90 km robogóval [megvolt]

Vasárnap délután úgy 1, fél 2 körül pattantam rá a fekete "szörnyetegre". Nem volt gyors út és nem is teljesült végig. Ebből leginkább a vége nem volt jó, ugyanis Dunakeszi és Újpest között történt némi gikszer. Azt már tudtam róla, hogy lejtőn lefelé a gázt húzva hajlamos bezabálni és befulladni. Valami hasonlóval kezdődött.

Dunakeszin megálltam tankolni (úgy du.3 körül lehetett), örömmel konstatáltam, hogy a benzinmérő műszer ha fekszik, akkor még mindig van egy liter benne, de azért kapott naftát. Berúgtam, pöccröff, indulás tovább, már csak uszkve 10km van hátra. Egyszer csak egy nagyobb gáznál befulladt. No para, félreállok, 2 perc pihi, berúgás. Illetve csak rúgnám, a berúgókar nem mozdul. A mechanika totál kiakadt... Jó páran megálltak, hogy kell-e benzin, szerszám csak egy motorosnál volt, de ő sietett. Egy autósiskola ígért utánfutót, de kiderült, hogy az a kocsijuk már beért a központjukba, így ők sem tudtak segíteni. Feleségemék közben elindultak Gyarmat felől, hoztak némi szerszámot, de nem volt minden náluk.
Nekiálltam hát szétszedni egy buszmegállóban a paripát. A buszmegállóban volt egy srác, kicsit dumáltunk, ő elment, de "megnyugtatott", hogy én még bőven ott leszek, mire ő visszaér. Így is lett, jött két füzettel a kezében. Jó fej volt, beinvitált hozzájuk, hogy ott kényelmesebb lesz és van szerszám is.
16 év forma srác, kiderült, hogy infó suliba jár, még nem dötött, hogy programozó, vagy rendszergazda lesz, de filózik a váltáson is elektronika irányba. Elláttam a tőlem telhető legjobb tanácsokkal.

Idő közben összeraktam a mechanikát, a szentlélek tartotta. Rárúgtam, valamit pöfögött, nem megy. Légszűrő benzinnel kimos, rárúg, majdnem. Következőre be kell röffennie, így szokta. Rárúg...nék.... Megint szétesett :(
Még vagy kétszer eljátszottuk ezt a szétszed-összerak műveletet, aztán feleségem visszaért értem autóval. Feladtam. Lezártam a srácnál, kissé letörve hazamentem. :(
Ma meló után kimegyünk érte egy platós kocsival.

Rendeltem múlt héten még bele akkut, ma rácsörögtem a boltra, hogy mi a pék van, mert még ma sem jött meg, most keresik, hogy hova tökítették el. Ha lett volna akkum, hazajön lábon a kétkerekű.

Összegezve azért a 80km nagyon jó volt. Néha jól jött volna még úgy 15-20km/h többlet, de majd a variátor és a szíjcsere után az is meglesz. Élveztem az utat. Milliószor elmentünk azon az útvonalon, de így most teljesen más arcát láttam annak a tájnak. Eldöntött tény lett, ha lesz némi mozdítható pénzem, beiratkozok nagyobb motoros kategóriás tanfolyamra, aztán ha lesz még több pénzem, veszek is hozzá gépet.

Tehát mindenképpen folyt. köv. :)

Hozzászólások

a konnyitett A1 egyszeruen megoldhato, es egy 125-os moci azert mar elegge mas elmeny mint egy 50-es (akar robogo, akar valtos)

Van egy viszonylag új kezdeményezés, ami azt jelenti, hogy B jogosítvány birtokában egyszerűsített A1-et csinálhatsz, ami annyit tesz, hogy kevesebb a kötelező elméleti és gyakorlati óraszám. De ugyanúgy csinálhatsz A1-et B jogosítvány hiányában is, csak ekkor a rendes óraszámot kell levezetned. A számonkérés viszont tudomásom szerint ugyanaz, a végeredménye az egyszerűsítettnek nem kevesebb mint a teljes, ugyanazt kapod.

A1-et csinálhatsz 16 éves korodtól, a mindenféle korlátozás nélküli A kategóriát viszont most már csak 24 évesen lehet letenni. A köbcentin/teljesítményen kívül nincs semmi különbség, az A1-gyel vihető motor is rendszámos, vihetsz utast, mehetsz autópályán, ugyanazok a sebességkorlátozások, műszaki vizsga kell, tehát végülis nagymotor minden tekintetben, csak épp gyengébb.

igy van
pontositaskent annyit meg, hogy ha jol emlekszem 5, azaz o:t ora kotelezo (vizsgaval egyutt)
ez termeszetesen azt is jelenti, hogy csak akkor fogsz tudni atmenni, ha mar eleve tudsz motorozni :)

mivel a Zasszony is beizgult, most fogom elkuldeni a Safety Hungary-hez bevezeto kepzesre, ahol megtanitjak motorozni, utana mar siman at tud menni a vizsgan is (es a ketto egyutt meg mindig olcsobb, mint egy negyedennyit sem ero komplett A1 tanfolyam)

egy normalis 125-os motorral mar siman lehet 90-100-as tempoval utazni. vilagkoruli utra nem az igazi, de kisebb turakra, meloba jarni szerintem tokeletes valasztas (es egy negyutemu 125-os siman beeri 3 liter benyaval)

Azért számolj bele esetleges plusz órát a kötelezőn felül mert lehet úgy látod, hogy még egy-két órát jó lenne gyakorolni a vizsga előtt. A rutinpályás 3 feladatot meg is kell tanulni, hogy mikor merre. :)
Az új jogosítvány is 4.000 Ft.
Ha egy-két éven belül lejár az orvosi alkalmasságid, akkor lehet célszerű lenne azt is újat csináltatni hozzá, mert ha most megcsináltatod az új jogosítványodat és lejár az alkalmasságid jövőre, akkor inkább áldozz be rá idén, és 10 évre letudva, mint hogy jövőre megint csináltass új kártyát.

20-30 ezerbol akkor jon ki, ha odamesz es levizsgazol
ahogy mondtam, ehhez mar tudni kell motorozni
en NAGYON erosen javaslom hogy menj el pl. a mar emlitett Safety Hungaryhez, ahol megtanitanak motorozni, raadasul biztonsagosan motorozni, ami nagyon nem mindegy
a ketnapos tanfolyam 45ezer, es akar az eleted is mulhat rajta hogy nem a sajat borodon, a forgalomban kell megtanulnod a dolgokat...

ha nagyon koltsegerzekeny vagy es sehogy nem fer bele a 45, akkor muszaj lesz mashogy megoldani hogy mire elmesz a tanfolyamra, mar tudj motorozni (pl. megveszed mar elore a motort es illegalisan gyakorolgatsz a teXo-parkoloban, netan veszel 1-2 honapra egy Simsont, stb)

MOD: illetve van meg egy lehetoseg:
levizsgazhatsz robogoval is, viszont akkor belekerul a jogsidba hogy CSAK automata valtos (tehat robogo) motort vezethetsz

Motoroztam már váltóssal, van is családban ilyen motor. De abban igazad van, hogy nem árt a gyakorlás. Ez amúgy is távlati terv lesz, mivel kb. 16 voltam, mikor utoljára komolyabb járgányon volt szerencsém ülni. Szerintem még 1-2 évig biztosan marad az 50-es robogó, aztán amint lesz ismét pénz, jöhet a többi.