Egy baj van ezzel: a bázisvetület szimmetriapontjai függenek a bázisvetület szerkezetétől. Ugyanis a bázisvetület így ered: két halmazra osztod a figurák halmazát, amely két halmaz a vetület két tengelyét adja. De ez a két halmaz meghatározása tetszőleges, így valójában a kezdeto szépmező kiválasztására nincsen szabály. Ez viszont baj, hiszen így ugyanazokkal a figurákkal, ugyanazokkal a terjedelmekkel az algoritmus a bázisvetület tetszőlegesége miatt gyakorlatilag véletlen értékekkel indul. Mi a szabálya a bázisvetület képzésének? Azaz mi alapján osztod két halmazra a figurákat? Ez nagyon nem mindegy, hiszen befolyásolhatja az algoritmus futását (amelyről még mindig nem tudunk semmit...)
Nem írod le, hogy mi az algoritmus célja. Az első lépését, a bemenet meghatározását leírod, de a célt nem.
Azt írod, nincsen célfüggvényed. Dehogy nincsen. Az egyes mezők magassága. Célfüggvény nélkül optimalizálásról nem is lehet beszélni, így egy vicc lenne az egész, semmi más.
Azt írod, tetszőleged módon lehet inicializálni a szépmezőt. Felmerül a kérdés, hogy akkor miért nem random bemenetet használtok mindig? Illetve írod, hogy biztosítani kell minden figura minden szintjének szereplését a bemeneti szépmezőben? Ez miért fontos az algoritumus lefutása szempontjából? Ha ez szükséges az algoritmushoz, miért írod, hogy tetszőleges lehet a bemenet?