( fdavid | 2006. 02. 02., cs – 14:07 )

Itt sajnos ismet az emberi hulyeseg all a hatterben.

Autogyarto erdeke: olyan autot gyartani, amit el tud adni.

Hogy lesz olyan auto, amit el tud adni? Olyat kell gyartani, amit az emberek megveszenk.

Milyen autot vesznek meg az emberek?

1. Hat eloszoris legyen szep (divatos), es ne legyen ilyen a szomszednak, tehat legyen max. 2 evente modellvaltas. Igy aztan igazan kedvezo lesz a termekeletciklus, es megeri jora megcsinalni, vagy esetleg megsem?

2. Legyen olcso. Hat persze. Az majd kihuzza 20 evig.

3. Legyen biztonsagos. Ha en nem tudok vezetni, majd a sok 3 betus jol megved. Haha. A tobbiek meg dogoljenek meg. Tehat legyen sok lufi meg minden, es hat ez a rengeteg biztonsagtechnikai fejlesztes azert ugye ferjen mar bele az arba.

+1. Szigorodo torvenyi feltetelek (kibocsatasi normak, biztonsagi ajanlasok, stb.)

Igen tudom, hogy az emberek nem (csak) maguktol hulyek. Ott a marketing is. De azt azert tulzas lenne kijelenteni, hogy a minosegromlas az autogyarak hibaja. Ez egy altalanos problema, minden termeket erint, es az emberi hulyesegben es a tultermelesi valsagban gyokerezik. A cegeknek novelni kell az eladasaikat, hogy piacon maradjanak ill. jo eredmenyt erjenek el. Az eladasok noveleset nem lehet minden hataron tul fokozni (nyilvan a fogyasztoi igenyek es vasarloero korlatosak), de az emberi hulyeseg itt is jo szolgalatot tesz, amit a marketing eszkozeivel szepen ki lehet hasznalni, es meg egy darabig mestersegesen igenyeket lehet termeteni.

Tehat szerinted hogy jarna az az autogyar, amelyik tokeletes autot fejlesztene? Lehetoseg lenne 50 evre is kitunoen megbizhato es olcson karbantarthato autot csinalni. Es hidd el, hogy a mernokok boldogan fejlesztenenek ebbe az iranyba, ahelyett, hogy olyan reszlegeket hozank letre, amik olcsositas kutatassal foglalkoznak.

Mas: a japan es nemet autos sztereotipiakat ismerem 80-as evek vegerol, de azert nem art figyelembe venni az azota eltelt 15-20 evet.