- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1578 megtekintés
Hozzászólások
In article <42.56561@c.hup.hu>, Pontscho wrote:
> Apropo, hogy all mostanaban ALSA a rengeteg csatornas hangkartyakkal ? 5.1,
> 6.1, 7.1 megkottyan neki ?
Nemtom, de multkor lattam egy pecet gentoo+alsa, feltoltam minden mixert, es
nosound volt :) Linux default hangrendszer, 2005
(OSS-es driverrel /nvsound/ mar volt hang)
--
Gabucino
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
On 2005-11-09, Pontscho <pontscho@mplayerhq.hu> wrote:
>
> _De a sok crappy zart forrasu cucc (mint az altalam emlitett
>
> flash/realplaya) magasrol szarik ra, hogy halad a vilag, es direkt OSS
>
> interfeszt hasznalnak. Ez, ha ALSA-t hasznalsz, az ALSA OSS emulaciojat
>
> jelenti. Ez az, amit tudtommal nem tudsz tobbcsatornasitani._
>
> Pedig nagyon egyszeru az ok, amiert nem ALSA - t hasznalnak, s pontosan
> harom van belole. OSS tobb platformra van, s nem valtozik az API - ja
> minden major verzio valtasnal, mint ALSA eseteben. Valamint nem kell egy
> plusz user space lib ahhoz hogy mukodjon, csak egy open( "/dev/dsp" ); es
> mar mukodik is. Kb. 10 sor volt OSS - sel OGG playert irni Chain|Q (bx-gl1
> rulz:) egyik demojahoz. Bele se mertem volna kepzelni hogy ez ALSA - val
> mennyi melo lett volna ;)
Ja, OK, ott a pont.
Cs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez ugyanaz az OSS, amit nemreg valtott le a Linuxban az ALSA?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
On 2005-11-08, Mészáros András <andrej@initon.hu> wrote:
>
> Ez ugyanaz az OSS, amit nemreg valtott le a Linuxban az ALSA?
Az, csak kicsit mas... hozza az ALSA ficsorok egy jo reszet.
Pl. a tobbcsatornas hangkimenet nem problema FreeBSD alatt sem...
Sot, meg kevesbe, mint Linuxon. Bar Linuxon a nativ ALSA-t konnyu ugy
beloni, hogy tobbcsatornas legyen, ez nemigen segit az ALSA-OSS-t
hasznalo programokon... nekem legalabbis nem sikerult oket mukodesre
birnom tobb csatornaval.
Cs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint annak az OSS-nek az eredeti fejlesztője által kereskedelmi verzióban létező _másik_ verziója. Szóval _nem_ ugyanaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ALSA project szerint (ergo hivatalosan) sem működik, mert az OSS emulációt más szinten oldja meg az ALSA mint a többszálú működést, és nem lehet az OSS progikat a sw mixerbe belenyomni... userspace emulációval (aoss, artsdsp, esddsp, ilyesmik) van esély a működésre, csak így lassabb...
(persze hw mixeres hangkarin megy, pl. néhány SB Live! típus, de nem ez az általános sajna :( Az AC97 szabvány nem tudja, néhány alaplapi kártyához lenne lehetőség - pl. SoundStorm/nForce - de ott meg a driver nem támogatja, licensz/dokumentációhiány okokból)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocsatassek meg a tudatlansagom, de mit hasznaltak eddig a fent emlitett oprendszert futtatok hangalrendszerkent?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dorombot es nadsipot
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy van mar tamogatas nForce2 tobbcsatornas hanghoz ALSA-ban is. Mivel a multkor megdobbenve tapasztaltam, hogy megszolalt a GAIM mikozben filmet neztem. Ami egeszen eddig rohadtul nem ment.
Bekerult tobb csatornas tamogatas az nForce2-hoz az 2.6.13-as kernelben? Tud errol valaki valamit?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
frank wrote:
> Bocsatassek meg a tudatlansagom, de mit hasznaltak eddig a fent emlitett
> oprendszert futtatok hangalrendszerkent?
http://www.freebsd.org/cgi/man.cgi?query=sound&apropos=0&sektion=0&manpath=FreeBSD+6.0-RELEASE+and+Ports&format=html
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/sound-setup.html
(FreeBSD)
A hozzám hasonló tudatlan (érdektelen) emberkéknek az egyetlen különbség
a linuxos OSS/ALSA-hoz képest, hogy míg ott egyáltalán tudnom kellett
arról, hogy van ilyen, a FreeBSD-ben sosem foglalkoztam egy percnél
többet a hang életre keltésével.
De lehet, hogy csak szerencsém volt. :)
ui: najó, régebben a mostaninál egy hangyafaszányival többet kellett
foglalkozni, de akkor sem sokkal. =)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valamikor a pattintott kőkorszakban az OSS-free-t. Aztan azt többször újraírták (most tartunk a 3. verziónál minimum), amikor is API-szinten mindig OSS-kompatibilis verziót állítottak elő, ezzel elérve, hogy az egyszer már megírt szoftvert (ha csak nem volt benne valami agyalágyult linuxizm) ne kelljen újraírni. (Az csak hab a tortán, hogy pár FreeBSD-s audio fejlesztő erőteljesen leszólja az ALSA API-t.) Szóval a hír arról szól, hogy a kereskedelmi OSS (aminek van egy csomó, pl. Linux, HPUX, SCO, stb rendszerre változata) a 6.0-s rendszer megjelenése után nagyon hamar már támogatja azt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Mivel a multkor megdobbenve tapasztaltam, hogy megszolalt a GAIM mikozben
> filmet neztem.
Linux user, 2005.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Sot, meg kevesbe, mint Linuxon.
Mar sok-sok evvel ezelott sem volt ezzel problemam. Vagy lemaradtam valamirol?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
On 2005-11-08, Micskó Gábor <trey@hup.hu> wrote:
>
>> Sot, meg kevesbe, mint Linuxon.
>
> Mar sok-sok evvel ezelott sem volt ezzel problemam. Vagy lemaradtam
> valamirol?
Az altalad megvalaszolt post tobbi reszerol :)
Az alsa channel multiplying mechanizmust vidaman kirohogi az alsa-oss.
Adj nekem leirast/linket olyan konfighoz, ami alsa-t hasznal, es
egyszerre szol rajta a flashplayer meg a realplayer. Userspace trukkok
esd/arts/sdl/...-lel nem ernek.
Vagy tudsz ilyet es en leszek okosabb, vagy rajossz, hogy nincs ilyen es
akkor te :)
Cs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemtom, hogy mi miert volt. En egeszen augusztusig OSS felhasznalo voltam. De hatarozottan emlekszem, hogy nekem evekkel ezelott mar nem volt ilyen gondom. Vagy csak flash-eltem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
On 2005-11-08, Micskó Gábor <trey@hup.hu> wrote:
>
> Nemtom, hogy mi miert volt. En egeszen augusztusig OSS felhasznalo voltam.
> De hatarozottan emlekszem, hogy nekem evekkel ezelott mar nem volt ilyen
> gondom. Vagy csak flash-eltem...
Bar arrol nem tudtam, hogy a Linuxos OSS is tudott tobb vchan-t (tehat
tenyleg okosabb lettem :) ), most mar buszke ubuntista vagy es ha jol
t'om, eme atalakulassal konnyes bucsut vettel az OSS-tol. Azaz az
altalam emlitett problema most valt csak relevassa szamodra...
Cs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Azaz az altalam emlitett problema most valt csak relevassa szamodra...
Szamomra biztos nem, mert sose erdekelt a szamitogepen valo hang buzizas. Van rendes Hi-Fi-m, asztali DVD/DivX lejatszom. A hangot a szamitogepen max. az akku allapot jelzesere, meg minimalis MP3 hallgatasra, Doom-ozasra hasznalom. Namost ezen tevekenysegek kozben nekem csak zavarna ha meg megszolalna mas is, ami nem oda valo. :-) Kb. ezert nem tudom, hogy most mi van, alsa vagy oss, es nem is igen hoz lazba, hogy mit lehetne ebbol meg kihozni :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de valljuk meg, az atlaguser azt szeretne, hogy mikozben szol az xmms*,
ha epp keresik skypon akkor az ringeljen egbe-vilagba. (erosen
leegyeszerusitve a kerdest)
*behelyettesiheto mas muzaxplayaval
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, hogy mit szeretne az atlag user. Egy valamit biztos tudok, hogy en mit nem szeretnek. Szamitogepen ``telefonalni''.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyebkent nem hiszem, hogy errol beszeltunk eddig, mert ez mukodik az Ubuntuban siman. Azaz, ha lejatszok valami lejatszoval valami zenet, attol meg vannak rendszerhangok, vagy egyszerre akar ketto zenet is le tudok egy idoben jatszani. Tehat szerintem Dzsekijo nem errol beszel, vagy en nem ertem mirol beszel (nem vagyok hangbuzi, nem ertek hozza).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
On 2005-11-08, Micskó Gábor <trey@hup.hu> wrote:
>
> Egyebkent nem hiszem, hogy errol beszeltunk eddig, mert ez mukodik az
> Ubuntuban siman. Azaz, ha lejatszok valami lejatszoval valami zenet, attol
> meg vannak rendszerhangok, vagy egyszerre akar ketto zenet is le tudok egy
> idoben jatszani. Tehat szerintem Dzsekijo nem errol beszel, vagy en nem
> ertem mirol beszel (nem vagyok hangbuzi, nem ertek hozza).
A open source lejatszod vagy nativ ALSA-t hasznal, vagy a
munkaasztalkornyezeted hangdemonat. Ezzel gond egy szal se.
De a sok crappy zart forrasu cucc (mint az altalam emlitett
flash/realplaya) magasrol szarik ra, hogy halad a vilag, es direkt OSS
interfeszt hasznalnak. Ez, ha ALSA-t hasznalsz, az ALSA OSS emulaciojat
jelenti. Ez az, amit tudtommal nem tudsz tobbcsatornasitani.
Tovabba vannak mindenfele library preload trukkozesek, amivel ravehetok
ezek a ganyok a hangdemon hasznalatara. Tehat ha a disztro csinal ilyet,
akar egyszerre szolhat a real meg flash player.
De ezek mind torekeny korbehekkelesei annak a tenynek (?) hogy az
ALSA-OSS nem multiplexelheto. Legalabbis en mar szivtam vele...
Cs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a sok crappy zart forrasu cucc (mint az altalam emlitett
flash/realplaya) magasrol szarik ra, hogy halad a vilag, es direkt OSS
interfeszt hasznalnak. Ez, ha ALSA-t hasznalsz, az ALSA OSS emulaciojat
jelenti. Ez az, amit tudtommal nem tudsz tobbcsatornasitani.
Pedig nagyon egyszeru az ok, amiert nem ALSA - t hasznalnak, s pontosan harom van belole. OSS tobb platformra van, s nem valtozik az API - ja minden major verzio valtasnal, mint ALSA eseteben. Valamint nem kell egy plusz user space lib ahhoz hogy mukodjon, csak egy open( "/dev/dsp" ); es mar mukodik is. Kb. 10 sor volt OSS - sel OGG playert irni Chain|Q (bx-gl1 rulz:) egyik demojahoz. Bele se mertem volna kepzelni hogy ez ALSA - val mennyi melo lett volna ;)
Az ALSA + tobb hang egyszerre dologhoz csak annyit fuznek, hogy en semmit nem csinaltam vele, nem varazsoltam aoss, stb hujesegekkel, de megis szo nelkul mukodott 1.0.x - es ALSA - val, amig a tuskot hasznaltam melora, egy Aureal Vortex 2 - vel. Jo anyag volt az a AU8830.
Apropo, hogy all mostanaban ALSA a rengeteg csatornas hangkartyakkal ? 5.1, 6.1, 7.1 megkottyan neki ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni