Skype out és digi ip telefonja

Fórumok

Ha skype-on keresztül digi-s vezetékes telefont hívok, akkor sokszor tapasztalom a következőt:
Menet közben (teljesen véletlenszerű időközönként, van, hogy 2 percenként, de van, hogy csak fél óra után) megszakad a kapcsolat, mintha a másik fél lerakta volna. Ha ekkor ismét hívom, foglaltat mond. Viszont a következő hívásnál csörgés nélkül felépül a vonal, és megy minden.
A digi oldalán lévő telefonon eközben végig olyan, mintha minden rendben menne.

Sehol máshol nem tapasztaltam ilyet (upc ip telefon, t-home ip telefon, matávos madzagos, stb.).

Ez normális, vagy nálam van hiba, esetleg a diginél nem okés valami? Vagy a digi-skype korrelációba?

Ötletek? Más is tapasztalt ilyet?

Hozzászólások

Nem próbáltam, kevés tapasztalatom van a Digi telefonos rendszerével, de pl. az otthoni vezetékessel egyáltalán nem vagyok elégedett.

Szerintem a Digi összeköttetéseinek (mondjuk az sem valószínű, hogy Skype-Digi interconnect létezik) a színvonala is ugyanolyan mint az otthoni net/tv/tel és az ügyfélszolgálat. Egy rakás...

Digi bizony. A tömbházban van egy FXO gateway, olyan echo van szerencsétlen vonalon, hogy gyakorlatilag használhatatlan. Mondjuk ettől elvonatkoztatva megy, de az általános vélemény az, hogy mindenhol gyenge.

Egyébként mi végigszenvedtük a Digi gyermekkorát itt Romániában :). Magyarországon jobb az imázs, de szerintem csak azért, mert kiéheztette a népet a többi szolgáltató, így a "megváltónak" hajlandóak sokmindent elnézni.

Van itt pár telefonos kolléga (SS7 & társaihoz nem értek), majd elmagyarázzák. Hasonlót tapasztaltam viszont asterisk-el, úgyhogy lehet itt is az utolsó VOIP gateway hibája (Digi oldalon).

Ki tudja milyen monopolista törekvései vannak a Diginek... Itt pl. nagyon jó percdíjaik vannak külföld felé, lehet, hogy a skype originated hívásokat direkt térdenlövik. Ha a hazai interconnect-ek nem mennének jól, akkor azt az ANRC (hu-ban az NMHH) szépen szankcionálná, de a Skype nem hazai érdekeltségű.

Egyébként a Skype is hagyományos VoIP gateway-en mehet ki a külső szolgáltató felé.

Amúgy ezt szerintem nem értem.
Tehát hívás megszakad --> újrahívás --> foglalt --> újrahívás --> hívás folytatása anélkül, hogy a hívott fél letette volna?
...vagy félreértem?

Asteriskkel nekem is volt olyan gondom, hogy ha a kapcsolat megszakadt valamiért, a kommunikáció még egy darabig "folyt" a semmibe (ekkor jogos a foglalt jelzés is).
Erre viszont be lehet állítani timeout-ot, így nem lesz gond belőle, ha megszakad a kapcsolat a szerverrel - csak pl. egy percig tart ez az időtartam maximum.

Pff, ez nagyon furcsa - nem is tudom hová tenni hirtelen...

Én biztosan szólnék a Diginek pontos időpont megjelöléssel, hogy próbálja kivizsgálni a problémát, ez így nem szabadna szándékos legyen...
Érdekes volna, ők mit látnak eközben, ill. ugyanez akár a Skype oldalán is.