Ötletes traffipax elkerülés :P

Hozzászólások

Régi, de jó. :-)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -

ebből bukta lehet:
„(5) A hatósági jelzés(eke)t (rendszámtábla(ka)t) a jármővön a felszerelésére kijelölt
helyen, jól olvasható állapotban kell tartani, azt megváltoztatni, letakarni vagy
jogosulatlanul eltávolítani tilos.”

Itt a CCD-emberi szem közötti külömbségekkel lehet operálni.
Infra fénnyel megvilágítani, hogy fehér legyen, vagy a rendszám mögé tenni fűtőszálat. :)

akkor ott valami elvolt cseszve.

haver addig nem fizette ki,mig ki nem probálták:

sok adatot mondott,de lézert 1,5 kmröl érzi,3-5 mpig blokkolja.

Unom a szitázását,irodai melót keresek nettó180 K-tól,iroasztalal,csinos titkárnők közelében...
Hejesirásom köztársosági elnök támogatásával jött létre.
De keresek helyeseniró billentüzetet ís akár.

Én kiprobaltam egy kölcsön autoban, aztan nem is erdekelt tovabb. Gyor fele tobb feluljaron is mertek, es akkor jelzett amikor mar en is lattam a tarfit, sot mar csaknem alatta voltam. Lehet hogy alabecsültem a tavolsagot, és volt akar 80-100m is, de mar egyertalmuen befogott akkor a keszülek, mert meg a lencseken megcsillano napfényt is lattam amikor jott a riasztas. Azt nem tudom hogy blokkolta -e, de gondolom a zavarast a rendor is eszreveszi.

---
Song of the 2nd Moon http://youtu.be/MSoAzONw-a4

dehogyis.
volt egy csomó ügyem, hogy távolról lefotóztak 180 km/h körüli sebességel, de term. a rendszám nem látszott. kicsit közelebbről már lassabb sebességgel készült kép, de teljesne közelről, ahonnan leolvasható a rendszám, már csak 130-cal mentem. (mert guye észrevettem, hogy fotóznak, s fékeztem közben)
mindegyiket sikerült kidumálni, hogy azon a képen, amin egyértelműen azonosítható a kocsi, tehát amelyiken a rendszám olvasható, azon 130 km/h szerepel.
egyik ilyen sem jutott el a bíróságig, mindig a szombathelyi "központnak" írtam kifogást a határozatra (nem fellebezést, mert az illetékköteles).

Egy baleset okán.
Szabályoskodó befordult az asszony elé és még neki állt feljebb,
mert hogy ő: már félúton volt", mikor az asszony beledurrant a szép kocsijába.
Rendőr imigyen: és? Kinek van elsőbbsége? legalább lépett volna a gázra, hogy elkerülje, ha már nem tudott várni!

A szabályok irányadóak, nem istenek találták ki!
A kitalálók is tévedhetnek. :P
Ha azt irja a szabály hogy urorj a kútba, beleugrasz?

-miért vettél autót kereskedésből, miért nem lopottat valamelyik sufniból?
-miért vannak szabályok?
-miért nem tudunk alkalmazkodni olyan elvárásokhoz, melyek csak számunkra elvárások, minden más értelmes náció számára pedig egyszerűen alapvető?
-miért kell fizetni a tejért, a kenyérért, meg mindenért?
-miért....

--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

Magyarországon nincs olyan autópálya, amelyen huzamosabb ideig olyan sebességet lehetne tartani, hogy a szabályosan lefutott 2 órából 1:15 legyen. Nappal azért nem lehet kisajátítani az előzősávot, mert mindenki a kamionokat előzi, éjjel azért, mert a kamionok is egymást.

Tanulságos volna egyszer kimérni, mennyi az az 1:15... és hogy mennyiért.

Akkor viszont 1 ora 44 perc autopalyan a megengedett sebesseggel. Vagyis 29 percet nyersz. Ehhez 180-as tempoban kell haladni, ami 1,7-2x fogyaszt jelent.

Egy modern auto 6-8 litert fogyaszt palyan, ami a nagyobb sebesseggel 10,2-16 literre no. Ez a mai benzin arral (373 Ft) szamolva 3133-5968 Ft tobbletkiadast jelent (2 iranyban osszesen). Osszesen tehat nagyjabol egy ora sporolas erheto el, ami akkor eri meg gazdasagilag, ha nem kapnak el, nem okozol balesetet es netto orabered 3133-5968 Ft kozott van (es persze van munkad).

Néha elgondolkodom azon, hogy mi lenne, ha egyszerre teljesülne a száguldozók álma és nem kapnának jogosítványt a tötymörgők, illetve a tötymörgők álma és nem kapnának jogosítványt az idegbeteg száguldozók...
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Tessék folytatni: az idegbeteg száguldozók pedig menjenek versenypályán vagy manáterületen, ott lehet száguldozni.

Egyszerűen nem értem, hogy például a németek hogy csinálják... böhöm és erős kocsikkal a seggük alatt sem érzik állandóan szükségét annak, hogy siessenek... se városban, se autópályán. Érthetetlen.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

akkor elmagyarazom.

Ugy csinaljak, hogy nincs sebesseg limit meg mindig egy csomo autopalyan es erzik az ingert, hogy nyomjak.
Amikor Munchenbe jartam kocsival, akkor Passau - Munchen kozott a sok "gyoker szagoldozo" BMW-s szepen balra tartott. Ha lattak, hogy elol valaki totymorog a balso savban, akkor kedvesen rarefiztek, az pedig eszlelte a kozeledo kocsit es lehuzodott.

Es ez a kulcsa a dolognak. Ha tudsz balra tartani es nincs sebesseghatar, akkor nagyon kenyelmesen megfer egymas mellett a ketto.

"Ugy csinaljak, hogy nincs sebesseg limit meg mindig egy csomo autopalyan es erzik az ingert, hogy nyomjak."

Ahol kirakják a 120-as táblát, ott azt becsülettel be is tartják... Amikor átérnek Ausztriába (rendőrállam), akkor megint csak 129-re állnak be, mert az osztrák a némettel nem elnéző. Amikor belépnek Magyarországra akkor ismét lendületet kapnak, mert köztudott hogy itt következmények nélkül gyorshajthatnak lévén original román- vagy magyar-"német" aki nálunk előfordul.

---
http://youtu.be/wzEahz7pa7k

Ez olyan szöveg mint amit pár tűzoltók által készített képeken lehet látni, ahol rommá van törve az autó, de a hátulján még látszik a tábla: "Az élet 180nál kezdődik" vagy valami hasonló.

Hát sokaknak ott ér véget is.

Főleg hogy 3an utaztok, elég felelőtlenség, hogy nem csak a magad életével játszol hanem +2 emberével.

Bár tény, a gyorshajtás nem hozza magával azt hogy mindenképpen baleset lesz belőle, de növeli az esélyt az biztos.

De ha az a 45perc megéri ezt a kockázatot akkor ez van :(

Épp az a baj, hogy egy "tapasztalt rutinos" vezető nem fogja tudni felmérni a másik autóban ülő ismeretlen vezető képességeit. Másrészt a "tapasztalt rutinos" vezető tisztában van vele, hogy történhetnek váratlan események is (pl.: defekt), ezért az ésszerűség határain belül az ilyen események következményét csökkenteni próbálja.

Házi feladatként a "tapasztalt, rutinos" vezető legyen szíves kiszámolni, hány százalékkal nő a mozgási energia, ha a 130 -ról 180 -ra növeljük egy autó sebességét.

Második házi feladat kiszámítani, mennyivel növekedik meg a fékút ha feltételezzük, hogy az autó fékrendszere sebességtől függetlenül ugyanazt a maximális fékerőt képes kifejteni.

Harmadik házi feladat a kapott eredmények függvényében elgondolkodni, vajon a mozgási energia növekedésének mértéke hogyan aránylik egy esetleges baleset halálozási kockázatához.

Amennyiben a "tapasztalt, rutinos" vezető a fenti számításokat most végezte el először, ideje elgondolkodni arról, vajon tisztában volt e avval, mekkora kockázatot vállalt a gyorshajtással, illetve arról, vajon a "tapasztalt, rutinos" szavak alkalmazhatóak e rá.

Bónusz feladat elgondolkodni mennyire tisztességes egy esetleges balesetben résztvevő másik féllel szemben, hogy a saját menetidőm fél órával történő csökkentése érdekében, nagyobb kockázat vállalásra kényszerítem. Segitségként ajánlott "olvasmány" itt. Tessék elképzelni amint kiszállsz az autódból egy karambol után, amikor nem te vagy a hibás, majd végignézed ahogy a másik autóból egy-két utast zsákban visznek el. Aztán jusson eszedbe, hogy ha 50 -nel lassabban mentem volna, talán még élne.

Ha beulok egy kocsiba akkor nem ilyen szamitasokra gondolok hanem arra hogy elvezzem a vezetest, ami egy jo kocsiban oriasi elmenyt nyujt meg annak is aki nagyon sokat vezet es tudom, hogy a 8 duggatyus fekek, a 12 legzsak, a nem tesco-s gumiabroncsok, a megfelelo szervizeles es az eros kaszni eleg biztonsagot nyujt akkor ha problema lenne. Kurvara nem erdekel a halalozasi kockazat, szerintem senki nem ugy iszik meg egy finom scotchot vagy sziv el egy jo szivart, hogy a halalozasi kockazatra gondol vagy arra, hgoy nehogy masok beszivjak a fustot, ergo en is konkretan leszarom ha beleszaladok valakibe, vagy esetleg letorom egy visszapillantotukret. Termeszetesen azt erdekel, hogy szemelyi serules ne tortenjen es ertelemszeruen ez ugyben teszek is ha helyzet van es inkabb nagyobb esely van arra, hogy egy tapasztalt vezeto rutinja fogja megmenti Margo neni szaros eletet a papirkoporsoban. Lattam mar 200 nal kocsit kikerulni egy eppen kipordulo autot es ott sem a vak szerencsen mult az, hogy karcolas nelkul meguszta mindket sofor es auto

Ezt az élvezkedést mind megteheted a megfelelő helyen és időben, de ha kilépsz egy közös - mások által is használt - területre, attól a pillanattól kezdve szabályok vonatkoznak rád, ahogy másokra is.

Te lennél a legjobban felháborodva, ha valaki a lakásod/házad előtt gyakorolna éles lőszerrel célbalőni, és csak annyit felelne rezignáltan, hogy leszarja, ha valakit eltalál vagy megöl, neki nem esik baja, mert a fegyver élvezetesebb végét fogja, s különben se zavard az élvezkedés közben, mert lábon talál lőni. Egy autó helyesen használva közlekedési eszköz, rosszul használva pedig fegyver, amellyel gyilkolni lehet.

A fenti mentalitás egészen addig működik, amíg nem akad össze az ember egy hasonló hülyével, amelyiknek kétszer nagyobb autója van "16 dugattyús fékkel és 24 légzsákkal", aztán téged visznek el zsákban, s a másik hülye élvezi tovább a vezetést.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Pont azért írtam, hogy számolgass kicsit. Legközelebb, ha beülsz gondolj az eredményekre. Tudom, leszarod. Gondolkodj el azon is, hogy ha nagy autód van, extra veszélyt jelentesz másokra, mert az ütközéskor az energia a tömeggel arányosan oszlik el (lendület megmaradás). Ha egy 2 tonnás autóval nekimész az 1 tonnás Ladának, akkor 2:1 arányban a Ladára jut a nagyobb erőhatás.
Amikor beülsz a kocsidba, az az életérzés jusson az eszedbe, amikor a másik kocsi utasát a szemeid előtt zsákoljak be, és te óhatatlanul is filózni kezdesz, hogy ha lassabban mentem volna 20-30 kmh -val, talán túléli.
Ne legyél annyira bolond, hogy hagyod magad a reklámok által teljesen félrevezetni és nem ismered fel, hogy az autód veszélyes játék, és felelősséggel tartozol a többiekért akkor is, ha éppen nem te hibázol. Vagy szerinted frankó elütni valakit mert eléd lép és ő a hibás?

Bocsánat a személyes hangvételért.

engem az jobban érdekelne, hogy a fentebb kifejtett (és korábbi témákban is jól látható) "rámegyek levillogom és faszért nem megy le, ő a lassabb én meg k.jól vezetek" tpus vajon mekkora fékutat is tart? 1000%, hogy nem tart szabályosat. de persze a mantra jön, hogy fasza fék, stb. azokat a fékeket is arra tervezik, hogy értelmes ember vezeti, nem élvezkedni vágyó ovis.

--
xterm

szép nagyon szép.

Főleg ha akik az autóban utaznak, családosak, mert 190-es sebességgel becsapódni valamibe nem szép látvány.
Teljesen ember és társadalom közeli megközelítés, hogy 190+ sebességgel száguldozol 2+ utassal, hogy egy irányban spórolj kb 40 percet.
Hiszen ha egy pillanatra nem figyel oda, vagy vmi előre nem látható ok miatt ütközik, a száguldozó kocsil is és abból is amivel ütközik is konzervdoboz lesz, a bennülőkből pedig apró-hús. A rokonokból pedig özvegyek, árvák. Megéri?

Örökre elvenném az ilyenek a jogosítványát, és még csak autó közelébe sem engedném. Mert ha csak magukat kockáztatnák leszarnám magasról. De hogy az utasait, és az úton közlekedő többieket veszélyeztetik, azt soha nem fogom tudni elfogadni, vagy megérteni.

+1

De ez a probléma is egyszerűen megoldódna ha psc-nek és thuglife-nak nem lenne az átlagnál jelentősen kisebb a nemiszerve. Így meg kénytelenek 180-al száguldozni, hogy ezt kompenzálják, azt ugyan senki sem tudja, hogy a magyar utakat, autópályákat ismerve ez biztonságosan mégis merre kivitelezhető.

A gyorshajtás az mindenki magánügye hogy megéri-e a kockázat vagy sem, néha én is sietek és nem tartok be minden korlátot.
Viszont másokat levillogni és ezzel macerálni szvsz. ritka nagy parasztság. Ha már valaki szabálytalankodik legalább a másikat ne zavarja vele. Ha nem mentő/rendőr/tűzoltó/lázárjanika villog én sosem húzódok le amíg az én tempómban a fix 130-ra beállított tempomatommal be nem fejeztem az előzést.

most meglepődtem. vagy kellemesen csalódtam? tudja fene. mondjuk megkérdezem egészen halkan, hogy a fentiekre miképp reagálsz? (ld. pl. a thuglife féle ámokfutást) vagy azt, hogy mi van, ha valaki előtted 130-cal előz 30 másikat, amelyik 120-zel megy (pl. kamion, hogy ne mondhasd, hogy álljon be közéjük). bár engem az jobban zavar, amikor agresszív paraszt már messziről hirdeti, hogy ő mekkora barom és villog, holott fogalma sincs mennyivel megyek (200 körül lövése sincs arról, hogy az előtte haladó 150-nel, vagy 130-cal megy-e. nem, nincs. leszarja, ő közeledik, ergo húzás). jogában áll 130-cal menni. mit lépsz rá?

--
xterm

120-asra villantok diszkrétet, hogy igyekezz picit, 130-asra kivárom, míg megelőzi a sort.
egyébként az utóbbi időben kellemesen javult a közlekedési morál, hetek óta nem találkoztam 110-zel belsőben tötymörgő papival, meg 129-cel 10 kilóméteren keresztül előző sofőrtársakkal.
valahogy mostanában úgy alakul, hogy aki kijön 129-cel előzni, az az első lehetőségnél vissza is megy, s elengedi a gyorsabban haladókat, valamint letologatós, lökösrekapaszkodó buzeránsokkal is rég találkoztam. (mert szoktam azért én is néha lassaban menni...)
amúgy ha látom, hogy valaki kijött előzni, akkor "cancel" gombot nyomok a tempomaton, s mire odaérek, már én is lelassultam az ő sebességére, aztán meg ha visszament a külsőbe, "res"-t nyomok a tempomaton, s ismét felgyorsulok, szóval ez nem egy nagy őrdőngősség.
azt meg amúgy a másik autó is látja, hogy féktávon belül van-e valaki a belsőben éppen, s ha igen, akkor ne jöjjön ki előzni, akár az a másik autó 180-nal, akár 130-cal megy éppen a belsőben.

"most meglepődtem"
min? már régebben is mondtam, amikor szóbakerült ez a téma, hogy véleményem szerint úgy is lehet gyorsan hajtani, hogy közben nem veszélyeztetsz másokat, s nem tahóskodsz.

Diszkret ironia! :) Ez tetszik... de nem ideologizalom a gyorshajtast.

Egyszeruen az lenne a 'megfelelo', ha mindenki jobbratartana es csak elozeshez huzodna balra.
Az, hogy van par balfasz, aki nyomatja 160 -al a belso savban, azzal nem Neked kell foglalkozni.
Azt a rendorseg dolga megoldani.

Megjegyzem en a tempomatot 140 -re allitom, ennek az az oka, hogy 130 -al nagyon 'lassan' elozom a kamiont / ladat es miutan leeloztem, egyszeruen visszaterek a jobboldali savba.

Úgy általában lassan közlekedek, német járgány nem sarkal gyorshajtásra. Egyszer felkurta az agyamat egy paprikajancsi, amikor belső sávban gyorsítottam az M1-M7-es kivezető szakaszán !!100-ig!! Mögöttem villog, balra indexel, hevesen öklét rázza egy figura, vállalati autóval (SAP-xxx) egy fekete talán Passat. Na jó mondom lehúzódnék, ha nem érnének az autók egymásba a középsőben... Diszkréten indexelek jobbra, mire egy kedves forgalomban résztvevő honfitárs diszkréten elveszi a lábát a gázról aztán kienged (Respect). SAP-os muki elhúz, aztán az M1-en dugó kerekedik, amiben SAP-os ürge is ott űl a dugő végén, 80-al cammog. Néhány perc lassított menetben araszolunk előre egymás mellett. SAP-os ürge arca egyre idegesebb (volt időm megfigyelni), aztán Murphy igaza megint beigazolódik, külső sáv megindul a belső meg nem annyira. SAP-os arc igazán szeretne kikeveredni elém, de mivel agyam az égbe durrant már, nem hagyom megyek mellette a külső sávban pont annyival amennyivel ő is tud. Amikor gyorsít akkor gázt adok, amikor meg bejön mögém tartom a másik sáv tempóját. csak úgy szépen lassan egymás melett, mint a felhők az égen... Ment ez percekig, amikor is SAP-os arcnak a belső sávban csak elszakad a cérna, és minden erejét összeszedve elszánt legyorsulásba kezdett. A belső sáv satuzik, SAP-os arc elkerekedik, és lezúzza az előtte szabályosan megállót úgy 100-al. A mögöttem jövő kamionos aki végigmozizta a megveszekedett hülye produkcióját, úgy röhögött, hogy csaknem kifejelt a szélvédőn. Félreálltam, hogy megnézzem mi lett a fazonnal, de láttam a kb. 100m távolból, hogy már hevesen gesztikulálva ordítja le az előtte megálló (satuzó) fejét. Fogtam a telefont tárcsáztam a rendőrséget, hogy koccanás történt itt és itt, személyi sérülést nem láttam (mert már másik autóssal birkózott) etc. Beküldtem egy SMS-t a Class Fm-re hogy az M1-esen dugó, aztán visszaültem a kocsiba és „jónapot”. A közben mellettem elhaladó (előtte távolban utánam jövő) kamionos röhögött mint az állat, hüvelyk úját felfelé tartva röhögve mutatott felém, és elismerően rám kűrtölt...
Írtam a SAP cégnek egy szívhez szóló levelet, rendszámmal, időponttal és pontos leírással, kiemelve, hogy véleményem szerint nagyon kedves kollégájuk felelőssége minden. Gratuláltam a cég rendkívül antipatikus arculatához, nevezetten hogy egyedi rendszám mellé nem adnak a munkatársaknak közlekedési morált javító tréninget. A SAP ezután küldött egy semmitmondó, felelősséget a rendőrségi eljárásra hárító, diszkréten bocsánatkérő levelet, ami rendben is van.

Tudom, nagy taplóság tovább idegelni a vállalati flottás nagyautóval parádézó marhákat, de előbb vagy utóbb mindenkit utolér a sorsa. Neki meg azóta talán nincs luxusautó a segge alatt, csak egy szaros átlagos verda, amivel kénytelen a külső sávot is megszokni úgy mint a nagyátlag akinek ugyan joga van a belsőben is közlekedni... Ámen

Ui: tapló vagyok mi? hehehe

"de előbb vagy utóbb mindenkit utolér a sorsa"
pont ettől f*sok pár éve. a faterom mindig azt mondta, édes fiam az embernek vénségére megy el az esze. szerintem nekem pont vénségemre jött meg. huszonévesen se voltam gáztipró, de csináltam ezt-azt, főként külterületi gyorshaladást, de igyekeztem nem veszélyeztetni senkit sem.
aztán jött az a qrva 30 (mármint szülinap), amikor feleszméltem, hogy némmá, kölköd van meg családod, hazavárnak ahogy mindenkit.
aztán hirtelen elkezdtem átértékelni dolgokat, mérlegelni mindent, tudomásul venni hogy következménye _lesz_ annak ha valaki barom közlekedésben.
szóval jó lenne, ha a sors, ha utolér, gyors lesz és fájdalommentes, merthát rühellem a fájdalmat. arra viszont figyelek, hogy lehetőség szerint ne én legyek a vétkes.

--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

"Ui: tapló vagyok mi?"

Pont annyira, mint az okolrazos. Mission accomplished.

Direkt lassan mesz, onbiraskodsz, masok karan orvendezel. Eszedbe se jut, hogy nem elvezetbol/bunkosagbol akart menni, hanem esetleg dolga volt. Fontos targyalasrol kesett, elfolyt a magzatviz, stb. De semmi baj, te mindenhato joistenkent megszuntetted a rosszat, nyugtaval dicserheted a napot.

"Direkt lassan mesz,"
Ahogy nekem jólesik.

"onbiraskodsz,"
Nem tettem... most te önbírálsz engem...

"masok karan orvendezel."
Amúgy meg én hívtam rendőrt hozzájuk.

"Eszedbe se jut, hogy nem elvezetbol/bunkosagbol akart menni, hanem esetleg dolga volt."
Csak úgy, mint a többi úton lévőnek...

"elfolyt a magzatviz"
SAP-os arc férfias gizdaszakállal egyedül ült az autóban, kétlem.

"megszuntetted a rosszat"
Azt nem, csak értesítettem a vezetőséget a cég új arculatáról. Nagy pénzeket csengetnek ki piackutatásokra, most ingyen jutottak visszajelzéshez. Nem kéne SAP-xxx szerű egyéni rendszámmal parádézni, akkor a nekem sem jutna eszembe, hogy kit kell keresni...

---
http://youtu.be/wzEahz7pa7k

"Nem tettem..."

Ugy dontottel buntetest erdemel, ezert direkt lassan mentel, hogy idegesitsd.

"Csak úgy mint a többi úton lévőnek..."

Tenyleg nem erzel kulonbseget a "Fehervaron van dolgom, -5 perc mindegy" es az "uristen kesesben vagyok" kozott? Te vagy az az allat, aki mikor nyaralni megy nem engedi el azokat, akik lekesik a repulogepuket?

"SAP-os arc férfias gizdaszakállal, kétlem."

Tudod mi az, hogy pelda. Mondhattam volna kutyat vagy nagymamat.

"azt nem, csak értesítettem a vezetőséget..."

Teljesen felreertetted ez a reszt. Igy gondoltam:
Tapasztaltal valamit. Itelkeztel, mint a mindentudo es feddhetetlen Isten: ez rossz. Ezutan a rosszat megszuntetted es a bunosoket megbuntetted, hogy legkozelebb ne vetkezzenek.

"Tenyleg nem erzel kulonbseget a "Fehervaron van dolgom, -5 perc mindegy" es az "uristen kesesben vagyok" kozott? Te vagy az az allat, aki mikor nyaralni megy nem engedi el azokat, akik lekesik a repulogepuket?"

Azt hiszem nem olvasol a sorok mögött. Amikor dugó van akkor mindenkinek dugó van. A két sáv csak azért indul meg eltérő ütemben, mert más és más reakcióidővel indulnak az autósok. Attól hogy bevág a másikba aztán vissza az erdeteibe, sokkal előbbre nem jutott, mert a dugó matematikai modellje alapján lehetetlen a dugóban gyorsabban haladni a másiknál.

---
http://youtu.be/wzEahz7pa7k

"Attól hogy bevág a másikba aztán vissza az erdeteibe, sokkal előbbre nem jutott, mert a dugó matematikai modellje alapján lehetetlen a dugóban gyorsabban haladni a másiknál."

Ha egyetlen helyet nyer, mar jobb helyzetben van. Igazad van, ez teljesen elenyeszo, de az ember pszihikai felepitese miatt ha mar alapbol ideges (okolrazas) es meg a velt elonyetol is megfosztjak (gunyosan: perceken at), az csak meg idegesebb lesz. Marpedig az idegesseg veszelyesebb a gyorshajtasnal is. Latod hova vezet.

Ugyhogy ha legkozelebb ugy dontesz, hogy moresre kell tanitanod valakit, legalabb fekezz be elotte, ne egy artatlan harmadik kocsijat torje ossze...

tehát akkor azért hagyunk megfelelő követési távolságot,hogy minden ilyen akadéknak helyet adjunk, nem baj ha 1 km-en 30 métert hátrébb kerülünk.
vegye tudomásul az az elhanyagolható számú türelmetlen réteg is, hogy ráér akkor előzni/száguldozni/sietni, amikor a körülmények azt lehetővé teszik. ha araszolunk, akkor araszoljon a többiekkel.

aki pedig valakinek a verdáját megtöri, több mint valószínű hogy azt _magának_ köszönheti.
vezetéstechnikai gyakorlat (meg a gumiszabálynak hívott 26.§ (4)bek.).

--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

"Ui: tapló vagyok mi?"

Igen. Ezzel a magatartassal masokat is veszelyeztettel. Mi lett azokkal (azzal) akibe belezugott ez a hulye?
En ilyenkor hagyom hadd menjen a hulyeje - haljon meg mashol ne az en kornyezetemben.

Egyebkent a nagy "komoly" auto sem garancia semmire. Elottem egyszer nemet autopalyan egy merci kezdte tancoltatni a feneket. Ratenyereltem a veszindexre es a mogottem levo 4-5 auto is ugyanezt tette. Szerencsere nem lett belole tomegbaleset. A merci megpordult es kirakta magat az ut meletti fuves teruletre. Talpon maradt bar elfordult 180 fokot. Mikor elhaladtam melettuk lattam a sofor, es a mellete ulo no elkepedt arcat...

----------
Az Örömtündér minden évben ellátogat a Földre és akit megérint a pálcájával az Boldog lesz! De esetleg az is megtörténhet, hogy kiveri belőled még a sz*rt is... (by radcsong)

Ha a pályán (átlagos forgalomban, nem pedig vasárnap hajnal 4-kor ) 180-as átlaggal akarsz haladni, az kb. úgy néz ki, hogy
- gyorsítás 220-ra
- beleállsz a fékbe, mert kimentek eléd előzni 130-cal
- újra gyorsítás, mit az agyament
- újra fék, mint állat

Ez, azon kívül, hogy idegesítő, a tényleg az egekbe viszi a fogyasztást.
+életveszélyes +imádni fognak a traffizó yardok
Megéri?

Mert a kresz betartási kötelezettséget ir elő neked, és nem ad mérlegelési lehetőséget.
Ha pedig "igen, de..." akkor kéretik a pénztárhoz fáradni, és nincsen harag.
A szabályok azért vannak, hogy ha lehet azért tartsuk be.
Az embert nagyon élesen megkülönbözteti az állattól az a tény, hogy képes a belátásra, és/vagy uralkodni magán.

/*Az én magán véleményem az, hogy lézerblokkolót az használ, aki tisztában van vele, hogy látványosan lexarja a szabályokat, de annyi gerinc nincsen benne, hogy legalább ezért vállalja a felelőséget.
Itt kezdődik, hogy valakit férfinak hivnak. A puhap*csű "megúszuom"
mentalitás eléggé visszataszitó
*/
--

Ezt egész addig én is így gondoltam, még be nem mértek a 0-son 110-el egy olyan 80-as tábla mellett, ahol:
a nap sütött szembe, csak későn észleled
forgalmi, szervezési vagy egyéb ok nem indokolta a 80-as táblát
a tábla olyan helyen volt, ahol ha a belső sávban haladsz, az út íve miatt amúgy is csak későn észleled

A trafiképeken látszik, hogy ahogy észrevettem a táblát, rögtön visszalassultam 80-ra.
Lényegében, ahol már a rendszám is egyértelműen kivehető, ott már 93-al bírt csak bemérni...

na az ilyen gerinctelen beállások után az ember elgondolkodik azon, hogy ki mennyire gerinces, meg hogy a rend éber őrei vajon azért vannak-e, hogy a szabályokat ésszerűen betartsák, a helyzetnek megfelelően ép ésszel mérlegeljenek, stb...

Vagy azért vannak ott, hogy pénzt gyűjtsenek, dolgozzanak feleannyit, mint egy normális ember, majd végül szarva az egészbe 45 évesen elmennek nyugdijjba... (meg esetleg némi keresetkiegészítésként mellékesbe még odaültetik valami székbe, hogy állni már ne kelljen, egy bankba, tecsóba, akárhova biztonsági orknak)...

Szóval, értem én ezt a gerincességet, csak az érveid találom kicsit demagógnak és valóságtól elrugaszkodottnak!

Abból, hogy a rendőrség abból próbálja meg fenntartani magát, hogy aljas módon és helyeken mér és büntetget, még nem következik, hogy az adott útszakaszon a többségnél sokkal gyorsabban haladni nem veszélyes. Márpedig a többség még szerencsére betartja a sebességkorlátokat, mert akármennyire is igaz az, hogy rengeteg helyen indokolatlanul van kinn az a tábla, mert mondjuk ottfelejtették, az esetek döntő többségében azért mégis szükséges sebességkorlátozást jeleznek vele.

Abból, hogy a rendőrség abból próbálja meg fenntartani magát, hogy aljas módon és helyeken mér és büntetget, még nem következik, hogy az adott útszakaszon a többségnél sokkal gyorsabban haladni nem veszélyes.

A rendőrség lenne a legboldogabb, ha a büntetések a rendőrség költségvetésében jelennének meg, de még jutalékot se kapnak a beszedett pénzből, az megy az MÁK felé.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Erről tud a rendőrség is? Mert nagyságrendileg 230 milliárd forint a rendőrségi költségvetés, ebből 225 milliárd az állam támogatása és 5 milliárd a saját bevételek, ebből 0 forint van a 'bírság bevétele' részen.

Szóval érdekelne a forrásod.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

"A javuló közlekedési, és a romló bírságfizetési morál veszélybe sodorja az ORFK költségvetését, amelyből 16 milliárd forintot, saját bevételként, a többek között a gyorshajtókra kivetett közigazgatási bírságokból kell előteremtenie a rendőrségnek."
2010. Májusi cikk a Népsza, elnézést Néphazugság című lapból. Gondolom, volt valami forrásuk, nem maguk álmodták meg.

Újságíró bármit írhat bármikor, akár forrás nélkül is, maximum helyesbítenek két évvel később az apróhirdetések között.

Javaslom áttekintésre a következő linket: http://www.police.hu/data/cms693935/ORFK_elemi_koltsegvetes2010.pdf
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

tessék mondani, hogy van ez?
én anno befizettem a bírságomat (gyorshajtás), már csak azért is hogy ne kelljen leülni. szarul mutatna az életrajzomban is, meg az erkölcsiben is.
szal akkor következmény nélküli állapot a bírság be nem fizetése? oO

--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

"Márpedig a többség még szerencsére betartja a sebességkorlátokat"

Ki? Hol?

Tapasztalatom szerint majdnem mindenki majdnem mindenhol gyorshajt. En is. De van ahol meg a BKV buszok tobbsege is. Ez persze logikus, adodik az ember nevu allatfaj fizikai es szellemi felepitesebol es szocialis rendszerebol. Ugymint:
- az elsopro tobbseg kepes 10%-30% -kal gyorshajtani a balasetveszely novelese nelkul [fizikai ok]
- a szabalyok buta beidegzodeseken, regi, teves elmeleteken alapulnak, a szabalyalkotok nem tudnak/nem mernek valtoztatni, idonkent sajat onos erdekbol cselekszenek. [tarsadalmi ok]

Nem tudom, én vidéki vagyok, itt még szokás betartani a sebességkorlátokat, bár tény, ha Pesten járok, ugyanazt tapasztalom, mint amit te itt írsz. Néhány pofátlanabb bunkó még dudálni is képes, amiért én csak 70-el megyek a 70-es táblánál, természetesen a külső sávban.
Nem tudom, honnan veszitek magatoknak azt a fene nagy önbizalmat, hogy Schumacherek lesztek hirtelen mind. Ha akarod, még otthon is meg tudod mérni a reakcióidődet. Számold ki, ez alatt mekkora utat tesz meg az autód, illetve azt is, hogy mennyivel hosszabb a fékút, ha mondjuk 1.5x a megengedett sebességgel mész. Aztán vedd észre, hogy ha lelép eléd egy figyelmetlen gyalogos, a sebességhatár betartásával még meg tudtál volna állni, így meg meghalt.
Hogy lásd, nem hülyeséget beszélek, itt egy részlet az idei baleseti statisztikákból:
"A közúti balesetek legfőbb okaiban változás nem történt. Leggyakrabban továbbra is a gyorshajtás miatt következik be baleset (2.010 eset, az összes baleset 28 %-a."
Érdekes egyébként, hogy a következő, 24%-al az elsőbbség meg nem adása, amit megint az ilyen nagyarcok szoktak felülírni, mondván, hogy "persze, nekem gyors autóm van, nem fogom megvárni a LADA-s prolit, míg átér előttem".

"A közúti balesetek legfőbb okaiban változás nem történt. Leggyakrabban továbbra is a gyorshajtás miatt következik be baleset (2.010 eset, az összes baleset 28 %-a."

A statisztikákról: http://modernfizika.lapunk.hu/?modul=blog&a=106791

1.)Sir Winston Churchill-től egy idézet: „Én csak abban a statisztikában hiszek, amit magam hamisítottam.”

Nem vagyok egy száguldozó, de ahol se kutya se macska nincs az úton,
ott nem fogok tötyörészni, mert valami barom ott felejtette a táblát!

26 éve vezetek, de a kissé dinamikus vezetési stilusomból fakadóan soha nem
okoztam baesetet!

A helysznelők sem azt nézik első sorban hogy ki hajtott gyorsan,
hanem azt hogy ki volt az a balfasz, aki nem adott elsőbbséget.

A sebességez tartozó fékúton belül egy bafasz eléd megy,
nem lesz helentősége annak hogy te 50-el vagy 75-el mentél.
Max a törés kárban látszik meg. :)

De ettől még nem a "gyorshajtó" okozta a balesetet,
hanem az a balfesz, aki nem tudja hogyan kell felhajtani egy felsőbbrendű útra!

Nem erről van szó.
Ha egyértelmű, hogy stop táblánál nem állt meg a "szabályoskodó-50-es".
De még 50-el megy még akkor is ha te 55-el haladsz, mert fél a lovak közé csapni(mer' ő szabályos) és te belerohansz!
Lényegtelenné válik a fékút.
Lásd az asszony balesetét, amit leírtam.

Úgyan is alap szabály, hogy (balfaszággal) nem kényszerítheted irányváltásra, fékezésre az elsőbbséget élvező járműveket!!!

Hál'isten, a rendőrök nem azt nézik helyszineléskor
először hogy ki mennyivel ment, hanem azt hogy magasabb rendű szabálysérülés volt-e!
Ha volt, akkor a sabálysértő a felelős.
S még pénz büntit is kap. :P

Ezért érdemes megegyezni kis baeseteknél rendő nélkül, mert
ha ingatag az igazad akkor a kárhoz jön a csekk is! :D

Az általam említett balesetnél is így volt, mer' "okoska-szabályoska"
azt hitte eélg ha a sebességhatárt betartja!
A felsőbbrendű szabályokról nem is hallott.

"Ezért érdemes megegyezni kis baeseteknél rendő nélkül, mert ha ingatag az igazad akkor a kárhoz jön a csekk is! :D "

Pont most volt hasonló esetem: A rendőrség simán kihozott bűnösnek amikor álltam a piros lámpánál, a mami meg belém jött hátulról... Kaptam 100eFt bírságot, meg ugye a kötelezőt buktam volna. Persze bíróságra mentem tovább. Bíró már értelmesebb ember volt, kihozta a mamit bűnösnek, és Ő fizette még a perköltségeket is, ami annyira tetemes volt akkora, hogy büntit nem kapott. Ja, és azzért engem hozott ki bűnösnek a rendőr, meg a mami azzal vagdalkozott, hogy mert szerintük vonóhoroggal nem közlekedhettem volna, megpróbáltam elmagyarázni a maminak hogy ha nem történt személyi sérülés, akkor álljunk félre a kereszteződésből, hogy ne legyen egy hülye koccból, várost bénító dugó. A rendőr és a mami jogi képviselője szerint, cserbenhagytam a baleset helyszínét, amit persze Ő is megtett...
A bíró szerint ilyen szabály nincs, és nem is a vonóhorog okozta a balesetet, valamint ő sem látta indokoltnak órákat dekkolni a kereszteződésben, és a forgalmat feltartani... Szóval a rendőr szaktudása nem szentírás, nekik sem mindíg van igazuk... A mami egyszerűen benézte a lámpát, ami a rendőrnek nem tünt fel. A mami biztosítója sem kevés kárt fizetett ki, de ez már a mami baja.

---
http://youtu.be/wzEahz7pa7k

Igaz, fokent pestre es palyara ertettem.

"Nem tudom, honnan veszitek magatoknak azt a fene nagy önbizalmat, hogy Schumacherek lesztek hirtelen mind."

Sztem a "bunkopestiek" 90%-a nem hiszi sumahernek magat. Hogy ez kivulrol igy nez ki, meg akar hizelgo is lehet egyeseknek, amitol persze meg nem igaz.

"Aztán vedd észre, hogy ha lelép eléd egy figyelmetlen gyalogos, a sebességhatár betartásával még meg tudtál volna állni, így meg meghalt."

Ezt nem te talaltad ki eloszor. Vedd eszre, hogy kisutcaban 25-55 -tel megy ugyanaz az ember, aki a vaci ut elejen a belso savban 75-nel. Ugyanugy 50 a limit hivatalosan...

"amit megint az ilyen nagyarcok szoktak felülírni,..."

Meg aki elbambul, meg aki faradt, meg aki idos kora miatt mar nem tud ugy figyelni, meg aki stbstb. Es igen, par bunko is. Mint az elet minden teruleten.

Nincs ebben semmi kulonos, meg sumaher, egyszeruen ez a tarsadalmi kozmegegyezes arra nezve, hogy mennyi balesetet vallalunk be mennyi utaskilometerre, megtermelt ertekre, eltoltott emberorara. Persze ez az atlag, van aki meg tobbet vallalna, szerinte a tobbseg csiga es van aki ennel kevesebbet, szerinte meg uristenmindenkifelelotlen.

Nekem az a nem reprezentatív tapasztalatom, hogy a letolásos jelenség az M3,M5,M6 pályákra jellemző, az M1,M7-esen türelmesebbek a gyorshajtók is, és sokkal inkább lehúzódnak a lassabbak. Kritikus a helyzet Hatvan után a Miskolc-Debrecen-Nyíregyháza térségében.

---
http://youtu.be/wzEahz7pa7k

Egy ideig jártam dolgozni a Békásmegyer - Megyeri-híd - M0 - M3 útvonalon, és se pályakialakításban, se pályabiztonságban nem láttam különbséget az M0 és a M3 között, kivéve azt, hogy az M0 több helyen 80-ra és 110-re volt korlátozva, míg az M3 nem.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

na ez a másik gerinctelen húzás a hatóságok részéről imho...

Az utat meg nem csinálja, mert egy tábla olcsóbb...
de kiáll oda trafizni, hogy az arrajárókat fényképezze... lényegében, akkor mondjuk ki, hogy az erre járók közül random kalapolunk az út javítására...
Lényegében evvel sem lenne bajom, hogy ilyen szerencsejáték módjára fizessen minden autós,...
Csak akkor a ráadott járulékokkal ne duplázza meg a benzinárakat arra való hivatkozással, hogy ebből tartja fenn a közutakat...

Minek a trafi??? Mennyetek, minél gyorsabban, nagy szükség van átültethető szervekre!!

Különben meg egy Budapest Nyíregyháza távolságon akkora gyorshajtással amivel tutira elveszik a jogsid, ha megfognak (hiszen ebben az esetben van értelme a trafi elkerülésnek) mégis mennyi időt tudsz spórolni egy órát? Ha sikerül ennyit spórolni, nem lett volna okosabb a kapkodás helyett előbb gondolkodni, aztán cselekedni? Nem száguldozni, meg azon onanizálni, hogy mekkora király csávó vagyok.

Szóval csak hajrá!! Kellenek a donorok!

----
올드보이
http://molnaristvan.eu/

az ilyennek két nagy büdös pofon járna. Csak sajnos az ilyen csökött emberek nem értik meg, hogy a közlekedés nem arról szól, hogy ő jól érezze magát vezetés közben, mert az ő autójában a 220 is kényelmes és élvezetes, hanem arrol, hogy a szabályokat betartjuk és figyelembe vesszük a többi vezetőt is.
Ugyanezen autokon nem alapfelszereltsegu pl az index se, de ugatni azt tudnak.

ne foglalkozz vele, az idióták ismérve hogy kommunikáció útján nem mérik fel annak a lehetőségét, hogy valóban ők az idióták. Remélhetőleg a saját kárán tanulja meg (pl felcsavarodik egy fára, tolókocsiból már máshogy gondolná) és nem egy másik, nem vétkes embert küld oda.
Az a baj ezzel, hogy az esetek 99%-ban soha nem a vétkes jár szarul...

nem vagy komplett. persze fogadnék, hogy csak kispolákos, meg suzukis akivel ezt a gyökér viselkedést meg mered tenni. próbálkozz be egy ukrán rendszámos autóval (bár ha igazi májer lennél és nem csak fotelmájer, akkor egy rendőrt ugatnál le). szerinted a viselkedésedet egy smiley enyhíti?

--
xterm

naja, ez is érthető, csak jelen helyzetben üti egymást a két szabály. először is ki mondta, hogy példának okádék a plafon 130-al _kell_ menni az nagy magyar aftopályán?
másodjára aki ráér, vagy nem akar/nem tud száguldozni, annak ott a külső sáv, felveszi az ott éppen jelen lévő tempót, oszt' halad a sorral, nem feltétlen 130-al, sokkal inkább 90-110 közötti tempót figyeltem meg, bár hónapokkal ezelőtt jártam pályán.
aki pedig sietősebbre veszi, annak ott a 130as plafon (+10% rendőri kedvezmény) és a belső sáv hogy elhagyja a külsőben tütymörgőket.
aki egyébként kellő körültekintés/értelmezés nélkül kiérkezik a tetü tempójával eléd, aki uszkve-kábé 130al érkezel a belső sávban, az egyrészt nagyon ráfarag, mert telibe vered a járművét, mivel felkészületlenül ér, pedig a defenzív vezetési hozzáállás meg azt mondatja: less előbbre, nehogy kilépjen eléd a barom.
eddig még -tudomásom szerint- nem vertek szájba a rendőrök olyat a 26/5 miatt, aki 50 helyett 30-40el haladt és balesetet okozott/szenvedett. viszont a 26/4 miatt pedig rendszeresen osztogatják a csekket.

azt nem mondom, hogy defenzív módon kell közlekedni, de sok esetben én inkább erre hagyatkozom, mert ezek a vidéki úrvezetők itten szombathelyen meg környékén alapvető hiányosságokról tesznek tanubizonyságot, ami a kresz tudásukat és alkalmazását illeti.

azért azt is hozzá tenném, hogy ritkán autóztam pesten (nem is nagyon szeretek), de kivétel nélkül mindig mindenhova beengedtek, átengedtek, segítettek a közlekedésben. igaz ha nem megyek bp-n 70nel a forgalomban mint a többiek, hamar elküldenek a p*csába :)
na itt ha 30-40-50-es tempóval haladnék, akkor bezony én elkövethetem a 26. § (5). definiált szabálysértést.

szóval eléggé gumiszabályok ezek, de mégis az általam példaképpen felhozott a gyakoribb.

--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

ugyan... Debrecenben nem tanulnak emelkedőn elindulást (és azt se, hogy parkoláshoz kézifék behúz), mélygarázsokban és többemeletes parkolóházakban vagy neki se mennek az emelkedőnek ha nem férnek fel, vagy mindenkinek le kell tolatnia mögötte, mert nem tudnak helyből kézifékkel elindulni, vissza kell gurulni.
Kiállsz pár percre a fórum parkolójában nézni őket, néhányon látszik a páni félelem.

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

nos ez itt szombathelyen úgy dívik már évek óta, hogy:
"óvakodj a skodástól, a táliástól, meg a szuzukistól. a piros szuzukist meg pláne kerüld el."

szoktam egyébként kommentálni a közlekedésben résztvevők dolgait, miközben ül mellettem valaki:
"nézd a böszme szuzukist...", "nem unatkozol ott a belső sávban angyalom?", "drága csillagom, definiálnád nekem az egyenrangú útkereszteződésre vonatkozó szabályokat?", "aranszivem sikerült már eldönteni mit is szeretnél valójában?", "na ez itt fog elszáradni, úgyhogy mi akkor tovább haladunk más irányba..." és még sorolhatnám.

(az első idézethez fontos tényező, hogy igniszem van)

--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

Punto Tuning Club nálatok nincs?

itt van. széria puntók (értsd gyári 145ös virsli és a hozzávaló fék, de nem ám a grande, hanem a 8 éves trotty), de motor feltolva 1.8-ig + 4kW-os hangcucc, illetve mattfeketére fújva.

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

itt mindenféle hulladék-tuning van, de ezeket a köcsögöket én azért nem csípem, mert nem tudják hol a helyük.
keménykednek, idiótán szögletesre veszik a közlekedést, levágják a kanyarokat, soha nem a megfelelő sebességet választják meg és még sorolhatnám.
a hangtechnika itt is divat, azon röhögök, hogy a cucc kb 2-3-szor annyit ér mint maga az autó :P
az a baj ezekkel a suhancokkal, hogy a villogás közepette fel sem fogják, hogy hamar kivasaljuk a gyalogost, a biciklist, nameg hamar telibevágjuk a másik autóst a böszmeség miatt.
ezek addig nem tanulnak, amíg el nem szenvednek egy ilyet.

az utcánkban én úgy szoktam csillapítani fejükben az adrenalin szintet -hm milyen érdekes hogy hónapok óta nem szambáznak errefelé....-, hogy türelmesen állok az utca közepén amíg lassít emberi fogyasztásra alkalmas tempóra, majd megyek tovább a dolgomra.

--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

"az utcánkban én úgy szoktam csillapítani fejükben az adrenalin szintet -hm milyen érdekes hogy hónapok óta nem szambáznak errefelé....-, hogy türelmesen állok az utca közepén amíg lassít emberi fogyasztásra alkalmas tempóra, majd megyek tovább a dolgomra.
"

te is ilyen önkéntes igazságosztó vagy? jááj.
másik vállfajotok, hogy este jövök haza a töküres m7-esen, 180-ra állított tempomattal, s az igazságosztó, amikor melléérek a belsőben, rámhúzza a kormányt épp annyira, hogy megijedjek, jelezve, hogy ő igazságosztó, és mit képzelek én, hogy gyorsan hajtok.
na ez a veszélyes, meg amit te csinálsz, nem a gyorshajtás önmagában.
még egy vállfajotok van, nemrég megesett, hogy az m7-en baleset miatt kilométeres sor állt, 2 km/h sebességgel "haladva". tőlem kb. 300 méterre kezdődőtt a benzinkút lehajtója, gondoltam, lemegyek, nem sietek, iszom egy kávét, cigizem, stb., s azt a kb. 300 métert "elcsalom" a leállósávon szép lassan, óvatosan.
na ahogy rámentem a leállósávra, s "felgyorsultam" hihetetlen 20 km/h-s sebességre arra a kb. 300 méterre, pár autóval később se index, se semmi, kivágott elém 10 centire egy igazságosztó, majdnem lezúzva mindkettőnket, mindezt úgy, hogy bent ült a felesége s gyereke a kocsiban. kiszálltam, hogy mégis mi ez, nekiállt a résnyire lehúzott ablakon ordibálni, hogy a leállósávba nem lehet hajtan, stb.stb.. mondom, ok, de csak erre a 300 méterre jöttem rá, nézze, itt is van már a lehajtó, még 50 méter, ennyi lazaságot álló kocsisornál, hagy' engedjünk már meg, hagy' ne legyen már gond, nem veszélyes senkire, különben is ki a fasz vagy te, hogy igazságot osztasz itt, no meg hablatyolsz itt össze-vissza, aztán te is a leállósávon állsz éppen... erre a szeme kidülledt, úgy ordított, én meg röhögtem kurva nagyot az idiótán, aztán már nem is tudom, ki mit mondott, de megindult a kocsisor, ő visszaállt, én meg mehettem a benzinkútra.

kedves igazságosztó, elmondanád, hogy mi hajt benneteket? honnan veszitek a bátorságot arra, hogy dred-bírót játsszatok? ki adott felhatalmazást erre? s miért csak a pofátok nagy, miért csak résnyire lehúzott ablak mögül mertek ordibálni? s miért jó nektek, hogy ennek a családotok a fül- és szemtanúja, s teljesen idióta fasznak könyvelik el aput? nektek nem áll fel a f@szotok, és így kompenzáltok?

nem tartom magamat igazságosztó bulldog seriffnek, ámbár az utcánkban legyen rend. szarok arra hol száguldoznak meg hol nem.
a többi pedig ugyanolyan vicc, mint amit általam felsorolt cingárbelűek is véghez visznek.

reagálva a lényegre:
ha én valami tévedésből (mert ritkán volt rá példa, de volt) kifolyólag verbális kommunikációt kezdenék a közlekedésben, az csak ha engem veszélyeztetnek, és a következőkről ismerszik meg:
1. kiszállok a járművemből, oszt' elballagok a balf*szig.
2. tegeződő viszonyba küldöm el néhány perc hosszan olyan vidékre, és rokonságba, amiről lehet hogy éppen akkor hall először, párhuzamosan beillesztve az inputba az általa elkövetett böszmeség jelentőségét rám nézve.
3. ha még az engem veszélyeztető parasztnak állna feljebb, igyekszem a kötelező tartozékként jelen lévő feszítővasat megemlíteni, valamint kilátásba helyezem fejének és autójának miszlikbe tördelését, úgy azon cofort.
4. megyek tovább a dolgomra.

hogy kinek mitől áll vagy nem áll fel, az pedig irreleváns a témában.

egyet ne felejcs el, meg thuglife kolléga se:
csak abban a helyzetben légy kemény, ahol _neked_ van igazad. bárhol is kilóg a lóláb, akár egy centire is, inkább kussolni kell.
gyorsan hajtasz, hajrá, csak ne rajtam menj keresztül. nem állsz meg a stop tábla vonalánál, leszarom, de ha én jövök akkor éppen és átgázolok rajtad, ne hisztizz. nem szereted az egyenrangú útkereszteződésben a jobbról jövőket? szintén szarom le, csak ne az én autómat törd össze.
nem tartasz követési távolságot? nem érdekel, csak ha mögöttem autózol, akkor tedd meg.
nem tetszik az érvényben lévő kresz szabályozás? lépj az illetékesek pöcsére hogy kedvedre változtassanak rajta.

--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

mégegyszer kérdem: téged ki hatalmazott fel, hogy dred-bírót játszz?? ki kért meg arra, hogy másokkal te tartasd be a szabályokat?? ráadásul, ti, önkéntes igazságosztók, ugyan olyan szabálytalanok vagytok, sőt, mellé még full idiótának is tűntök, amikor pl. kiálltok a leállósávra, csak hogy akadályozzatok másokat.
mást balfasznak titulálni, tegeződve kurvaanyázni, s erre itt büszkének lenni, pedig orbitális nagy bunkóságra vall.
nekem emlegethetnéd a feszítővasat, röhögnék a baromságodon egy nagyot. ha nem tágítanál, tán még egy nagy sallert is kapnál.

"egyet ne felejcs el, meg thuglife kolléga se:
csak abban a helyzetben légy kemény, ahol _neked_ van igazad. bárhol is kilóg a lóláb, akár egy centire is, inkább kussolni kell."
ez vonatkozik rátok is: ti is kiálltok a leállósávba, ti húzzátok rám a kormányt, te állsz meg az utcád közepén akadályozni a forgalmat. szóval inkább - szavaiddal élve - kussoljál.

úgy látom nem érted.
először is össze keversz azzal a barommal, aki féltékenységből ugat neked az aftopálya leállósávjában, meg még rád is húzza a kormányt (a birka).
az utcánk közepén (egyirányú mellékutca egyébként) nem ácsorgok naphosszat, általában kocsiba be-/kocsiból kiszálláskor szoktam találkozni a 147 cm magas 39 kg súllyal rendelkező agyament 18éves úrvezetővel, aki néha összetéveszti az utcánkat a hungaroringgel. engedd meg hogy 2003-óta úgy tartsak rendet magam körül, meg nyugalmat, ahogy az nekem tetszik.
ily módon még nem sikerült akadályoznom a forgalmat.
a leállósávot még nem voltam kényszerű használni, ámdebár húztak már el mellettem onnét, de nem érdekelt, mert nem fenyegetett engem veszély. soha nem húztam kormányt senkire, mert nincs keretem kifizetni még a saját autómba keletkezett kárt se, nemhogy még másét is (hiába kötelező bizti). nameg a tudattal együttélni, hogy megtörted valakinek a verdáját....
drága barátom, már többször és sokakat invitáltam városnéző tortúrára ide mifelénk, még nyitott a lehetőség. hogy lásd miről is ugattam a korábbi postokban.
és egyébként igen, addig kussolok, amíg lehet.

--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

nem a gyorshajtás öl önmagában. A totymorgás, és az, hogy gyors autók tele vannak pakolva minden elektronikával, és beleül egy olyasvalaki, aki nem tud vezetni ,de nehéz a lába...
Mindez nem is zavarna akkor, ha csak magát ölné meg, de nagyon komoly arányban a vétlen autós is meghal.
Az xtrém gyorshajtás már más tészta.
Ott egyébkétn illene elvenn ia jogsit szerintem. Aki városban az 50-es szakaszon 120-al közlekedik, ott szerintem már nem birságolni kéne.
Csak ugye itt van az álszenteskedés, mert végső soron a büntetés pénz,
ha elveszed a jogsiját akkor nem fizet jövedéki adót a benzin után, stb...

--

olvasd el a cikket, s vetytsd le a gyorshajtsra.
az változik, a külföldi rendszámosok miatt, hozzáteszem nagyon helyesen, hogy már nem kell közigazgatási határozat a gyorshajtási bírsághoz, hanem helyszíni bírsággal elintézik (ennek jogi szempontból van jelentősége), s a külföldi autót addig vissza is tarthatják, amíg ki nem csengeti valaki az összeget (mint az osztrákoknál).

Megkeresetem a Fidesz szakpolitikusat konstruktiv javaslatommal, hogy a jelentos sebessegatlepest vegyek ki a szabalysertesek korebol, es legyen kozlekedesi buncselekmeny, amit kizarolag gyorsitott eljarasban rogtonitelo birosag hatarozataval letoltendo szabadsgvesztessel, es teljes vagyonelkobzassal lehessen sujtani. Tudom itt nem leszek tul nepszeru tarsadalmi kezdemenyezesemmel, de a kovetkezo valasztasi ciklsban szeretnek europai parlamenti kepviseloi mandatumot kapni, és a koltsegvetesi hianyproblemat is veglegesen megoldani.
Amennyiben jelentos tarsadalmi felhaborodast valtana ki a törvenyjavaslatom, akkor a szabadsagvesztest kozmunkaval is ki lehet valtani. Pl. 3 ev utca takaritas munkaido utan, kukaszallitas, szemetszedes, autopalya arok kapalas stb...

---
Song of the 2nd Moon http://youtu.be/MSoAzONw-a4

Támogatom.De akkor forditsunk külön figyelmet a megelőzésre is. A 30%-os sebesség túllépés esetén az arra járó dredd biró a helyszinen rögtönzött tárgyalás után végezze ki a halálbüntetéssel súlytott autóst, s igy garantáljuk, hogy soha ne tudjon még drasztikusabb mértékben gyorshajtani.
"A gyorshajtás ölhet! Megéri?" jeligére :)))))
--

Ez amúgy, ha jól emlékszem, Lengyelországban volt.
-----
A problémáim velem kezdődtek és utánam megmaradnak. Ez az én hozzájárulásom az Emberiség Nagy Művéhez.

"a haladási sebesség csekély mértékű, 10%-os növelése esetén is már nagyjából 25%-kal nő súlyos és mintegy 45%-kal a halálos sérülések létrejöttének kockázata.

A 20 százalékos sebességnövelés (pl. 50 km/h helyett 60 km/h) már a személyi sérülés lehetőségét 40 százalékkal, míg a tragédiák bekövetkezésének kockázatát több, mint ötszörösével növeli."

A szabályokat lenéző emberek nem felelősségteljes felnőttek, hanem gyerek szinten megrekedt idióták.
Az ilyenek kezébe tilos halálos fegyvert (pisztolyt, autót, motort) adni.
Remélem, az ő gyerekük nem fog rájuk hasonlítani.

Az ilyen kimutatásokban azt szeretem, hogy nem kell "messzire számolni" ahhoz, hogy a "bebizonyitsd", ha 100-al túlléped a sebességet, biztosan meg is halsz. Legalábbis a számitások szerint azonnal meg kéne halnod :) De ez valahogy nincsen igy.
Az olyan statisztikában nem hiszek, amit nem én hamisitok. :))))))

--

De akkor mi értelme van annak, hogy Magyarországon 90km/h a lakott területen kívüli sebességkorlát? Holott Svájcban kevesebb, így nálunk ahhoz képest 10-20%-kal gyorsabban megyünk, így aztán ötször nagyobb eséllyel halunk meg...

Én szeretem betartani a rám vonatkozó szabályokat, de bevallom, egy-egy somogyi több kilométer hosszú falu (200 lakossal) engem is kiakaszt, és ott bizony végigmegyek 70-nel.

Nem is gondoltam, hogy ezzel micsoda kockázatot vállalok.

"azt meg amúgy a másik autó is látja, hogy féktávon belül van-e valaki a belsőben éppen, s ha igen, akkor ne jöjjön ki előzni, akár az a másik autó 180-nal, akár 130-cal megy éppen a belsőben."

Ezek a veszélyes autósok.
Amig oda nem érsz, úgy követi a kamiont mintha rakomány kisérő lenne,
de amint ott vagy hirtelen előzhetnékje támad.
Marha veszélyes, mert váratlanul fékezésre kényszeríti a belsőket
és a belső sor akár össze is szaladhat.
Az ilyen koca sofőrtől ott a helyszinen örökre elvenném a jogosítványt!

persze, de addig sem kell felmenteni a gyorshajtót, mert eléje kiment egy ilyen. a kettő között még mindig van annyi különbség, hogy az egyik permanensen szabálysértett, tudatosan, a másik meg hozott egy hülye döntést (ha belenézel a tükörbe és látsz egy autót sok száz méterre, kimehetsz, mert 130 a megengedett, mire odaér, idő; jah, hogy 230-cal megy? akkor valóban nem fér bele a kihajtásod. de ez nem a kihajtó hibája feletétlenül. ugyanis a kreszben az is benne van, hogy milyen sebességgel mehetnek, amire lehet számítani. ő arra számított -- arra tud egyedül --, hogy a másik szabályos.). a dolog kétélű. bírom azt, amikor a gyorshajtó villog, dudál, anyázik, mert valaki előtte nem pattan be az árokba, mert ő gyorsan megy, mert nincs annyi esze, hogy beleszámolja a menetidőt az odaérésbe...

ettől még a leírt viselkedés sajnos így van... (tapadós, kivágódós)

--
xterm