Na igen. Az összes autószerelő ismerősöm legszívesebben a Dunába tolná, vagy felrobbantaná az Olasz autókat, élén a Fiattal, utána meg az Alfa Rómeókkal.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
Ez igaz lehetett kb. 20 éve, de amióta tele vannak a kocsik mindenféle dologgal, egy tűt nem lehet leejteni a motorházban, hogy ne valami ketyerére essen... legyen az bármilyen autó. :)
Csodák nincsenek, ha az ember vesz x pénzért egy autót, akkor teljesen mindegy, hogy azt melyik országban gyártották, szinte mindenhol azonos a minőség, maximum egy-egy hibás szériát kifogva lehet "általánosítani" az adott gyárra, de ettől még simán bele lehet húzni a kedvenc márka esetén is hibába, maximum letagadja az ember... :)
inkabb maskepp fogalmaznek: a francia autokban ugy vannak elhelyezve a dolgok, hogy ki kell csavarnod a konyokod hogy ki tudd csavarozni (nem beszelve egy-ket kevesbe ismert szbvanyu csavar letezeserol), mig pl. egy BMW-ben minden autoszerelok szamara jol hozzaferheto helyen van
a renault gyárban 7 mérnököt foglalkoztattak 99-ben azért, hogy az autó:
-hogy nézzen ki
-milyen felszereltsége legyen
-milyen kezelőszervek hol legyenek
-milyen extrákat rakjanak bele
-motorikus dolgok
további 19 mérnököt azért fizettek, hogy melyik alkatrész mikor hogyan menjen tönkre, de minél sűrűbben.
és egyébként eddig sem változott semmi náluk....
--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző
mivel más ilyen információról nem tudtam/nem tudok, így csak a fentit hoztam fel példának.
[szubjektív]
amúgy pedig a szálat végig nézve azt tudom mondani, hogy általában én az autók szerviz igényét (korától függően) szorzóval "állapítom" meg.
alaphelyzet legyen egy szuzi, mondjuk az 1szeres szorzóval, mert 1szerű autó, soha nem rohad le, nincs agyon-vissza elektronizálva.
akkor egy opel is vagy ide, vagy a 2szeres szorzóba tehető, kortól függően.
a vw/renault/peugeot/citroen szerintem már ugrik egyet, tehát akár 3szoros szorzóval is lehet számolni (passat, phneon, a franciáknál pedig az elmúlt 6 év termése)
a bmw/audi/merci 4-5szörös szorzóval bírhat (feltéve hogy nem idősebb 8 évnél).
indokaim:
szuzi egy igénytelen közúti állatfajta, általános szerviz igénye az olaj és szűrők (15e km), valamint a fékbetétek cseréje (2-3 évente)
(ez úgy 20-30ezres tétel ha egy kalap alatt végzik, és akkor jó minőségű olajat és betétet vettél hozzá)
ezzel szemben minden más márkánál többször kell zsebbe nyúlni, a felső kategóriában ugye elég mélyre.
egy átlagos 1-5 év közötti bmw/merci/audi éves szinten képes lehet fél millát is kivenni a kasszából, míg ugyanilyen korosztályú vw/citroen/peugeot/renault ennek feléből is megúszható, ritkább esetben még ettől is olcsóbban.
az ADAC statisztika pedig csak önmagában ne legyen mérvadó, pláne hogy talán az itthon lerohadt autókról nem is olvasol benne -10 lerohadt autóból 2 köt ki márkaszervizben-.
--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző
amúgy pedig a szálat végig nézve azt tudom mondani, hogy általában én az autók szerviz igényét (korától függően) szorzóval "állapítom" meg.
Valóban szubjektív. :)
szuzi egy igénytelen közúti állatfajta, általános szerviz igénye az olaj és szűrők (15e km), valamint a fékbetétek cseréje (2-3 évente) (ez úgy 20-30ezres tétel ha egy kalap alatt végzik, és akkor jó minőségű olajat és betétet vettél hozzá)
Egy Fabia is egyszerű igénytelen állatfajta, mégis jóval többet költöttem rá 5 év alatt, mint a Toyota Corollára 4 év alatt, pedig a Fabia új volt, amikor megvettem, a Corolla meg 3 éves... mítosz, hogy a Japán alkatrész és szerviz drágább, mint a német(cseh), szinte egy árban vannak az alkatrészek egy árkategórián belül... :)
alaphelyzet legyen egy szuzi, mondjuk az 1szeres szorzóval [...] ezzel szemben minden más márkánál többször kell zsebbe nyúlni, a felső kategóriában ugye elég mélyre.
A szorzóidat mire érted? Árra vagy munkaórára? Mert munkaórára nincs jelentős különbség a felsorolt típusok között, de alkatrészárban nyilván van -- kell különbségnek lennie: egy 800 kilós autó fékbetétje nem annyiba kerül, mint az 1300 kilós autó fékbetétje, ahogy egy 155/80R13 gumi se annyiba kerül, mint egy 175/70R14. A kedvedért előkerestem a Corolla tavalyi szervizszámláját, pont tavaly volt fékbetétcsere: 28e volt a tárcsafék betétcseréje -- szerintem ez nagyjából arányos az autók árával.
A meghibásodás általában nem arányos a kocsiba tett elektronikai tömeggel, nem célja egyik autógyárnak sem, hogy a termékeit az út szélén lássák nyitott motorháztetővel. Mítosz, hogy a jobban elektronizált autó gyakrabban meghibásodik, az viszont igaz, hogy előrejelzi a meghibásodást. Egy megfelelő motorelektronikával már régen jelez a műszerfalon, hogy baj lesz egy hengerrel, mielőtt valóban baj történik azzal a hengerrel (konrét példa Fabia kapcsán) -- de legalább van időd felkeresni egy autószerelőt, nem áll meg egyik pillanatról a másikra az út szélén.
egy átlagos 1-5 év közötti bmw/merci/audi éves szinten képes lehet fél millát is kivenni a kasszából, míg ugyanilyen korosztályú vw/citroen/peugeot/renault ennek feléből is megúszható, ritkább esetben még ettől is olcsóbban.
Ezt azért illene adatokkal alátámasztani... a BMW/Mercedes/Audi triumvirátusba se kell lényegesen több olaj, mint egy olcsóbb autóba, az átlagos kopó-fogyó alkatrész se kerül sokkal többe, csak amennyit az anyaghasználat és a nagyobb súly igényel. Ismét elő tudom venni a Corollát, mint példát, négy év alatt egészen pontosan 370e forint volt a szerviz, s ebben benne van műszaki vizsga, zöldkártya, letört tükör cseréje, fékbetétcsere és egy garnitúra téli gumi is. Felírok és megőrzök mindent, eddig például 913e forintnyi benzint töltöttem a kocsiba és 483e forintnyi volt CASCO+KGFB, illetve 95e forint a gépjárműadó... ezekhez kell arányosítani a szervizköltséget. :)
Egy Corollát egyébként hova sorolsz?
az ADAC statisztika pedig csak önmagában ne legyen mérvadó, pláne hogy talán az itthon lerohadt autókról nem is olvasol benne -10 lerohadt autóból 2 köt ki márkaszervizben-.
Nyilván a német autóklub autómentője nem fog idáig kijönni, másrészt nem márkaszervíz megjelenés az ADAC statisztika, hanem útszélen lerohadt autók meghibásodási statisztikája, és mint ilyen egész jó képet ad a német autópark állapotáról, lehet rá alapozni.
-- http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
a szorzókat természetesen a költségekre értettem.
az a sok rohadt elektronika meg nagy %-ban hoz elő szopató hibákat, mintsem bármit is megelőzzön....
adatokkal a triumvirátus általam besorolt szerviz költségét nyugat-dunántúlon bármelyik szerviz szolgál neked, feltéve hogy nem két db-ot javít évente, hanem hetente/havonta visznek hozzá 8-10 ilyet.
(mondjuk tény hogy munkadíjban van különbség egy akármilyen és egy márkaszerviz között)
nem mindegy viszont, hogy egy piszlicsáré alkatrész ha szétmegy hogyan cserélhető!
szuzinál valami szirszar a hátsó hídnál előkeríthető, míg bmw-hez komplett hidat adnak, mert nincs csak úgy mindenféle szirszar. r-go szuzinál 7-10ezer, bmw-nél komplett híd 150-200ezer
futómű....
alsó kategóriában szintén nagy eséllyel cserélhetőek dirib-darab alkatrészek, bmw/audi viszont kompletten adja -mert nem hülye- készletben, mondjuk tokkal vonóval azt a sok cuccot, ami a féltengely meg a kerék között van.
Corollát nem sorolhatok se fapadra se luxusba. ilyenem nem volt, ámbár mivel japán autó, talán megállhat az 1-2szeres szorzónál.
az pedig, hogy németországban mizujs a lerohadt autókkal, nálunk irreleváns a következők miatt:
-ott van lé a márkaszervizt kifizetni, ki is fizetik, mert természetes jelenség
-ott nem szaroznak a népek az autó _alapvető_ szükségleteivel, míg itthon szinte mindenki csak hajtja a kocsit.
-ott érdemes használt autót venni, mert azt kapod amit látsz. míg itthon.......
szóval igen nagyok a különbségek....
--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző
Néhány apróság:
- nagyobb értékű autóknál is lehet kis alkatrészeket venni, nem csak egyben.
- az elektronika nem hoz elő hibákat, hanem jelzi azokat.
- családban van egy visszavonult és egy aktív autószerelő.
- attól, hogy a Corolla japán autó nem drága az alkatrész
" mítosz, hogy a Japán alkatrész és szerviz drágább, mint a német(cseh), szinte egy árban vannak az alkatrészek egy árkategórián belül... :)"
Nézzünk egy konkrétumot: 2001-es 626-os Mazda (2.0 - 100 kw), bal hátsó ABS jeladó: 90.000 Ft (Unix ár)
Fábiába ez 6.000 Ft. Passathoz nagyságrendileg 10.000 Ft.
Peugeot-t biztos hogy szidott ket olyan szerelo is, akik kozul az egyik egy uj a masik egy regi BMW-t hozott fel ellenpeldakent (ismerose/mienk), hogy azt mennyivel jobb volt nem sokkal azelott szerelni/szervizelni, es mindketto hozzatette, hogy ez francia betegseg, hogy nem lehet hozzaferni trivialis alkatreszekhez
Értem, tehát szóbeszéd alapú általánosításról van szó. Egyébként le merném fogadni egy láda sörbe, hogy az említett új Peugeot és új BMW nem volt egy árkategóriában.
Persze vannak bizonyos típusok és sorozatok, amelyek az átlagnál nehezebben vagy könnyebben szerelhetőek, de nagy általánosságban elenyésző a különbség az azonos árkategóriában lévő autók megbízhatóságában, szerelhetőségében és élettartamában. Ha lenne jelentős különbség, akkor az igen hamar kiderülne az adott márka vagy típus kihalásával.
De ha mondanál konkrétumot, akkor azzal el lehetne ballagni az adott márka szervizébe és rákérdezni, hogy mennyi a normaideje az adott alkatrész cseréjének... csodálkoznék, ha jelentősebb különbség lenne.
-- http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
en kerek elnezest, hogy elhittem ket autoszerelonek is, hogy nemet precizitas > francia ganyolas. Marpedig a nemetekrol tudjuk, hogy alapjaraton eleg preciz nepseg, foleg ha technikarol van szo (most ezt statisztikusan mondom, nyilvan van ott is trehany kivetel).
hozzatennem, hogy mindketto valahogy igy mondta, hogy "amint az a BMW-teken is latszott, a nemetek ezeket sokkal hozzaferhetobb helyre rakjak, franicaknal szenvedni kell vele mindig", magyarul ok altalanositottak, en csak tovabbadtam az infot. Az mar egy masik kerdes, hogy arkategoriaban a Merci az Audi es a BMW kapasbol nem versenykepes a francia autokkal (Wolksvagen es Opel viszont az)
en kerek elnezest, hogy elhittem ket autoszerelonek is, hogy nemet precizitas > francia ganyolas.
Bocsánatot kívánok, azt kellene belátni, hogy egy három milliós autónál a német is gányol, 15 milliós autónál a francia is precíz.
hozzatennem, hogy mindketto valahogy igy mondta, hogy "amint az a BMW-teken is latszott, a nemetek ezeket sokkal hozzaferhetobb helyre rakjak, franicaknal szenvedni kell vele mindig".
Ahja, mint mondottam volt, tessék elővenni mindkét típus normaidejét az adott szerelésre, és ezek után hinni a szerelőnek, amelynek - gondolom teljesen véletlenül - német autója van... aztán átmenni egy francia autóval rendelkező szerelőhöz és ugyanezt megkérdezni... :)
Az mar egy masik kerdes, hogy arkategoriaban a Merci az Audi es a BMW kapasbol nem versenykepes a francia autokkal (Wolksvagen es Opel viszont az)
Mi az, hogy nem versenyképes - azt leszámítva, hogy egyedül a BMW nem gyárt kistehert? :)
Vegyél már elő német és francia gyártóktól például aktuálisan kapható családi autót, majd nézd meg, hogy mennyire nincs különbség köztük... vagy vegyél elé ADAC statisztikát és lepődj meg, hogy a germánok miért vesznek annyi francia autót, pedig tudniuk kellene, hogy a francia autó egyszerűen rossz. :)
-- http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
"en kerek elnezest, hogy elhittem ket autoszerelonek is, hogy nemet precizitas > francia ganyolas."
Nem ertem mit panaszkodik. Auto-auto. Az a munkaja hogy megoldja. Ha le kell bontani a fel autot, akkor is. Attol hogy a termek nem az O szaja ize szerint keszul (ertsd: nem o all a prioritaslista tetejen), meg a munkaja marad. Programot sem a karbantartonak irunk (csak hogy hozzak egy IT hasonlatot az autos szalba az IT portalon).
Meglepodtem volna, ha ezt kihagyod :D De pl. te is karomkodsz, mikozben egy Debian szervert tartasz karban, es kozben mondod, hogy "a Linuxok szarok, a FreeBSD-kkel sokkal kevesebb baj van, a multkori FreeBSD-s szervergepeteken konnyebb volt elerni a dolgokat". Es neked is jonnek a Franko-felek autos portalon IT offtopic-kal, hogy marpedig a Linux jo, mutass neki gyarbeli hivatalos karbantartasi idot mindket rendszerrol ;) (es en tenyleg csak azt allitottam, hogy a francia autoknal tobbet karomkodnak)
gondoltam bizonyos esetekben elofordulhat, hogy legalabb bottal megpiszkalod a Debiant, hogy mukodjon, es kozben szidod, hogy volna erre jobb rendszer is ;)
+1
Mikor viszem az F Astrát, mindig mondják, hogy végre! Ezt jó, egyszerűen élvezet szerelni. Van hely, minden hozzáférhető.
Ugyanez már a H Astrara nem mondható el :)
-- Discover It - Have a lot of fun!
egy időben autóriasztókat/autóhifit szereltem még a 90's évek elején, akkori tapasztalatom szerint a francia autók a legnehezebben szerelhető/szétszedhető/javítható szerkezetek, de nemrég is egy ismerős beleszaladt otthon a Peugeot 406-osa házi javításának 'szépségeibe', két napig szerelte, majd az autószerelő ismerősével még egy napig, aztán járóképesre összerakva műhelyig el, és ott ripityomra szétszed és akkor végre normálisan megjavít és összerak...ez utóbbi még két nap volt..
-- "Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Nincs es nem is volt francia autom, de csaladban van autoszerelo es mar a masodik Citroent vette par eve azzal, hogy nemetet tobbe nem. De ugye ez nem statisztikai mennyiseg, csak egy velemeny a sok kozul... :)
Egyebkent vannak dilettans szerelok, akik a hozza nem ertesuket es a szerszamhianyt az auto szidasaval potoljak... Mondjuk szar dolog szembesulni azzal, hogy a fekbeteteket otlapfeju csavar tartja, es olyan szerszam eppen nincs... Aztan mar jon is a szerelhetetlen jelzo...
-- http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
finoman megjegyzem hogy egy autó nem attól lesz szerelhetetlen hogy nincs hozzá megfelelő szerszám... de gondolom ezt a családban lévő autószerelő meg fogja tudni erősíteni :)
bizonyára vannak dilettáns szerelők is (és ez most nem minősítés akart lenni a német márkákkal szemben a Citroent favorizáló mesterre), de sokkal inkább valószínű, hogy amit nagyon sokan szidnak, ott kell lenni némi tapasztalatból adódó igazságtartalomnak is :)
-- "Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
mihez képest? ha egy szerelő egész eddig munkássága alatt szerzett tapasztalatát használjuk fel mintának, akkor ez elegendő kell legyen az ő véleményének kialakításához. ha globálisan ez a minta gyakran ismétlődik, azt átlagosnak tekinthetjük. melyik a kisebb minta? a 'sok légy nem tévedhet'-elv, vagy a családtag szerelő gyökeresen eltérő véleménye? ez is vélemény, az is... jó kérdés, mindenki döntse el maga...
-- "Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Oszt ismetlodik globalisan a minta, vagy csak wishful thinking? :)
Valahogy nem sikerult meg megertenem, hogy mire jo nemzetkozi multi autogyarak eredendo nemzete szerint velemenyt mondani, amikor a cegek ugy ossze vannak kapcsolodva tulajdonos, licenc, gyarkapacitas, beszallito, es sok egyeb kapcsan, mint egy tal spagetti... nade mindegy, nem most fogom megerteni.
-- http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
a wishful thinking nagyon relatív ebben az esetben hiszen az ellenkezőjére is érthető, akkor pedig jobb ha a inkább a globális mintát vesszük alapul :)
félreértesz valamit, nem a nemzetiség alapján, hanem az adott nemzet autógyártásában sorozatosan megnyilvánuló mérnöki gondolkodás az, ami alapján aztán párhuzamot lehet vonni...
-- "Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Töménz magzar nzelvlecke :-) (Én is rákezdtem a megcserélt yz miatt...) :-)) Úgyhogy a vas legyen az autó vagy 'ámítógép, néha kihozza az emberből a 'zállatot :-))
Hozzászólások
http://www.1000birka.hu/birkak
:)
írtam bele én is :)
--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző
WTF??? Erre ennek kell bejönnie? (erősen NFSW/shockvideo), és ha igen, akkor a k********dért nem jelölted, hogy shockvideó??
---
http://xkcd.com/258/
Apple MacBook Pro 13"
C2D 2.26GHz/3MB | 4GB@1067MHz | 160GB@5400rpm SATAII
Van némi XSS... mindig van aki kipróbálja, én meg mindig elfelejtem javítani. :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
treeeeeeey!!! ;)
Na igen. Az összes autószerelő ismerősöm legszívesebben a Dunába tolná, vagy felrobbantaná az Olasz autókat, élén a Fiattal, utána meg az Alfa Rómeókkal.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
enyemek a franciakat szidjak, a nemeteket szeretik
Az egesz postrol amugy Mucsi Zoltan jutott eszembe:
http://www.youtube.com/watch?v=LkySFLp9XHw
http://www.youtube.com/watch?v=wqsrhBAqk60
A Francia autókkal sincsenek kibékülve, de ugye most az Olasz autók volt a téma.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
Enyém a Japánokat anyázza, amikor viszem a Mazdát. Úgy látszik márkafüggetlenek. :)
a nemeteket mind dicseri, hogy minden jol hozzaferheto helyen van
Ez igaz lehetett kb. 20 éve, de amióta tele vannak a kocsik mindenféle dologgal, egy tűt nem lehet leejteni a motorházban, hogy ne valami ketyerére essen... legyen az bármilyen autó. :)
Csodák nincsenek, ha az ember vesz x pénzért egy autót, akkor teljesen mindegy, hogy azt melyik országban gyártották, szinte mindenhol azonos a minőség, maximum egy-egy hibás szériát kifogva lehet "általánosítani" az adott gyárra, de ettől még simán bele lehet húzni a kedvenc márka esetén is hibába, maximum letagadja az ember... :)
Az autószerelők pedig olyanok, mint a programozók: azt szídják, amivel éppen dolgoznak... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
inkabb maskepp fogalmaznek: a francia autokban ugy vannak elhelyezve a dolgok, hogy ki kell csavarnod a konyokod hogy ki tudd csavarozni (nem beszelve egy-ket kevesbe ismert szbvanyu csavar letezeserol), mig pl. egy BMW-ben minden autoszerelok szamara jol hozzaferheto helyen van
Egészen pontosan melyik francia autó és melyik BMW? Tegyük konkréttá az összehasonlítást.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
a renault gyárban 7 mérnököt foglalkoztattak 99-ben azért, hogy az autó:
-hogy nézzen ki
-milyen felszereltsége legyen
-milyen kezelőszervek hol legyenek
-milyen extrákat rakjanak bele
-motorikus dolgok
további 19 mérnököt azért fizettek, hogy melyik alkatrész mikor hogyan menjen tönkre, de minél sűrűbben.
és egyébként eddig sem változott semmi náluk....
--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző
Nyilván ez más autógyárban nem fordul elő, ugye?
Másrészt érdemes azért rápillantani az ADAC statisztikákra is, ha már meghibásodásról van szó... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
mivel más ilyen információról nem tudtam/nem tudok, így csak a fentit hoztam fel példának.
[szubjektív]
amúgy pedig a szálat végig nézve azt tudom mondani, hogy általában én az autók szerviz igényét (korától függően) szorzóval "állapítom" meg.
alaphelyzet legyen egy szuzi, mondjuk az 1szeres szorzóval, mert 1szerű autó, soha nem rohad le, nincs agyon-vissza elektronizálva.
akkor egy opel is vagy ide, vagy a 2szeres szorzóba tehető, kortól függően.
a vw/renault/peugeot/citroen szerintem már ugrik egyet, tehát akár 3szoros szorzóval is lehet számolni (passat, phneon, a franciáknál pedig az elmúlt 6 év termése)
a bmw/audi/merci 4-5szörös szorzóval bírhat (feltéve hogy nem idősebb 8 évnél).
indokaim:
szuzi egy igénytelen közúti állatfajta, általános szerviz igénye az olaj és szűrők (15e km), valamint a fékbetétek cseréje (2-3 évente)
(ez úgy 20-30ezres tétel ha egy kalap alatt végzik, és akkor jó minőségű olajat és betétet vettél hozzá)
ezzel szemben minden más márkánál többször kell zsebbe nyúlni, a felső kategóriában ugye elég mélyre.
egy átlagos 1-5 év közötti bmw/merci/audi éves szinten képes lehet fél millát is kivenni a kasszából, míg ugyanilyen korosztályú vw/citroen/peugeot/renault ennek feléből is megúszható, ritkább esetben még ettől is olcsóbban.
az ADAC statisztika pedig csak önmagában ne legyen mérvadó, pláne hogy talán az itthon lerohadt autókról nem is olvasol benne -10 lerohadt autóból 2 köt ki márkaszervizben-.
--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző
Valóban szubjektív. :)
Egy Fabia is egyszerű igénytelen állatfajta, mégis jóval többet költöttem rá 5 év alatt, mint a Toyota Corollára 4 év alatt, pedig a Fabia új volt, amikor megvettem, a Corolla meg 3 éves... mítosz, hogy a Japán alkatrész és szerviz drágább, mint a német(cseh), szinte egy árban vannak az alkatrészek egy árkategórián belül... :)
A szorzóidat mire érted? Árra vagy munkaórára? Mert munkaórára nincs jelentős különbség a felsorolt típusok között, de alkatrészárban nyilván van -- kell különbségnek lennie: egy 800 kilós autó fékbetétje nem annyiba kerül, mint az 1300 kilós autó fékbetétje, ahogy egy 155/80R13 gumi se annyiba kerül, mint egy 175/70R14. A kedvedért előkerestem a Corolla tavalyi szervizszámláját, pont tavaly volt fékbetétcsere: 28e volt a tárcsafék betétcseréje -- szerintem ez nagyjából arányos az autók árával.
A meghibásodás általában nem arányos a kocsiba tett elektronikai tömeggel, nem célja egyik autógyárnak sem, hogy a termékeit az út szélén lássák nyitott motorháztetővel. Mítosz, hogy a jobban elektronizált autó gyakrabban meghibásodik, az viszont igaz, hogy előrejelzi a meghibásodást. Egy megfelelő motorelektronikával már régen jelez a műszerfalon, hogy baj lesz egy hengerrel, mielőtt valóban baj történik azzal a hengerrel (konrét példa Fabia kapcsán) -- de legalább van időd felkeresni egy autószerelőt, nem áll meg egyik pillanatról a másikra az út szélén.
Ezt azért illene adatokkal alátámasztani... a BMW/Mercedes/Audi triumvirátusba se kell lényegesen több olaj, mint egy olcsóbb autóba, az átlagos kopó-fogyó alkatrész se kerül sokkal többe, csak amennyit az anyaghasználat és a nagyobb súly igényel. Ismét elő tudom venni a Corollát, mint példát, négy év alatt egészen pontosan 370e forint volt a szerviz, s ebben benne van műszaki vizsga, zöldkártya, letört tükör cseréje, fékbetétcsere és egy garnitúra téli gumi is. Felírok és megőrzök mindent, eddig például 913e forintnyi benzint töltöttem a kocsiba és 483e forintnyi volt CASCO+KGFB, illetve 95e forint a gépjárműadó... ezekhez kell arányosítani a szervizköltséget. :)
Egy Corollát egyébként hova sorolsz?
Nyilván a német autóklub autómentője nem fog idáig kijönni, másrészt nem márkaszervíz megjelenés az ADAC statisztika, hanem útszélen lerohadt autók meghibásodási statisztikája, és mint ilyen egész jó képet ad a német autópark állapotáról, lehet rá alapozni.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
a szorzókat természetesen a költségekre értettem.
az a sok rohadt elektronika meg nagy %-ban hoz elő szopató hibákat, mintsem bármit is megelőzzön....
adatokkal a triumvirátus általam besorolt szerviz költségét nyugat-dunántúlon bármelyik szerviz szolgál neked, feltéve hogy nem két db-ot javít évente, hanem hetente/havonta visznek hozzá 8-10 ilyet.
(mondjuk tény hogy munkadíjban van különbség egy akármilyen és egy márkaszerviz között)
nem mindegy viszont, hogy egy piszlicsáré alkatrész ha szétmegy hogyan cserélhető!
szuzinál valami szirszar a hátsó hídnál előkeríthető, míg bmw-hez komplett hidat adnak, mert nincs csak úgy mindenféle szirszar. r-go szuzinál 7-10ezer, bmw-nél komplett híd 150-200ezer
futómű....
alsó kategóriában szintén nagy eséllyel cserélhetőek dirib-darab alkatrészek, bmw/audi viszont kompletten adja -mert nem hülye- készletben, mondjuk tokkal vonóval azt a sok cuccot, ami a féltengely meg a kerék között van.
Corollát nem sorolhatok se fapadra se luxusba. ilyenem nem volt, ámbár mivel japán autó, talán megállhat az 1-2szeres szorzónál.
az pedig, hogy németországban mizujs a lerohadt autókkal, nálunk irreleváns a következők miatt:
-ott van lé a márkaszervizt kifizetni, ki is fizetik, mert természetes jelenség
-ott nem szaroznak a népek az autó _alapvető_ szükségleteivel, míg itthon szinte mindenki csak hajtja a kocsit.
-ott érdemes használt autót venni, mert azt kapod amit látsz. míg itthon.......
szóval igen nagyok a különbségek....
--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző
Néhány apróság:
- nagyobb értékű autóknál is lehet kis alkatrészeket venni, nem csak egyben.
- az elektronika nem hoz elő hibákat, hanem jelzi azokat.
- családban van egy visszavonult és egy aktív autószerelő.
- attól, hogy a Corolla japán autó nem drága az alkatrész
Írtam konkrét adatokat, úgy látom nem nagyon hatott meg, szal én itt abbafejezem, hacsak nem hozol Te is konkrét adatokat.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
" mítosz, hogy a Japán alkatrész és szerviz drágább, mint a német(cseh), szinte egy árban vannak az alkatrészek egy árkategórián belül... :)"
Nézzünk egy konkrétumot: 2001-es 626-os Mazda (2.0 - 100 kw), bal hátsó ABS jeladó: 90.000 Ft (Unix ár)
Fábiába ez 6.000 Ft. Passathoz nagyságrendileg 10.000 Ft.
Nagyszerű... eltaláltal a néhány drágább alkatrész közül egyet, ami (jóval) drágább... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
Peugeot-t biztos hogy szidott ket olyan szerelo is, akik kozul az egyik egy uj a masik egy regi BMW-t hozott fel ellenpeldakent (ismerose/mienk), hogy azt mennyivel jobb volt nem sokkal azelott szerelni/szervizelni, es mindketto hozzatette, hogy ez francia betegseg, hogy nem lehet hozzaferni trivialis alkatreszekhez
Értem, tehát szóbeszéd alapú általánosításról van szó. Egyébként le merném fogadni egy láda sörbe, hogy az említett új Peugeot és új BMW nem volt egy árkategóriában.
Persze vannak bizonyos típusok és sorozatok, amelyek az átlagnál nehezebben vagy könnyebben szerelhetőek, de nagy általánosságban elenyésző a különbség az azonos árkategóriában lévő autók megbízhatóságában, szerelhetőségében és élettartamában. Ha lenne jelentős különbség, akkor az igen hamar kiderülne az adott márka vagy típus kihalásával.
De ha mondanál konkrétumot, akkor azzal el lehetne ballagni az adott márka szervizébe és rákérdezni, hogy mennyi a normaideje az adott alkatrész cseréjének... csodálkoznék, ha jelentősebb különbség lenne.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
Most mint anti-trollkodsz már, az axióma, hogy olasz, francia kocsi SZAR. :)
en kerek elnezest, hogy elhittem ket autoszerelonek is, hogy nemet precizitas > francia ganyolas. Marpedig a nemetekrol tudjuk, hogy alapjaraton eleg preciz nepseg, foleg ha technikarol van szo (most ezt statisztikusan mondom, nyilvan van ott is trehany kivetel).
hozzatennem, hogy mindketto valahogy igy mondta, hogy "amint az a BMW-teken is latszott, a nemetek ezeket sokkal hozzaferhetobb helyre rakjak, franicaknal szenvedni kell vele mindig", magyarul ok altalanositottak, en csak tovabbadtam az infot. Az mar egy masik kerdes, hogy arkategoriaban a Merci az Audi es a BMW kapasbol nem versenykepes a francia autokkal (Wolksvagen es Opel viszont az)
Bocsánatot kívánok, azt kellene belátni, hogy egy három milliós autónál a német is gányol, 15 milliós autónál a francia is precíz.
Ahja, mint mondottam volt, tessék elővenni mindkét típus normaidejét az adott szerelésre, és ezek után hinni a szerelőnek, amelynek - gondolom teljesen véletlenül - német autója van... aztán átmenni egy francia autóval rendelkező szerelőhöz és ugyanezt megkérdezni... :)
Mi az, hogy nem versenyképes - azt leszámítva, hogy egyedül a BMW nem gyárt kistehert? :)
Vegyél már elő német és francia gyártóktól például aktuálisan kapható családi autót, majd nézd meg, hogy mennyire nincs különbség köztük... vagy vegyél elé ADAC statisztikát és lepődj meg, hogy a germánok miért vesznek annyi francia autót, pedig tudniuk kellene, hogy a francia autó egyszerűen rossz. :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
"en kerek elnezest, hogy elhittem ket autoszerelonek is, hogy nemet precizitas > francia ganyolas."
Nem ertem mit panaszkodik. Auto-auto. Az a munkaja hogy megoldja. Ha le kell bontani a fel autot, akkor is. Attol hogy a termek nem az O szaja ize szerint keszul (ertsd: nem o all a prioritaslista tetejen), meg a munkaja marad. Programot sem a karbantartonak irunk (csak hogy hozzak egy IT hasonlatot az autos szalba az IT portalon).
Meglepodtem volna, ha ezt kihagyod :D De pl. te is karomkodsz, mikozben egy Debian szervert tartasz karban, es kozben mondod, hogy "a Linuxok szarok, a FreeBSD-kkel sokkal kevesebb baj van, a multkori FreeBSD-s szervergepeteken konnyebb volt elerni a dolgokat". Es neked is jonnek a Franko-felek autos portalon IT offtopic-kal, hogy marpedig a Linux jo, mutass neki gyarbeli hivatalos karbantartasi idot mindket rendszerrol ;) (es en tenyleg csak azt allitottam, hogy a francia autoknal tobbet karomkodnak)
aruld mar el kirol beszelsz
vagy maradj csendben, igen
gondoltam bizonyos esetekben elofordulhat, hogy legalabb bottal megpiszkalod a Debiant, hogy mukodjon, es kozben szidod, hogy volna erre jobb rendszer is ;)
nem
"Programot sem a karbantartonak irunk (csak hogy hozzak egy IT hasonlatot az autos szalba az IT portalon)."
Ha rendszeresen kell varialni a szoftvert, akkor azert eleg magas prioritassal rendelkezik, hogy 'javithato' legyen.
----------------------
while (!sleep) sheep++;
Apósom rönójában izzócseréhez atomjaira kell bontani az egész elejét.
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal
Hehe, cserélj önindítót egy 91-es 520i BMW-ben :D
Ahogy Lev mondaná:
"Amerikanszki alkatrész, orosz alkatrész egykutya! Mindegyik Made in Tajvan!" :)
+1
Mikor viszem az F Astrát, mindig mondják, hogy végre! Ezt jó, egyszerűen élvezet szerelni. Van hely, minden hozzáférhető.
Ugyanez már a H Astrara nem mondható el :)
--
Discover It - Have a lot of fun!
egy időben autóriasztókat/autóhifit szereltem még a 90's évek elején, akkori tapasztalatom szerint a francia autók a legnehezebben szerelhető/szétszedhető/javítható szerkezetek, de nemrég is egy ismerős beleszaladt otthon a Peugeot 406-osa házi javításának 'szépségeibe', két napig szerelte, majd az autószerelő ismerősével még egy napig, aztán járóképesre összerakva műhelyig el, és ott ripityomra szétszed és akkor végre normálisan megjavít és összerak...ez utóbbi még két nap volt..
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
De Franko ezt nem hiszi el a hivatalos szervizbol jovo szamok nelkul. Az nem erdekli, hogy statisztikusan igy gondolja sok autoszerelo
senki se hallja szívesen, hogy a hőn szeretett, gondosan kiválasztott, drága pénzért vásárolt vagyontárgya bizonyos szempontból nagyon trágya :)
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Nincs es nem is volt francia autom, de csaladban van autoszerelo es mar a masodik Citroent vette par eve azzal, hogy nemetet tobbe nem. De ugye ez nem statisztikai mennyiseg, csak egy velemeny a sok kozul... :)
Egyebkent vannak dilettans szerelok, akik a hozza nem ertesuket es a szerszamhianyt az auto szidasaval potoljak... Mondjuk szar dolog szembesulni azzal, hogy a fekbeteteket otlapfeju csavar tartja, es olyan szerszam eppen nincs... Aztan mar jon is a szerelhetetlen jelzo...
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
finoman megjegyzem hogy egy autó nem attól lesz szerelhetetlen hogy nincs hozzá megfelelő szerszám... de gondolom ezt a családban lévő autószerelő meg fogja tudni erősíteni :)
bizonyára vannak dilettáns szerelők is (és ez most nem minősítés akart lenni a német márkákkal szemben a Citroent favorizáló mesterre), de sokkal inkább valószínű, hogy amit nagyon sokan szidnak, ott kell lenni némi tapasztalatból adódó igazságtartalomnak is :)
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
A kerdes inkabb az, hogy valoban rossz, vagy csak kis statisztikai mintan tortenik a mintavetel... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
mihez képest? ha egy szerelő egész eddig munkássága alatt szerzett tapasztalatát használjuk fel mintának, akkor ez elegendő kell legyen az ő véleményének kialakításához. ha globálisan ez a minta gyakran ismétlődik, azt átlagosnak tekinthetjük. melyik a kisebb minta? a 'sok légy nem tévedhet'-elv, vagy a családtag szerelő gyökeresen eltérő véleménye? ez is vélemény, az is... jó kérdés, mindenki döntse el maga...
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Oszt ismetlodik globalisan a minta, vagy csak wishful thinking? :)
Valahogy nem sikerult meg megertenem, hogy mire jo nemzetkozi multi autogyarak eredendo nemzete szerint velemenyt mondani, amikor a cegek ugy ossze vannak kapcsolodva tulajdonos, licenc, gyarkapacitas, beszallito, es sok egyeb kapcsan, mint egy tal spagetti... nade mindegy, nem most fogom megerteni.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
a wishful thinking nagyon relatív ebben az esetben hiszen az ellenkezőjére is érthető, akkor pedig jobb ha a inkább a globális mintát vesszük alapul :)
félreértesz valamit, nem a nemzetiség alapján, hanem az adott nemzet autógyártásában sorozatosan megnyilvánuló mérnöki gondolkodás az, ami alapján aztán párhuzamot lehet vonni...
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Most miért... lett divat ez a sz@r topik név?
Töménz magzar nzelvlecke :-) (Én is rákezdtem a megcserélt yz miatt...) :-)) Úgyhogy a vas legyen az autó vagy 'ámítógép, néha kihozza az emberből a 'zállatot :-))