( kovi | 2008. 08. 23., szo – 22:54 )

részben szevízesként mondom a saját (tehát nem akarom senkinek sem rontani az üzletét) tapasztalataimat:

Asus: törékeny kasztni még a középsúlyos modelleknél is (zsanérok, billentyűzet kiemelten). a ventillátorok egy idő múlva jellemzően cserések lehetnek (a por és a kopás úgy eszi meg a perselyt vagy a csapágyat, hogy semmilyen fuser-olajos vagy egyéb kezelés nem használ). valószínűleg azért tapasztaltam ezt, mert amiket én láttam, a Sunon márka gyenge anyagú ventillátoraival dolgoztak. viszont az Asus-okat elég egyszerű szétkapni (feltéve hogy a feszítéseknél nem töröd el a patentokat). szervíz macerás vidékről, mivel nem nagyon van igazi vidéki szervízhálózat - aztán aki eddig volt a garszervíze, az nemrég pattintotta ki a nyakából.

HP: brrrr, a hideg most komolyan kirázott. nem rosszak ezek, de telepíteni nem egy leányálom a 70%-át (pedig a HP az nagy Intel-buzi. ha lehetne még a kijelző is Intel lenne náluk). viszonylag erős kasztni, de a belső elrendezése a gépnek mondjuk ismételten csak nem tetszik (ez erősen szubjektív, de én feleslegesen bonyolított megoldásokat láttam sokszor). jónak mondható szervízhálózat, de szerencsére nem túl gyakoriak a hibák garidőn belül. nem könnyű szerelni (elsősorban szakszerűen atomjaira kapni külsérelmi nyomok nélkül). belépő modelleknél a töltő csöcsét sokszor láttam törve, vagy éppen a töltőt szikrázni baszott nagyot amikor bedugod a 220-ba.

Dell: apróbb nyűgöktől eltekintve nyerő márka. még az egyszerű és belépő típusok is igazi igáslovak. (többek közt) emiatt van az, hogy effekítve kevés használt Dell-t láthatsz a használtas kereskedésekben. közepes szervízháló. ventillátorok még évek múlva sem zörögnek, pedig a fene se tudja milyen márka, némelyikre csak egy fényes fekete matrica van rátéve írás nélkül. könnyű szerelni (értsd: szétszedni). erős kasztni már belépő szinttől, és a gép belsejében semmi sallang, semmi idióta és értelmetlennek tűnő hajlítás vagy egyéb idomok.

MSI: fekete ló. mindenki veszi mint a cukrot, komolyabb múltban gyökerező tapasztalatok nélkül. MSI szervízhálóról még csak fél füllel sem hallottam (ha nem alaptalanul érzem ezt, akkor egy esetleges garos probléma miatt a géped utazik Pestről üzbegisztánba - feltéve hogy Bpesten nem tudnak rajta segíteni, vagy egy esetleges durva hiba miatt kell egy cserére jogosító szakvéleményes bevizsgálás), kasztni erősen középszerű. viszont amit szétkaptam az tetszett belülről, eléggé letisztult volt.

hogy egy kicsit megkavarjam a szart, mindből tudsz kevéssé jól sikerült modellt venni, meg igazán használhatót is. ez ellen úgy tudsz védekezni első lépcsőben, hogy nem belépő modellt választasz, és veszel hozzá kiegészítő garanciát (Dell, HP tutira tud ilyet még törésekre vonatkozóan is, a többi gyártótól nem tudok ilyen téren). én Asust első körben mernék venni de nem szeretnék magamnak, MSI-t pedig első körben nem mernék de szeretnék. maradjon a Dell. azzal valószínűleg nem fogsz befürödni semmilyen téren.

kieg, Lenovo: én nem vagyok Lenovo rajongó, de elég sokat szoktunk eladni. most épp van bent egy középosztályú Lenovo a szervízben: egy kis "baleset" során igen nagy nyomással érte vízkár, forró és nem tiszta vízzel üzem közben. a tulaj elmondása szerint a gépből ki lehetett önteni a meleg vizet, jött a cucc orrán-száján. viszont egy hét múlva beindult, bakker... most, hogy szétkaptuk, belülről komoly oxidációk és "sófoltok", de indul basszameg! nem tudom miből van ez a szar, de elég impresszív élmény volt látni, ahogy ezek után megpróbált feléledni a hulla állapotból. ellenben le lesz selejtezve szerintem, felelősségteljes munkára én nem fogom ajánlani ebben az állapotban csak azért, mert indul.

--
senki földjén, senki fia