Át akartak verni -- PayPal

Pár termékem hirdetem nemzetközileg is.
Minap kaptam egy levelet cornallaura@gmail.com email címről, hogy érdekli az egyik termékem (készülék+2 szoftver). Kérte, hogy mondjak árat és elkérte a PayPal accountom is.
Írtam neki, hogy 500EUR a vételár (amiben benne van a szállítási költség is) és természetesen megadtam neki a PayPal fiókom is. Pár perc múlva jött a válasz, hogy az ár korrekt, holnap küldi a pénzt. Ez már furcsa volt, hogy 2 levélváltást követően azonnal meg is rendeli a terméket, úgy hogy annak részleteiről egyik levélben se érdeklődött. Ma kapom a vevőtől a levelet, amiben már érdekes dolgot voltak leírva. Először ez a mondat ébresztett bennem gyanút:

"...you should send the shipment details like the SHIPMENT SCAN RECEIPT AND THE SHIPMENT TRACKING NUMBER for them to be able to use the shipment confirmation to Activate your account..."

Hmm, valami újítás lenne a PayPal-on? Beléptem, semmi action, pénz nem jött, értesítés nincs.
Megnéztem a SPAM mappámat. Ott vigyorgott két levél ami látszólag a PayPal-tól jött (logók, fejlécek stb pont mint az eredeti) a feladó: fundtransferalerts@mail.com

Linket nem tartalmazott egyik levél se, tehát nem data phishing-re keresnek madarakat, hanem free árukat szeretnének bezsebelni.*

*Az egyik levélben ez olvasható:

The money has now been deducted from the buyer's account and is ready to be deposited into your account.It will be Credited into your PayPal (******@gmail.com) account as soon as we receive the shipping reference / tracking number from you. The number is to be sent to (fundtransferalerts@mail.com).

Kicsit lejjebb:

If you have questions about this payment for your sold item or service, please contact PayPal directly by replying to this email:fundtransferalerts@mail.com your query will be answered.

Hozzászólások

Ez kísértetiesen hasonlít arra, amikor egy magyar oldalon, magyar hirdetésre jelentkezett valaki angolul (már ez furcsa volt), majd egy "bank" nevében küldözgetett ilyen leveleket (levontuk a vevőtől a pénzt és rögtön utaljuk tovább, amint a feladóvevénnyel bizonyítod a feladást).

Aztán még bepróbálkozott néhány FBI (vagy efféle) fejlécű maillel (a fizetés megtörtént és ha nem adom fel...), majd amikor megírtam neki, hogy lebukott, abbahagyta (előtte csak utaltam rá).
Gondolom, a levél legalján lévő "Nem vagyok palimadár"-jellegű mondatot nem értette (ez nem is volt cél), de fölötte úgyis elmagyaráztam neki a problémám.

Szerintem ez ugyanaz a trükk csak Paypalosítva.

"At first, I was just going to reply with a 72pt font FUCK OFF..."

Hatalmas!
Én is szívesen megpipáztatnám valahogy a palit.
Először elkezdtem írni neki egy levelet (a saját megfogalmazású "72pt font FUCK OFF"-omat), de meggondoltam magam.
Még nem jöttem rá a módjára, de valahogy ráadom a szopóálarcot.

--------------
“If there were no hell, we would be like the animals. No hell, no dignity.”

Max röhögne egyet rajtam. Ettől kreatívabb megoldás kellene :)

Szerk:
Az IP-je amúgy megvan. SMTP-vel küldte el a levelet. A google-ba beírva a címet, az első találat: http://www.scamwarners.com
--------------
“If there were no hell, we would be like the animals. No hell, no dignity.”

"Finally, and most disturbingly, Jeff was not heard from again. I personally e-mailed him for permission to run his story on ZUG, but after an initial response, I never heard from him again. All of his Web sites have come down, and he is nowhere to be found."

Mondjuk ez nem hangzik valami jól...

ennel csak az a rosszabb amikor a paypal ver at a palankon.
pl. amikor elektronikus(E) cuccot arulsz es a tranzakciok megtortente utan a vevo visszael a buyer protectionnel es hiaba adod a linket a paypalnak az ebay levelre amiben elkuldted a cuccost(az ebaynek is ugyanaz a tulaja mint a paypalnak) leszarja es 1 honap mulva ott allsz meglopva es megszivatva a kvazi monopolhelyzetben levo ceg altal. es par nap mulva hiaba kuldom nekik a velem egyidoben atvert masik 5-6 user feedbackjeit amiben szinten csalot kialtanak tovabbra is leszarnak.

ugyhogy vigyazat! ha nem csomagot kuldesz akkor eladaskor kalkulald bele ezt is.

Ja, igen... az Ebay les**rja az ügyfeleit, ez sajnos így van...
Staff tudja mondani, hogy megértem meg miegyéb, de valamit csinálni már nem, ill. átirányítják az ügyet egy kollégához e-mailen, aki szintén megértő, de a sokadik levélváltással (mindig más?) lerázzák az embert.

Van véleményem a bandáról. :(

PayPal (ugyanaz a banda) supportra írtam, szerintem egy bot küldte a választ, ugyanis azonnal érkezett a reagálás, és erre utal a tartalom is:

Dear Tibor,

Thanks for your email. To help you as quickly as possible, here is some
information we feel will most likely suit your needs.

A. Why couldn’t I complete my payment?
B. Where is the refund I received?

If these do not help you, please reply to this email with as much
information as possible and we will do our best to get back to you as
soon as we can.

Yours Sincerely,
PayPal

//Itt folytatódik a levél.

A legjobb az egészben az alsó bekezdés, ami alapján még egyszer el kellett volna küldenem ugyanazt a levelet, amit eredetileg a honlapról küldtem (emiatt ugye a tartalma számomra elveszett). Végül a problémám magától megoldódott.

No igen, ezek az automatizált leveleik... kb. ezért van elrejtve általában is a telefonos rendszerekben az ügyintéző kapcsolása opció... dolgozz meg az ügyfélszolgálatosért... :(

...de küldtek nekem üres e-mailt is, amivel állítólag adatokat kértek, csak nekem nem jutott belőle semmi, meg küldtek "chat transcript"-et szintén mailben, ahol szerepelt egy itt következik a transcript felütés, majd semmi...

Ja és időnként elfelejtenek válaszolni... ha elküldöd 4-5-ször, akkor talán megmozdulnak.

Konkrétan eladtam valamit Ebayen, ami nem érkezett meg a címzetthez és az Angol Királyi Posta azt mondta, bármikor megérkezhet.
Pontosabb infót állítólag kézbesítési kísérlig nem tudnak adni (telefonos megkeresésre látták a rendszerben, hogy beérkezett az országba, de egyéb info nincs)...
Ok, kérdezem Ebay-t, hogy ilyenkor mi a teendő... mi történik, ha visszaadom a pénzt és később mégis megérkezik, stb... tehát mégis ilyenkor mit kell tennem, hogy nekem se legyen gondom és a vevő is megnyugodjék.

Első válaszuk az volt, hogy van még X napom elintézni ezt a vevővel... pff.
...ok, de a kérdésre a válasz?
...semmi.

Újra megkérdeztem (többször, többféleképpen!), van, amelyik alkalommal válaszra sem méltattak.

Mire a pénzt visszafizettem, a vevő bevésett egy negatív visszajelzést... persze ő a vásárlást követő 4-5. nap már türelmetlen volt, holott ez a Posta szerint még a kb. "ráér" kategória.

Feedbacket eltávolítani nem lehet (hiába mondom, hogy ha válaszoltak volna, probléma sem lenne és ráadásul rögtön kerestem őket megoldásért) - a feedback commentre mondják, hogy dehát "removed"... aha, csak az eddig sem érdekelt.
Ja, az indok pedig az, hogy ez a vevő véleménye... persze, csak nézzék meg, én mikor és mit érdeklődtem tőlük, mert ez így hamiskás kicsit.
(Persze a Resolution Center által küldött tök üres e-mail és transcript nélküli chat transcript után meglepődnék, ha ezt meg tudnák tenni.)

Mindenesetre csiszoltak kicsit az angol beszédkészségemen (először ezért nem mertem őket hívni, csak e-mailen), utóbb már a telefonon ültem, de mintha kb. a falnak beszélnék... - Persze ez VoIP nélkül nem kicsit lett volna ráfizetés.

Szóval lehet, hogy tapasztalatlan voltam ebben, de hogy ők sem segítettek _semmit_, az fix.
Meg az is, hogy egy szar banda.

Persze a pénzt beszedik, ha arról van szó, utána tojnak az ember fejére.

Hehe, ezek szerint ez most divat.
Én is kaptam angol levelet (egy motort árulok, csak magyar oldalon), persze a második vagy 3. levél után írta, hogy meg van elégedve az árral és küldjek neki paypal infokat. Teljesen gyanus volt a dolog, így írtam, hogy nincs paypal accountom és részemről nemzetközi utalásra a Western Uniont preferálom. Soha többé nem hallottam felőle... :)