( Kuvik | 2008. 08. 24., v – 19:31 )

Lett volna más, ha jobban körülnéznek. Akár még az indítás előtt 5 perccel is vissza lehet tapsolni a művészurakat, aztán másnap megy a tartalékszemélyzet.

A fogaidnál meg szerintem nem a gyorsulás számít, bár nem tudom pontosan, nem vagyok repülőorvos. Én úgy tudom, hogy ilyen helyeken a szigorú fizikai szűrés elsősorban azért van (a nyilvánvaló kizáró okok szűrésén túl), mert egy pilóta kiképzése óriási pénzekbe kerül, és emiatt minimálisra szeretnék csökkenteni annak a kockázatát, hogy néhány év múlva valami (ténylegesen akadályozó) betegség miatt kiessen. Egyébként a pillanatnyi fizikai állapota alapján jóval több jelentkező lenne képes teljesíteni a feladatot, mint ahány végül átjut a rostán.
Persze, a hőskorban azért nem ártott minden tekintetben a legjobb képességű embereket kiválogatni, mert egy esetleges kritikus helyzetben jó ha "van tartalék", ahogy az jól is jött pl. Voszhod-2, az Apollo-13, vagy a Szojuz-33 küldetések alatt.