A járművek sorrendje, a sor elejétől haladva: fekete pickup, utánfutós-személyautós csajszi, 3 nyerges, majd én a 7.5-essel, mögöttem két nyerges, majd egy halom személyautó. Utóbbiak közül egy hyundai bevásárlókocsi kategóriát bitorló vén hülye megunta, hogy az előtte lévők tökölnek, meg-megállnak, mert hát különben is, az összes teherautós szórakozzon az anyjával, neki gyorsabban kell haladnia. Ezzel belefogott hát az előzésbe. Az első körben elhagyott engem, meg az előttem lévő nyergest. Itt már fejlövés, hiszen az előzést Csorna belterületén kezdte, minimum 70-nel, majd az előzni tilosban folytatta, s ott fejezte be.
A második körben, ahol már két, akkorra már lendületben lévő nyergest kellett volna legyűrnie, jött a meglepi, túl a továbbra is életben lévő előzni tiloson.
Az úttesten ugyanis valaki be akart kanyarodni az almakereskedőhöz balra, viszont a szembejövők miatt megállásra kényszerült. Ez a fekete pickup volt. Nagyfater miután visszatért az előzésből a saját sávjába, ahogy illik, úgy telibe verte a fekete pickupot. Ennek a festék hámlott le, míg Nagyfater túrabakancsa rommá tört. De olyan szinten, hogy ketten feszegették a bejárati ajtót, miközben papika értelmesen tekintett ki a fejéből, hogy vajon most mi történt... Az amúgyis ronda autójának hiányzott az eleje b+...
A kurvanagy mákja az volt ennek a vén baromnak, hogy mi, teherautósok, épphogy felkapaszkodtunk 60-ra, így tehát a trancsír pillanatában dominószerűen álltunk bele a fékbe, ki mikor meglátta az előtte lévő féklámpákat.
A mázlihoz még hozzá tartozik a legelső kamion és a papika között lévő kb 100 méter távolság is.
Saccolom 70 év körülinek az öreget, kis túlzással ma született újra.
- uid_2783 blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1279 megtekintés
Hozzászólások
Most akkor ma, vagy két éve :-) ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[ Citation Needed ]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2011.11.26. valamikor
BlackY
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> ( bthomyka | 2013. november 26., kedd - 20:18 )
> 2011.11.26. valamikor 14 és 15 óra között
> kis túlzással ma született újra
Nyilván csupán melléütés lesz. :)
Tanulságos a sztori, noha sokan nem tanulnak belőle, sajnos. :C
Uhh, és vajh meddig tarthatott a helyszínelés + útzár..? (o.O)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bocs, elütés volt. 2013 akart lenni, így sikerült sajnos.
--
Extensa 5220
"...és micsoda zajt csapott!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor végeztem az egyetemet, akkor volt egy igazságügyi orvostan előadásunk, ahol az előadó megemlítette, hogy egy külföldi kongresszuson járt, ahol külön szekció foglalkozott az idős vezetők problémájával. Akkor azt mondta, hogy nálunk ez még nem releváns, mert az időseknek rendszerint nincs kocsija.
Most már van és nálunk is egyre aktuálisabb.
Vonatkozó videó:
http://www.southparkstudios.com/full-episodes/s07e10-grey-dawn
És persze nem szeretném megsérteni az időseket. Természetesen nem csak az idős vezetők lehetnek bénák, és nincs egyenes arányosság a kor és a bénázás között, de azért a statisztikai összefüggést nem lehet tagadni.
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
++
A vezetés közbeni bosszankodásom okozói 90%-ban sajnos a 60 feletti vezetők.
Életveszélyes dolgokat csinálnak meg, és tényleg 10/8 60 feletti személy.
Tisztelet a kivételnek persze.
---------------------------------------------------
Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abban bízzál, hogy te sosem leszel papika.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
abban bízok, hogy nem b*szom el a dolgaimat az utakon.
(ha problémát okoz a gondolkodás a közlekedés során, akkor jogsi megy a vitrinbe)
--
Extensa 5220
"...és micsoda zajt csapott!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sztori alapján én nem 70 körülinek, hanem mondjuk max. 25-nek gondoltam volna a júzerünket. A kor előrehaladtával ugyanis én azt tapasztalom, hogy az emberek egyre konfliktuskerülőbben közlekednek, egyre kevésbbé előznek, inkább cammognak az előttük lévő után. (Beleértve engem is, mondjuk 15 éve biztosan elléptem volna, ha valaki kitartóbban tököl, most meg képes vagyok úgy hazajönni 3-4 órás utakról, hogy közben nullát előztem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
előzési kedv
^
| /-- -----
| -/ \--- |
| \---------|
--18-----25-----------65----> kor
Valahol van egy generációs gap, a mostani 18-25-nél kettővel fentebb levő generációnál még/már divat a száguldozás (szerintem azzal magyarázható, hogy a saját 18-25 korukban a száguldozás kb. a 80-at jelentette a Trabanttal [sőt], így "ha már az új gép tudja, akkor miért ne". Azért, ami a postban is van.)
BlackY
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+++
Hozzászoktak a skoda-waresz-trabi szintű járgányokhoz, és ezek a maiak (még a zeccerűbbek is) hamis biztonságérzetet adnak, mert könnyű a kormány, harap a motor, fog a fék. Csak arra nem gondolnak, hogy másnak esetleg jobban fog az a k* fék.
Amúgy avval se lenne baj, ha valaki cammog valaki mögött, csak akkor ne 10-15m távolságra könyörgöm, mert az balesetveszélyes rengeteg szempontból. Egyrészt, ha valaki befékez, akkor torlódásos kocc-kocc-kocc a vége, másrészt, ha valaki nem ér rá, és sietne, legalább egyesével hadd előzze meg őket, amikor van rá lehetőség, De ha 10 autó gurul egy 150-200m-es kígyóban, azt nem lehet megelőzni. Illetve meg lehet, csak esélyes a halál.
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Viszont azt hozzátenném, hogy én pl. eléggé meggondolom, hogy mikor kezdek el előzni, ezért előfordulhat, hogy azért tartok kis követési távolságot, hogy megfelelő pillanatban gyorsabban elkezdhessek előzni. Persze nyilván nem olyan kicsit, hogy az önmagában balesetveszélyes legyen, de ahhoz elég kicsit, hogy még egy kocsi már nem férne be közénk. Nyilván ha sor van, és inkább nem akarok előzni, akkor nagyobb követési távolságot hagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"én pl. eléggé meggondolom, hogy mikor kezdek el előzni"
pirospont
"azért tartok kis követési távolságot, hogy megfelelő pillanatban gyorsabban elkezdhessek előzni"
feketepont -> az előtted lévőnek fékeznie kell, akkor felkenődsz rá.
"de ahhoz elég kicsit, hogy még egy kocsi már nem férne be közénk"
mit is ír a kresz a követési távolságról? ;)
lényeg, hogy jobb egy kicsit defenzívnek lenni, mint egyszer balf*sznak.
--
Extensa 5220
"...és micsoda zajt csapott!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szó szerint nem tudtam volna idézni, nekem az oktatóm mindig azt mondta, legyen legalább 2s közöttünk, nyilván a kresz nem így fogalmaz. :) De most megnéztem: "Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni." Ez így akármennyi lehet, lényeg, hogy meg tudj állni. Ha a fenti 2s-os ökölszabállyal számolok, az 90km/h-nál 50m, ennyi helyre két teherautó is befér, szerintem ennyit azért nem szoktam hagyni, inkább a felét - háromnegyedét.
Ugyanakkor ír egy ilyet is:
"Nincs szükség ilyen követési távolság tartására
a) ha
- a vezető előzésre készül fel,"
Egyébként maximálisan igazad van, megpróbálok javítani a szokásaimon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni"
És mi van, ha nem hirtelen fékez, hanem beleszáll egy kivilágítatlan kamionba, és nagyon hirtelen áll meg?
Te is felkenődsz?
A baj az, hogy az oktatód hülye volt. Ha kicsit nagyobb távolságot hagysz az előtted haladó mögött (pl. 25-30m vagy több), akkor van rá esélyed, hogy enyhe jobbra-balra húzódással beláss elé, és észrevedd, ha valami van előtte, ami nem szembe jön. Ilyenkor számítani lehet arra, hogy lassít/fékez/kikerül vmit. Ha a seggében mész, nem fogod meglátni (akkor sem, ha az utastéren át lehet látni, mert az útfelületet nem látod).
Ha pl. későn vesz észre egy kátyút, vagy egy úton heverő nagyobb tárgyat, és félrekapja a kormányt, 1-2s távolsággal Te épp telibe fogod verni.
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2s bőven jó követési táv. Én is kb. ezt tartom (2-3s). Gyakorlatilag fékezés nélkül lehet menni így emberek mögött. Vicces nézni, hogy az elől haladóra valaki picit megérkezik, fékez, a mögötte lévő mind három autó is, én meg csak elveszem a gázról a lábam és lassulok annyit, amennyit kell. Ha meg nagyot kell fékezni, akkor is van elég idő, 0.6-1s reakcióidő + fékhatás-sal számolva.
De ha egyszer megnézed az autópályákon a kihelyezett "hagyjon 2 csíknyi távot" esetén, az is kb. 2-3 másodpercre lő be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a korábbi kijelentés ennek ellent mond:
"Persze nyilván nem olyan kicsit, hogy az önmagában balesetveszélyes legyen, de ahhoz elég kicsit, hogy még egy kocsi már nem férne be közénk."
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a 2s-ről beszéltem. Az a követési távolság. Ő meg az előzésre felkészülési távolságról beszélt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kötekedés on: 2s, mint távolság. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kötekedés duplázva: időbeli távolságról még nem teccett hallani? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fényebességnél az látótávolságon kívül van-e? :)
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokkal inkább az az oka, hogy a 18-25 MÉG nem fogja fel, hogy elpatkol / kinyírhat másokat. a 60 feletti meg MÁR leszarja...
Valamerre ordibáltam arról, hogy én is rohadtul utálok tötyörögni, főleg ha 25-tel tötyörög előttem 50-60 helyett, de én nem vagyok felelőtlen és nem kapkodok össze-vissza...
Szerintem igencsak tesztelni kéne az öreg vezetőket. Oké, hogy tisztelni az idősebbet, de a tisztelettel kitörölni se tudom, ha nekem jön, mert alkalmatlan a vezetésre...
--
openSUSE 12.2 x86_64
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Oké, hogy tisztelni az idősebbet"
Lehet, hogy bunkó vagyok, de szerintem az, hogy valaki megélt 60+ évet, még nem jogosítja fel arra, hogy jobban tiszteljem, mint bárki mást. Arra igen, hogy jobban odafigyeljek rá, de ez nem tisztelet, és nem a kornak szól, hanem az azzal járó egészségügyi állapotnak. Pl. ha valakin nem látszik, hogy komoly gondot okoz neki a járás, állás, akkor ne várja el, hogy én magamtól észrevegyem egy tömegközlekedési eszközön, és önként azonnal átadjam a helyem. Hőbörögni meg pláne ne kezdjen el, mert arra azt fogom mondani, hogy érkezési sorrend van. Ha szépen megkér, vagyis emberként kezel, akkor természetesen átadom a helyem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy nem látod rajta, attól még lehet rosszul.
Rajtam sem látszik, hogy épp készülök elájulni...
És ugye egy idős embernél már esélyes, hogy beteg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Sokkal inkább az az oka, hogy a 18-25 MÉG nem fogja fel, hogy elpatkol / kinyírhat másokat. a 60 feletti meg MÁR leszarja..."
Te jó ég, te ezt komolyan gondolod? Aki 60-on túl van, az szerinted már úgy tekint a saját és mások életére, hogy már úgyis mindegy?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert mindegyik jószívű? Tényleg léteznek kivételek, de nagy többségben csak bunkókkal volt tapasztalatom..
"-Piros a lámpa, autók is jönnek. ne menjen át"
"-törődj a magad dolgával takonypóc"
szóval szarik a sajátjára, kilép az érkező autók elé, balesetet okoz, ergo másokra is..
A másik meg, gipszelt lábbal szenvedek a villamoson: az előbb még egy sprintet lenyomó öregasszony nekiáll fennhangon óbégatni, hogy mekkora paraszt vagyok, mert nem adtam át neki a kibaszott helyem...
ez csak néhány példa, csak az elmúlt néhány évből..
--
openSUSE 12.2 x86_64
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni