassabban érsz át, és hamarabb telibevág egy "véletlen" piroson áthajtó elmerozzant.

Én aki az "emberiség ellensége" is képes vagyok a kulturált közlekedésre, bezzeg a bunkó autósok állandóan a bringaútra parkolnak. és még ha tolom is neki mint a disznó néha, akkor sem okoztam még soha balesetet, mert tudok odafigyelni (mint a fenti srácok). Persze gyökér autós miatt már kerültem necces helyzetbe, de egy "kurva anyád" megoldotta...

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

A "zebrán leszállós faszság" kapcsán megjegyezném (bár nem tudom, miről van szó, nem olvastam), hogy zebránál az úttesten közlekedők arra számítanak, hogy max. 4km/h sebességű gyalogos jelenhet meg rajta, nem egy két-három-négyszer ekkora sebességű biciklis.

És de, olyan veszélyes, amilyennek tűnik. Semmi keresnivalójuk ott ezeknek a gyengeelméjűeknek.

Felettem egyel hrgy84 írta:
"En arra vagyok allergias, amikor zebran mennek at leszallas nelkul. Amiota az utcan jarok (pedig annak mar sok eve) alig par alkalommal lattam azt, hogy a biciklis leszallt volna a geprol, es attolta volna. Pedig ott van feketen-feheren leirva a KRESZ-ben, hogy biciklisnek a zebran keresnivaloja nincsen. Nagyon nagy tomegnek kell lenni, hogy meltoztassanak kiszallni a nyeregbol."

Erre is reagáltam egy hszben.

HZ: "zebránál az úttesten közlekedők arra számítanak, hogy max. 4km/h sebességű gyalogos"
Jah én meg arra számítok áthaladáskor, hogy megáll a pirosnál.

Hangsúlyozom, PIROSnál azaz lámpás helyen, nem olyan helyen, ahol az autós döntheti el, hogy áthalad-e előttem, avagy nem. Ugyanúgy nem adnak elsőbbséget, ha úton megyek és feketén-fehéren (vagyis fehéren-pirosan) kint van az elsőbbség adás kötelező tábla. Nem véletlen közlekedem mostanában kamerával a bringán. Ok, eléggé megbámulnak, de szarok rá. legalább a felvételen látszik, hogy nem én vagyok a hibás egy balesetben.

Gyalogosként is basztak már el majdnem úgy, hogy nem állt meg a pirosnál a mercédeszes hülye gyerek. Bár azt sem értem, hogy minek kéne zebrán menni bringával, ha az út is használható. Vagy bringa út, ott viszont ne próbálják meg rám erőltetni, hogy lemásszak a gyalogosok miatt. Bár ott asszem nem is kell, baromság is lenne. Igaz ezekkel a szabályokkal csak baromságokat erőltetnek. Pl. kitalálták, hogy "kötelező" a küllőkre prizma. Na hát most az a fasz aki azt kitalálta, tuti nem ült még bringán életében. Konkrétan első nagyobb fékezésre leesik a kerékről az a szar, nem beszélve a bukkanókról, amikből viszont elég sok és elég durvák vannak a bringautakon. Már amelyiken nem parkolnak, nem nőtte be bokor, vagy nem épp a vénasszonyok nyavalyognak rajta, hogy bunkó bringások száguldoznak mellettük.

HZ: "És de, olyan veszélyes, amilyennek tűnik. Semmi keresnivalójuk ott ezeknek a gyengeelméjűeknek."
Nem. Aki tud, az nem szenved/okoz balesetet, lehet menni a belvárosban is 200-al, ha tudsz vezetni, nem lesz bajod. Ha béna vagy, gyalogosan is összetöröd magad.

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

"Nem. Aki tud, az nem szenved/okoz balesetet, lehet menni a belvárosban is 200-al, ha tudsz vezetni, nem lesz bajod. Ha béna vagy, gyalogosan is összetöröd magad."

Ha jól emlékszem, a KRESZ-ben benne van, hogy figyeljünk egymásra. Azaz nem egyedül vagy az úton.
Te hiába vagy nagyokos meg hiperszuper biciklista, ha oldalról valaki beléd megy és kivasal a bringával együtt, akkor lehetsz nagyképű.

S talán én vagyok a béna, de nekem eddig minden küllőprizmám megvan...

Én azt mondom, hogy a srácok a videóban láthatóan figyeltek magukra, egymásra, a forgalomra. Az hogy ha itt egy állat felvágódva a villamos sínre telibevágja őket, nyilván nem a bringások hibája lenne.

Mire vagyok én amúgyis nagyképű? Arra, hogy bringásként is betartom a kreszt? ja, hogy ezért a kurvaanyám? vagy nem értem...

"S talán én vagyok a béna, de nekem eddig minden küllőprizmám megvan..."
A küllő prizma azé esik le, mert szar. vagy a prizma, vagy a kerék, vagy az egész rögzítés elmélet... Tárcsafék miatt mindig kilazulgatnak a küllők, minden 80-100. km után huzigatni kell, mert elferdül a felni. (igazából addigra maga a fék is szétesik, szóval ha akarnám se tudnám figyelmen kívül hagyni..)

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

" és még ha tolom is neki mint a disznó néha, akkor sem okoztam még soha balesetet, mert tudok odafigyelni (mint a fenti srácok)"
Szóval te nagyon tudsz? Ez jön le a hozzászólásodból, hogy te vagy az isten.

A "srácok" nem tartották be a kreszt. Most akkor hasonlítani akarsz rájuk, vagy nem? Vagy most mi a véleményed róluk?
Nem derült ki...
Nagyképű kölykök, akik veszélyeztetik a villamost, azok utazóit az okoskodásukkal. A villamosvezető fékezne, az emberek eleshetnek a villamosban, stb.
Nincs szükség ilyeneket pozitívan látni, ezzel a tisztességes, normális biciklisták megítélését tolják el negatív irányba.

"Én azt mondom, hogy a srácok a videóban láthatóan figyeltek magukra, egymásra, a forgalomra. Az hogy ha itt egy állat felvágódva a villamos sínre telibevágja őket, nyilván nem a bringások hibája lenne."
Nem figyelnek, csak arra, hogy levideózzák, micsoda ügyes gyerekek ők. Egy pici dolog is elég, hogy felkenődjön a villamosra.

Azt nem írtam, hogy utánuk is csinálnám, mer fúde szabályosak. Szabálytalanok, de figyeltek. Még ha csak arra is, hogy jó legyen a felvétel. me jó felvételbe nem fér bele, hogy beesik a villamos alá.
Amúgy. Te utaztál már "kombínón"? Marhára nem tud akkorát fékezni, hogy bárki is elessen (nem lassul olyan ütemben vészfékkel sem, hogy pofára essenek az utasok). Persze, nem a telefont kéne nyomkodni kapaszkodás helyett...

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Tud, de normal uzemben nem teszi. Ugy hivjak a dolgot, hogy sinfek es siman nekib@sz ugy a kapaszkodonak, hogy nem marad fogad.

A Combinókon a következő fékrendszerek üzemelnek:
Villamosfék
Passzív rugóerőtárolós hidraulikus fék a hajtott forgóvázakon
Aktív hidraulikus fék a futó forgóvázon
Elektromágneses sínfék
Ezek közül újdonság az aktív hidraulikus fék, melynek forgóvázanként egy-egy olyan intelligens vezérlőegysége van, mely nemcsak a fékvezérlést figyeli, hanem a kerekek csúszását is kompenzálja. A hajtott forgóvázakon lévő rögzítőfék két fokozatban működik.

Ezekkel a rendszerekkel a következő fékezési módokat lehet megvalósítani:
Üzemi fékezés (normális esetben a villamosfék a megállásig működik)
Vészfékezés (járművezetői és utastéri, 2,57 m/s2 lassulással - ez elég nagy már ahhoz, hogy az utastérben keményen kell kapaszkodni)
Biztonsági fékezés (kieső villamosfék esetén)
Pótvészfékezés (kieső villamosfék vészfékezésnél)
Kényszerfékezés (a becsuklásvédelem jelzése esetén)
Sínfékezés (nyomógombbal)
Rögzítőfékezés (6 %-os lejtőn tartja meg a járművet)
Tisztító fékezés (minden reggel a féktárcsák lecsiszolására a kocsi automatikusan fékezésnél a rögzítőfék első fokozatát használja egy alkalommal)

Forras: http://villamosok.hu/nza/combino/

Na azért lehetőség szerint nem szokták satura fékezni a villamosokat, mert sok szempontból nem szerencsés. Egyik, hogy nem minden utas szokott mindig kapaszkodni, és azért tud akkorát fékezni, hogy eless, ha nem kapaszkodsz, másrészt a kerekeket is jól meg tudja csiszolni, bár emberélet szempontjából ez még a kisebbik gond.

Ha jól tudom a 4/6-oson lévő "kérjük mindig szíveskedjenek kapaszkodni" szöveg is azért került be a hangosbemondóba, mert a Wesselényi környékén lévő kanyarnál egyszer elesett valaki, aki nem kapaszkodott. Pedig akkor még csak nem is volt szó fékezésről.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

"Igazából nem olyan veszélyes, mint amilyennek tűnik. Annak ellenére, hogy a hozzászólók nagy része szerint leszarnak mindent, látszik, hogy figyelnek arra, hogy ki / mi van körülöttük. Aki tud, az nem okoz balesetet, még ilyen esetben sem. aki meg béna, az takarodjon rollerre..."

Hát, te sem nagyon közlekedsz értelmesen.
Hopp, egy bogár repül a szemébe/kavics kerül a kerék elé/tüsszent egyet, 5 centit arrébb húzza a biciklit, aztán lehet takarítani a villamos orrát...

És jön majd a következő videó, hogy "Így lehet feküdni egy Combino alatt"

Hopp, egy bogár repül a szemébe/kavics kerül a kerék elé/tüsszent egyet, 5 centit arrébb húzza a biciklit, aztán lehet takarítani a villamos orrát...

nem ertetek ti semmit, ez egy extrem sport :-)

--
"A politikat, gazdasagot es a tobbi felsorolt faszsagot leszarom, amig engem nem erint (nem erint)" (bviktor)

Fassag vagy sem, a torvenyeket es a szabalyokat - szerencsere - nem az alapjan kell betartani, hogy _mi szemely szerint_ fassagnak tartjuk-e vagy sem. Tudod, a betorok szerint a betores ellenes torvenyek fassagok. Ugye nem fogod oket feljelenteni, ha holnap betornek a lakasodba es elviszik mindenedet?

De valaki mondja mar el nekem biciklis, tenyleg olyan baromi rohadt nehez leszallni abbol a ruhes nyeregbol a csikozott uttestszakaszon? Fajdalmas visszaszallni, vagy eldolsz utana, vagy mi a rak? En nem biciklizem, igy nem tudom, segitsetek megerteni.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. 

Stoplis (SPD, illetve a másik típus neve nem jut eszembe) cipőben leszállni is macerás, meg gyalogolni is.
És igen, fárasztó is minden sarkon leszállni, meg vissza.
Csak azt nem tudom megérteni, hogy egyáltalán hogy kerül a zebrára a biciklis - leszámítva, amikor az úttesten haladva keresztezi, de itt nem erről van szó.

Valahogy nem tudom felfogni, hogy ha valaki ennyire retteg az úttesten, akkor egyáltalán miért ül biciklire?
Ha csak a nagy forgalmú utak okoznak gondot, miért nem megy mellékutcákban?

- kerekesszékessel az autópályán (Hogy az sípszóba előztél meg?!)
- sárkányrepülőssel a sufniban (Ha ha ha! Elfújt a szél. Persze... Ne nézz madárnak! Ahogy elnézem, te sem vagy az...)
- BMW-ssel a kertben (Már vártalak, falu réme. – aztán elengedtem a kutyát.)
- gyalogossal a tó közepében (Jézusom!)
stb.
Pedig általában furcsaság kerülő egyed vagyok.

:)

+1. a Több helyre, és feletted a lehetetlen gyalogolásra.

Pl. 8-10Km után nem igen kényelmes gyalogolni, sőt állni sem a bringás cipőmben, és a boka szorítómban...

Faszságok alatt ezt értem:
Van, hogy csak úgy lehet egy debil kereszteződésben elfordulni, hogy felmegyek a járdára, és a ott közlekedek át. Sokszor kijátszottam már a "balra kanyarodni tilos" táblákat így ;) Konkrétan van itt egy utca (fingom sincs mi a neve, nem arra szoktam figyelni) ami egyirányú, de kerékpárral másik oldalról is lehet rajta közlekedni, viszont a kereszt utcáról balra kanyarodni tilos, ráadásul ha akarnám se tudnám megszegni, mert folyamatosan jönnek szembe. csak úgy lehet megoldani, ha felszambázok a járdára, majd ott megyek át a másik oldalra...
Ez != azzal, hogy a betörőnek nem vágnám ki a szemgolyóit, és nyeletném le vele...

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Pedig ez is szabaly meg az is szabaly. Egyebkent meg, ha az autosok meg tudjak oldani (merthogy ugyebar rajuk vonatkozik mind az egyiranyu tabla, mind pedig a balra kanyarodni tilos) - es ok nem szambazhatnak fel a jardara -, akkor te is meg tudnad oldani. Csak nem akarod. Es ez az igazi problema.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. 

Azért ha budapesti vagy, egy szép nyári délutánon sétálj át az Északi-összekötőn (magyar nevén Újpesti Vasúti Híd, alias UVH)!
Igaz, autóst nem találsz rajta, mert az nem fér el a járdán, de motorosból rengeteg van, holott mindkét végén ki van rakva a behajtani tilos (robogóval is).

Nem, csak megfelelő okot kell találni, hogy megszegjék.
Autósnál ott a mobil, amit elvileg csak headsettel vagy kihangosítóval lenne szabad használni.
Parkolni csak a menetirány szerinti jobboldalon lenne szabad, mégis rengetegen parkolnak baloldalon.
A motorosok meg azért járnak a hídon, mert kényelmesebb, gyorsabb, mint elmenni a Megyeri v. az Árpád-hídig és nincs aki következetesen büntesse őket.

Vagy amitől még agyfaszt tudok kapni: amikor rááll a zebrára a dugóban az autós. Ő elérőbb van a dugóban 2 méterrel (opcionálisan beszorulva a kereszteződésben és ezzel a merőleges forgalmat is akadályozva), cserébe a gyalogosok nem tudnak átmenni a zebrán.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

hogy oldjam meg? 2 sávos út, keresztezi egy egysávos egy irányú (bringának kivétel) kint van a 2 sávoson a balra kanyarodni tilos, autósok jönnek szemből és basznak átengedni, akkor álljak félórát a kereszteződés közepén?

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

gyalogoskent ket problemat tapasztaltam a biciklirol le nem szallassal:
- sok helyen csak egy keskeny savon tud igy visszamenni a biciklis es igy a gyalogosokkal keresztbe es egymassal szembe mennek lassan es akadalyozzak illetve veszelyeztetik a gyalogos forgalmat
- sokan lassan es dolongelve mennek at a biciklivel igy vegeredmenyben tobb helyet foglalnak el mintha tolnak

Ennek ellenere gyalogosatkelonel biciklissel soha nem volt gondom. Na jo, ez tulzas. Budapesten rengetegszer tapasztaltam, hogy a biciklis nem all meg a pirosnal es keresztbe atmegy a gyalogosokon. Az ilyet nagyon kene buntetni, mert mind a ket oldalnak kellemetlenseget okoz.

Autoskent sem zavart soha ha nem szallt le valaki a biciklirol, de nem is alltam meg neki. Ha leszalltak akkor viszont mindig. (Ugy soha sem jartam, hogy kijott volna elem a biciklis csak ugy.) Ez szerintem egy egyszeru nepneveles amivel masnak is elnie kene.

Szerintem egy egeszseges kozeput az lenne ha a lampaval nem fedezett gyalogosatkelo stopp tabla lenne a biciklisek szamara. Ez lelassitana a biciklist (tehat az autosnak lenne lehetosege reagalni), de nem okozna kenyelmetlenseget a leszallassal. Termeszetesen ezt is csak ugy lehetne ha be is tartatnak. Magyarorszagon ez problema szokott lenni. :)

Nagyon nagy +1.

Én nem mindig szállok le a kerékpárról zebránál, átmegyek rajta, de egyfelől körültekintően, lassan, nem meglepetést okozva, másfelől tudom, hogy semmi keresnivalóm ott, így akkor megyek, ha átengednek, vagy nem jön az úton senki. Ha nagy az úton a forgalom, leszállok, gyalogossá alakulok, s élek az immáron kialakult elsőbbségemmel, hiszen éppen ezért szálltam le.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

:)
Miért? Mindig le kell szállni?
Tudtommal ha kerékpárral haladsz át a gyalogátkelőn az nem tilos, csak a közlekedés össze többi résztvevőjével szemben lemondtál az elsőbbségedről.
Még a gyalogosokkal szemben is.
Ha ennek a figyelembe vételével át lehet haladni a gyalogátkelőn akkor nem kell leszállni. Minden más esetben vagy le kell szállni, vagy meg kell adni az elsőbbséget áthaladás előtt. Na ez ami néha amúgy lehetetlen.
- - - - - - -
"Nagy kár, hogy az informatika abba a korba ért, hogy lehet nyugodtan pazarolni az erőforrásokat." Saxus

Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok
54.
[..]
(4)346 Kerékpárral
a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni
nem szabad.
A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

Forras: NetJogtar - 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet

A KRESZ itt - egyebkent nagyon szokatlan modon - meglehetosen kozerthetoen fogalmaz. Kiemelesek tolem. Ez a szabaly nem ad ertelmezesi lehetosegeket.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. 

Pedig én ezt bent olvastam a rendőrségen, egy biciklis promóanyagban Aug. környékén.
Kár, hogy nem hoztam belőle el egy példányt. Ráadásul nyomdatermék volt, nem pedig Gipsz őrmester irodai A4-es lap fogyasztási projectje...
- - - - - - -
"Nagy kár, hogy az informatika abba a korba ért, hogy lehet nyugodtan pazarolni az erőforrásokat." Saxus

Felolem maga a koztarsasagi elnok is alairhatta, es diszkotesben is arulhattak. Ami nincs benne a torveny szovegeben, az hivatalosan nem letezonek tekintheto. A rendorsegi promoanyagra nem lehet hivatkozni, ha hivatalossa valik egy ilyen ugy, csak es kizarolag arra, ami ott all feheren-feketevel.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. 

Ezt én nem olvastam még és picit furcsának érzem. Megyek a főúton, van balra egy bekötőút, s nem mehetek le a főútról balra kerékpárral, mint járművel? Ugyanakkor lakott területen kívül ilyen helyen, az Isten háta mögött biztosan nincsen zebra, szóval, ha leszállok, futhatok, mint nyúl, de legalább két felé kell figyelnem, szemben azzal, ha kerékpárral mentem volna. Biztos, hogy ez a gyalogos sztori szabályosabb, és a hosszú élet titka egyben?

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Kerékpárral hány felé kell figyelned?! Gondold végig: Jönnek szemből, és jönnek mögötted. Mi a kevésbé balesetveszélyes: behúzva a felezővonalhoz várod, hogy szemből ne jöjjön senki, miközben jobbról mennek el melletted, vagy az út jobb oldalán állva várod meg, hogy mindkét irányból "tiszta" legyen az út?

A felezővonalnál a szemből jövőkre figyelek. A mögöttem jövők elmennek mellettem, esetleg picit jobbra kerülnek. Arra mit figyeljek? Ha eldönti, hogy megöl, akkor úgysem tudok mit tenni, csak tudomásul venni eme döntését, majd meghalni.

Ha kersztbe megyek, a kerékpár hossza miatt gondba kerülök, amikor a felezővonalig eljutva várom, hogy jobbról - eredeti irányom szerint szemből - elfogyjanak. Ha ez nem történik meg, akkor balról valóban elüthetnek, mert keresztben már nem fér el a kerékpár.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Lényegesen nagyobb az esélyem arra, hogy az egyik oldalon lesz annyi rés, hogy át tudok menni, mint arra, hogy mindkét oldalról egyszerre teljesül ez.

Szerk.: ha az út közepén vagyok, nagyobb eséllyel adnak elsőbbséget udvariassági alapon.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

"Főleg, ha jó szokás szerint ki sincs rendesen világítva éjszaka :)"

Na igen, ez a másik felelőtlenség. Szaladtam már bele bicóval nagy sebességgel majdnem bele valakibe az Árpád hídtól picit északabbra valami jeltős, kivilágítatlan szakaszon (plusz terepakadály: kb. 10 méterenként oszlopok), mert a velem szembejövő bicósnak nem volt semmiféle világítása. Még az volt a szerencsém, hogy időben észrevettem.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Nem tudom, en mentem at foutvonalon eleg sokat, es en mindig megvarom, amig vagy ket oldalrol szabad a palya, vagy keresek egy jardaszigetet magamnak, ahol kenyelmesen varakozhatok. De az ut kozepen soha nem allok meg.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.