> Nem az időtállóságról lesznek híresek. De persze ez a
spórolás és a nem túl jó minőségű alapanyagokból is ered. És nem csak az autókra jellemző.
Nos, mivel elso szakmam gepjarmu-technikus (autoszerelo), errol hallgattam annak idejen eloadasokat. Ez a volt tanaraim szerint direkt van igy. Pl. a japan autok (nekem volt Nissan-om, tudom) legendasan kopnak, es legendasan draga hozzajuk az alkatresz.
Megtippeled miert?
Elmondom. Annak idejen volt olyan nezet, hogy adjuk olcson az autot, majd amit bukunk az olcso aron (az eloallitashoz szukseges arhoz kepest) azt majd jol behozzuk a kotelezo szervizeken es az eladott alaktreszeken.
(Pelda: az en 1.6-os Nissan Sunny-mhoz egy utangyartott mexikoi! vizpumpa 52 ezer penz volt, ugyanez egy 2-es Golf-hoz (mindegyik 20 eves, es mindegyik nem europai alkatresz) 8 ezer. Azt hiszem nem kell mondanom, hogy hamar eladtam a Nissant. Azzal az autoval 10-szer annyi baj volt, mint egy hasonlo koru nemet autoval.)
Milyennek kell lennie az autonak, hogy sok alkatreszt lehessen eladni hozza? Naugye. Hamar koponak. A regi tanarom szerint a Japanok nem titkoltan ezt az uzletpolitikat folytattak.
Mi volt az eredmenye? A Japanok egy-masfel evente autot csereltek, mert az uj auto olcso volt, de az alaktresz draga.
Lattal mar olyan iparagat, azol ez hasonloan mukodik (mobiltelefon szolgaltatok - mobiltelefonok, telefon szinte ingyen, majd lehuzzak a borod a telefonszamlaval es az elofizetessel)?
Akkoriban legenda volt, hogy a nemet autok jok. Igen, mert ok meg tartos autokat gyartottak, de rajottek, hogy ha tartos autot gyartanak, akkor az nem biznisz, hogy a Mercedesszel eljarkalnak az emberek 20 eveket.
Ez lehet az egyik titka, persze van mellette mas is. De szerintem, nem azert rosszabbak az autok most, mert szamitogepek tervezik, hanem az autogyarak erdekei miatt.