Sziasztok,
Itt a tél a nyakunkon, ráadásul még keresztül is szándékozok vezetni Európán a karácsony utáni időszakban – tehát kell egy szett új téligumi. Árban középkategóriás érdekelne, teljesítményben persze nem árt ha minél jobb.
Mit javasolnál, te milyet vennél?
(Én gyors szétnézés alapján a “Barum Polaris 3” és a “Nexen WinGuard Snow G” gumik között örlődöm. Mindkettőről jókat olvastam, az asszony kocsiján lévő Nexen N6000-esekkel (205/50 R17 - nyári) pedig jók a tapasztalataim, ugyanakkor a Barum az előrébb van a teszteken eredményeket tekintve, árban nagyjából ugyanaz a kettő...)
Kérek mindenkit, aki hozzászól, hogy a témától ne térjen el. Köszönöm szépen előre is!
Szerk:
* gumi specifikáció: 175/65 R14 82T
* előrelátható gépjármű használat: Át Európán azután alkalmankénti hosszabb-rövidebb (max 200km, tipikusan 5km) utak
* jelenlegi lokáció: Délkelet Anglia (azaz helyi gumisok nem sokat tudnak mondani a téli gumikról, mert itt errefelé ez ritka)
Szerk 2.:
Tovabbi informacio: Honda Jazz 1.2, altalaban max sebesseg 130km/h, de igazandibol valahol a 120-hoz kozelebb van a tenyleges... (Idekinn amugy is 70mph a max megengedett sebesseg, de uzemanyag-takarekossagi okokbol en 60mph-val (~96km/h-val) kozlekedem az autopalyakon.
Valamint a Barum-ot "kukaztam", mint otletet. Helyette viszont a "Fulda KRISTALL MONTERO 3"-ason gondolkodom.
- 6017 megtekintés
Hozzászólások
http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/adac_teligumi-teszt_2013_…
Szerk: Barumot jó messzire kerüld el, nekem volt nyári is, téli is, soha többet!
A nyári kezdődő esőben, nyálkás úton életveszélyes volt, vizes úton egy fokkal jobb, de a közelében sem volt a michelin-nek (nyugis sofőr vagyok nem sportos), száraz úton meg folyamatosan nyikorgott. A téli meg semmivel nem tapadt jobban, mint egy normális nyárigumi télen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokszor márkán belül is nagy a szórás.
Nekem a mostani autómon valami Barum téligumi van, de ezzel kifejezetten meg vagyok elégedve.
Mivel nálunk télen inkább a latyak a jellemző, mint a hó, nekem tetszik, hogy a különböző korábbi autóim mindenféle márkás gumijainál jobban megy latyakos úton. Havon sajnos nem kimagasló, de elmegy. Nekem havon egy Pirelli típus tetszett nagyon. Azzal még egész reménytelennek tűnő hóakadályokon is átrágta magát az autó. Rendesen kellett tolni neki havon, hogy meg tudjam csúsztatni. Latyakon viszont szabályosan felúszott, harmatgyenge volt.
Kár, hogy a tesztekben pont latyakos úton nem méregetnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Off: kezdőőődik! :D Bocs!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig idén direkt nem írtam :) Mondjuk nem is cseréltem le nyáron a télit, annyit nem mentem vele, hogy érdemes legyen. Jövőre meg már kelleni fog új.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Májusban kezdett meleg lenni addig a téli kiváló volt, arra a maradék 3 hónapra tényleg nemvolt értelme levenni a téli gumit - nekem is fent maradt - azoknak akik nem sokat használták és nem autópályán.
A téli gumi élettartalma 5 év utána nagyon ajánlott újat venni. Eddig nálunk a téli gumi használata kb 4 hónap volt és ezalatt nemigen kopott el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én tavaly ilyenkor vettem egy szett Semperit Master Grip-et. Nem tudok róla rosszat mondani, teszi a dolgát.
Árban viszont nagy különbség volt Budapest/vidék összehasonlításban, érdemes rászánni pár órát és néhány telefont/emailt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok függ attól, hogy mennyit és hol mész, illetve hogyan vezetsz. Ha
nem pörgeted le 5-6 év alatt a 60.000 km-t, akkor - kövezzetek meg -
én valami csúcs kategóriás négyévszakost ajánlanék. Ezek közül a
legtöbb őszi nyálkán, nyári kirándulásokon is nagyon jó szolgálatot
tesz télen is teljesen rendben van az extrém esetek leszámítva (ekkor
azonban hólánc).
A Barummal én is szívtam. Most: GoodYear-vector 4 évszakos, ami "S"
stamplivel is ellátott (= sárban is), abszolút jól müködik, nincs
évi 2 gumicsere, a fogyasztás sokkal inkább függ a vezetési stílustól,
mint a gumitól, többletzaj elenyésző. Nem tudom más kocsin hogyan
viselkedik. Nálam, Audi A2-n nagyon jó döntésnek bizonyult.
Üdv mindenkinek
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fene tudja. Most Kleber Quadraxer van fent, nyáron és ősszel eddig nem tapasztaltam különbséget a nyárihoz képest.
Télre még kiváncsi vagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A téli és a nyári között (a mintázaton túl, ami inkább a magasabb csapadékmennyiség/állapot miatt van) annyi a különbség, hogy a téli gumi hidegben nem keményedik annyira meg, így hidegben jobb a tapadása (már ha a nyári gumi mínuszokban egyáltalán rendelkezik tapadással).
Nyáron is jobb, mert jobban felpuhul a gumi, azonban jobban kopik, és az autó többet fogyaszt - ha az ember keveset jár vele nyáron, ezt szinte észre sem lehet venni.
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha sokat, akkor egy igazán jó téli garnitúra egy igazi nyár alatt oda van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem vitás.
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az érdekes lehet még, hogy mekkora méretről beszélünk, mert ha nem valami elborult nagy méretről van szó, akkor pár ezer forintos felárért kapható elsővonalbeli márka (Michelin, Goodyear, Dunlop, stb.) terméke is, én meg aztán koreai gumiért valószínűleg annyira nem lelkesednék. (szoktam volt mondani, a gumi az autó egyik legfontosabb alkatrésze, mert azzal van/marad az úton...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Korábban az egyik autómon volt koreai (Hankook) gumi, igaz nyári. A négyből 2 felnire nem kellett egy gramm ólmot sem tenni centírozáshoz, több tízezer km futás után sem. A koreaiak nagyon odafigyelnek a minőségre. Szerintem nem sok kell és a gumik terén is leelőzik az európai márkákat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a pösti "tükörsima" utakon a 4. kátyú után nem csak ólom de 10 kilós kalapács is kellett a vas felni visszaegyengetéséhez :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár éve voltam (autó)vezetési tréningen ott mondták hogy amikor gumikat teszteltek ők is meglepődtek hogy a hankook milyen jól teljesített, kb egy kategóriával feljebb mint az ára.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendes gumit vegyél.
Én Bridgestone Blizzak-ot használok, a kopása nagyobb, mint a nyárinak (bár ez köszönhető a nagy nyomatéknak is), így az elsőket már előre idén nem teszem fel, hátra még jó lesz. Így kb. 4 év használat lesz a gumikban, megközelítőleg (80-100e km.), ami szerintem nem rossz.
Hóban, nedves úton kiváló, a fogyasztásra nincs sok hatással, és nem túl zajos.
Előző autómon (bár az benzines volt) Pirelli volt (a típusra már nem emlékszem), az bő 0,5l-rel dobta meg a fogyasztást, és elég zajos is volt, bár a többi tulajdonságára nem lehetett panasz, mert állta a kihívásokat.
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahhoz, hogy ajánlani lehessen valamit kellene tudni az autó pontos típusát is és ez mellett még azt, hogy autópályán milyen max sebesség határra kell számítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van olyan téli gumi, ami 130-at nem tud?
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A-s gumi létezik személyautóra? Nyilván nem traktorra vagy tehergépkocsira keres téli gumit...
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azonos gumik közt is van lehetőség hogy 130 avagy 180 km/h-sat vegyél mivel a magasabb sebességű drágább és egy olyan autóra ami csak városban közlekedik és max tud 130-at menni felesleges nagy sebességű abroncsot venni.
Azoknak viszont akik autóval rendelkeznek és tudnak is vezetni a gépjármű max sebességéhez kell a téli gumit is megvenni úgy, hogy 10-15 km-rel nagyobb sebességtartományút.
És most ne jöjjön senki azzal, hogy télen tökigérő hóban úgysem lehet vezetni és mindenki 130-al megy az autópályán..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még nem láttam alacsony sebességhatárú gumit Mo-n kirakva bárhová is...
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy ismerős kipróbálta, mit tud az Audija. Utána meglepődött, hogy milyen hepehupásak lettek az utak: mind a négy gumija szálszakadásos lett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehetett volna Darvin díjas is.
Ettől még nem láttam itthon személyautóra való _alacsony_ sebességhatáros gumit sehol árulni. És az "alacsony" esetében nem az autó végsebességéhez képest értendő a jelző, hanem a Mo-n legmagasabb megengedett sebességhez képest.
Szerk: a fent linkelt oldalon is megnéztem, általában H,T,V gumik vannak, a legkisebb-ből is (135/80/12) Q-s a leglassabb, de az is 160km/h
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En Continental-t hasznalok mindig. Biztos van az olcsobbak kozott is jo, de
1. Nem egy kocka temaju, amugy flame portalon fogjak megmondani a tutit, amiben meg is bizok.
2. Van, hogy van egy jo gumi, aztan a kovetkezo evjarat meg szar ugyanattol a gyartotol.
t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy ilyen kérdésre egy autós oldal fórumán sem fogsz jó (mert mi a jó?) választ kapni. Jó esetben ott is flame lesz belőle és semmi sem garantálja, hogy az ottani fórumozók jobban értenek hozzá.
Kb. mintha itt feltennéd a kérdést, hogy "milyen SSD-t vegyek".
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért Érdemes ADAC tesztet olvasni. :) Annyi gyártó van és azoknak annyi gumija, hogy gyakorlatilag nincs ember, aki tudná, hogy mi a tuti. A gumi meg túl drága mulatság ahhoz, hogy az átlagos autós több márákáva és típussal is tapasztalatot szerezzen. A gumis meg nyilván azt akarja rád sózni, amin többet keres.
ontopic:
Téliben nekem van tapasztalatom Matadorral, Yokohamával, és Sava-val, és Michelin-nel.
A régi Matador egyszerűen borzalmas volt. Se szárazon, se vizesen nem fogott rendesen. Annyi marad meg bennem, Matadort soha az életben nem veszek többet, nem akarok gumi miatt meghalni.
A Yokohama (pontos típusra már nem emlékszem) rettentő jó gumikat csinál, főleg nyáriban. A téli, amit használtam száraz úton remekül teljesített, vizes úton viszont alig volt tapadása. Márpedig az ember télen jellemzően vizes, sónedves úton közlekedik az ideje 90%-ában, nem tökig érő hóban. Az lett a konklúzió, hogy nyáriban baromi jó a Yokohama (több garintúrát is elnyűttem, mert gyorsabban kopik mint általában a többi), a mai napig az egyik kedvenc márkám. De téliből nem veszek többet.
A Sava Eskimo+ nem egy új fejlesztés, talán már kapni sem lehet. Nekem eddig bevált, amolyan középút. Nem egy kiemelkedő gumi, de legalább kiegyensúlyozott, a száraz/nedves,havas produkció között nincs akkora különbség, mint mondjuk a Yokohama esetén. Szerintem meg a kiegyensúlyozottság talán a legfontosabb, mert az ember jellemzően rutinból vezet, hozzá van szokva az autóhoz és nehéz mindig fejben tartani, hogy vizes az út, és a tapadásnak a megszokotthoz képest csak töredéke van meg.
Michelin Pilot Alpin: Sok tapasztalat még hideg időben nem volt vele, a mostani őszi időben viszont vizes úton is jól tapad. Eddig nem volt vele gondom, pedig az átlagnál (átlag=90-120LE) egy kicsit erősebb kocsin használom.
Ja, egyébként attól, hogy valaki "kocka", még érthet az autókhoz/gumikhoz. ;) Egyrészt érdekelheti, másrészt a hobbi ja kötődhet ezekhez a dolgokhoz. :)
És végül egy örök érvényű igazság autóversenyző ismerőstől:
"inkább gumira költsünk, mint kasztnisra!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem britországban jobban jársz a 4 évszakos gumival, mint a télivel.
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint irtam fent, a terv az, hogy hazaviszem a kocsit dec 25 utan .hu-ba es otthagyom csaladnak hasznalni. Namost, en .hu-ba ugy gondolom, hogy a 4 evszakos gumi nem a legjobb otlet - ha valaki mashogy gondolja, irja mar meg miert, ha kerhetem. Idekintre szinten nem vennek negyevszakos gumit, mert a biztosito megemeli az eves dijat miatta, mondvan, hogy "nem standard" (tudom, hogy hulyeseg, de ez van).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, nem olvastam végig, azt hittem, ott használod.
Ide tényleg nem ajánlott a 4 évszak.
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy honlap ami ajánl gumit a Jazz-ra, böngészd át -> http://www.gumidirekt.hu/tipus/Honda/Jazz.html
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan mar... Minek a teligumi? Az egesz csak egy nagy lenyulas. A nyari is ugyanolyan jol gurul, csak tudni kell vezetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja... Én nem tudok vezetni de van jó pár százezer kilométer a hátam mögött.
Budapest-Bécs hajnalban december 20.után tiszta autópálya.
Bécs-Sopron reggel 8 óra a határig tiszta autópálya.
Soproni határátkelő után 4 sávos út ami tisztának látszott az első fékezésig -> tükörjég.
Nos liberót nem kellett cserélnem de azt a pár kilométert városig "összeszorított seggel" tettem meg a nyári gumikon a Seat Leonommal.
Lehet, hogy több szemlélet szerint csak tudni kell vezetni de egy téli úton megcsúszott autót vagy az út melletti hókupac vagy az árok vagy a szembejövő akármi fogja megállítani.
A jeges havas lefagyott úton való nyári gumival való fékezés egy " korcsolya" effektusba megy át és blokkoló kerekek mellett majdnem ugyanakkorra sebességgel halad az autó tovább többnyire irányíthatatlanul. At ABS csak a blokkolást kerüli ki a többi utána már a rutinon múlik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tükörjégre szeges gumi vagy korcsolya.:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A teli es a nyari gumi is ugyanugy csuszott volna. A trukk az, hogy nem kell megcsuszni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, hajrá gyaloglás! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnézném én azt, hogy egy jeges úton megcsúszott autóból kiszállva meddig tudsz két lábon eljutni :D
A gond az, hogy a reggeli napfényben csillogó úton nem tudod ránézésre eldönteni, hogy mi van rajta, pára, vízcseppek vagy minden ez lefagyva. A "legkényelmesebb" alacsony sebességnél picikét fékezni és ha megcsúszol reménykedhetsz abban, hogy a 4 sávos út elég ahhoz hogy az autót rajta tudjad tartani és ne az árokba landolj.
Nekem ez volt az utolsó télen nyárigumival esetem. Úgy tudtam Sopronból eljutni Pestre, hogy meg kellett várnom a délutánt mire a nap felszárította annyira az utat Győrig , hogy "biztonságosan" lehetett közlekedni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbáltam ellenőrzött körülmények között a vizes úton való "vezetést". Egyszer próbáld ki különböző gumikkal, természetesen nem a legolcsóbb kategóriákból és ne a 4 évszakos (se télen, se nyáron) gumival. Igen, nagyon fontos az is hogyan reagálsz ha megcsúszol akár vizen, havon, jegen vagy akár nedves faleveleken de egy időjárásnak jobban megfelelő gumival könnyebb. Az alacsony sebesség pedig nehéz kérdés, 40km/h főúton eléggé alacsonynak számít de ennyivel már simán pöröghetsz ha kicsivel is jobban ráfékezel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én olyankor mikor van rá esély hogy lefagyott a pára az útra kicsit megrángatom a kormányt, ha beleng a kasztni akkor lehet menni, ha nyílegyenesen megy tovább akkor ideje elvenni a gázról a lábat.. Nem is olyan régen négy kerékkel egyszerre megcsúszva álltam át egy másik, kb. harminc centivel beljebb lévő ívre az M0-ás kistarcsai lehajtóján úgy 50-es sebességnél egy tizedmásodperc alatt.. Nem volt kellemes.. Meg az utána következő kilométerek sem.
--
God bless you, Captain Hindsight..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is a gurulással van a gond.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom lehagyta a szmájlit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem meg nem, és ez szomorú...
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenesetre elég méretes szál lett belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 4motion-nek hála nem akadsz el, mert 2-vel több a hajtott kerék, mint egy átlag autónál.
Viszont a fékezett kerekek száma azonos a többi autóval, bármit is gondolsz. Ebből (szerintem) az következik, hogyha az előtted álló megfelelő téli gumival satufékez, nem megfelelő követési távolság esetén simán bele fogsz koccanni a 4évszakos gumiddal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ezzel tisztában vagyok, de nem én vagyok az aki nem hagy megfelelő távolságot hanem általában a mögöttem haladó túlmeretezett 4 kerék hajtású jármű aminek a vezetője viszont még nem jött rá erre. Nincs is annál jobb mint amikor hóviharban 1m távolságra mennek mögötted annak ellenére, hogy 3 baleset mellett mentél el 10 perc alatt. Ráadásul ahol vagyok ott a téli gumi amúgy is ritkaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1!
7 évet ugyanazzal a nyári garnitúrával vezettem le, télen-nyáron, sosem volt belőle baj.
Idén lecseréltem a gumikat új nyárira, de téli most sem lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegre egy ertelmes ember! En az ABS-t is utalom. Nekem ne szoljon bele az auto a fekezesbe. En amugy is gyorsabban reagalok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ABS nem arra való, hogy reagáljon Helyetted, hanem arra, hogy ne blokkoljon a kerék fékezésnél.
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ABS nélkül jobban megtanulod kezelni a féket. De később sokkal kényelmesebb :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elméletileg a lehető legnagyobb fékerőt engedi -ami még nem blokkolja a fékeket.
Nagyon erős fenntartásaim vannak, hogy ezt valaki képes pontosabban szabályozni..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
_Elméletileg_
ABS kinyomott kuplung mellett kevésbé hatékony, mint motorfék mellett ráfékezni ABS nélkül.
Az ABS nem fékút rövidítésre lett kitalálva, hanem főleg csúszás ellen, ami vészfékezés mellett még kormányozhatóvá teszi az autót.
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ezt a "gyorsabban reagálok"-ot megnézném...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit kell olyankor csinálni, mikor kicsit havas az út, az ember fel akar menni a hegyre nyári gumin, a többiek simán, gond nélkül közlekednek, és kerülgetnek, én meg akármit csinálok, irányíthatatlanul csúszok visszafelé, amíg a padka meg nem fog?
Azt se tudom, milyen vezetési módszerrel lehet kiállni a parkoló autók közül komolyabb ásás nélkül, mikor a hókotrók már félig betemettek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vezetni, vagy ha nem tudsz vezetni akkor setalj... Ha tudsz vezetni akkor a teligumi csak akadalyoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, a nyári gumi mínuszokban olyan, mintha nem gumi, hanem műanyag lenne, mint a kis tologatós dömperen. Tapadási súrlódás 0.
Ha nem kell meredek részen elindulni, meg hirtelen megállni, akkor lehet vele közlekedni.
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1. A téli gumi jobban tapad, mint a nyári.
2. Vannak olyan helyzetek, amikor:
(a) egyik gumi sem csúszik
(b) a nyári csúszik, a téli nem
(c) mind a kettő csúszik
Ezek tények és függetlenek attól, hogy ki hogyan vezet. Ebből
egyenesen következik, hogy a téli gumi azt a vezetőt is segíti, aki
olyan szuperul vezet, mint te.
Különösen veszélyes tanácsként terjeszteni a nyári gumi
mindenhatóságát, hátha egy olyan ember fogadja meg, aki náladnál rosszabbúl reagál a csúszás miatt keletkező helyzetekre.
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki megvan győződve róla, hogy tévedhetetlenül vezet, annak ezt hiába magyarázod...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenki csak addig vezet tévedhetetlenül, amíg balesetet nem szenved...
Jó esetben senki sem sérül/hal meg, rossz esetben meg de.
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt nem értem, hogy komolyan érdemes 4-5 évente esedékes 60-70.000.- Ft kiadás miatt kockáztatni pluszban a saját és mások testi épségét és vagyonát adott helyzetben?
Mert kb. ennyibe kerül egy átlagos futású, átlagos kerékméretű autó téli gumival való felszerelése.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az összeget autója (felni paraméterek) válogatja, de amit írtál, az autók 70%-ára igaz. De még magasabb kategóriájú autókra is megúszható <100k alapon, ha figyelembe vesszük a tényt, hogy az olcsó téli gumival is rövidebb a fékút, mint a nyárival.
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az első elkerült koccanás után mindenképpen olcsóbb lesz.
én tényleg nem fogom fel, hogy
1) a sok nagyeszű miért nem fogja fel, hogy ennek inkább van értelme, mint a fogyasztáscsökkentő adaléknak?
2) nem bizonygatni kéne ,hanem be kéne vezetni a KRESZ-be, hogyha nincsen az időjárásnal megfelelő gumid (télen téli, nyáron nyári) akkor nem tettél meg mindent a baleset elkerülése végett, azaz ha nem te vagy a hibás, akkor is számonkérhető leszel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt kell bevezetni, hogy ha hó van az úttesten (akármennyi) és/vagy 5 °C alatt van a hőmérséklet, akkor csak téli gumival lehet közlekedni. Ha nincs, és közlekedik, akkor bírság 50e-től.
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, van, ahol megoldották ezt, pl Ausztria:
"Nov. 1. és ápr. 15. között kötelező a téli gumi használata, ha havasak, hókásásak, jegesek az utak illetve helyette nyári gumira szerelt hólánc használata is megengedett (ha van elég hó az utakon!).
Hólánc használata megengedett, bizonyos szakaszokon kötelező lehet, ha tábla jelzi."
Bővebben az Autóklub honlapján.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1. Ha annyira jol tapad, akkor jarj vele nyaron is...
2. (d) a teli csuszik, a nyari nem
Nincs igazad, mert aki jol vezet annak a teligumi csak akadaly, az ABS idegesito, az SRS baromsag, a biztonsagi ov nem kell, a legzsak pedig csak felesleges suly. A mai autok amugy is szanalmasak. Multkor belementem egybe a 20 eves mercimmel, es alig maradt belole valami. A merci lokharitojan kellett igazitani es olyan mint volt.
(Ha nem lenne meg egyertelmu: masoktol hallott baromsagokat ismetelgetek. Azt hittem az elso ABS-es szovegnel leesik mindenkinek. Amugy jelenleg 4 evszakos gumival jarok. 4motion-nek hala meg nem akadtam igy el, fekezesnel meg igy is inkabb attol felek, hogy a mogottem 1m-re halado jarmu fog belem futni.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"teligumi csak akadaly, az ABS idegesito, az SRS baromsag, a biztonsagi ov nem kell, a legzsak pedig csak felesleges suly"
Így igaz egy T72 harckocsin semmi szükség rájuk.:)
Csak hát túl nagy a fogyasztása , és a méretéhez képest szűk és komforttalan a helykínálata.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért egy frontális ütközésnél egy Shermannal lehet, hogy a légzsákot hiányolnád picit...
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy T72-nek egy Sherman nem akadály.
Eltapossa mint tank a libasz@rt.:)
44 tonna a 31 Tonnával szemben , 840LE a 400LE-vel szemben és 125-ös löveg a 75-ös löveggel szemben.
http://hu.wikipedia.org/wiki/T–72
http://hu.wikipedia.org/wiki/M4_Sherman#M4_.C3.A9s_az_M4A1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ettől még kapsz egy 31 tonnás ütést szemből, amit nem köszönsz meg (még linkekkel együtt sem).
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A löveget nem viccből teszik bele , és a légzsákot meg nem véletlenül nem.:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy jön ez egy frontális ütközéshez?
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Harckocsinál olyan nincs.
Csak egy parancs , takarítsa el az útból azt a roncsot.:)
Értettem.
Ott a célkövető nagyobb túlélést biztosít mint a légzsák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, épp amikor egyszerre érnek fel a dombtetőre :D
De ha mindenképp kötözködni akarok, akkor ess bele pofával a T72-esben ülve egy 10 méteres meredek falú gödörbe, és hiányolni fogod a légzsákot.
--
PtY - www.onlinedemo.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A löveget nem viccből teszik bele"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekesen lesz a 76-ból 90.:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nevetni fogsz, pontosan azt teszem: a 4 évszakos gumi valójában
inkább téli gumi.
Amúgy 2-3 hete halt meg a Pribil Gyuri, taknyos faleveleken
csúszott meg a falu közepén. Szembe jött egy terepjáró.
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem is a gurulas a lenyeg, azt megoldja a kerekcsapagy :P
de a tapadas, es rugalmassag mar nem ugyan az
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.vezess.hu/teli_autozas/rendeletet_hoztak_teli_gumikrol/48571/
"Jelenleg sem a hazai, sem a nemzetközi szabályozás nem teszi kötelezővé a téli gumi használatát, Magyarországon is általános közlekedésbiztonsági követelmény azonban, hogy az autóvezetők kizárólag az út- és időjárási viszonyokra felkészített gépjárművel induljanak útnak."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azaz egy balesetnél, káreseménynél a nem megfelelő minőségű abroncs a tulajdonos/üzemben tartó felelőssége, és el is meszelhetik miatta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez még tegyük hozzá, hogy a Biztosítók részéről volt egy kezdeményezés, hogy aki ilyen "gumi" miatt balesetezik a kárt nem fizetik ki illetve rajta hajtják be. Az , hogy ebből mi is lett arról nem találok semmit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj, hogy nem idéz semmit, sőt, meg se magyarázza, hogy miért. Ez így számomra értelmezhetetlen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én Barum(ami ugye continental ha jól tudom) polaris 3-at használok. Jónak tűnik. Tesztek szerint erős közepes. Mivel nem vagy versenyző szerintem ha nem valami nagyon gagyit választasz mindegy.
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jók a vélemények róla még úgy is, hogy nem egy drága abroncs.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/10/06/folosleges_fukarkodni/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt a megfelelő kifogás azok részére akik nem akarnak téli gumit venni. És még igazuk is lehet mivel a kamionoknak sem kell sőt ha keresztbe állnak és lezárják az utakat akkor meg tök mindegy milyen gumival állsz a sorba :D
http://budapestlight.hu/cikk.php?&id=3531&url=elakadt-jarmrvek-tatabany…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elméletben lesz tél de majd kiderül.
Jelenleg nyári gumikat lehet venni úgymond akciósan, de egyre több kereskedőnél van ugyanabból a márkából téli és nyári.
Egy kereskedő ajánlott több új ismeretlen gumit pl Nexen aminek közepes a teszt értékelése.
http://www.gumiabroncslap.hu/Autogumi-teszt/Nyari-gumi-teszt-2015-ADAC-…
http://www.marso.hu/hirek/nyari-gumi-hirek/adac-2016-nyari-gumi-teszt?g…
Van idő bőven és mindenkinek ajánlom nézze meg vásárlás előtt a teszteket.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni