Játékszerver befuttatása

 ( thomasrc | 2012. október 6., szombat - 3:21 )

Sziasztok,

Nekiálltunk egy játékszerver készítésének. Jelenleg van egy működő domainünk, egy Facebook oldalunk és egy privát játékszerverünk, ahol tudunk tesztelgetni ezt-azt. Még hátra van a weboldalnak a beüzemelése és a játékszerverrel kapcsolatos munkálatok elvégzése (konfigolás, stb.). A probléma, hogy köztünk nincs olyan, aki értene a marketinghez, esetleg SEO-hoz, ezért itt szeretnék tanácsokat kérni az alábbi pontra:

- Hogyan lehet befuttatni egy játék szerver nevét/elérhetőségét, hogy mire indulunk arra legyen elegendő játékosunk? - Erre körülbelül 2-3 hónap állna rendelkezésre.

A probléma, hogy hiába reklámozzuk fórumokon/egyéb helyeken a szervert, ha mindenki azt látja, hogy alig két-három ember követi a facebook oldalunkat... Ha nyitáskor nem lesz elegendő felhasználónk, akkor pedig azért nem fognak rá többen járni, mert azt látják majd, hogy kihalt az egész szerver. És valahogy ezt szeretném/szeretnénk elkerülni.

Jó stratégia lenne-e az, ha a facebook oldalunkra időnként kitennék egy-egy képet vagy információt a szerverrel kapcsolatos munkálatokról? Vagy hogyan is kell ezt szakszerűen művelni?

Amit nem értek, hogy mások hogyan csinálják azt, hogy nyitásig semmi hír nincs róluk, aztán egyik-napról a másikra hirtelen 60-100 játékosuk lesz "csak úgy"?

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

"Amit nem értek, hogy mások hogyan csinálják azt, hogy nyitásig semmi hír nincs róluk, aztán egyik-napról a másikra hirtelen 60-100 játékosuk lesz "csak úgy"?"
Ez azért van, mert picit fordítva csináljátok a dolgot. Ha van igény, és készül egy szerver ennek a kielégítésére, akkor lesz aki használja. Ha viszont egy szerver van, akkor állati nehezen készül hozzá igény. :)

A többivel kapcsolatban meg: az sem tiszta, hogy milyen játékról van szó...

Ha már meglévő, ismert játékról van szó, akkor az összes vele kapcsolatos weboldalra, fórumra beregisztrálni, és nyomni ezerrel :) ,vagy csak szelíden megemlíteni itt-ott.
Ha új játékról van szó, akkor is működhet a fenti módszer. Én pld. anno a MOHAA fórumán szereztem tudomást a Silkroad-ról pedig nagyon nem egy kategória a kettő. De az is igaz, hogy azóta eltel egy kis idő, megjelent a f@xbuk... :( (Sajnos lassan minden ott történik, de ha a célközönségetek olyan maradi pld. mint én :), akkor nekem hiába vered a hírt a FB-n; koncertek, PM-ek, közeli ismerősök ünnepei kivételével minden más élből megy a levesbe... Azt meg, hogy ki éppen mivel játszik kimondottan rühellem, szerintem már lexikonnyi tiltásom van ezekről)

Mindkét esetben - ha nem reklámként történik a hírverés - hozzá lehet tenni, hogy "nekem bejön, stb. kár hogy még kevesen vannak rajta", aztán hátha páran összebeszélnek, hogy ugyan próbáljuk már ki többen egyszerre.

Persze semmi infó nincs a játékról. (Kérdés, hogy az "emberiségnek" bejön-e egyáltalán, mert ha nem, akkor hiába minden.

"Amit nem értek, hogy mások hogyan csinálják azt, hogy nyitásig semmi hír nincs róluk, aztán egyik-napról a másikra hirtelen 60-100 játékosuk lesz "csak úgy"?"

Új játék esetén szerintem ki van adva ukáznak, hogy a teljes fejlesztőbrigádnak és minden pereputtyának kötelező egy hónapig nyomni orrvérzésig :D A FB-n szintén kötelező like, meg napi egy megosztás a nagyitól kezdve az unokáig.

Kérdés, mekkora a fejlesztő team. Egy 20-30 fős team sokkal eredményesebben tud hírt verni, "szerver telítettséget" fokozni :) stb. mint egy 2-3 fős.

Jelenleg privát a játékszerver. Nincs még olyan állapotban, hogy esetleg publikussá lehetne tenni, persze jelezve, hogy még csak teszt? Esetleg lehetne toborozni tesztelőket, jutalmat felajánlani annak aki hibát talál. Lehet, hogy a tesztelők közül sokan rákattannak, szólnak az ismerőseiknek stb.

Kicsit összevissza írtam, tapasztalat nélkül, bocs! (korán van :D) De hátha van benne értelmes dolog is...

Ui:
Ha még nincs weboldal, és működhet a publikus teszt, akkor beindtanám a weboldalt, visszaszámlálást is lehetne tenni, ha már tudjátok, hogy mikor lehet éles a szerver. Valamint tesztre buzdítani a jónépet screenshotokkal, leírásokkal stb.


Ne kattints ide!

"single player mode" -- igy nem szamit, hogy 3000 felhasznalo/like van, vagy csak egy.

Meg tenyleg, legalabb az alapokkal tessek tisztaban lenni, meg a celkozonseggel, meg hogy a kulonbozo fazisokban hogyan kell marketingelni a dolgot. Bar az az erzesem, hogy meg a fazisokkal sem vagytok tisztaban. Tessek olvasgatni.

Le mernem fogadni, hogy az egesz cucc Fractal of bad design nyelven van irva.

Ez nem gond, a lenyeg, hogy ne adjatok fel ezen elso kudarc utan.

Milyen játék(ok)-hoz készül a szerver ?

+1, pont ezt, én is...

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

+1

Nem akarlak elkeseriteni, de anno a hosting temakorben torteno piackutatas kereteben nezegettuk a jatekszervereket is es arra jutottunk, hogy olyan lehetetlenul alacsony a nyereseg rajta, ha tisztessegesen akarod csinalni, hogy nem eri meg. Nem tudom, vegeztetek-e megterulesi szamitasokat, de azt javaslom, hogy gondoljatok at a projektet.

"ogy olyan lehetetlenul alacsony a nyereseg rajta, ha tisztessegesen akarod csinalni, hogy nem eri meg."

Nekem az egész hoszting piacra ez az érzésem: vagy nagyban, lehető legnagyobb mértékben automatizálva, vagy testre szabott szolgáltatásokkal lehet (esetleg) megélni.

Pontosan, ott is automatizalni kell a leheto legtobbet. A jatekpiacnal arra jutottunk, hogy mar automatizalva is alig-alig erne meg. Puszta kivancsisagbol: szamoltatok megterulest?

(Dobj kérlek egy privát üzenetet, nem tudlak elérni.)

Ment

Pontosan. Én 3 évig futtattam gamehostingot. Az elején még nem volt minden vérpistinek 100/100-as netje otthon és egy erősebb P4-es gépe. Akkor még ment. Utána szépen jöttek Pistiék, akik lehúzták az árat. Ha az ember számlával csinálta, akkor egyszerűen nem érte meg...
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
AMD Athlon X2 245E@3,1 GHz OC, MSI Radeon 6770 1 Gb GDDR5, Seagate Barracuda, Windows 7 Enterprise

Felhővel már ő sem veszi fel a versenyt.

Legyél jobb, mint az ugyanilyen játékokat futtató többi szerver. Pl. több skill hamarabb stb.

en abszolut kivulallo vagyok, de egy ismerosom szervez idonkent penzdijas CoD versenyeket, szerintem az lenne a legjobb ha a nyitas napjara meghirdetnetek valami nagyobb versenyt amihez persze a ti szreveretekre kell bejelentkezni :)

A'rpi

Nekunk Wolfenstein: Enemy-Territory szerverunk volt. De csak szorakozasbol, hogy ha haverok akarunk jatszani, akkor ne kelljen mar jo szerverekre varni, mig lesz hely. En olvasgattam a forumot es lattam, hogy milyen szervereket kedvelnek. Olyasmi beallitasokkal csinaltam meg, illetve egy srac a kozossegbol adott configot en csak modositgattam. Akkor mi az alap palyakat nyomattuk 6v6. Par het utan estenkent altalaban tele volt a szerver. Olyan embernek adtam admin jelszot, akiket ismertem, normalisan tudtak kezelni a konfliktusokat. Igy a rend is rendben volt tartva.
Sehol nem reklamoztuk, talan a jatek hivatalos magyar foruman (inkabb a kozosseg altal letrehozott forum) megemlitettem, meg adtam egy ip-cimet. Emberek kiprobaltak, jottek. Gigabites halon volt, senkinek nem volt baja a savszelesseggel.

Hatha segit.

-+-+-+
Dropbox tarhely
Cave Canem
+-+-+-

Pl. CS 1.6 szerver esetén az egyik legfontosabb a hozzáértő adminok, illetve az összeszokott közösség. (Összeszokott játékosok: Lásd Waterwave. Ellenpélda a normális adminokra: lásd Waterwave. (Akkora idiótákat ritkán lát az ember.))