Mit érdemel az a bűnös, aki ...

Fórumok

... a hostolt weboldalát (.hu) számlatartozás esetén (fizetés helyett) átregisztrálja másik szolgáltatóhoz?

A domain fölött ő rendelkezik, vissza nem irányíthatom, de írhatok fizetési meghagyást.
Egyéb ötlet? (varratok magamnak sárga öltönyt és beülök hozzájuk, történetesen egy vendéglőről van szó)

Hozzászólások

Csak azt ne mond, hogy az első alkalommal hallottál ilyet.. Sajna ez van és a vendéglősök tipikusan ilyenek.

nagyon egyszerű a dolog...a tárhelyet vagy a domaint előre kell kifizetni... lejárat előtt ki kell értesíteni többször az ügyfelet e-mailben, a megfelelő információkkal...ha nem fizet akkor nem hosszabbodik sem a tárhely, sem a domain...
akinek ez a rendszer nem tetszik elmehet máshova, de szinte mindenhol így van már...

ha a számlát ( gondolom számlás ) befogadták, ellenvéleménnyel/kifogással( lejárattól számított 15 napon belül) nem éltek ellene, akkor még 2 fizetési felszólítást küldj el, ha ezek ellenére sem fizetnek kezdeményezz felszámolást a cég ellen, csak a tréfa kedvéért. Vagy csak jelezd ennek az opciónak a lehetőségét az "adós" felé.

Van ilyen, pont azért, mert a pár ezres tételt inkább lenyelik az emberek, az ilyen pofátlan szarok meg pont erre apellálnak. Igazából a boltokban is ugyanez megy kisebb méretben, mindenki sír, hogy szar a kiszolgálás, de azért csak sorba áll, kifizeti a hibásan kiírt ár helyett a drágábbat, hümmög, vagy otthon elmeséli felháborodva, milyen igazságtalanság történt. Senki nem áll a sarkára, mert az olyan "ciki". Ha ez változna, talán leszoknának a pofátlankodásról azok, akik most ebből élnek.

+1

Egyébként szvsz nincs olyan, hogy pár ezres tétel, csak megkárosítás/csalás/lopás van, összeghatártól függetlenül. Amíg 20ezer forint alatt a helyi jegyző foglalkozott a lopásokkal, mert még csak szabálysértésnek sem volt nevezhető, addig amikor haverom benzinkúton dolgozott, nem egyszer fordult elő, hogy a mercis/audis beállt, tankolt 19990 Ft-ért, és elhajtott. A rendőrség le se szarta, viszont a kár a dolgozók béréből le lett vonva, akik SEMMIT nem tudtak tenni!

Volt tavaly azt hiszem az a három kiccsaj, akik évnyitó után viccből loptak valami bizsut valami boltból, aztán meghurcolták őket, meg fogdában töltöttek egy éjszakát. Tudom, hogy most egy genyaláda leszek, de én őket se tudtam sajnálni! Nekem volt gyerekszobám, furcsa módon sose jutott eszembe lopni! Nekik úgy tűnik, ez kellett ahhoz, hogy nekik se jusson eszükbe többet.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Nem hinném, hogy a hostingdíj olyan hatalmas kiadást jelentene az adott cég részére, de manapság ez az általános, illetve elég gyakori. Saját példánál maradva, web, emil hostingot adtunk egy cégnek, gondolták átviszik máshoz mert az 500forinttal olcsóbb volt. Nem szóltak, csak ugye láttuk a folyamatban levő átregisztrációkat. Miután ez megtörtént, a cég ügyvezetője írt a supportunkra, hogy mostanság napi soksok spamet kap, mi történt, meg csináljunk valamit...

Nekem már 5 éve volt ilyen ötletem, amikor is egy ismerős azt mondta hogy ennek erős adatkezelési aggályai vannak, mert hát a jogok... "Teccettek volna fizetni..."

Ha lesz ilyen azért szóljatok, tudom majd bővíteni. :) Igazából úgy az igazi ha cégnév + ügyvezető + konktakt (cég váltások ugye) is szerepel, csak asszem itt jön ki, hogy személyes adatával visszaélés lenne.

Sok homáros írásnál azért erősen kilóg nekem a lóláb. Nem mindíg biztos, hogy a cég volt a hunyó vagy messze nem annyira ahogy írják. Azt el kell fogadni, hogy emberek dolgoznak (vagy remek szoftverrel vezérlelt gépek) és lehetnek hibák. A nagy kérdés az, hogy esetleges hibákat vagy konfliktus helyzetet hogy kezeli a kedves ügyfél vagy a túloldal.

Pl. most legutóbb szídták az ikeát, hogy jajjdeszenyók. Nekem teljesen ellentétes a tapasztalatom, pedig sokmindent vettünk ott. Többször előfordult, hogy "bocs ebből többet vettünk" alapon cseréltünk (bontatlan csomagolás természetesen) vissza és szó nélkül vették vissza, ráadásul volt hogy a másik áruházukban. Sőt olyan is volt, hogy kimaradt egy alkatrész (pont a fő alkatrész, egy lenyiló pánt) a dobozból és hívtam őket, hogy ilyenkor mi a teendő. Rögtön ott a telefon túlvégén megnézték, hogy melyik áruházba mehetek érte és még aznap el tudtam intézni, abszolút normális volt a hozzáállásuk.

A másik oldalról pedig olyat láttam többször, hogy jött az email hogy "már megint nem megy az emailezés". Azt írja, "már megint", mintha naponta nem menne. Az utolsó ilyen emailje 3-4 hónapos volt az illetőnek és ott is valamilyen helyi vagy elnézésbeli probléma volt.

szigorúan cégnévvel, aláírási címpéldánnyal lehet regisztrálni,
valamint az érintett számla mellé csatolni legalább egy postai úton kiküldött felszólítást ajánlott szelvénnyel.

természetesen a nem fizető fél is regisztrálhat (a fenti módon) és feltöltheti a befizetési bizonylatot.

Van rengeten olyan szolgáltatás, amit egyszerűen nem lehet prepaid-ben megoldani - vagy csak nem szereti senki úgy igénybe venni. (pl Te sem - nézzük csak, pl autószerelés)

éppen a vitatott tartozás és hasonlók adnék lehetőséget a másik oldalnak is.

Kelesztle feszitjuk szamszon a szadiszta szatil helyett. Esetleg megkovezni, miutan a megfujom a sipot.

Add el a tartozást, ha tudod bizonyítani hogy tartozik.

A kezelés módjának munkafolyamata:
http://www.costella.hu/galeria.php

Szód tele a googlit, hogy nem fizetnek.

Jogilag feltehetően tehetetlen leszel, mivel ha ehhez így állnak, feltehetően az adófizetéshez is, így évente egy új kft-t kergethetsz.

Vagy lenyomod Lúdas Matyiban a dolgot.
KÉPEK

Ha magyarországon magyar vállalkozónak dolgozol, be kell kalkulálnod, hogy csak nagyon ritkán fognak időben fizetni ... mert mert mert ... de főleg mert magyarországon képtelen a többség felfogni ha nem csak a lába, hanem még a hasa is kilóg a takaró alól ...

Sajnos sok ilyen cég van, hogy nem fizet, de ez nem általános. Főleg, hogy most nincs állami megrendelés, amelyről tudjuk, hogy soha nem fizet időben, ezzel a körbetartozás elindítója. A cégek nagy része fizet(ne) időben, ha tehet(né)i. Az, hogy már egy étterem is ebben a körben van az meglep. De abban is biztos vagyok, hogy a történet néhány része nem így van, vagy legalábbis még történt egy s más, ami el van hallgatva:)

velem tortent olyan, hogy koltozes utan par honappal felhivott a szolgaltato behajto cege, hogy a szamlatartozasomat atvettek behajtasra.
kiderult, hogy 2-3 honappal korabban lett volna aktualis 1 domainem hosszabbitasa.
megadtam az uj cimemet, kikuldtek a szamlat, befizettem, majd rakerdeztem, hogy mit jelent, hogy felfuggesztettek a szolgaltatast, mert a domainem vegig elerheto volt.
mondtak, hogy technikailag a domaint ilyenkor nem fuggesztik fel, de fizessek be 5000 forint visszakapcsolasi dijat.
mivel ugy ereztem, hogy igazan kuldhettek volna egy emailt, vagy hivhattak volna telefonon, mielott (papiron legalabbis) kikapcsoljak a szolgaltatast ezert nem fizettem ki a penzt, hanem atvittem masik szolgaltatohoz az osszes (nem sok, talan 6 darab) domainemet.

szerintetek ez kocsogseg volt?

Tyrael

Ezeket az eseteket igyekszem megelőzni. Udvarias, de folyamatos kapcsolattartással a nem fizetők felé. Esetleg fokozatosan korlátozni őket, ha nagyon nem hajlandók a fizetésre - pl. eltűnnek, külföldön vannak, pont utalásra várnak, elfelejtették a banki jelszavukat, spam mappába került a fizetési felszólítás, fizettek, de véletlen rossz számlaszámra és most próbálják a banktól visszaszerezni a pénzt, a gyerek elkeverte a csekket (szívesen küldök újat), az asszony megváltoztatta az email jelszót, tárgyaláson van és nem ér rá, elsején fizet majd ha megjön a családi pótlék stb.

Alkalmazok egy számla utánkövető rendszert:

1. kimegy az elektronikus számla
2. pár napra rá kimegy egy email: "pár napja számlát kapott"
3. ma van a fizetési határidő
4. egy hete volt a fizetési határidő
5. két hete volt a fizetési határidő - 15 nap múlva korlátozunk
6. három hete volt a fizetési határidő - egy hét múlva korlátozunk
7. lejárt, holnap korlátozunk

a korláltozási napon még több telefonkísérlet

Nagyon hasznos rendszer, durva korlátozással még csak egy esetben kellett élni - de ez után sem fizetett:))
Általában a negyedik emailnél 95%-ban fizetnek.
Minden levél tartalmazza az átutalás adatait, a szolgáltatás adatait, szóval marha kényelmes nekem és az ügyfélnek is.

A fokozatos korlátozás pedig: 1. tárhely méret limit. - működik minden de újat feltenni nem nagyon tud; 2. kimeő email korlátozás pl napi 10db
szép lassan észreveszi magát és fizet:)

De mondom, ez nagyon ritka, jó dolog a "számlabasztató" sorozat.

Eleinte kézzel csináltam, aztán mikor követhetetlen lett (kb két hét alatt:)) áttértem CRM alkalmazásra, amit úgy alakítottam ki, hogy kezelje ezeket is. A legtöbb CRM alkalmas ilyen levelek automata küldésére. pl ZOHO

Ami kimaradt még a fenti dörgedelmes listából az a köszönő levél, melyet akkor kap, ha megjött az utalás. Nagyon nagyon szépen megköszönöm benne a gyorsaságát, pontosságát, stb.

Mellékszál, de ez az egész CRMesdi nagyon átláthatóvá tette az egész nyilvántartásomat, áldom a napot, amikor bevezettem. Nemcsak ez a számla ügy van automatizálva, hanem az előfizetések lejártáról szóló értesítések, stb, minden ami ügyfélkapcsolat. Bőven megéri beállítani egy fizetős komplett verziót is.

Alap, hogy olyan szolgáltatást, mint pl. a hoszting és a domain, amelyet bármikor elvihetnek tőled, és utána már nem tudod kikényszeríteni a fizetést, mindig előre kell fizettetni az ügyféllel.

Más a tapasztalatom. Nem mindig lehet előre fizettetni. Vannak sürgős ügyek, gyakran előfordul, hogy aznap szeretne domaint/tárhelyet, sőt "meg tudná oldani, hogy egy óra múlva menjen?"--- ezeket nem tudom előre fizettetni, de megcsinálom. Alapvetően bízom az emberekben, máshogy nem megy az élet.
Ha normálisan van kitöltve egy megrendelő és nem citromailes címről rendelnek hajnali 3:35kor pl "bitseederdragonhunter" típusú domaint, akkor 99%ban bejön az üzlet és még hálás is az ügyfél a bizalom miatt. A maradék meg legyen boldog a lopott cuccával, ennyi belefér.

Online rendszer a kulcsszó :)
Így ha az ügyfélnek valóban fontos a gyorsaság, akkor a (rendszer által generált) szükséges dokumentumokat beszkenneli és visszatölti, a (rendszer által generált) díjbekérőt pedig bankfiókban befizeti, így néhány órán belül már használhatja is a domaint és a tárhelyet is.

Abban az országban, ahol a domain regisztráció papíralapú és még a céges ügyfelek jelentős része is sárga csekken fizeti a szolgáltatást? :DDD
De szép lenne, ha végre egy kicsit is ki lenne használva nem hogy a bankkártyás, de legalább a paypal modulom is. -Álmodozás-

Igen, ebben az országban ;)
Értelemszerűen, ha postai csekken fizeti be a pénzt a bankszámlára, amiről a posta 10 nap alatt küldi el a csekk fénymásolatát a bankon keresztül, akkor nem tudom az ügyfélnek a postai befizetés napján jóváírni az összeget.
De ha fontos, hogy minél hamarabb működjön a szolgáltatás, akkor ezért az ügyfél is legyen hajlandó tenni valamit: fizessen úgy, hogy azonnal megjelenjen a bankszámlámon az összeg, illetve nyomtassa ki, írja alá a doksikat és juttassa vissza minél hamarabb.