Age of Empires 2 HD, újra gyereknek érezhetem magam kicsit

Nagyon szeretem a retro gamekat. Egyrészt akkoriban tudtak igazi játékokat csinálni, vagyis újdonságokat, egyedi dolgokat. Másrészt ha most játszok velük, kicsit elfelejtem a sok felnőttkorral járó maszlagot, a sok munkát, kicsit lazulok. (Bár, ha lenne házam kerttel, akkor lehet kiülnék inkább egy forró kávéval/kakaóval)

Legyütt sztímről, kapásból kipróbáltam. Nem tudom, hogy mennyire méri jól steam az időt, de 6 órát jelzett amikor befejeztem. Élveztem, csodálkoztam, hogy mennyire egyszerű.

Ma akartam tolni egy új kört. (Sima 3 egymás ellen téma, semmi extra, gépi játék), feljebb vettem a nehézséget és rájöttem, hogy mi volt nekem a bajom ezzel a gémmel.

Konkrétan az, hogy a computer iszonyatosan szarrávert mindig. Kapkodok mint az állat, hogy legyen elég zabám meg fa(x) és még fejlődjek is közben, ez a genya pedig odajön hozzám 500 íjásszal és röhögve szétszedi a "birodalmamat". (ugyanez volt a gond C&C-vel is, még az elsővel, irreálisan erősebb a gépi ellenfél)

Másodjára már kicsit tovább húztam, mert lihegve csináltam ezer dolgot és még sereget is toboroztam az elején, de csak húztam az elkerülhetetlent.

Lehet multiban kéne kipróbálnom. Van valakinek tapasztalata az ügyben? Milyenek a netes arcok?

Hozzászólások

Konkrétan ezt a játékot nem tudom.
Hasonlóval anno elkezdtem játszani, de elég rossz tapasztalatokat szereztem.
1. Rengeteg (vélt/valós) csalóval volt szerencsém összefutni.
2. Egyesek sportot űznek abból, hogy a nyilvánvalóan kezdők kedvét elvegyék a játéktól. Pl. azzal, hogy egy-két napig hagynak élni, aztán mikor már kezd valami éledezni a kis birodalmadban, akkor gyorsan letakarítják, ami a sokszoros erőfölényük miatt nekik könnyű, kivédeni lehetetlen.

Mindezt egy olyan játékban (nem emlékszem a nevére, valami kingdom rémlik - egy flash alapú játék volt, ahol az eltöltött időnek is volt szerepe, voltak dolgok, amiket hetek munkájával lehetett csak elérni), ahol elvileg el voltak választva tapasztalat szerint a játékosok, tehát kezdők közé lehetőleg csak kezdőket engedtek be.

De sok évvel korábban próbálkoztam Il2 (rep.szimulátor) multiplayerrel is, ott is hasonló tapasztalataim voltak.
Volt akinek attól sem lett baja, ha nekiütköztem, másokat meg észre sem vettem és már leszedtek 10-20mp repülés után.

Age of Kings-zel ki lehetett tapasztalni az ideális fejlődési metódust, azzal dolgozva simán lehetett a gépet verni. (milyen sorrendben kell építeni, sose legyen lógós villager, mit mivel érdemes támadni, elmenekülős, és a pályán körbevezetős trükk túlerő ellen, stb.) Az empires-zel nem játszottam, de szerintem ott is meg lehet ezt tanulni. Tipikusan ameddig a gépi ellenfél túl erős, addig a tapasztaltabb multisok még inkább túl erősek lesznek.

Campaign módban előfordul egy-két pálya, ahol trükkel lehet csak nyerni, ott a nyers erő nem szokott segíteni.

Kár hogy csak Windowsra jött ki :-)

Szerintem ugyanarról a gémről beszélünk :)
http://hu.wikipedia.org/wiki/Age_of_Empires_II:_The_Age_of_Kings

Most olvastam, hogy illik több town centert tolni. Ez pl nekem új volt.
Egyelőre azon agyalok, hogy talán a leggyorsabban kőfalat kéne húznom, közéjük tornyokat tennem és mögéjük íjászokat. A fal elé meg lovasságot. Így ha íjászokkal támad, akkor a fal ellen nem hatásosak, a tornyok viszont lövik őket. A lovasság meg el tudja tiporni a közelebb merészkedő íjászokat, vagy siege gépeket.

Amúgy arra is rájöttem, hogy eleinte az volt még könnyítésem, hogy stílusosan a hunokkal kezdtem, akiknél nem kell házat építeni, mert nomád nép a drága.

Az ugye megvan, hogy a spikemen lovas ellen erős, a spearmen meg íjász ellen? Illetve a többi keresztül kasul meglévő attack bónuszrendszer? Végig kell olvasni. Minden csatában lehetőleg előnyben kell lenned a bónuszrendszer alapján, de hátrányos helyzetekből mindenképpen menekülni kell! Minden ilyen játékban előny az is, ha nagyobb csapattal támadsz kisebb csapatra.

Ha kevés az arany, és a kő (ha hosszúra nyúlik a játék, akkor mindig kevés), de van bőven fa, akkor megfontolandó a mérettel-elsöprő taktika:
* Legfontosabb, hogy arányaiban sok villagered legyen, akik egyfolytában fát vágnak és farmolnak (fenntartható fejlődés rulez)
* A játék elején mindig épüljön egy villager, úgy oszd be őket, hogy ehhez mindig legyen kaja.
* A felderítővel próbáld meg a bárányokat és pulykákat begyűjteni a játék elején, így spórolsz az értékes időből az elején. Ha vannak vadállatok, azokat is érdemes levadászni villagerrel. Főleg a vadkanokat.
* Folyamatosan optimalizáld a termelést megfelelő helyekre épített bányával, malommal, favágótanyával!
* Támadáshoz is vigyél villagert! Ne bánd ha megölik - olcsó.
* Ami területet lehetséges, azt foglald el. Tehát azt a bizonyos falat minél közelebb építsd az ellenséghez, de még jobb, ha egyáltalán nem építesz falat. Inkább más épületekkel szórd tele a pályát stratégialiag.
* Az elfoglalt területeken mészárold le az ellen villagereit! Ne hagyd hogy bárhol is kolbászoljon.
* Ha egy stratégiai pontot meg kell védeni, akkor kastélyt építs, falat csak ha nagyon muszály! Inkább a túlerőben küldött gyalogsággal söpörd el az ellent mielőtt odaérne. A kastélyt meg úgy helyezd el, hogy védje az erőforrásokat, nehogy suttyomban learassák míg máshol csatázol.
* Ha mégis építesz falat, akkor stratégiailag úgy kell elhelyezni, hogy lehetőleg több egységgel tudj támadni kevesebbet!
* Egy rakás épület sokkal olcsóbb, mint a fal, viszont ugyanúgy elszórakozik vele az ellenség, időt nyersz. Ezért is kell minden területet épülettel befoglalni. Ezalatt felépülnek a gyalogosaid. Például barrackot, meg stable-t építeni olcsó és gyors.
* Ha sok barrack-od és archery range-ed van, akkor a csak kajába és fába kerülő egységeket megállás nélkül építheted. Előnyei:
* Az ellenség méregdrága egységeit az olcsó katonák is legyőzik előbb-utóbb. És a végén nem fogy el az aranyad.
* A megmaradó aranyat fejlesztésre költheted - ez főleg az elején fontos. Leginkább ezen egységeket fejlesztő tudományok esetében!
* Ha mindenütt vannak kaszárnyáid, akkor mindig ott építheted a katonát, ahol kell. Támadáskor a célterület közelébe kell tenni 4-5-6-7 kaszárnyát, így az utánpótlás gyors lesz és állandó.
* Érdemes a drága egységek fejlesztését ésszel csinálni - pl csak egyféle ostromgépre optimalizálni, ameddig lehet. Minimális lovast építeni, és csak támadásra használni. A catapulttal nagyon vigyázni kell, pillanatok alatt lemészárolja a saját embereidet véletlenül. Ezért én csak a többit szoktam építeni.
* Ahogy foglalod a területet, építs néhány town centert is! A fenti taktikával meglepően sok aranyad és köved marad, hogy beleférjen a költségvetésbe.

Sima 3 egymás ellen téma, semmi extra, gépi játék

Én is játszottam vele anno sokat csak gép ellen (A Conqueror kiegészítéssel), 7 computer ellen hardest fokozatban 200-as limittel Óriás NOMAD térképen
mindig Bizánccal.

Minden azon múlt, hogy sikerül-e olyan helyet találnom,
ahol másik gép nem települt a nyakamba.

Legyen legalább 2 kőhalom, és egy egység arany.
A sarkok könnyebben védhetőek, mert NOMAD térképen a computer nem épít hajóhadat, és 2oldalról vizzel így védve vagy.
Így max. 3-4 olyan helyről tud támadni ahol az erdős részek között sík terület van.Azt fallal kellett védeni.

Nem volt könnyű, sokszor a gép nyert, de néha sikerült leverni .
A gép hardest fokozatban 1,5-2 óra alatt leamortizálja az erőforrásait, utána már nagyon enyhék a támadó rohamok.

"Egyelőre azon agyalok, hogy talán a leggyorsabban kőfalat kéne húznom, közéjük tornyokat tennem és mögéjük íjászokat. A fal elé meg lovasságot. Így ha íjászokkal támad, akkor a fal ellen nem hatásosak, a tornyok viszont lövik őket. A lovasság meg el tudja tiporni a közelebb merészkedő íjászokat, vagy siege gépeket."

Ez szvsz nem az igazi, mert az íjászokkal szemben ostromgépeket, Onagert fog hozni a gép,
és hamarabb kinyírja az egy rakásra pakolt 10 íjászt mint hogy lelődd a toronyból.

Az onager mögötti trebuchettel szemben a torony kevéssé ellenálló.
A kőfal közé célszerű kapu(ka/)t is felhúzni , hogy a lovasaid fedezékből tudjanak indulni.
Így nem kell fal elé tenned, kitéve a brit, vagy kínai íjászoknak akik igen messziről lőnek igen pontosan.

"z ellenfélnél vannak nagy aduk, pl most a perzsák csesztek szét egy hadseregnyi elefánttal "

A perzsa gépi ellenség mindig javította a siker arányomat a gép ellen,
ugyanis az elefántok teljesen védtelenek a szerzetesekkel szemben.
3 szerzetes simán átkonvertál 2 elefántot mire a támadó sereg a kapukhoz ér,
és a trebuchet ellen fordítva plusz lőve a sereg többi részét a kastélyból elég hatékony.
Ilyenkor a gép a dezertőrök ellen fordul, amivel időt lehet nyerni.
Egy szerzetes védendő pontonként amúgy is kellett, hogy a visszatérő lovasokat gyógyítsa.

célszerű egy ágyus emberkét is beállítani a kapu/falak mögé, mert a faltörő kost az pusztítja a leghatékonyabban.

hehe, hogy mik elő nem kerülnek az archívum mélyéről:

15854869 2003 nov 2 felvett\ játék\ -\ \ 02-nov.-2003\ 10`08`54.mgx

--------

Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.

Látom benned tapasztalt harcost tisztelhetek.
Megvallom ma vagy 10x estem neki, de a vége mindig az volt, hogy kinyomtam.
Szerintem 150%, hogy csal a játék. Kizártnak tartom, hogy képes legyen 5 percenként új és új hadsereget rám küldeni. Egyszerűen nincs annyi nyersanyag, hogy azt legyártsa.

A vicc, hogy ha rázúzok a fejlesztésekre, akkor meglepően Ő nem fejleszt annyit, inkább a hadseregre épít. Ha én elkezdek hadsereget építeni 2-3 korban, akkor ő fejleszt és valahonnan beszerzi a nagyobb és fejlettebb sereget és elsöpör.

Az már hab a tortán, hogy ha 3-an vagyunk, akkor egymást nem támadja a gép, csak engem.

Viszont a monk-os javaslatodat vettem, fogom használni mindenképpen, már ha eljutok addig, hogy tudok építeni templomot.

Amúgy érdekes, hogy ma jöttem rá arra, hogy ha parasztokat küldök be az épületekbe, akkor azok nyilaznak ezerrel.

Kizártnak tartom, hogy képes legyen 5 percenként új és új hadsereget rám küldeni. Egyszerűen nincs annyi nyersanyag, hogy azt legyártsa.

Annyit beszéltünk róla Felraktam és belenéztem ebbe a régi felvett játékba (age of empires conqueror 1.0c+"magyarítás"),
és valóban ebben 7 hardestet vertem le 200-as limittel.
Ma már biztosan nem tudnám ezt a teljesítményt reprodukálni:-))

Felvett játék lejátszásakor lehet választani milyen szemszögből nézed,
úgyhogy bele-belenéztem a "computer" is hogyan fejlődött.
Nos hardest módban fejlődési koronként, mikor befejezte megajándékozza magát mindenből 500-al. :-))
És ha többen vannak, még kereskedik is magával, és így valóban tud 5percenként új sereget küldeni.

"a parasztokat küldök be az épületekbe, akkor azok nyilaznak ezerrel."

Ha nyilasokat küldesz be, azok több nyilat lőnek ki mint a beszállásolt parasztok.

Ha meg tudsz nyitni ezzel az újfajta játék verzióval mgx fájlokat feltölthetem valahova. mondjuk spec. sehol nincs tárhelyem
sem ftp, se web storage, semmi :-))

--------

Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.

kedvet csináltál nekiestem nosztalgia gyanánt
tegnap du. 7 hard
/ hard-on még nem csal a gép, csak hardesten / computernek 75ös limittel nomád szinten tegnap a kritikus másfél óra
után még "élek" , azért meglátszik, hogy régen játszottam már vele :-))

- nem túl szerencsés helyen van a bázis, csak 2 arany és egy kórakást tudtam keríteni, ereklyét nem találtam.

- majd 40 perc kellett az imperial korig,
/ Nomad szinten nincs városközpont, azt is fel kell építeni, de indulóban van rá anyag, ezért hosszabb a fejlődési idő /
régen ez 33 perc körül volt,
ha nem kellett
tornyokat felhúzni
- a limit is azért 75, mert elfelejtettem
átállítani 200-ra, lestem is, mikor "elértem a populációs limitet" ;-) /
- és egy kis szakaszt feudális korig elfelejtettem fallal lezárni
/ volt is meglepi, honnan került elő egy ellenséges barakk a falakon belül :-)) /
, de volt egy kis szerencsém,

az egyik gépi ellenség levált a 7ből és semleges lett, így volt egy kis fedezékem,
míg a "dezertőrt" elverték
a többiek / az alacsony pontszámból legalábbis úgy tűnik nem sok maradt már belőle /...
és perzsákat is kaptam ellenségnek,
ami megkönnyíti a védekezésemet, de sajnos briteket is, ami az én módszeremnek annyira nem fekszik. ;-)

- az egyik kastély oda lett, későn vettem észre az
egyik fronton a 4-5 trebuchetet ;-), úgyhogy majdnem
áttörtek, de volt elég alapanyag, hogy a piacon követ vegyek, és újrahúzzam.

- mivel este meló volt, így el kellett mentenem, úgyhogy csak 1,5 óra felvett játék van, meg az elmentett fájl.
valamikor majd be kellene fejezni, de még soká lehet a vége, mindenesetre szerintem innen már végigvihető.
( ha nem is gyorsan :-)), csak most szabadidőnek vagyok
híján. :-)

U.I: Úgy látszik valami másféle magyarítást találtam,
mint 2003-ban mert a "felvett játék"-ot, most "rögzített játék"-nak fordítják :-))

--------

Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.

Poénból én is belőttem egy 8 playeres meccset, keményen beszoptam, egyrészt meg a rendszer kirakott a mező közepére, iszonyúan védhetetlen helyre, plusz persze mindenki egyszerre támadott 7 felől. Majd felnövök hozzá idővel.

Ezt a nomád szintet megnézem én is, mert jobban járnék ha én választanám meg a main town centerem helyét és nem a gép.

Nálam alapból 500-ra van téve a max pop :) De lehet magammal cseszek ki :D

Nagyon sok múlik a szerencsén az is biztos. Pl amikor nyertem, akkor sokat számított, hogy volt körülöttem több kisebb tó is, amibe a fishing ships-eket telepíthettem, sokáig szedi a halakat anélkül, hogy foglalkoznom kéne vele, jobban csípem mint a farmokat.

Nekem általában ott megy el a kedvem amikor beszabadul a bázisomra 20-30 katona és kész :D

álam alapból 500-ra van téve a max pop :)

nekem az eredeti 1999/2000-es kiegészítős van meg.
Ebben a verzióban a 200 a max. populáció.

"Nekem általában ott megy el a kedvem amikor beszabadul a bázisomra 20-30 katona és kész :D"

Ebben a régi verzióban van egy harang gomb, az pánikszerűen elszállásolja az összes gyalogot a legközelebbi épületbe.
20-30 katonával azért még elbírnak Town centerből is.
Ha több helyre tudnak menni, és az épületek hatóköre egymással némileg átfedésben van, akkor egy hullámot még kibírhatsz.

"farmok":

A malomnál van egy gomb, amivel be lehet tárolni a fa készlet terhére a farmépítést. Így nem kell állandóan
lesni, hogy hol kell megint újra beszántani.

És így a farmerek folyamatosan dolgozhatnak.
Az én stratégiám viszonylag kevés fát igényel, (kaját annál többet), így nekem a farmépítés praktikusabb.

Ha az épületeket felhúztam,
akkor relatíve alacsony a faigényem már,
a kutatások közül talán csak a megerősített fal (200 étel 100fa), és a kastélyerősítő (400 étel, 400 fa)
kell meg a ballisztika (300 fa 175 arany), ezenkívül ha van ereklye akkor csak a ágyus emberkékhez kell 225 fa/darab.
Ilyenkor puskás emberkéket rakok a kastélyba
ha bírja a populáció limit.
Trebuchettaposóknak meg huszárok, akik az íjászoknak szerzeteseknek némileg ellenállnak, és ők
80 kajába kerülnek.

A játék késői szakaszában mikor már az erdőket is felaprították, 25 -ért lehet a piacon 100 fát venni,
ami bőségesen elegendő
a fenntartható fejlődéshez, mivel a bizánci farmok a vetésforgó után,
elég termelékenyek 100 kaját el lehet adni 17 aranyért.
És egy farm csak 60 fa. Szóval bőven önellátó a rendszer.

--------

Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.

Többnyire ugyanaz a HD editon is mint a régi, csak kicsit szebb meg a kinézet van átalakítva, de alig. Ill ilyen apróságok amik régen nem fértek bele a memórialimitekbe :)

eleinte volt ilyen játékom, hogy harangoztam mindig, de a vége az lett, hogy fél percenként küldtem be a parasztokat és nem tudtak dolgozni :) persze ott már az volt a gáz, hogy elején elrontottam.

Én pont a te ellentéted vagyok akkor, nálam az megy, hogy legyen minél több fa, illetve minél hamarabb kimeríteni a kő és aranybányákat és tárolni. Aztán később amikor van 10ezer fám, akkor azt lehet eladni. De a kajával is ugyanezt el lehet játszani az biztos.

Ma egy eléggé jó pályát kaptam ki. Iszonyú jó helyen vagyok benne.
Balra van két "bejárat" fák között, hátulról meg 100%-osan be vagyok védve, lényegében ketté van osztva a pálya, nagyon védhető. Egyik oldalon 2 kastély, másiknál szintén egy. De azért így is ki tudtak nyírni ma majdnem (majd visszatöltök), nagyon ráállt az ellenfél a hajítógépekre meg a papokra, de ha elég okos vagyok, akkor idő előtt be tudom zúzni őket.

Az az izgi ebben a játékban, hogy mindennek van ellenszere, nincs tökéletes védelem.

Kis zene ha érdekel, nekem nagyon bejött :)
http://www.youtube.com/watch?v=sjRhVUISdXQ

Na, azért csak rémlik még valami

- 7 HARD poplimit 200, Nomad.
előnyök:
- a zöld az elején semlegességet ajánlott, és lefoglalt pár computer ellenséget egy ideig.
A vége felé, mikor kimerültek az erőforrások adtam neki 3000-nyi cuccost, hátha feltámad, esetleg ajánl szövetséget, és hamarabb végzünk,
de nem mozdult, úgyhogy a végén bedaráltam mind.
Ez a max. pontszám amit el tudok érni valószínűleg
7 HARD ellen. :-)
- a piros computernek meghagytam a piacát, hogy tudjak rajta kereskedni aranyért a támadó serege(k) legyártásához..
- a szürke afféle kedvenc szín, ezért választottam.

sajnos támadásban nem voltam valami nagy szám,
egy darabig eltartott...
felvétel is van, de csak kb. asszem 3óráról,
több időm nem volt egyben játszani, de ott már bőven eldőlt, hogy ez meglesz.
Utána volt kb. még 2 órám, de az uccsó 2 óra már hamar lement.

A kékek akasztottak meg a támadást asszem kétszer is. :-)

Képek:

http://kepfeltoltes.hu/131209/technol_www.kepfeltoltes.hu_.png

http://kepfeltoltes.hu/131209/tarsad_www.kepfeltoltes.hu_.png

http://kepfeltoltes.hu/131209/katona_www.kepfeltoltes.hu_.png

http://kepfeltoltes.hu/131209/gazdasag_www.kepfeltoltes.hu_.png

http://kepfeltoltes.hu/131209/pontok_www.kepfeltoltes.hu_.png

--------

Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.

Én olyan pályát választottam, ahol természeti akadályok vannak, nem támadhatnak minden irányból. Úgy emlékszem kedvencem a Dark Forest nevű volt - sok fa, kevés átjáróval.
Ezen kívül a lovasíjászokat (talán mongolok?) részesítettem előnyben hadsereg építésénél. Gyorsak, messziről támadnak.
Ja és trebuchet! A legjobb ostromgép.

Ennyit tudtam neked előbányászni emlékeimből :)

A környezet adottságainak kihasználása természetes dolog. A való világban sem mindig nyílt, egyenes területen, szemtől-szembe zajlottak a csaták. Most olvasom David Gemmel: Makedónia Oroszlánja című könyvét, van benne néhány csataleírás, jól látszik belőlük, hogy nem mindig egyenlőek a viszonyok. Akkor meg miért ne használhatnád ki a magad javára, ami adott?

Mellesleg, ha téged véd az erdő, akkor az ellenfeleidet is. Emiatt sem csalás.

Ma sikeresen levertem a gépet moderate-ban.
De volt sok könnyítés. Egyrészt black forrest volt és csak egy ellenfél, nem kettő.

Viszont kivéreztettem szerencsétlent, 2 castle-val egymás mellett, dupla kőfallal, szinte esélye se volt.

Szép lassan körbevettem, és a végére már nem volt semmije.