Linux gaming meg a C#

Egy pillanatra elgondolkoztam... Mostanság mindenki élteti a Linux Gamingot, hogy fú mennyire jó, hogy már készülnek/portolnak címeket Linuxra. Aztán picit mögé nézve a dolognak, hamar kiderül, hogy sokan csak azért, mert az Unity4-el megjött a Linux támogatása és nem kevés játék épül Unityre. (Főoldalon lévő 3 cím közül konkrétan 2 is.) Ebben még semmi meglepő nincs, elég jól kitalált fejlesztői környezet, könnyen kezelhető, tanulható és jól scriptelhető. (Más kérdés, hogy designeri munka sok esetben messze elmarad az engine képességeitől).

Na de itt kezdődik a vicces dolog: Unity az igen erősen a libmono köré van építve, ami meg nem más, mint a sokak által lesajnált és/vagy utált .NET implementációja :) Igen, tudom, van JS meg Python ("Boo") is, kinn sokan szeretik is használni a JS-t na meg az Unity is eléggé promózza. Ettől függetlenül mindhárom nyelv IL kódra fordul.

Szóval a Linux Gaminghoz (is) hozzájárult a Microsoft, lehet örvendeni ;)

Hozzászólások

[troll]
De mivel a CIL/.NET gyakorlatilag a JVM+Java byte code/Java másolata, így a Linux Gaminghoz (is) hozzájárult a Sun, lehet örvendeni ;)
De mivel a Java gyakorlatilag egy C/C++ szintaxisú, de Smalltalk/Objective-C örökségű nyelv/runtime, így a Linux Gaminghoz (is) hozzájárult K&R, Stroupstrup, Alan Key és tsai a Xeroxnál és az Apple.
De mivel ezek mind csak kiegészítései/absztrakciói az assembly-nek, gyakorlatilag is hozzájárult.
De mivel az meg csak absztrakció a gépi kód felett...
Ami meg csak egy absztrakció a pillangók segítségével működtetett véges gépek felett... így gyakorlatilag megállapíthatjuk, hogy az xkcd-s arcnak köszönhetjük a Linux Gaming-et :)
[/troll]

De amúgy ja, tényleg hozzájárult, bár ahogy írod, lett volna/van más alternatíva is.

BlackY

[troll]Ugy erted, kijavították azt, amit a asun elrontott? :)[/troll]

Milyen más alternatívát irtam? A JS meg a Boo gyakorlatilag néhány nyelvi elemmel bővített nyelv (pl. JS eseten típusok, hogy egyáltalán kompatibilis legyen, osztályok meg néhány dolog, ami kell ahhoz, hogy CLR kompatibilis legyen), de végeredmény ugyanúgy libmono es IL kód.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Nem tudom mi volt az első választásuk, de szerintem nem véletlen, hogy CLR lett és nem valami JS VM: mégiscsak játékfejlesztéshez kell, ahol nem ártana némi teljesítmény is.

(Na meg neten látni értekezéseket, hogy néha milyen ocsmány módon lehet csak összekapcsolni a JS dinamizmusát és megy a reflection ezerrel, ami meg lassú. Nagyon lassú.)

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Tehát a microsoftot saját fegyverével fenyegetik.

----
"Kb. egy hónapja elkezdtem írni egy Coelho-emulátort, ami kattintásra generál random Coelho-kompatibilis tartalmat."
Instant Coelho