( timar | 2009. 01. 13., k – 10:16 )

> 1.) hazai igények kielégítésére törekszenek

OK, akkor lenne egy igényem, mondjuk minden földhivatalban átállunk Linunxra, van mondjuk 20 fő telephely és 50 kirendeltség szerte az országban, mindegyikben 30-100 számítógép, 2 hónap alatt át kéne állni telepítéssel, betanítással, közben az napi üzletmenetben nem lehetnek jelentős fennakadások. (Tegyük fel, hogy a speciális szoftverek már működnek Linuxon.) Utána telefonos és e-mailes supportot kell biztosítani munkaidőben. Ugye megérted, miért nem 2-3 fős fejlesztőgárdával rendelkező kft-k fognak egy ilyen projektet megnyerni? Vagy el kell magyarázni?

> 2.) ha valami gond van, akkor kéznél vannak a fejlesztők (tudom, van canonical support is, de akkor meg ugyanott tartunk, mint ahol most)

És mi van akkor, ha a fejlesztőnek fogalma sincs a probléma megoldásáról? Vagy mindentudó fejlesztőket tételezünk fel? Nem reális feltételezés. :) A nagy cégek által üzemeltetett support sem mindenható, de kevésbé esetleges annál, minthogy egy kis kft supportosa ki tudja-e guglizni a megfejtést, vagy nem.