Minecraft - egy esély

Nos, Zoltan1992 blogja meghozta a kedvem a játék kipróbálásához. Mivel volt komment, hogy elég bugos, meg nem is voltam biztos, hogy nekem ez kell, ezért szereztem free trial módot.

Az első benyomásom még a linkelt tutorial videóból származott, miszerint: "ez kurva jó".

Ahogy elkezdtem én is játszani, szintén érzetem, hogy ez egy elég ötletes játék.

De!

Elvoltam vele három órát éééééés. Semmi. Semmi célja az egésznek. Oké, hogy gyüjtögetni, építgetni kell, át kell vészelni az éjszakát, de miért? Ha csak az a cél, hogy az ember túléljen benne, de nincs valami magasabb rendű, például elhagyni a szigetet, vagy ilyesmi, akkor számomra ott ette meg a fene.

Nem azért, tényleg jó játék lehetne. De ugyanaz a bajom vele, mint a WOW-val. Nincs benne igazi kockázat. Mi történik ha meghalok (nem próbáltam)? Elvileg respawn, oszt kész (FIXME).

Jó, ez lehet egy Robinson-szimulátor is akár, annak elég jó. Nagyon tetszett az egész felépítése, grafika minimalista, de pont jól áll neki, ötletes a crafting rész is. De mi a cél?

Esetleg, ha le kéne győzni a zombisereg vezérét, aki a szigeten tartózkodik. Tök oké lenne. De csak, hogy öncélúan gyüjtögessek, építgessek majd ráérek akkor, ha az óceánra kényszer száll le a repülőm. De az igaz, hogy kikapcsol.

Szóval amúgy baromira tetszene a játék, de számomra hiányzik belőle a CÉL. Mindig az EVE-Online-nal jövök, pedig jó, ha 2 hónapot játszottam vele, de az bizony igazi sandbox játék. Célokkal. Lehetsz kereskedő, kalóz, bányász, simán csak küldetéseket oldhatsz meg, vagy mehetsz 0.0-ba face-to-face megmérkőzni az emberekkel, akik szintén a galaxis feletti uralmat akarják. Ott elképzelhető, hogy 1-2 hónapon át melózol, hogy összejöjjön a hajóra a lóvé és az első út alkalmával kilövik alólad. 1 hónap melója fuccs. Na itt, vagy a WoW-ban ilyen nincs. Pedig ez az igazi rizikó.

Jó, a minecraft egyszemélyes project, minden tisztelet a készítőé. Oké, hogy béta, de nagyon-nagyon hiányzik az, hogy legyen miért küzdeni. Szóval, bár megfogott a játék alapja, de mégsem eléggé az én számíze szerint való, hogy hosszútávon lekössön.

El tudnám ezt a játékot képzelni egy minimalista grafikájú, de élvezetes MMO-nak. Spawn után először azt kell csinálni, mint most, túl kell élni. Gyüjtöget az ember, készít ezt azt, esetleg fejlődik a karaktere (tök nem muszáj). Ha már kezd túlélni, vannak olyan eszközei és el tudja kezdeni felderíteni a szigetet, találkozik a többi játékossal. Összeállnak, legyőzik a szörnyvezért, esetleg közben belháborúk a jobb lelőhelyekért, vagy várakért. Vagy sima együttműködés. Ha legyőzték a szörnyvezért, jöhet a következő sziget megostromlása, vagy szövetségbe lépés vele, amit ugyanolyan játékosok uralnak, amilyenek ők. PvP. (Ahol még van szörnyvezér, az a sziget semleges, nem avatkozhat be másik sziget, egyfajta starting instance).

És itt is meglehetne az a szabadság, mint az EVE-ben. Aki bányászni szeret, az bányászik. Aki barkácsolni, az craftol. Aki harcolni, az háborúzik és aki kereskedni szeret, az kereskedik a különböző szigetekkel. A szigeteken lehetne aránytalanul elosztva a nyersanyag, hogy a háború/kereskedés kényszer legyen.

De ez messze túlmutat egy egyszemélyes project keretein. És lehet, sőt biztos, hogy aki ezzel játszik, az pont azt keresi, amit a játék nyújt. Könnyed kikapcsolódást. Én csak kicsit tovább gondoltam a koncepciót így hirtelen, hogy milyen esetben tenném le a voksom végleg emellett a játék mellett.

Azért lehet barátnővel majd kipróbálom multiban, hátha többet nyújt valamivel.

Ja és bug: építettem házat, ajtó éjszaka zárva, házból csináltam egy mély bányát, hogy este azért bányászhassak. Mire felértem, a ház sorozatosan tele volt állatokkal. De legalább nem kellett messzire mennem értük.

Hozzászólások

"Azért lehet barátnővel majd kipróbálom multiban, hátha többet nyújt valamivel."

Hát játékkal vacakolni multiban... Sosem értettem. Barátnővel multiban játszani... Végképp nem értem.
A lánnyal valahogy másképp kellene játszani :D ;)

(jelzem, én elcseszett géptulajdonos vagyok, nem kötnek le a játékok)

>Semmi. Semmi célja az egésznek.
welcome in the real life Neo

--
Live free, or I f'ing kill you.

En meg pont azt utalom, amikor nem csak hogy meghalhatok egy jatekban, de nem is probalhatom ujra akarhanyszor az elkurt elet/pontalapu mentesi rendszer miatt, csomo jatekot akkor szerettem meg es jatszottam vegig, mikor a megfelelo emulator (epsxe, snes9x) mellett mar nem okozott gondot kimenteni kulon a ram tartalmat (gonoszabb palyan mikor epp felhuztam volna magamn, inkabb akadalyonkent mentettem, foleg hogy volt bizonyos jatekokban olyan resz, amit egyszer probalhatsz meg, aztan ha melledobod az egesz palyat ujra kene csinalnod)

Láttam, nagyon komoly! Meg néztem a minecraft wikit is, flip-flopokat meg minden szir-szart lehet benne gyártani, erre mondtam, hogy nem semmi a dolog. Csak céltalannak érzem:) Multi se semmi, de ha csak az épitgetés a lényeg öncélúan, akkor inkább foglalkozom valami mással :)

Nem mondom, hogy az általam felvázolt ötletnek több értelme lenne, de mégiscsak van kihívás-visszacsatolás.

A WoW-ban is rengeteg célod lehet, pl összeszedni a Tier 10 setet, ami jelenleg nagyon sokáig tart és nem is könnyű.

Btw, ez a Minecraft lehet nekem tetszene, ha nem ilyen gagyi grafikája lenne. Nem is a poligonszám zavar, hanem az alacsony felbontású textúrák.

Pedig ez egy virtuális lego. Nincs semmi más célja, csak hogy építkezz. (Pont ezért van pl. letiltva a creeperek robbanása nálunk). Pl. én épp Orzammart és egy Omega osztályú rombolót faragok* (néhány arccal) 2/5 arányban. Mert poén.

*Pontosabban egyelőre robbantjuk ki a helyét, mert 800x300M-s lyuk kell neki és így is levágok felfelé az antennákból, mert nem fér ki.

----------------
Lvl86 Troll