"ha megnézed a jelenlegi metrók térképét elég kis területet fednek le"
Lehet, de nem csak a metrók térképét nézem meg. A villamosok, a buszok, a trolik és a HÉV is ott van. A legtöbbször át kell szállnom így is, úgy is.
"Pl. ha Győr/Tatabánya felől érkezel vonattal, le tudsz szállni Kelenföldön ahonnan kényelmesen el tudsz metrózni majd egy csomó helyre ( http://www.metro4.hu/nyomvonal_allomasok_01_kelenfold.php ), és nem kell buszozni/villamosozni/sétálgatni"
Kelenföldről egy csomó helyre el tudsz buszozni a 173E busszal, nem kell metrózni (én is járok néha ezzel). :) http://www.bkv.hu/busz/173e.html
"Az meg hogy mindenhova el lehet jutni mindenhonnan BKV-val igaz, de nem mindegy hogy hogyan (hány átszállással, mennyi idő alatt, mennyi felesleges kerülővel)."
Többszáz milliárdot szerintem nem ér meg azért, hogy egy-kettővel kevesebbszer kelljen átszállni naponta, még ha napi egymillióról beszélünk, akkor sem. Egy-egy emberre elosztva pedig nagyon kis teher. Szerintem hasznosabb lenne az M0-ás kibővítése, mégegy híd (ha nem lenne a Lágymányosi, reggeltől estig dugó lenne a városban, hidd el), a lezárásokat eredményező rendezvények és a minisztériumok kitolása a belvárosból – a Pest megyei miatt is, akiknek a megyeszékhelye Budapest.
Ja, ha már itt tartunk: Az M5-ös autópályán szinte nincs olyan nap, hogy ne lenne dugó. Az M0-ás bedugul, az M5-ös lehajtóján szintén megáll a kamionsor. A külső sáv szinte rögtön megtelik. Ez eddig csak torlódást okozna. A legnagyobb gond az, hogy mindig van pár kamionos, aki a belső sávból akar bekéredzkedni a külső sávba, majd a kanyarodó sávba, ezzel pedig néha több órás dugót is okoznak, több kilométeres kocsisort hoznak létre. Szerintem ez sokkal aggasztóbb, mint pár átszállás. (Persze a rendőrök ilyenkor sehol sincsenek, a belső sávban álló kamionost senki sem szólja meg a forgalom akadályozásáért.) A gyáli lehajtótól az M0-ásig lenne értelme mégegy sávnak IMHO, de egy hatékony rendőri közbelépésnek végképp.