Sziasztok!
Adott a kérdés: egy olyan irodai telefonrendszerben, ahol digitális (Alcatel 4400) és VoIP (Elastix 2.4) rendszer vegyesen van használva, mi a korrekt módja a klasszikus recepció általi (Alcatel digitális készüléket használ) felügyelt és felügyelet nélküli (attended/blind) hívásátadás megvalósításának?A topológia dióhéjban az alábbi:
BEJÖVŐ ISDN PRI (PRI/NET) --> (PRI/CPE) *** ELASTIX *** (PRI/NET) --> (PRI/CPE) ALCATEL 4400 --> Recepciós telefonja
Feltételezésem szerint, ha átadáskor a recepciós csak beüti a melléket, akkor az Alcatel központ fogja kezelni az átadást - ilyenkor azonban, amióta a VoIP szerver is belekerült a rendszerbe, a hívófél nem hall semmit, süket a vonal, amíg a kapcsolt melléken fel nem veszik a telefont. Nincs tárcsahang, se "music-on-hold" csak síri csend, ami elég zavaró a hívófélnek.
A problémát egyelőre úgy oldottam meg, hogy bekapcsoltam a megfelelő dialplan Dial hívásában a "t" opciót, vagyis, hogy a hívott fél (recepció) használhassa az asterisk által nyújtott hívásátadási funkciókat. Ez működik is szépen, de sajnos csak DTMF jelek küldésével, amivel az a gond, hogy a hívófél is hallja őket, illetve kissé kényelmetlen a recepciósnak (négy kettőskeresztet kell beütnie (kettőt a DTMF-küldéshez, kettőt a funkció aktiválásához) + a kapcsolandó mellék számát).
Furcsamód azt tapasztaltam, hogy amióta a "t" opciót betettem a Dial hívásba, szól az on-hold zene "hagyományos" átadáskor is, ám ha a kapcsolt melléken felveszik a telefont, nem kerül átadásra a hívás (továbbra is szól a zene a hívófélnél), és a hívás kb. 30 másodperc elteltével visszakerül a recepcióhoz.
Szerintetek ilyen felállásban hogyan lenne korrekt a hívásátadást megoldani, Asterisk-kel vagy az Alcatel központtal?
Vagy vegyünk egy VoIP telefont a recepciónak és többé nem lesz ezzel gondunk? :)
Előre is köszönöm a tippeket és véleményeket!
frissítés (2013-12-15): a kérdés nem aktuális már, mivel hamarosan kiiktatjuk a rendszerből az Alcatel alközpontot
- 4220 megtekintés
Hozzászólások
Szerintem szabadulj meg az Alcateltől :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi a tippet, kolléga. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Ha a PRI _ QSIG jelzésrendszert támogatja az Alcatel akkor egymást alközponként látja a két rendszer és egy bővített szolgáltatást kapsz. Akár még a BLF is működhet.
Üdv.:
DK
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Köszönöm a tippet, mindig is gyanús volt, hogy jelzési probléma van a két alközpont között, mert pl. a foglaltságjelzést sem viszi át az Alcatel az Asterisk felé az analóg mellékeknél.
Egyébként jelenleg úgy fest, hamarosan nyugdíjazzuk az Alcatel alközpontot, és teljesen átállunk VoIP-ra, úgyhogy már annyira nem is lényeges ez a kérdés - be is jelölöm a topik címében.
Köszi még egyszer!
Üdv:
Gergő
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni