New boot

Lerohadt a régi bakancsom talpa. Nem nagyon, effektíve még használható, csak a külső talpból maradó sallangok kicsit zvaró hanghatásokat okoznak. A belső talp meg az acéllemez még ép. Mindegy, sikerült vennük ugynazon gyártótól egy újabb fajtát. Eleinte icsit törte a lábam, nincs gond. Aztán el is unta. Tegnapelőtt volt egy hosszabb sétám, tegnap estére már járni sem bírtam, Mára bedagadt a bokám, irány a sürgősségi. Most izgulok, hogy kigyün-e, ami bentebben van.
Gergő jelenleg Halász Judit-fan. Egész pontosan két dalt hajlandó meghallgatni, a "Boldog születésnapot" és a "Macskapiac" címűeket. Ma este a tableten nézi az előbbi klipjét, és felteszi a kérdést:
- Halász Juditnak nincs keze?
Végig csak a fejét látni...
Nem értem. Vagyén vagyok hülye, vagy igen. Mostanában ezzel a szambával kísérletezek. Mindenféle variációt kipróbáltam, eredmény: a szerveren minden faszán látsuik, de sehol máshol.
Black Sabbath - N. I. B.
Manowar - Kingdom come
BATHORY - Home of Once Brave

Hozzászólások

szinte mindegyik Martens, Steel, Getta stb bakancs gyilkos az első pár napon, nem csak neked.

én úgy szoktam, hogy a legvastagabb zoknival veszem fel elsőre (vagy akár két zoknival), és olyan szűkre fűzöm, hogy sem a lábfejem, sem boka felett nem tud megmozdulni benne, még mm-eket sem. így nem tör, pár nap múlva pedig már ki van puhulva. én ezt az egy módszert tudom.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Vazelinozd be alaposan a cipő bőrét, az jól átpuhítja.

Minek gyötröd magadat ilyen cipőkkel? A lábra nagyon kell vigyázni, meghálálja a törődést.

be kell törnie belülről is, kenheted vazelinnel naponta: e tekintetben lényegtelen - főleg a sarok rész felé. viszont ha betört, pont a lábadra lesz "öntve", talán elképzelni sem tudod mennyire nb1-es.

olyasmi, mint a komolyabb autók személyre szabott ülése: pl. egy használt Ferrari gyári ülése ezért töri össze / nyomja az ülepedet elsőre. nem rád szabták, nem nálad "tört" méretre. viszont az eredeti tulajdonos széles vigyorral ül vissza. hülye hasonlat, de hirtelen ez jutott eszembe.

szerk. nem gondoltam, hogy munkavedelmi bakancs. vastag marhabőr cuccra gondoltam.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

de belülről hogyan tudod rendesen kitörölgetni? gondolom meg kell szívnia egy kicsit a kenőanyagot, mivel csak ekkor lenne értelme. viszont ekkor akárhogyan is törlöd, hetekig foltot hagy, nem?

ui a linket kedvencek közé tettem, tényleg köszönöm

--
Vége a dalnak, háború lesz...

attól a Ferrari-őrült cimborámtól, aki időnként elmegy látogatásra a Ferrari-hoz, akár céges mivoltában.

a gyártási folyamat egyik részében felhívják a megrendelőt, hogy üljön bele egy próbaszékbe. ennek alapján később lézerrel vágják ki az ülés jó vastag marhabőr darabjait, majd végül kézzel varrják össze. az ülések kvázi a megrendelő seggére vannak szabva és még ki is üli majd egy keveset. egy 80 kilós akárkinek a segge meg nem akkora, mint egy 120 kilós akármié, ennyi. mondjuk lehet nem értem mi a baromság.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

urban legend.
3 méretű ülésből választhatsz, de ez már feláras extra.
Van S M és L méretű ülés, de a széria ülést nem variálhatod, jellemzően a sport ülésekből van ez a 3 féle méretválaszték.
ilyen, hogy hozzád igazítják az ülést, ilyen nincs.
az ülés valóban marhabőrből van, s tényleg kézzel varják - de nem a ferrarisok, hanem a poltrona frau manufaktúra.
s többféle szabásmintából is lehet választani, sőt, még a cérnát is kiválaszthatod, hogy milyen színű legyen.
van a ferrari körül sok urban legend, nem kell mindet benyelni...
a ferrari örült cimbidet csókoltatom, ha ilyet mondott, de lehet, hogy félreértettél valamit, s a feláras sport-ülés 3 méretét értetted úgy, hogy méretre igazított ülések vannak...
egyébként azt a sport ülést, legalábbis amit a 458 italiába tesznek, mert még csak abban ültem sportülésesben, én meg nem venném, sajnos nem is lehet motorosan állítani - kényelmesnek kényelmes, de nem is szép, meg azért a normál ülés kényelmesebb, visoznt ez jobban tart. és gagyi,h ogy nem motoros, meg hogy 4 pontos öv van hozzá, az hétköznapi használatra túl nagy macera.
a normál ülésnek, meg mint írtam, nincsenek méretosztályai, egy féle méret van, mint minden más autónál.

gagyi. :)
en a luxusabb jellegu sportkocsikat szeretem, pl. a 430 scuderiat sem vennek, mert nekem nem jon be, hogy aluminiumig le van csupaszitva.
van, akinek ez jon be, ezze kolt 60-8 milliot, viszont en nem tudom kizarolag versenypalyan hasznalni a kocsit, no meg egy ilyennel 100 km utan barkinek odaadod a kuclsot, csak ne kelljen vele menni tobbet - raz, hangos, kenyelmetlen, stb.
van akinek ez jon be, nekem nem.
a nem motoros sport ules egy ilyenbe valo, nekem nem. :)

egy típusú autóról mondták nekem, hogy ez így működik, és olyan ember akinek én hiszek - hiába írnám miért, nem ismered. első kirándulásuk egy külföldi munkatárgyalás során a partner általi gesztus volt. egy nehézipari nagykutyáról van szó, illetve szűk kíséretéről mivel nyilván nem egyedüli látogatóról beszélek. ottani "idegenvezetés" általi információt kaptak többek között az ülések készítéséről, ami ezt tartalmazta amit leírtam - erre a beszélgetésre tisztán emlékszem. személyesen nézhették meg emellett a gyártási folyamat bizonyos állomásait, Enzo dolgozószobájának ?berendezési? darabjait és egy érdekes versenyautó kormányt, melyről a vezető elmondta, hogy ha súlyra nézzük grammja drágább, mint az arany.

off, jóformán kérdezlek. a tesztpálya megtekintésére ezek a látogatáson még nem került sor. illetve egy későbbi látogatás után meglepve mesélték nekem, hogy ezen a "tesztpályán" láttak vízfüggönyt stb. tehát vélhetően nem tesztpálya volt, hanem valami hobbipálya ahová a külföldi millereket várták nagy szeretettel igen nagy pályabérleti díjjal. gondolom akkor lehet érdekes a dolog, ha nem akarták mondjuk hazavinni az autójukat a tulajdonosok, hogy pl. ne szaglásszanak utánuk saját hazájukban. azért gondolom utóbbit, mivel emlékeim szerint vip jellegű garázsról is hallottam, és nem tudok más okot arra, hogy mondjuk egy svájci tag ne vigye haza a gépét hanem ott tárolja.

amennyiben az ülés általánosan nem szabható személyre, akkor az az ottani ferdítés volt, ami nekem nagyon meredeken hangzik, mivel így igen rossz marketing. nincsen arról emlékem, hogy egyedi igényű autó ügyén mesélték volna ezt nekem, egy szimpla megrendelés adott típusnál volt a felállás.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

pedig hidd el, úgy van, ahogy mondom.
már volt itt szó róla a hup-on többször, úgy hogy nem titok: itthon van a garázsban egy ferrari california meg egy maserati granturismo s.
rendszeresen járok a hungaroringre és a slovakiaringre a ferrari-maserati találkozókra, ismerem a-tol z-ig a típusokat, megrendelési opciokat, stb, kinek milyen kocsija van, stb.stb, az f12 berlinettán kívül vezettem is már az összeses ferrarit az 360 Modena-tol kezdve (360 Modena, F430, 430 Scuderia, California, 599 GTB, 599 GTB Fiorano, Ferrari FF, 458 italia, meg egy régi testarossa) (tavasszal megyunk f12 berlinetta tesztre is, de tavaly meg nem volt itt a szalonban)
sot, a magyar szalon ertekesitesi vezetoje es a PR fonoke szemelyes jo baratom.

a meretre/szemelyre szabott ferrari-ülés olyan urban legend, mint az, hogy ha valaki vesz egy ferrarit, akkor az elso ferrarija nem lehet piros...

de amugy megnezheted a konfiguratort, pl a 458 spider-re:
http://www.ferrari.com/english/gt_sport%20cars/currentrange/458_spider/…
Válaszd ki az interior-t, s 4 féle ülés közül lehet választani, ezek közül az utolsó a sport ülés, aminél ki lehet választani a méretet: "S" "M" "L"

Es eppen irni akartam, hogy en tobbre tartok egy jo masert, az meg hetkoznapi hasznalatra is megfelelobb, es szerintem kevesbe hivalkodo. Meg kicsit gyurnom kell, hogy beruhazhassak egybe, prioritasok vannak sajnos :) Amiota elhelyeztem a hatsomat egybe azota tudom, hogy en megtalaltam. Mondjuk arra a 15-20k / ev 70% varos futasteljesitmenyre sajnalnam kinozni, arra bevasarlokocsi valo.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

nekem van 9 éves Martens-em is, még nem hullott szét, de már melóra sem veszem fel, olyan állapotban van.

kidobni nem hagyom, a feleségem meg baromira örül neki - főleg a "miért nem" kérdésére adott "gyönyörködni akarok benne" választól szállja meg a szeretet :D

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Sokaig hordtam betetes bakancsot, az utolso 2 meg meg is van. Az egyik egy tizensok eves, meg kemeny borbol keszult angol martens - ha a talpa el nem kopott volna... A masik mar ujabb puha borbol, made in somewhere, egy rakat tragya.

A trukk a betoresnel, vegy egy vastag zoknit (bakancsot amugy is vastag pamut zoknival jo hordani) nedvesitsd be, vedd fel, ra a topankat, aztan jarkalj vele, amig kenyelmes. Hagyd kiszaradni, ismeteld. Telen vigyazz, meg ne fazz.

Egy vidam turan hordtam bakancsot utoljara. Ugy esett, hogy a csoport 80%a profi turavezeto volt, akkor jarattak be az utvonalat. Azota nem hordtam bakancsot. Vettem szep groteszk turacipot, hozzavalo zoknival. Eddig 2 evet birt, hordom kb mindenhova, 10dkg parizsinak megfelelo a 2 cipo sulya, kimelve sincs, kenegetni se kell, a talpa sem kopik, az ara meg kb mint egy betetese.