3d modellezés

http://youtu.be/CIZo30AwhE4

Év eleje óta tanulgatom a Blendert, néhány apróság eléggé zavar. Például hogy az alapértelmezett renderelőmotor nem kezeli rendesen a fénytörést (az átlátszó tárgyakat rendesen lerendereli, de utána az árnyékuk olyan, mintha nem átlátszó lenne).
Szerencsére lehet választani a Cycles renderelőmotort is, ez jó cucc: elvileg kezelné a fenti problémát, valamint használná a videókártyát is. Gyakorlatilag az enyémet nem, mert az Intel kb. addig támogatott Linuxon, amíg csak rángatózó ablakokat kell kirajzolni. Emiatt a fenti, nem egészen öt perces videó öt órán át renderelődött, és így is elég zajos lett a képe.

Szerk.: A LuxRendert majd ki kell próbálnom, no nem mintha azzal valószínűleg gyorsabb lenne… http://www.luxrender.net/forum/gallery2.php?g2_itemId=1928

Hozzászólások

Elég türelmes ember lehetsz, ha Intel kártyával modellezgetsz... :)

Jobb híján az vagyok :-) – ezen kívül van egy elég öreg gépem Ati 9200-as kártyával, úgy rémlik, az sem főnyeremény. Viszont az nem zavaró, ha akár 5-6 órán át pörgeti a fél processzort a Blender, nincs az senkinek sem útban…

int getRandomNumber() { return 4; }  // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű.  xkcd

Szerintem ebben komolyabb extra nincs technikailag:
Fénytörés (üveg), subsurface scattering (szőlőszem), depth of field, ambient lighting, ambient occlusion, nagyon jól eltalált normal mapek ésshaderek… Mindet tudja a Blender is, esetünkben a fénytörés sem okoz gondot, mivel így első blikkre a fényt törő tárgyaknak nem látszik az árnyéka.
Ettől függetlenül jó sokat el lehetett ezzel is bíbelődni… ☺

int getRandomNumber() { return 4; }  // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű.  xkcd

Nem tudok róla, hogy tudna – a beépített renderelőjénél át se világít a fény a tárgyakon, nemhogy megtörne, kb. annyi a beállítási lehetőség, hogy van vagy nincs árnyéka egy tárgynak.
Cyles tudtommal szindtén nem tud ilyet.

Időről időre megpróbálok más rendermotorokat betolni a Blender alá, egyelőre kevés sikerrel…

int getRandomNumber() { return 4; }  // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű.  xkcd